xi “ VAKIT 20 BİRİNCİTEŞKİN l Hâdise'er arasında | “ italya - Yunan harbi nereler- de olacak | 0 yam vaziyeti ? rettiği beyannameden z Em talihini bilmiye. değil, bilerek denemeğe gi. ai vakit kazanmak cihe. tini iltizama Yi ve silâha sarılmakla göstermiştir, M dere vutluğu işgal eden İ- kuvvetlerinin Tehditlerini görmekle e ik e idi, dır. Bu ateş bütün hudut boyun. ca nmış ve en Ziyade dört a eğer. Keş da, Epirde, Makedi şimalinde... İlk ve en kuvvetli hareketi havadan beklemek lâzımdır. İ, en kaybetmi e küç! olduğu e nn mı, ara) bu dileği evin m şim ağa başlavmı — msi li öyle içerim, bir rağmen sia gelişip ser — hayat uş arş hâriflere mi verecekler, utu iğne yutarım da yine var 1940 talyanlar Yunan ordusu ile kar- | şılaşmazdan , Yunan mil | letinin maneviyatı kırmak ü. zere her e ç 2 hi edecel lerdir. Bugün iş in ber iki kümetin hava kayvetlern gay- iisavi telâkki ile, iyeden Ki mevkiler — lüzum görülineme- sine binaen — tahkim edilme. motörlü miş ise İl krtalarla ertem ie müsait | söz olsun— e le im rmda bir al İleri hileum da o kadar 20r bir şey değil yük mi sokacak yer aram e yayina Mila o © küçük Yunan kuvvet. lerinin yapağaklağ taarruzlar İ. Şalyanları hiç beklemedikleri ii zorluklar karı Dai bırakacak. Bu noktada taarruza kuvvetlerin. Lâdova Balkanları ile gölünü e i kat'i e sinek rr yıldı. ak kararındı e ei Yunanistanm. Vi be kesmek, ikinci- Ka Vodine v e lela aldeki kaç ir ve birtan ay EA içinde neticeye varması Şiir Arasi sar TE le inik, serili Pir kı, yollar mütenddit çimde gibi, üzumu vadır da da eği ve kücük hel inanıyor? efendi eml n, Manş sahibi, kimselerde ba Gü erim Adela kar m ii inler ii Mw zaman, ne ( Ahalisi ile, fekir muh kile biri dışlı yaşadı, onlarm dei ls aydı, bu de ye ymea kız, dehşetli bir iin aaa ii deli dolu Jâtlarını dağıtmış bir fakir tim ve Giliseren bu sözlerin e siya hayrete düştü, fakat kızm: Ka EE geldi, heyetin kine dl Azan ana ble” Pa an bir ay iy İN Ş rir, “EK i be; a | göre e edenteri ik re mekte karun-i ilâhi: La ve İ | ğu cihetle buna ve tehziyb (felsefesine ii kiz Zira ie şehveti kr- rar, nı lp eder. Tee dalarım a et- İsa Allaha bını arttırır; da dâhi öge edecek Je Simi irtibatmı drake 'ugoslavya, cenup hutla- rmda (başlayan bu harekete en menileketleri, ni müdafaa hususundaki vatan. perver e “Kur'an-i kerim” in ikinci ri “Bekara” lerden, yani — eyi olduğu ve seferden — aynı miktarda, dır, Bu elhetle hasta ve misafir gibi muvakkat o mazurlara, ittarş ibâbm kül ettiğini bilmiyen Allah kolaylık irade buyuruyor, Umumi harbte, Yunanlıların ei — " m KM ic. İşte orucun müslü rada | cidi dal ay siya 7 epi ilgi m . çin nasıl yan Sırplar baar Me kendileri ildiği nistana ek; daha da tutama Orucu için bir yol: gidiyor ! beş kuruş verecektir. Niyet etil tiği halde ——kendi niye- tini v me bm gi Deği mazan oru zeretle— bayramdan sonraya bk rakanlara halk dilinde “bayram: ci” deniyor. | vu olan bir adam, imi dan yapamazsa bunun yeri” v verebilir. Yani günü ”* edilen oruçlarda hâlim Bi gi e Kiye karnmı 8 ramazanın Buda İslâmda iç- imal muavenet mefhutu, her ye” yin fevkindedir. Bir fakirin karar nı dolüurmak, ona hayati yal rini mak, farzolan orucun elat daha üstündür. Kelem. pe gü rih, muhaşşiy, imâm ) ne 