8 Kasım 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

8 Kasım 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

ea yam Dün Kadıköyünde Fenerbahçe $itâ- danda İstanbul atletizm şampiyonluğu | müsabakalan büyük bir muvaffakiyete icra edildi. Alınan neticeler bu güne kâ- | dar yapılmış müsabakaların hepsinin fev- kinde bir muvaffakiyet teşkil ermektedir. Netayiç listeleri bu bariz farkı açıkça göstermektedir. Saar 10 da başl yan müsabakalar prog rem mucibince saat 15.30 da hitem bul- du ve mükâfatları tevzi edild Müsabakalara tam 83 etler iştirak | etmiştir. Alınan neticeler şunlardır: 100—1 Supbi Beşiktaş, 11,6. 1) Tevfik Bahriye. MI Hüseyin Anadolu 200 — 1 Enver Bahriye 23,3. 11 Ismail, Ni Haydar Bahriye. o —l1Ziva AH Y.Y. MI Bedi Anadolu, 800 — 1 Ziya A.H. 2114 İl Seyfi K. A. Mİ Selâhattin Beşiktaş, 1500 — | Mehmer Böşiktsr ŞA Htlöseyi BEY PMS BEYİKTAŞ 3007 - 1 Mehmet beşiktaş 0,29. (Ye ni Türkiye rekoru, eskisi 0,33, Mehmet) İ UÜ Pana 9,50,5-5. II Muhsin Beşiktaş 54,6. U Amira 5000 — 1 Mehmet Beşiktaş 1705. NU Çanakis Y. Y. II Pasomvadis V. Y. 10000 1 Mehmet Beşiktaş 35,145 (Yeni Türkiye rekoru. Eskisi 36,15) 1 Karavas Y. Y. 3B01, Ul Vahi Bahriye | 4036. 457100 — T Beşiktaş (Hayati, Melih, İbrahim, Suphi) 486. U Y.Y. 49.7 Anadolu, 4400 — | Bahriye (A. Baha, Şükrü, Haydar, Tevfik) 3,50,6. İl Beşiktaş Yüksek atların — | Melih © Beşiktaş, 1465. 1 Asmanidis Y. Y. 11 Andra Y.Y. Uzün atlama -— Tevfik Bahriye 6.50 (Yeni Türkiye rekoru, eskisi 643) Asmanidis Y. Y. IN Şeref A, K. Sırık — 1 Sadri A. K. 305. Ml Sadık F. BO Veder Rahrive Üç adım — | Selim 1302 1 Tevfik | hriye 1981. NI Melih Beşiktaş 11,87. , Disk — ( Veysi 3538 Selim, 2085, Faruk An:dölu: Gülle — | Veysi 11,97. İl Kâzım Be yiktaş. İIE Asmanidis Y. Y. Cirit — (Nuri Beşiktaş, 46.11. TT Se- lime 44.65, II M. Nedim Beşiktaş 4086 Müsabakaların umumi wetayicine na- Zatan puvan hesabile Beşiktaş birinci, Bahriye ikinci gelmektedir. Fener meğ'üp Ankara, 7 (Vakıt) — Fenerle Sporting kulüp srasındaki tenis maçı yapıldı Fe- mer mağlup oldu. Fener 3 puvan Spar Wng kulüp 5 puvan yaptı. Pazar günü | e, daha yapıp İstanbula hareket | Dünkü Bosk maçları Istanbul tarafının yegâne *por faaliyetini Galatasaray lo- " epin boks maçları teşkil yordu. Stadyumda lik maçı münasebetile müsabaka Di pvadığı için dünün yegâne hare- M bu oldu. iin pekala şehrimizde bulu- ransız Profösiyoneli Franki üreme bir menfaat temin et- i için tertip olunmuştu. Mğ programım güzel olma- “m rağmen herkesin haberdar İ im ması müsabakada beklendiği! ar seyirci toplaisamıştı. karşılaşmalar iki çift genç | Koşu müsabakasında birinci gelirken ! B. geldi. Temaslarda bulundu. i reisi Rıdvan B.et fiatlarından Beşiktaşlı Mehmet 3000 ve 10000 metre ve bahriyeli Tevfik arzusuz atlama rekorlarını kırdılar boksör arasında cereyan etti. Atandrof Vasili, (o Alfons la Cevadı sayı hesabile mağlüp etti. Günün ilk şayanı dikkat mü- sabakası Maks la Agöp arasında ' oldu. Maks kendisinden vücutça hafif olan rakibine karşı sayı hesabile galip gelmek için hayli İ güçlük çekti. Bundan sonra Ru- ! pen, Marseii, Yorgos ta Naza- reti yüksek farklarla mağlüp | ettiler.Maamafih Marselin ikinci devrede aşağı bir darbe alarak hayli sarsıldığını, ve büna rağ- men maça devam ettiğini kay- detmeden geçmiyelim. Son ola- rak Yunan şampiyonu Angelides | Miladeviçle, K. Kemal de Franki Martenle ikişer ravntluk iki gösteriş maçı yaptılar. kiki Kemalle Fransız şampiyonu ara- sında ki gösteriş büyük bir alâka ile seyredildi. Sevimli Kemal | pek çok alkışladı. Spor federasyonu Ankara, 7 (Telefon) — Spor kongresi murahhası Eşref Şefik Kongrenin 28 Teşrinisanide An- karada aktolunması ve yeni fede- rasyon