RR e LR SAN ln SALLAR LA RA iŞ 4 m EYŞA nn Şazetelere $u ilânı vermiştim: Şok ilsan bilir, felesof, bekâr, sabırlı, Mi bir kâtip arıyorum. 20 Temmuz tart - Kadar İstirahat oteline her gün mat © | na Kadar mürnesat. , Altmış üç kişi geldi. Bu altmış a kırk yedisi yahudiydi. Bu aş dilerden bana en akıllı görü - i seçtim... şer Ben Rubide istediğim) de düşünemediğim mezi - Yi Ne Kısa boylu, omuzları İi üşük, yanakları çukur, göz- içerde, saçlarıma kır düşmüş, Yeşil bir çamur, bataklık ça- Tenginde bir gençti. Polon - doğmuş, ilk tahsilini Rigada pps, lena da felsefe doktoru, | Yüzü, Ariste de filoloji doktoru unvan- Hehe <a Zam, Barslon ve Zu - muallimlik etmişti. ir, efendisi tarafından dö - 2m o) en çekinen fakat ona lâ - ha; duğunu da bilen bir köpek ali vardı Kendisile görüşürken, alelek -| tek hadilerin niçin bu kadar .” korkak olduklarmı sor -| mağ orkak mı?. Her halde, Yeke bedeni ve hayvani cesa - Sia, bahsediyorsunuz. Manevi ce, te gelince, yahudiler sadece Ül çil atılgandırlar. Yahu - kabı, iç bir vakit barbar mânada Yedi man olmadılar, hattâ zan - Yy, la e Davut zamanında bile... ii bütün milletlerden evvel , ci Dı hakiki kıymetinin hem - kiş i öldürmetke (değil, ze - haha olanmakta olduğunu an -| d v Sonra, dağıldıkları gün - tiz *ri, yahudiler daima devlet - * hükümetsiz. ordusuz, kendi -| içi mefret eden ekseriyetler hr EA ral halinde kaldı - Tin cos saiplerin, Condottieri'le - Yaf Mi onlarda nasıl inki- Közmiy, ? olmasını istiyebilirsiniz? İp a » iraha edilmemek için, on- tiler, Ye geni vasıtaları icat et » ve zekâ. Wi sey o buldular: para Yahudi Mi parayı. sevmezler “ May, e, erdenberi edebiyatla - Nr, Ni te üçü fakirleri yüksel - ta am eder, Fakat insanla - « müdafaa edebilmek için haa demirle milini yel Demi nla satın almak (lâzımdı. Yahudi kullanamadıkları için, Bileği e”. dahaasilve daha olan altınla o kendilerini Muz ikiz ettiler. Florinler onların *tee, “ dukalar oo kılıçları, dai ©r tüfekleri, dolarlar mit - Müdaç, pie kapitay, 28i nefs mecburiyeti ile Mistiz, a olan yahudi, Avrupanın dünyan, Paneyi inkırazı üzerine, fakat du, hâkimlerinden biri ol - N ol deha ve iradesine tin o, Muştu. Evvelâ, onu zen- tona, çağa etmişlerdi, sek olda sinliğin her şeyden yük- ki, ilân ettiler, o kadar Ür Mükağa rn arzusu ile, kita VE zen,ı | “sin fakiri, fakirlerin Bir 4, lerin hük vela le da, yahudilerin ev- Vasıtaj, SAfAN için kullandıkları ı zamanla, intikam va - is, Bilhassa zekâ,, ki an daha kıymetlidir . ke kı, tina atılan, tükürükler . arma, edilen yahudi. düşman . YaDabili giz ikam almak için ne dat Ye il Hıristiyanlığın isti - Mahvtemez ettiği kıymetleri vtemek, dikkat ed rekünr p: €rseniz, ya- bir asırdanberi, sizin ap Ayak Ben Rubi'nin düşünceleri rapn! Papini'den aziz ve mukaddes itikatlarınızı , | daki isimler sürmedim. Bugünün İ fikriyatınızı ayakta tutan sütun - ları baltalamak ve lekelemekten başka bir şey yapmamıştır. Ya- hudilerin serbestçe yazmağa baş- ladıkları dakikadanberi, manevi binanız yıkılmak tehlikesindedir .. Alman romantizmi, katolikliği diriltmiş, idealizmi (yaratmıştı. Heine, Dusseldorf'lu