li; — o — VAKIT 21 MART 1937 — — — — — istanbul Belediyesi Kiralık kârgir | As. mk. Sa. Al. komisyonu iMânları | Çemberlitaşta 70,72 N. Dükkân ve odalar: Teminatı 31,50 liradır. z : ama bra Miktarı Çakmakçılarda Valde hanında 25 N. oda; ii 20 Beşiktaşta e elen İ o 1450: Metre Şebzadebaşında Darülhadis Bosnavi medresesi: ,, 450 , Mü yank GÜMüiler pazarlik İ 1909 Metre Çemberlitaşta Vezir hanında 56 N. dükkân :,, 240 > 2150 Metre | suretile icar edileceğinden talip | O“... Metre il n ik İ i n 5 Yukarda yazılı emlâk kiraya verilmek vere açık müzayedeye olanlanın yirmi bir mart pazar 810 Metre Erzincan Orta o mektebine âleni münakasa konmuştur. Talip olarler tefsilât almak için her günlevazım mü- j tesi günü Saat on üçe kadar Yukarda o isim ve miktarları yazılı mahallere hizalarında — gösteril * dürlüğüne ve ihale günü olan 11-4 932 pazartesi g ünü de temi- maballi mezkürda 54 numarada | gipi veçhile dördü pazarlık ve biri aleni münakasa suretile ayrı ayrı beş nat makbuz veya mektubu İle saat on beşe kadar Daimi Encüme- mütevelli kaymakaralığına. .“€ | gartnamede — lâcivert elbiselik kumas satın almacaktır. Münskasa ve pa- ne müracaat etmelidirler. (1098) | yevmi mezkürun saat on üçün- | zarlıkları 22 mart 982 salı günü saat 16 ya kadar Harbiye mektebindeki sa « ——— den on beşine v kadar Istanbul tın alma komisyonunda icra kılınacaktır, Taliplerin şartname ve nümunele - evsaf müdiriyetinde idare encü- | rini görmek için komisyona müraesatları ve iştirak için de muayyen vak - mevine müracaat etmeleri. (1085) | tinde komisyonda hazır bulunmaları, (250) (1052) pa ... İlânları Konya As. Orta mektebine pazarlık Maltepe (Askeri lisesine pazarlık © Kuleli oOAs. Lisesine pazarlık Çengelköy o As. Orla mektebine pazarlık Cihangir yanzın yerinde 23,69 “etro murabbaı arsa Teminat 18 liradır. Çırçır e eh er” N ” pair gri Yukarda yazılı arsalar satılmak üzere açık müzayedeye ko- İstanbul yedinci icra memurluğundan muştur. Talip olanlar tafsilât almak için her gün L:vazım müdür- lüğüne ve ihale günü o'an 1144-9327 pazartesi günü de tem'nat makbuz ve mektubu ile saat on beşe kadar Daimi Encümene (1097) müracaat etmelidirler. Kariyesi Sokağı Maltepe Mektep m Dörtyol Bağdat Arabacı Hatboyu Tavşantepe Çınar Der» Hatboyu Refet Pş. Bağdst Rasih EF, ü Bağdat Kemer Burgaz Ayazma Balâda yazılı emlâk Pendik mıştır. Taliplerin yüzde on pey akçelerile 11:4-932 pazartesi günü saat ikiye kadar Bankamıza inüracaatlari. istanbul Gümrükleri Başmüdürlü- günden : kiraya verilmek Ginsi Dükkân Hine ” Tarla Hane Düktân üzere müzayedeye çıkarıl- İst. Ziraat Bankasından: No, 13-1 8 8-1 13 93 Mal 2 42 75-80 491 16 23-79 36 (1080) Kontenjandan çıkan beyannamelerin takibine dair Gümrük- lere asılan ilânın, mağduriyetletine mahal kalmamak üzere erba- | 3fından okunması ilân o'ucur. amaşların , .4.55.0000050450545 5555550050500 00550000000 bı mesalih t ...... mıoa mubarrer olup mukaddema 931-137 dosya N. de baczedil- miş bulunan Türkiye iş bankası- rın 1911 ila 1920 on adet bir. lik, 72663 ila 72666 dört adet onluk, 88956 numaralı bir adet elilik ki ceman yüz adet âdi bisse senedile 263 numaralı bir adet müessis hisse senedi satıl- imak üzere dairei icraya tevdii metyuna tebliğ edildigi halde tevdi etmemiş bulunduğundan kirinci nushalarının ibtalile ikin- ci nusbalarının bankadan çıkar- tbılarak muamelei möteakıbenin icrasma karar verilmiş olduğu görülen lüzum Üzerine bir ay müddetle ilanı keyfiyet olunur. > besobul üçüncü itca dairesinden: Bir borcun ödenmesi için mah- cuz ve paraya çevrilmesine ka- rar verilmiş olan yedi kulaç de- rinliğinde elli beş kulaç boyun- da amerikan balıkcı ağları 26 mart 32 Cumartesi günü saat 10 da açık arttırma suretile Ye- niköyde Panaiye (mahallesinde sarı asma sokağında 14 No: lu hanede satılacağından