iki yüzlülükten kurtulalım! Bitlün cazibesini, bütün gü- zelliğini hariçte israf eden kadınlar Bu g'inki müsahabemde de müsa- ade ederseniz, aile huzur ve süadeti- ni kurmak ve kurtarmak hosusundaki kusurlarımızdan * bahsedeyim. Beni bu bahis üzerinde kelem © yürütmiye sevkeden Şey geçenlerde vaki olan b'> müşahedemdir: Günlün birinde genç ve güzel bir ha- nrmla * İsviştim. Bu kadın, konuş müsk ©, etvan itiberile Üzerim- de 0 kadar hoş bir tesir bırakmıştı hi sormayın. İler hali sevimliydi; insan nadiren bu kadar güzel. sempatik bir çehreye tesadüf edebilir, nadiren| fikirleri, sözleri bu kadar enteresan! ve tatlı bir kadın görebilirdi, İçim- den diyordum ki: — Yarabbi, bü kadının kurmuş ok| duğu aile ne kadar mes'ntiç'! Kim bilir kocası kendisini ekran ve emsali içerisinde ne kadar müstesna hisse - der ve bu istisnanin gururunu düyar, Sonra tali yardım etti, aynı ka - dın da bir gün evinde, ailesi icinde, —eski bir tabiri kullanayım -- ev ha. tle gördüm. Aman yarabbi, arada ne küdar büyük bir fark vardı. O ge vimli, güzel, cazip kadın evinde so. murtgan, titiz, sinirli bir kadn ol. mustu. Ufak tefek sebeplerle derhal mize galeyana geliyor, manasız şey Ter o güzel resir ve, adeta, çirkin bir $€ okuyordu. Bu müşahededen sonra acı act ha-| trladım ki biz kadınların, run hakikaten iki cephemiz, — tabiri mazur götün — iki yüzümüz vardır. Bu yüzlerden birisini harice, bariğ| tekilere, bhariçteki hay: teriyor»| duk. Birisini isekendi evimize, aile mize gösteriyorduk. Filişakika çoğumuz bütün cazibe - mizi, bütün güzelliğimizi harici âlem- de israf'ediyoruz. Bunun neticesinde bizim en güzel hallerimizi, en tatlı sözlerimizi görüp dinlemek ( haklanı haiz olması lâzım gelen gilelerimiz, bize en yâkım olan İnsanlâr © bilakis! yorgun, meşesiz, titiz hallerimize katlanmak zaruretinde kalmaktadır » lar. Belki diyeceksiniz ki bu hal, bizim! tabii halimizdir, o halimiz de hittabi harice, elâleme karşı değil, evimiz. goğumu| bugün yy fg ypg yy yy yg gr ci: Çe Kaplan gibi Aslan gibil. Kadını ekseriya kaplana, bazı ser- seriler de hiç utanmadan yılana, çıyana, denize ve akrebe benzetirler. Ne ya- nk ki büyücek şairimiz Tevfik Fikret bile, nasılsa boş bulunmuş ve: “Kadın deniz gibidir.. Hiç inanmak olmaz hat.,, Demek hatasında bulunmuştur. Buna mukabil erkeklerden bahse- dildi mi, derhal “Arslan gibil, yi yapış- tırırız.. Halbuki kabarık yeleli tahmin ettiğimiz arslanların birçoğu külüstürmü külüstürdür. Bize kalırma bu kanaatle- rin hepsi yanlıştır. Yılana, çıyana hiç bir suretle benzetilemiyecek olan kadın de muhayyeledeki kaplan gibi hissiz ve yırtıcıdır. iş hayatına girdikten son- ra kadın arslanlaşmıştır.. Şu yandaki resme bakınız bir kerre.. Bunlar kadar birbirine benziyen iki mahlük nerde i bulunur? j Üy Soldan birin- elbisesi. . Kırmızı (mareken kısmı bir buluştur. A R. açık ve a2 yu mavi .ikicins kumaştan yapılacak. Üçüncü: Açık ipavi (Velur dö Len) den manto. Çok xullanıştıdır. Altta» Genç 3 z # : .Değil.. ne deniz gibi oynak ne TİYOTUZ! Genç kiz per. yepyönl ko- kızlara mabsos bir e sonbahar tayörü, Otomobile binilirme üstüne *, manto giyilebilir. Yanındaki blöz “bej renkli Jersevden yapıl eıştir. Kollar, yaka ve belde İplik çekilecek ra onam mma de kocumıza, çocuklarımıza ve akrr- bamıza karşı gösteririz. Fakat buiddiâda haklı olmazst- nı. Çünkü bir kadının en tabii tara- fı en güzel, “en enziy oluşu haldir.) Eğer