'derse desinler, a ağa gile mişti. (Hamdi küçük Yi: birinci cildinde aynı şey- leri sö; i “,ş Gerek eden ve gerek ka, men Gal dayanabilen, oru, cu güçüşen, yani oruç, takatini tike, bulun: oruç yerine ne ulvi bir gaye takip ettiğini anlat- mağu hacet yoktur. Cemüledi Server Yabancı dil imtihanına memurlara za müesseselerinde va ban- makta olup yabancı ül Ürer ya girmek istiyen mo” rlar için zam cite: eşrin va bir « İmtihan İsten- bulda 18 elnclkesrin etki gü- nü üniversitede bütün dilerden ya- pılacaktır. iç Sabri Öney o © um Da . Hüseyin açi u; Hüsnü Ba; 5“ ei a kimsesiz bir ur yazar, belki e ee pulla e ortak dik ıztıraplarma © Zup çare aradı. halka e olmağı başlıca prensip olarak ğurda y ailesinin ahanm yavrusu belki ya lin ya ve Diyı madan. Gül bu hi en besleme kızm olojisi- > gülme ni çıkarıyor: Vaktile dadı kalfa Il, Hüseyin Hüsnü vevrilmi bip Li Beyden başka kendisine lâyık koca bulamamışda Hü- e) iüsnü Beyin beslemesi de kendisile evlenmek dak “ için evin küçük beyinden daha münasibi Sasağar aç, e RE lemesi da, trende, sinem: gü gibi yaşıyacak; düny müddet içli evlenebilir! içliğimin zevkini çıkar- ada, hulâsa bütün eğlenmeden, #aaçliğinin zevkini çık: anzer Ve irin şekilde manalı bir göz kir- ki bu hayretin birden nefrete Görenek, b a tam bir se” u yaşta fiyet ini yalanmı lâzım gelen bu Anadolu yavrusu" ıkarmadan nasıl evdeki erkek aşçmm besleme kıza yiye- cek di baktığımı bir kaç defa fıkırdayıp geçiyordu, onun gözü daha yukarılarda idi; görmüstü; kız şöylece m geçiş şekline sadece uzaktan seyirci olar: > " boyalı kalm bıyıklarını elinin tersile sıvazlı- evde bu mazisi ik ul, ilerisi karanlık bed or ve bövlece galiba ağzının suyunu siliyordu. p bi isi Bişi iy ez değ'ldi. Şisman, yağlı vilcutlu, di el sürmeli gözlü, koyu ve karanlık m bir ii Sade hesleme kızı değil, Şükran Fi Leylâyr da, hattâ Gülsereni de aynı suretle, ses- benim m. övlene lr can, üliştiği yer- p öy- £ de Sanki izi kalacak kadar kirli bakışlarla süzüyordu. li iz yirmi be- hgesinde bu adamla karşılaştığı ilk anım tadini tatmadan, adde yüzüne sıvı i imin zevkini çıkarma; kadar can sıkan bulanık ve bu- önce hayretten H)evemii GÜNDEN GÜNE. Cumhurıyet ve müdafaa umhı derhal hatırıma müdafaa gelir. m müuleaddes , müdafaa | filrile * tev'emdir. O- n daima ki ma- nevi ve Ma iki türlüdür. İkisi de hayatidir. Bugüne kadar biz, bu iki müldi birini ta tu- tarak öl harekete , Yunuyoi Maddl m mar ni ma nevi eksei ranıbaşmda, hiç bir zaman etmediğimiz o aktif hazırlığın ei —iüzum görül ü &lbet hakkımı vere- giz. ab; nar giye bütüle ai Harikulâde bie a smir? eyl müs“ kiye Cumhuriyetinin e yaşaması için her birimiz ğe hazırız “.. Italya ve Yunanistan g talyanın durup di ki tekliflerde bulunarak (o Yunanistanı harbe mecbur etmesi, milletler nazarm- da prestijini artıran bir har;ket imei bugünkü eldale, rak, se dursun, bilâkis ça bir son verilebilmesi için sözi e . kalanlara ye nh t takip ediyordu. Bütün tiği deli gibi... 'akat oöinyet ii Yunanlılar, Enli lerini ilan müdafaaya, diğer bir tabirle harbe icbar edilmişler- kadar kahra- Dae bir millet alaka istiklâ le ne derece Âşık ve onun için ha- mi m im a ölesiye na- erir ahasmda um tulmaz mz Beliz misali GE kalacaktır. imdi pe