yaar 266 amed IZ ape #mpaçeuz (794 eyesnemiz, Ayı 15 OULASISN AJASP SA UTp *rezn pi? - ApIR3 dıseuyuz 24 yoh eid Kegrekag dıl işkezey “rapa yeyyip ouaeazey 2A zag uefa agam upprumur Öğr ednzeg paaArış TEA zpayıg öy saşapınç mma pp umpaning inşeotunye aygea) 34 gd; omgzsuz Marey yarapsopuşü vw -4#UOp SA Np10 EyNpTO çareye srupulağ - eur epiegpzm; yuyreğuj umnurunjo çess; ouyayas yeli oy red urusg sepzag uez <3 pp ULUĞ Ai uu? PTS #PTUJ Sp » ny; yp mg UPIYT 'amaönmeşo gere ca Ayam Gaygs yapı örunyozre syoğypeyle TAH yeurunyo EŞİ Kumanya Prem dnumyo peş ununLuumu ZÖyeruvuop Uf Hygsaş vA go “zmaincağ pedypaş vu - Y3 vopuyl irene vA şesoş dıpa a arapsunmeyaz Aypa rrrertasp dryık dey ek çene Ayam ouoruzoyı dyo ENAYpI dafarfa yarrgermuz ersyma Horyfol dery wekdunu uyar yo dnlnp suya unüuyej edey ue) Ypungniremea KETE fre vap “paya ret ureu (veye A) dreş otosu 11, de? sergen iaze vepapuşarızz upsya 3A İREONN Sapan rleze) SA yoga) vurap ede yese Magsşkog dr3 neo paeg "PE AG veye Ba ca vefa ussal, sa dre3 leme — vaşrarape 1apopuma vey eriği erayek wepunğnpıo Mop eyripouma zzsözyuz sa avea samanı 05 yad gl papağıp ?P A NA — IR Öyryes “gi :zreumy “Bayep oruyşur unkstm yz Yusaşçı (1) “9p ve ep Yep yeneypaş aze yuri *(1) npaoiy * sarun 05 ep ewolrek nun$npro Hojdoşyanı epunsnfan eğed uruşş “epurrepdam yO “opis4 veş SA Falfrpnpsuşep epe$vd yıpon epurrek ak une meelraYŞ çesurşsa dnyo 1497 vp 666 vayak 66 Önyo eied weduş #p 966 va Spa rp laşaş dppr3 erkezag uepnyopru “y unrefed veseyı nin ruprsg MIŞ ui - gö susagım eied çıv Sury opsdeydoz aesap9 yejaA Gage) O dek Moyrta 105 “zon SEpEN Gurur) 866 va ipyLiğEİ eğ “rfed umdry wp 966 vird vemeyr (1), X6s6 Paaamirmg y) *mistJo yün va Pısoy oğeşa yone esuşgponez UNDEN Me? He Gap3 uy “ypuaurayumı znu “vano un.npeuz omadruyy oA yalıyı dili “1 Mer eraişeapig word epnoya deg “ SER yo manayı dileşdo urup sa yiye ağam diye yea va Tipuna 03979 OĞNPIL “ez AEP #URONELA ee, Yyareş se yi meş vk rpm yağma e “map daş reagameş Göyde ee przzeyşdek deze o04 9g seyokaredeğ ersun vpamsğy, TZZ A vererek korsanları seferden vaz geçirdi - ler. Bukanlerlerin asıl korkusu oralara ge- lecek Türklerin kendilerini kovarak yer. (1) Kork Kontluğu ve Kork şehri ta- rihi — İngiltere mahzeni evrak vesalki resmiyesi, cilt: 352, mumara: 101. (2) (Türk İmparatorluk ve hüküme - timin zamanımıza kadar yürütmüş mün- hasır bir tarih İçinde yeni yeni bir tetkik ve Dördüncü Sultan Mehmedin zamanı Saltanatı) İsmindeki kitap. 