Bekir beni kocam Bek Hatıce Hanım Bekirin mağazasından çıkarken görülmüş Bunda cebir varmı ? İstanbul ağır ceza mahkemesin- de, dün bir öldürmek davasma ait muhakemeye devam edilmiştir. Bu davada suçlu, Yakup ismin - da bir hamaldır. Ölen de hamal Bekir çavuş... Orta yaşlı bir adam olan Yakubun bu cinayeti işleme - sine sebep olarak, Bekir tarafın - dan karısmın kaçırılması ve Beki- Mıştığı su iskelesinde önüne gelene, Yakubun vaziyetile alay yollu ba- esi gösteriliyor. etmiye i - nım “yemin de ederim, şahitlik de!,, demiştir. Hatice H., şehitliğine şöyle — Doğrudur. Kocam, Bekiri öl- dürdü.. — Peki sebebi nedir7. — İşi size başından anlatayım. Ben, bir gün komşum Hanife Ha - nrinla birlikte pazara gitmiştim » « Pazardan dönüşte, oturdu! apartmana Bekir çavuş geldi Bekir çavuş içeri girdi. Bana can seni boşayacak, ya öldürecek . Ben, seni kurtarmak istiyorum. . . Şimdi halamın kızın İstanbul ta» Kafındaki evine götüreceğim; de- niçin boşayacak, niçin öldürecek - miş?, Gitmem!,, dedim. Kendisi - nin beni nikâhlıyacağını söyledi «. Teklifini kabul etmiyeceğimi, on senedir, Yakupla birlikte yaşa - dağını, ondan çocuğum olduğunu söyledim. Bunun üzerine kızdı...) *t Bıçak çekti. Ben, gene “olmaz!,, 3 durduğu mağaza kapısından çıkar- kaçırdı ve iri öldürdü! — Bekirle evvelden tanışır mıy- Yrnız?. —Kocam da, ben de eskiden - . Ayni apartımanın ayrı ayri tında otururduk . .. O zaman Bekirin ailesi de burada idi. — Bekir, evvelce sana karşı na- sıl hareket ederdi?. söylediği olmazdı. Fena gözle bak- ğını da belli etmedi. Suçlu Yakubun vekili sordur er Bekir, vaktile memlekette de Salih isminde birisinin karısını ka- çırmış.. Bundan başka iki muhacrı öldürmüş? — Köyde kadın kaçı iiyorum.. Cinayeti de Amma, onun yaptığı anlaşama - dı... bi- Bu da şahit Bekir... Hatice Hanımdan sonra, şabit Bekir, geldi. Kadınm kaç: nı, Bekirin hamal Abdullaha kup, tası tarağı toplasın, memlek; tine gitsin.. Karısını vermiyece ğim.,, dediğini Abdullahtan iştti açırma hâdisesinden sonra le Yakubun karşılaştıkları Kaçırma hâdisesinden dört gün evel, Hatiçe,Hanımı Bekirin: o» ken gördüğünü söyledi, şöyle de - — Bir komşu gibi.. Fena bir şey | Genç ve büyük artisti eski tarz - da döşenmiş bir şatonun salonun- | liyorsunuz? de: — Evet. — Bu buhran zamanmda bir turne tertip etmek için kazançtan iri sinema diğ: — Geçen akşai yatrosunda “j gördüm. Her deydiniz. — Teşekkür ederim. Bazı za - man tiyatroyu tercih eder gibi olu- yorum.. Fakat stüdyoya girince bu feri, piyesinde takdirin üstün- Piyer Blanşar sevgim aksine dönüyor. Ben hem tiyatro hem de sinemada çalışma” ğ sevenlerdenim. Maamafih sine- mann bugün artistlere yükledi yük çok ağırdır. Size izah edeyim: Sabahleyin stüdyoya geldiğim za- inan rolümün bir kelimesini bile bilmiyorum. Beş dakika içinde ez- berliyorum. Bir kaç tekrar son» ra hemen mikrofon ve kamera - fın karşısma. Bu suretle oynanı * lan bir rolün mükemmel olacağın iç te emin değilim. Onun için filmlerimi görürken heye - can içinde kalırım. — Tiyatronun sinemayı taklit et mesine ne dersiniz? — Yazık derim. Maamafih ka - mera iie ayri tabii ee sahne ve kumpanya- nın kaybedecek bir dakikaları yok. Stüdyo kirası günde bir kaç bin dedim., Zorladı, “seni | keserim, barsaklarmı deşerim!,, diye ko - Mumdan tuttu, sürükledi. Gnl an kam başında duran bir otomobile at * i a 1. 