talip olanla- nn mahallinde me'muruna “mü- racaatları ilân o'unur. 2660) Medyun Eyup Sabri bey na- | Yeğin ii | namı hesabıma askeri mektep ve has-| i çin 7000 kilo | lıkla İfayı taahhüt etmiyen müteahhit| ihtiyacı i -| saman pazar » satın oalmacaktır. Pazar. İiğı 5 mart 992 pazartesi günü sa- at 18 ya kadar Harbiye mektebindeki| satın alma komisyonunda icra kılına-| caktır. Taliplerin şartanmesini gör - mek için komisyona müracaatları ve iştirak için de munyyen vaktinde ko-| misyonda hazir bulunmaları, (255)| (1053) taneler hayvanatı ... Konya askeri Orta mektebi için| 450 -çift yün çorap pazarlıkla satın! alınacaktır. Pazarlığı 26 mart 932 pa- zartesi günü saat 16 ya kadar Harbi- ye mektebindeki satın alma komisyo- nunda icra kılınacaktır. Taliplerin ko misyona müracaatları. (252) (1054) .. . Askeri Baytar Tatbikat (omektebi ve hastanesi binası dahilinde yeniden gaz höcresi pazarlıkla inşa ettirile - cektir. Pazarlığı 26 mart 992 cumar - tesi günü saat 16 ya kadar Harbiye mektebindeki satın alma komisyo - nunda icra kılınacaktır. Taliplerin ke- şifnamesini görmek İçin o komisyona müracaatları ve pazarlığa iştirak için de muayyen vaktinde hazır bulun - maları, (254) (1058) “Kiralık Şerbeieilik ve Suculuk Mahalli 3 Eminönü Malmüdürlüğünden Istanbul Tapu dalresinin ale katındaki zaraka mahalli eski icarı olan 13$ lira üzerinden açık arttirma usulile müzayedeye çıkarılmışır. 29 - Mar - 932 Salı snat Iğ te ihale olunacakur. ları,” (698) “Tsliplerin Eminönü Malenüdürlüğüne müracat» Jandarma Satınalma Komisyonundan: 114: 180 eğer takımının kapalı zarfla münakasası 48 Mart-932 cumartesi günü saat on beşte yapılacaktır. Taliplerin şartname ve nümuneyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için teminatlarile beraber mezkür günün muayyen saatine kadarko- misyonumuza müracaatları, (651) 100 kuruş yüzü ile kuştüyü yastık Isanbul'da Çakmakçılar, Sandslyecilerde Kuştüyü fabrikası yüzile şilte 12, Ville Yörken 15, yağlıboya yazik 5 liraya, kuştüyün kilosu 100 kuruştan başlar Keştüyü" kuma s.s... mun İ ÖÖueeemmaz TARİH EU KİTABI smmm iadeye çalıştı. Geceyi dağda geçirildi. Ertesi günü Medi- neye dönüldü. o Kureyşiler de muharebe omeydanmdan sonra Mekke- ye dönrnüşlerdi. | Muhammet Kureyşilerin bu o ric'atinden istifade ederek ertesi gün galip Kureyşileri takibe çrktr. | Ebusüfyan Kureyşile - ri tekrar Muhemmede karşı harekete davet ettiyse de Kureyşiler Mekk. Ye gitmeyi tercih ettiler, Muhammat dört gün sahrada kaldı. Dört esirle Medineye döndü. Buhâdise müslümanların yahudilere ve münafıklara karşı (şerefini biraz olsun korudu. Medine muharebesi : Uhut muharebesinden sonra bir takım yahudiler dildiler. o Bunlardan bir kısmı Haybere iltica ettiler. Ve tecavüzi (bir ittifak aktettiler. Medineye karsı 10,000 kadar asker toplandı. o Tecavüz yolları U » hut muharebesinde (olduğu gibiydi. Şehirde « müdafaaya karar veril - di. Fakat bu defa tecavüz edenlerni adedi çoktu. Şehrin sahraya doğru uzayan kısmında evler biribirine yakın odeğildi. Bu kısmı müdafsa için İranlı Selmanı Farisi tarafından hendek kazılması teklif edildi. endek > kazıldı Medine müdafaa tertibatı aldı. Medinedeki o yahudilerden bazıları Muhammede O hiyanet ettile;. Muhammetle yaptıkları ittifaka sadakat göstermediler. o Kureyş ordusu 15 - 20 gün kadar süren bu muhasarada (ciddi bir tecavüz ya- pamadı, Çünkü Kureyşiler de bir başkumandan yoktu her gün birisi kumandayı deruhte ediyordu. N Kureyşliler nihayet bir fırtinalı günde Mekkeye dönmiye mecbur oldu- lar. Muhasara biter bitmez Muhammet yahudiler aleyhine harekete başla” dı. Yahudiler 25 gün kadar mukavemst ettiler nihayet kayıtsız, şartsız bir surette teslim oldular. Medine mubasarasındaki muvaffakıyeti Muhammedi Arabistan yarı- madasmda (daha çok meşhur etti. Flendek