küçücük bir yahudi, ortaya çıktı, zeki neş'esiy- le, romantiklerle, katolikler ve i- dealistlerle alay etmeğe başladı . İnsanlar, siyasetin, ahlak, din ve san'atin yalnız ve daima bir fikir tezahürü olduğunu ve bunların kese ve karınla alâkası olmadığı- nı zannederlerdi. Marks gayet ideal bütün bu şeylerin adi / iktisat tarla ve gübresinde inkişaf ettiğini ispat etti. On dokuzuncu asır sonunda, Avrupa Tolstöi, İbsen, Nietzshe ve Verlaine ile beşeriyetin büyük bir devresini yaşadığını zanne- yordu. Budapeşteden Max Nor - dau isminde bir yahudi çıklı, bü- tün bü meşhur şairlerin bir müte - reddi olduğunu, bu beşeriyetin ya- lan üzerine kurulmuş olduğunu is- pat ediverdi. Hepimiz, umumiyetle, (ahlâklı ve tabii bir insan olduğumuza ina- nırız. Moravia'dan Sigmund Freud isminde bir yahudi ortaya atıl - dı, en ahlâklı ve kibar asilzadenin içinde bir ahlâksız, bir katil saklı olduğunu gösterdi. En eski zamanlardan, âşık ga- riplerden ve saraylılardanberi, ka- dını bir mabut, bütün mükemme - liyetleri nefsinde toplamış bir miahlük olarak'tanımağa alışmış- tık. Viyanalı'bir Yahudi, Weinin- ger fenni ve diyalektik bir şekil- de, kadının o tiksindirici, iğrenç, bir mahlük alçaklık ve pislik dolu bir uçurum olduğunu isbat etti. İntellektüeller, filosoflar, zekâ - nın hakikate vasıl olabilmek için yegâne vasıta, ve bu hakikati a - raştırmanın insan için en büyük şeref olduğunu söylüyorlardı. Paristen Bergson diyebir yahu- di çıktı, ince ve dahiyane tahlil - leriyle, (o(ozekânın © evleviyetini, platonizm'in bin senelik binasını yıktı, düşünce telâkkisinin haki - kate eremiyeceğini gösterdi. Dinler, hemen hemen bütün dünyada, Allah ile, insanın malik olduğu en yüksek (kabiliyetinin barıkulâde bir iştiraki neticesi ol- duğuna kanidir. & Salomon Rei - nach ismini ( taşıyan bir yahudi, dinlerin eski bir takım vahşi iti - katlardan gelme olduğunu mey - dana çıkardı. Herkes, sağlam, muntazam, ve Zemanla Mesafe gibi iki kat'i ve vazıh esasa dayanan bir âlemde rahat rahat yaşıyoruz zanneder - ken, Ulm şehrinden Einstein diye bir yahudi ortaya atıldı, zemanla mesafenin (ayni şey olduğunu, bunların kat'i bir şekilde mevcut olmadığını, her şeyin ebedi bir nisbiyete müstenit olduğunu, asri ilmin iftihar ettiği fizik kaideleri- nin yanlış olduğunu ispat ediver- di... Böylece devam edebilirim. Siya- setten de bahsetmiyorum. Dikta- tör Bismark'ın karşısmda Yahudi Lasalle'in; Gladstone'nin (galibi Disraeli olduğunu, Clemenceau'- nun sağ elinin Yahudi Mandel, Le- ninin ise Yahudi Trotsky olduğunu söylemiyorum. Şuraya nazarı dikkatinizi celbe- derim ki, ileriye hiç te ikinci plân- İre ve ayni gayeye sahiptirler: isminde Tröves'li küçük bir yahudi geldi , | i severler, ve biraz kızışınca, entellektuel Avrupası, heyeti umu- | miye itibarile bahsettiğim büyük Yahudilerin © tesiri, rusu efsunu altmdadır. milletler arasında doğmuş, muhte- , Hf vadilerde çalışmış olan bu ya zl hudiler, ayni müşterek karekterle- Bu gaye de, tanınmış hakikatlerden şüphe ettirmek, yüksekte olanı al- çaltmak, temiz görünen şeyi kirlet- mek, sağlâm esasları çürütmek, | hürmet