1663 Londra, leşmeleri ihtimali olsa gerektir. Türk kor. sanlarınn İngiliz (sularında faaliyeti (1700) tarihinde da devam ediyordu. (Ponzans) sahilinde gözüken bir Ceza- yir gemisi derhal gönüllü bolüğün silâh başı etmesini mucip olmuş, fakat korsan- lr oraya sataşmadan geçip gitmişti (1), 8 — PAŞALAR DEVRİ. (2) Mehmet paşa — Deli Ahmet paşa, Hs. mv paşa — Şaban paşa — Mustafa bey — Veldi — , Hızır paşa — İkinci defa —, Mustafa paşa — Hasan paşa — Burişa — yz leme el ğa Aİ Cezayir beylerbeyi Venedikli yahut Uluç Hasan paşa 993 de azlolundu. Ye - beylerbeyi zayirde hükümeti ele alabileceğine padi- şah bile mütereddit idi (3) Fakat Hasan (1) Kron Vol Kontluğu tarihi, cilt; 1 Sahife: 496, © (2) Cezayir beylerbeyi “evvelki gibi kaydı hayat şartile bir zatta bırakılmayıp diğer eyâletler gibi tebeddülüta tâbi tu - tulduğu bu tarihten sonra geleriler de beylerbeyi idiler. Fakat eskilerden ayır - mak için bunların zamanına paşalar devri denildi. (3) Divanı Hümayun mühime defteri Numara: 58, sahife: 74. Cezayiri garptan gelen Cezayiri garp yeniç, bölük, başlarına büküm kı) - mağın buyurdum ki vardıkta anun gibi mahruset İstanbuldan çıkıp deryaya te - veceüh olundukta Kabsa sancağı beyi olan Süleyman ile doğtu Trablus garba varıp Müşrüliley beylerbeyi gemileri ile maan yoldaş olup Müşarülileyh ile bile Cezayiri garba müteveccih olup vechi münasip gö- yuoururuzg (6 '2'1) * araş Moparena opopepe “PLAJ “ag * ee sâney vursa okıpuaya Fup UAŞIÇ (2) *anşönumao)) Gopapauremui vu) Gallo oA öyuzasa ge nypağo 4g syamese ÇuTp UÇ) “| <eppifop oopyos 1gı3 nğnpungozmuj va YMipumfos pey Haparse opakeze) Vİ “1p4 ye uyulgeyes ofyarms Ağ MAZ *(1) paye meçeked puta opzyy9s uşuyapag SA ıyıyes yezgul Sere opumsapog | sepue4nspıpj UİNP 2 apuuprepunipej va po4 - vedsj n$oğ "npaofıma og zn40 NU9yok uaşayı? uvunag eparkvzo, wopopoylrur “Eeoa A plaaa 9g apo ğnye UN <a spk Ao eğuanLI ep vip 204 #08 “1p901593 mwpima PPP (0851) mayyek yepşma Umum epey n3app y05 Yed pes op (yç91) Pi spyezw ea j j di elbisesinden giydirmesini ve günde on defn affetmesini emreder (3). Binaena - verip almak istiyenler her türlü işten kurtulur başı boş gezerler ve akşam eve gelirlerdi. Bazan efendilerinden börç para (bittabii yüksek faizle) bile alırlardı. Yalnız fidyei 'nada galeyana gelmiş, canı yanmış, çılğı- na dönmüş hallan pek çok esirin kanmı döktüğü vakidir. Fakat şu da bir hakikat- Hayır işleri ve esir satın alınması için para toplıyan papaslar tabii ahalinin rik- kat ve merhametini celbederek çok para alabilmek için lavhayı çok karanlık gös » termişlerdir. Fakat bizzat esirlerin ifadesi papazların propagandasmdan daha mev - suktur; onlar ahvalin yazdığımız gibi ol. duğunu söylüyorlar (2) Esirlerin islim dinine girmesi için u- mumiyetle efendileri hiç bir cebir yap - mıyorlardı. Bilâkis din tedbilini fena göz- İe görüyorlardı. Çünkü islâm olmak esa « etten kurtarmıyordu amma efendisi ef - (Gapyaz amgboyg) - ur (wep Di ano seye susdoug v4 yapoğurı 4 " oya Mad pyeğgaanaz oyaayyasöyuak Yİ #layıyemuz. oyzyoyıyun “api “ep yere ununu Hifi - > m yay yaygı va Pİ Tpyğop Mep sa ei b uryama çnsş (genz) dnjo / —s9j (emen) sa paopyapıgE Öİ e “rom ruwayp şasöpuak op (g9ö7” randanın 1662 de B lation de la captivit8 - OĞİ