heyetinin intihap olun- ması muhakkaktır. Belediyede Mezbaha resmi Bolediye tenzilina tarafter değil | Hayvan borsası idare meclisi bahsederken mezbaha resminin ağır olması fiatların yükselmesine sebebiyet verdiğini söylemiştir.Bu bahis etrafında belediyede tetki- kat yaptık. Belediyenin kanaati şudur: Belediye varidatının yerısı mez“ baha resmi ile okturvadan temin ediliyor. Mezbahadan alınan varidat has- ! tahanelerle “faiyeye tahsis edil miştir. Bu vergiler hafifletildiği tadirde stanbul (belediyesinin varidatı 2 milyon liraya inecektir ki kalan para ancak maaş ve ücretlere yetiştirilecektir. Bu sebeple beleye tenzilâta katiyyen muvafakat etmiyecek- tir, Romen telebe Romanya Türklerinden 6 er- , kekle, 4kız talebenin Türkiyede parasız tahsilleri Maarif vekâle- tince kararlaştırılmıştır. Ru tale- beden erkekler Tarabzon Erkek muallim (mektebine, kızlarda Konya kız muallim mektebine yerleştirilecktir, Patrikhane ve sulh İ Çünkü Allahın iradesi böyledir. | fazla Patrik Et. bir Atina | gazetesine ne diyor? Mösyö Venizelosun Ankara seyahati omünasebetile Ankara ve İstanbula gelen, Atinada çı kan Etnos gazetesinin muhabir- lerinden Mösyö ( Venizelos) Is- tanbulda Rum Patrikini ziyaret etmiş, Venizelosun seyahati hak- kında patrik efendinin intihaba- tını sormuştur. Patrik Efendi Türk - Yunan itilâfının temininden mütahassıl memnuniyetini izah ettikten son- ra demiştir ki: — Patrikhane (Ortodokrluğu manevi merkezidir. Dünya işleri- le meşgul değildir. Siyasette dünya işi olduğu için onunla meşgul olamayız. Fakat ruhumuz nasıl (o neşelenmesin ki (ohergün Allahtan temenni ve dua ettiği- miz dünya sulhunun temin edil mekte olduğunu görüyoruz. Sulh, semanın hediyesidir. Bu sulh kuvvetleniyor ve Türkiye ile Yunanistan sulh lehindeki fa- aliyetlere ön ayak oluyorlar. Sul- hun kürei arzda hâkim olacağı na her zaman iman ederdim. Mr. Klayn Amerika t caret müs- teşarı Ankaraya gitti | Amerika ticaret müsteşarı Mr. Klayn dün akşam eksperesle Ankaraya gitmiştir. M. Klayn Pazartesi günü İstanbula döne- cek ve hükümet merkezindeki temasları ile iktisadi vaziyet hakkında umumi beyanalta bu: iunacaktır. Evelki gün kendisine Tokatlıyanda verildiğini yazdı- ğımız ziyafette M. Klayn bu gü- nün iktisadi bubrann umumi olduğunu söyliyerek bunun ne kadar devam edeceği hakkında şunları ilâve etmiştir, — Bu hususta kehanette bu lunmak doğru değildir Fakat Amerikada son elli sene zarfında yani 1880 senesinden beri on beş buhran vuku bulmuştur. Bu buhranlarda ticarette görülen inhitat vassti olarak yüzde on İ beştir. Yalnız 1921 senesinde yüzde yirmi beşe kadar çıktı. Bu buhranların devamı vasati olarak on üç aydır. Bu hesaba göre, şimdiki buhran gelecek ayda artık bizin almalı ve te- vakkuf etmeli. Biz yeni seneye daha iyi ticaret şersiti ile gir- meliyiz, En mühim mesele istihsal ile istihlâkin muvazenesidir. İstihsal hesapsız yapılıyor ve buhranı fazla istihsal vücuda getiriyor. Son zamanlarda dünyanın nafa- kası yüzde on nisbetinde arttığı balde istihsal fazlalığı yüzde yir- mi beşi geçmiştir. Avrupanın istihsali yüzde oluz biri bulmuştur. Bu günkü şerait için- de her şey Yapılabilir. Fakat marifet yapmaktan ziyade sat- maktır. Fazla istihsal tehlikedir. Çünkü istok olarak bu kadar malı tedarik etmenin manası yoktur. Insanların zevkleri deği- şir. Moda değişir. Bir kimyage- rin sakin sakin çalışması neti- cesi icat ettiği bir usul bütün sanayide hercü merç hasıl ede- bilir. Müstahsiller ihtiyatlı bare- ket etmeli ve her ihtimali na- zarı itibara almalıdırlar.,, Ankara, 7 (Vakıt) — Ameri- ka ticaret nazırı M, Klayn yarın Başvekil İsmet Pş. tarafından kabul edilecektir, 3 — VAKIT 8 Teşrinisani 1930 “ Sulh İnsanlara Semanın