edilen şeyleri yerden yere vurmaktır. Asırlardanberi yaptığımız bu zehirlerin harap edici tesiri, Yur- nan, Lâtin ve Hıristiyan dünyası- na karşı Yahudilerin intikamıdır. Yunanlılar bizi gülünç bir hale koydular, Romalılar bizi parçala - dılar, Hıristiyanlar işkence edip soydular, fakat biz, kuvvetle inti- | kam alabilmek için çok zayif ol- duğumuzdan, Platon'un © Atinası İmparator ve Papaların Romasına istinat eden medeniyet esaslarına karşı inatçı bir intikam (hissi ile hücuma geçtik. Ve ( intikamımız da tam kıvamına gelmiştir. Kapi- talist sıfatile, © iktısadiyatın dün- yaya hemen hemen yegâne hâkim olduğu bir sırada, bütün mali pi - | yasalara hâkimiz. Mütefekkir o-| larak, entellektuel piyasalara hâ - kimiz, eski itikatları, mukaddes ve | ya lâyik esaslara dayanan dinleri i çin için çürütüyoruz. Yahudi, ken: | disinde en müthiş iki ucu birleş- tirmiştir: Madde kısmında © despottur, fikir sahasında anarşisttir. İktısa- di sahada bizim (| hizmetçimizsi- niz, fikri sahada, © kurbanımızsı- nız. Bir allah kurban o etmiş ol-| makla itham edilen bu Yahudi! milleti, zekâ ve his mabutlarını da kurban etmek istemiş, ve sizle- ri en kuvvetli mabut olan paranm karşısında diz çöktürmüştür. Babil esaretinden, Fransız ihtilâli kebirine kadar devam eden ha- kirliğimizi, nihayet © size ödettik. Ve milletlerin en pariası artık çif- te bir muvaffakiyet terennüm ede- | bilir.,, İ Bütün bunları söylerken ufak! tefek olan Ben Rubi kızışmış, he- yecanlanmıştı. Birdenbire, fazla söylediğini fark etti, ve susuver- di. Uzun bir süküt oldu. Sonra doktor Ben Rubi, çekin- gen bir sesle sordu: — Aylığıma o mahsuben 1000 frank verebilir misiniz, bir elbise- ye ihtiyacım var ve ufak tefek borç larım.. Eline çeki alınca, ince yapma- ğa çalıştığı bir tebessümle © baktı ve: — Size söylediğim paradoks .| ları, dedi, pek ciddiye almaymız. Yahudiler böyledir, konuşmasını dur- madan söylerler... söylerler. Ve bemen hemen her seferinde biri - sini incitirler. Eğer'sizi de, ren-| cide ettimse, rim. mmm bm affınızı rica ede- | —şşş Büncü Kolordu Satınalme| Komisyonu ilânları İzmir Mst. Mv. SA AL Kom. dan: Izmir müstahkem mevki salın- alma komisyonunca ve kapalı zarfla 13- Mayıs - 933 cumarte: si günü sast İS te münakasası yapılacak 278,600 kilo arpa gö- rülen lüzüm üzerine ihalesi 20. Mayıs-933 o cumaelesi gü saat İ$ e bırakıldığı ilân o'unur. (061) (2228) İstanbul Gümrükleri daha doğ- | Muhtelif | ET EY > 'I7 — VAKIT 16 Mayıs 1933 Başmüdürlüğünden: 10-5-933 tarihindeki ilân mucibirce 13-5» 934 tarihinde müzayedeye çıkarılan mülga tarifenin 2 inci faslına dahil 155 kapta muhtelif sıklette 910 lira 22 kuruş kıymeti muhammineli balık ve et konserve ve bülâsalarile süt bülâsası ve muhtelif ecnebi peynirlerine müzayedede verilen bedel haddi o lâyıkını bulmadığından 22-5-933 pazartesi günü saat 14 te ve lr j şerait dairesinde tekrar müzayedeye çıkarılacaktır. Taliple yevmü mezkürda kiymeti mubamminenin “e 7 1/2 pey akçesile birlikte Başmödürlükteki komisyona müracaatları. Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan : 3000 Ton Lavemarin kömürü; 7- Haziran - 933 çarşamba günü saat 14 te “Kapalı zarf, Deniz kuvvetleri ibtivacı için kapalı zarf usulile mübayaa edi. lecek olan 3900 ton Lavemarin kömürüne ait şartnameyi gör- mek istiyenlerin her gün ve itaya talip olanların da hizasında yazılı gön ve saatte Kasımpaşada Deniz Levazım satınalma ko- misyonuna müracaatları. (2182) Gazetemizin ilân şubesi: Ankara Caddesi Kahraman Zade Hanında ilâncılık Türk Limitet Şirketidir. Her türlü ilân işleri için mezkür darehaneye müracaat edilmelidir. Bü Telefon numaraları : 20094 - 20095 e Ademi iktidar ve bel | i 1933 mayısının 15 nci pazarte ir gevşekliğine isi gününden itibaren yeni bir iş'a- karşı en müessir deva SERVOİN sp | ra kadar, zirde muharrer Banka - lardır. Deposu, İstanbul'da Sirkeci'de | jar gişelerinin saat 9,5 tan 155a Ali Rıza Merkez” eczanesidir. Taştiyi | kadar umuma küşade olduğu ilân 150 kuruş posta ile gönderilir. İzmir'de öhmur. ı azarındaki, Trabzon'da Veni Fe z i rağ sezai Bileeir ; “0646, American Expresscy, Banca Com- i merciale İtaliana, Banco di Roma, | ği i i Chirssoveloni Bankası, Deutsche SEYRiSEFAiN | Ban und Diskonto Gesellsvhaft, Merkezi idar U aşı b 2025 Şi Deutsche Orientbank, Emlâk ve ŞnbeA, Sirkeci Mü Eytam Bankası, Felemenk Bahri- Trabzon Postası sefit Bankası, Osmanlı Bankası, i Selânik Bankası, $. 5. C, Ticareti CUMHURİYET i Hariciye Bankası, Şarkı karip Ti- İM ir oünümin İZE caret Bankası, Türkiye İş Banka k Galata rihtımından. sı, Türkiye Ziraat Bankası. Izmir - Mersin - Postası KONYA 19 Mayıs Cuma 10 da Ida- re rnihtıimından kalkarlar. (2231) Hİ ii İLÂN © Osmanlı Bankası gişeleri 1933 | | mayısının 15 inci pazartesi günün- İ den itibaren yeni bir iş'ara kadar i zirde muharrer saatlerde açık bu - lunacaktır. 7 2. GALATA MERKEZ! İDA. i RESİ: A Eyyamı adiyede: Saat 9,5 tan | 15,5 a kadar, : | Pazar günleri: Saat 9,5 tan 12 i ye kadar. : 2.) YENİCAMI ŞUBESİ: Eyyamı adiyede: Saat 9S tan | 15,5 a kadar. i Bartın İnebolu Postası BAPİIM varır. 16 Mayıs SALI günü sast 19 da Sirkeci rıbtımından hare: Pazar günleri: Saat 9,5 tan 12 ye ketle Ereğli, Zonguldak ve Öl kadar. , Bartın iskelelerine azimet ve Bi 3.) BEYOĞLU ŞUBESİ: avdet edecektir. Fazla tafs- Eyyamı adiyede: Saat 9,5 tan lât için Sirkeci, Yeni Han B 12 ye kadar. Saat 13,5 tan 15,5a No, 15 Merkez acenteliğine Ü kadar, müracaat. Tel: 23609 Pazar günleri: Saat 9,5 tan 12 yı kadar. (33S4) İstanbul 3 üncü. İsa memurlağun- ğ Isatnbul İkinci Tera Memurluğundan & © Mir barçan dolayı mahçuz ve para ya çevrilmesi müstamel Mos © 34093 çaşamba günü sar Gan ; Mahçuz ve savlması mukarrer 2, 3 4, 5 pumerolu 355 adet künk ile ig adet soba küngü 23-5- 933 Sah günü | bilya 25- saat Ti-12de Zindan #apısında Rüstem | 17 den itibaren Bevoğlunda Asmalımes- © Paşa Nalburlar 10-18 pumarah çömlek» | çizte No, lu Mebilyacı düktanında çi dükkdrurda birinci açık arltrması te | açık arttrmz suretile parava çavrik ra edileceğinden tlip olanların mshal | ginden tslinlerin yevmü mezkörda ve ve yevmi mezkürda memuruna mürâcas | sente mahallinde hazır bulunmaları i/ atarı ilân olunur. 18459) olunur. (3835) mükarrer lü