hadisesinden sonra islâm nüfusu çoğalmıya başladı. Muhammet islâm nüfuzunu yaymak için as « keri kuvvete ehemmiyet veriyordu. Muhammet Hendek O hadisesinder sonra müslümanlara (Hac) etmek lâzım olduğunu söyledi. Bunun'a Mekkorin artık islâmlarm elinde bu'unmaz:ı lâzrmgeldi;” * anlatıyordu. Hudoybiye musalahası : Muhsmmet Mekkeye gitmek istiyordu. Üç aylarda Kâbenin etra - fında muharebe edilmezdi. Muhammet bunu ileri sürmüştü. Fakat Kureyşiler — silâhlandılar (o şehri kapamak istediler Muhammet Hudey - biyeye kadar geldi. o Maksadını siyasi mükâlemelerle izah etmek istedi. Nihayet o Muhammetle Mekkeliler namına (Süheyl) ile bir muahede imzaladı. o Bu mâuahede mucibince müslümanlarla Kureyşiler on se - ne “barbetmiyeceklerdi. . Kureyşilerden bazıları velilerinden izinsiz olarak o müslüman olursa Muhamrnet bunları iade edecekti. Müslüman » laradn Kureyşilere o kaçanları Kureyşiler iade etmiyeceklerdi. Mu» hapımet ediği ile itöfak aktedebilecekti. | Kureyşiler de istedikle » siyle | ittifak yapsbileceklerdi. Muhammet © bu sene Mekkeye girmeme zamı İntizam; Medineden tarde- Kureyşlilerle m TARİH Fİ, KİTAPI mmm (7 e B) Medineliler iktisadi cihettenyahudilerin tesiri (o altında idiler, Hanifler (yahudiler vasrtasile ovahdaniyet dininin esaslarmı öğren“ mişlerdi. Muhammet de insanları vahdaniyete davet ediyordu. Bu onlar için pek yabancı bir şey değildi. C) Medine Arapları azdılar, kendilerini reise muhtaç oldüklarını takdir ediyorlardı. D) Medinelilerle Mekkeliler arasında dı. Bu iki site (o arasındaki rekabet fazlaydı. Mekkeden kaçıp (Medineye geldi. (622) Vahiy, kur'an : koyduğu esasların toplu olduğu kitaba Kur'na denir. koruyabilmek için bir büyük bir zıddiyet . var - Bunun için Muhammet Muhammedin Bu (esasları ihtiva eden cümlelere (Ayet), ayetlerden (mürekkep parçalara (Sure) denir. “ slâm O an'anesine göre Muhammede O bunlar Cebrail isminde bir melek vasıtasile Allah tarafından vahi, yani ilham edildiği kabul olunur. Mubammet O birdenbire, o Allahm rasuliyim diye ortaya çıkma - mıştır. O, Arapların iptidai, basit ve fena, ıslaha muhtaç ahlâklermı gör- müş onları ıslah için senelerce tenhada düşürmüş o nihayet ilham fikri doğmuştur. , : Vahi, ilham fikri Araplarca Muhammetten evvel de malümdu. le ” tidai kavimler (o gibi Araplar da şairlerin (akıl erdiremedikleri e lerden © ilham aldıklarına inanmlardı. Bu kuvvetler (o araplar için (Cin) lerdi. “Güya cinler kâhinlere gaipten haber verirlerdi. Bu itikat Arabis - tanda her zaman yaşamıştır. O kadar ki, Muhammet bile bu tesirden kurtulamamış o kendisi d» . cinlereinanmıştır. Muhammedin Musa ve İsa dinlerine dair öğrendikleri de Muhammedin bu itikadmı küvvetlendi- riyordu. Onlarda da cin, melek fikirleri vardı. Muhammedin de diğer pey gamberler gibi — kendisine ilham veren (kuvvetin insanları iğfal eden cinler değil, insanları, hayra, saadete irşot eden ilâhi bir menba oldu ğunda samimi kanaati vardı. Muhammet ilk zamanlarda şedit bir heyecana maruz kaldı. Muham- met namuskâr, ove menfaat fikrinden uzak olarak ortaya atıldı. Onün gayesi muhitinin ahlâkını, içtimai hayatını, dinini ıslah etmekti. ilk Vahiy 3 Muhammedin söylediği ilk Kur'an âyetinin ne olduğu kat'i surette ma- lâm değildir, Muhammet uzun bir tefekkür devzinin mahsulü olan âyetleri lüzum ve ihtiyaçlara göre takrir ediyordu. Maamafih kendisini tahrik eden kuvvetin tabiatin fevkinde bir kuvvet olduğuna samimiyetle kani idi. İlk hareketin sebepleri de bu samimi heyecanlar olmuştur. Muhammet ilk zamanlarda bir vâizdi. İrticalen dini hitabeler irat edi- yordu. Sonra nebiliğe, rebilikten, Allahın Resulü haline geçti. Nihayet ci* hanşümul bir dinin müessisi oldu. Kur'anın içindekiler üç şekilde mütalea edilebilir: ğ 1 — Allahın bir ve Muhammedin Hak Peygamberi olduğuna inanm&”