Bir Hediyesidir.,, İstanbul atletizm şampiyonluğu Uç Türkiye rekoru kırıldı Türk Talebe Birliği | Yeniden ihyasına karar veri'di Dünkü tıp talebe cemiyeti içtimamda daşların bu işle uğraşmaları kai Dün toplanan talebeden bir kısım Tıp talebe cemiyeti dün senelik içtimamı Türk ocağında yap mıştır. Kongreyi eski idare hey'eti reisi Muzaffer bey açmış ve kongre ıçin reis, reisi sani ve kâtipler seçilmesini teklif etmiştir reyi işari ile riyasete İbrahim reisi saniliğe Necmettin, kâtiplik- lere Necdet Sırrı beyler intihap edilmişlerdir. Bundan sonra Muzaffer bey idare heyetinin bir senelik masai raporunu oku- muştur, Raporda muhtacı muavenet talebelere yardım yapıldığı, 12 mayıs tıbbiyeli bayramının hazırlandığı, Leh mektep talabe- sinin istikbal ve izaz edildiği zikredilmiştir. Bu rapor ve bundan sonra okunan hesap raporu kabul ve tasdik edilmiş, yeni idare heyeti intihabına geçilmiştir. Gizli rey usulü ile yapılan intıhapta Şermi, Ibrahim, Kâmil, Necmi, Hamdi, Şükrü, Mahmut, Halit, Zeki, Emin, Enver beyler seçilmişlerdir. Bundan sonra bir sene evvel infisah etmiş olan milli Türk talebe birliğinin yeniden teş- kili için teşebbüsatta bulunulması görüşülmüş ve birliğin bir an evvel ihyası için tıp talebe cemiyetinden intibap edilecek arka- daşların diger fakülteler cemiyetleri ile temas etmeleri kararlaş- mıştır. İntihap edilecek müteşebbisleri İdare beyeti seçecektir. Üç tbbiyeli genç tarafından hazırlanmakta olan tıbbiyeli albü- münün ikmali için taavlin sandığından yardım yapılması kabul edildikten sonra kongre bitmiştir. eren v0 sere vur B BOREENYNE BUNE Br BEKA Kane ANA va parası Yol par Şimdiye kadar vermiyen erder ceza elineosk Yol vergisi taksirinin tahsil | müddeti bitmiştir. Şimdiye kâ- | dar vermiyenlerden bu vergi yüzde 10 zam ile tahsil edile- cektir. Bunuda vermiyenlerden | yol parası, tahsili emvali kanu na tevfikan alınacaktır. | Serbest fırka Lider fırka teşilâtının lâğv- edilmiyeceğini söylüyür S.F. teşki'âtının lâğvedileceği ve fırkanın yalnız Meclis dahi- linde çalışacağı hakkında son zamanlarda yapılan bazı neşriyat hakkında fırka lideri Fethi Bey demiştirki: « — Fırkamızın teşkilâtı kak dırmıyacaktır, 5. F, nizamnamesi tetkik edilecek olursa teşkilât vücda getirmek, fırkanın hakkı nizamisi olduğu anlaşılır. Şurada burada çıkan ve çıkarılan ha- berlerin (zerrece kıymet ve ehmmiyeti yoktur ve olamaz. Kemafissabık her yerde teşkilâ- | tımız olacacaktır ve icap ederse yeniden vücuda getirilecektir. Serbest Cümhuriyet fırkasının vilâyet ve kazalarda teşikilâtı kaldırarak © faaliyetini yalnız melise hasredeceğine dair çıkan | heberleri katiyetle tekzip ede- biliriz.» Halbuki Balıkesde çıcan Türk Dili refikimiz dün gen son nüs- basıda verdiği haberde rar etmekte ve “Israrla kaydede- lim ki S. C, fırkanın son vaziyeti | evvelki günkü sayımızda © bildir- diğimiz gibidir.» demektedir. i olan maarif mıntakası | maarif mıntakasıdır. Talebe miktarı Ençok Telebesi olan İzmir mıntakasıdır Son yapılan istatistiklere göere memleketimizde en çok talebesi Izmirdir. Bu mıntakadada 84 bin 223 talebe vardır. Istanbul mıntaka- sındaki talebe yekünu 83 bin 480 dir. Üçüncü derecede tale- besi Oolan mıntaka Tarabzon Bu mınta- kada 62 bin 80 talebe vardır. Konya mıntakasında 46 bin 542, Ankara mıntakasında 38 517, Adanamıntakasında 33 bin 517, Edirne mıntakasında 31 bin 387, Kastamonu mıntakasında 24 bin 42, Sivas omıntakasında 22 bin 119 talebe vardır. Tabesi enaz olan maarif mıntakaları Diyarbekir, OErzu- rumdur, Bir yıl dönümü Bugün Sovyet ihtilâlinin 13 üncü senesi münasebetile Sovyet cüm- huriyetleri İttihadı Konso'osha- nesinde bir kabul resini yapıla- caktır. ri Teşrinisanide alir Başlıyar e UN B ae