2 VE Bu şahidin ifadesi İri iş i “Nasıl “götürmi ice Hanım, tekrar malıkeme hu - Led 2 üg,, sen, far | ee lde, İkisi yüzleştiridi. make olmadan. . . | — Sen Bekirin zorla götürdü - Zi Nal olur?. Sen uyuyor mu | günden bahsediyorsun, halbuki > idin! günden dört gün evvel de Bekiri İİ adim, o sırada “beşmm | bulunduğu mağazada görmüş ko. ei muşmuşsun?. çizimi eseri,, ne demek 7.) — Bu, doğru değildir... Ben, Ö- — Yani sar'am tutmuştu. Kor - | meri o gün hiç görmedim. kudan kendimden geçmişim! — Amma o seni görmüş! « — Sonrasmı da anlat!. — Benzetmiş olacak! — Bekir, beni halasının kızınm | — Konuşmuş?. evinde bir odaya hapsetti. Hemen | - — Benimle konuşmadı! hemen penceresi yok denilecek iz-| — Kâfi, çekil! be birde Komi de yana) Bele Nemet Ber, ei Yakuba gece, gündüz elinde bıçakla bek *| odu: iz Ni siperi *” Hatice Hanım, hâlâ karım — Sonra? H wa en VW ayağa kalktı, başını sal- i. Ben de, farsat- , tan istifade edip evden çıktım. Ko- | AĞI camın yanıma döndüm. —Evett. e — Cinayet ne zaman oldu ?. — Aleyhine boşanma davası aç .— Kocam yanıma döndükten | tın mı?. döküz gün sonra. Kocama) — Hayır! bir mili lâkırdılar söyle - | | Neticede © muhakeme, hamal im onu nasıl olsa nikâhlı - | Abdullahla başka bazı şehitlerin iş, OK dım, sonra elim -| çağrılması için kald. yağli e ya elbette gene eli -| | Bir Mart çarşamba <ümü en üc daki Kaçırdığım kadını | buçukta muhakemeye sevam olu- » | yüklü develari ile yol alır- “| ken Bombaya bir kaç fer- arana EM / o STI N d ARAYA KR Pierre Blanchar 1 mülâkat (Yeni Filmler :) 69 irler, büyük kervan- böyle bir devirde mücevhe- rat ve kıymetli madenlerle sah mesafede bir gece, kat- vardı. oğradığı den, evliya gibi bir adam olan Rao Raman'ın sayeâinde © kur. tulmuştu. Baba Sının servetinden ancak bir kaç büyük mücevher kurtara bilen Kerim günün bi» olmasa Kerim zindanda çörüye- cekti. Kerim, genç, zeki ve perva- sızdır. Çalışacak, gasbedilmiş olan servetini tekrar kazanacak- tir. Yeniden zengin olunca Kerim en yüksek mu başladı. Orada güzel bir Ame: Bu, evrelee K Kerim bunu Hindi haya- tı süren Kerim, sevdiği kızı bir kaplan avına dayet ediyor. Ba- likanlı ile nışanlısı farkına var- madan en mütbiş liğini vermelidir. Ancak o zacan artistler istedikleri gibi hazırlanır- Jar ve film de o nisbette ucuza mal tiyatronuzun vaziyeti de ta değild'r. Heleo başından s0- nuna kadar uzun nutuklarla dolu filmlere gelince.. — Geceleri tiyatro gündüzleri #tüdyo ne zaman uyuyorsunuz? — Gece saat birde eve dönü yorum yallah yatak. Tam sekizde kalkıyorum. Otomobile atlıyorum mez sinema otomatik bir makine gibidir. Biraz da ben size süal 80- rayım: İstanbulda çok sinema var mı? En çok hangi lisandaki filmler oy- niyor? Türk film) riste bir Türk filmi, Türk havası dolu olması icap eden bir Türk frank... Bana kalırsa sinemaya es- ki, sessiz film zamanmdaki serbest , Genç artisti sıkmamak için Türk sineması, İstanbul sinema hayatı Kerim, Rac | inanmıyor, nihayet ve gazetenize selâ meği unutmayınız. vaktiniz olursa uzun boylu konuşalım, — sahne Louis Cosmir haykırıyor. uz doğru stüdyo. Geç kalmağa gel -| tabil bir dekor yok mu? Çok. Far kat,. Orası bize ait değil. © ; anın oğlu saadete kavuş” maması gene mukadderdir. Ame- karşı minnettar olduğun- dan zubur eden bir mania öze rine genç kızı almamaya kı veriyor. Asıl maksadın vermemek için öncelanice, rahip olmak istediğini söyliyor. Janice, delikanlınn sözüne | raber mahvolmak rini coşgun dereye Bu film Melek sinemasında | dünden itibaren gösterilmekte” dir. Ve İstanbula ge stüdyomuzu da görürsünüz, de - dim. — Boğaziçinin, Halicin manza - Artistin yanmdan ayrılırken vas A, Fuat