ben bu tabii tattlıni evimizde de nesini İstersem ve bunu gös- termediğimizden dolayı aile huzur ve rşt bir kahahat işlediği. m bana gücenmemeliki- Bir takım kadınlarda bn iükaydi, bir itiyat haline geliyor ve hinnetice €v, hem kendisi, hen: kocası icin, içinde sgatler geçirilmesi arzu edil - miyecek bir yer oluyor, | Halbuki hayatta neyimiz var? En büyük neş'elerimizi, en güzel halimi 2) evimizde kocamıza ve çocuklarımız) za göstermek vazifemiz değil midir? Şair (Browning) bir manzumesin. de diyor ki: “Yarabbi, dünyanın en aşağı mah- lüku Tuhünda iki cephe olup da bunun irini bütün âleme, birini de sevdiği kıza gösteren kimsedir.,, İtiraf edelim ki biz kadınların ço- gumuzun da rühumuz iki yüzlü, iki! tarafh oluyor. Bunlardan daba ca ıl zip ve giizel olmasını elâleme gösterip döha az cazip ve az güzel olanımı da kendi aile efradımıza saklıyoruz. Aile saadetini korumak ve evdeki hayatımıza neş'e ve zevk katmak isti. yorsak cazibelerimizi yalnız hariçte| israf edip eve çatık kaşla dönmekten vazgeçmeliyiz. Sevişiyor Sacide Mukaddes (Aşk aşktır, onun harsretli ve güzel tarafları vardır, Fakst aşk, demek mesut bir izdivaç demek değildir.) o (Beni bir kızım olsaydı, bana, bir gençle seviştiğini haber seydi ona, “ Onunla evlenme! ,, derdim... — Genç Ingiliz kadın muharrir- lerinden (Urkel Bloom) son gün- lerde yazdığı entresan bir maka- lede diyorki: Insani hislar arasında, hakkın- da en fazla saçma sapan şeyler yazılmış olanı aşktır. Şairler on- dan bahsederler, romarcılar ocu tahlile yeltenirler. Sahnede o tem- sil edilir, sinemalar mevzuları ondan alırlar. Hülâsa ne tarafa başınızı çevirirseniz onu görür, ne tarafa kulağınızı verirseriz o nun bahsini duyarsınız. Bütün bu alâkaya rağmen ben aklımla dü- şünerek ve ihtiraslarıma kapılmı- yarak şunu iddia ediyorum ki aşk mes'ut bir izdivaca zemin ola- maz. Aşkın hayata başka bir renk verdiğini, hislerimize heycanlı bir aydınbik getirdiğini inkâr etmem, Fakat şunu da söylemekten çekin- mem ki bizim âşk ismi vererek pohpohladığımız his, çok defa bize yalnız çılğınlık vermektedir. Bu yazımı okuyanlar, şiddetli bir aşkla birbirini seven ve ne- ticede evlenip mes'ut olan filân banım ve filân beyi hatırlar ve “ amman musunuz?, O halde evlenmeyiniz! — — ye edilecek ların en sonund! gelön hiç şüph© siz barfikstir. k but bir. Barfik” iki. Halter ve Vücutlarının nasübünü £ tebii” keye sokmak 19” temiyen hanım bu üç idman 9 besini erkek bırakmalıdırlar» Çünkü bunlari" üçü de göğüs, © 8 muz, pazı ve adalelerini pa ile şişirili gibi garip bir $ haline sokma ve arasıra bir iki sallanif tartitmıya 1 ettirilmek şartil# genç kızlar tiks yapabilir! Bu takdirde uy bana gösterebilirler; Fakat dünya çok büyük ve geniş “ âleimdir. Orada böyle be$ © misalin mevcudiyeti her ba bir iddiayı nakzetmiye bi etmez. Buna mukabil bire # bin kişi gösterilebilir ki bu w ler yüzünden felakete, bedb? nedense ihtiras işe karıştırırlar ve işi aşk de alev endirirler. Dediklerimi yanlış anlam? baren her ya yak pi x Sizi sevişmekten alıkoymak: kın vücüdunu yer yözündeP yorum. Hayırı n şey şudur: Aşk işni bir tarafa ayır vişemler sevşsn, birbiri için. tuşan.ar tuluşsun, Faket ii aşkın değil, iki taraf er gi sağinm ve deri bir şefcat ve mu'ıabbetin we dırmak iste nım ist tesis etmiş ne stinat etmelidir Eğsr benim bir kazım li ve bana gelip de bir ği Altıaetf 0 one sayfinin ortâ nunun altındadır.