9-5-1939 HAYAT VE SIHAT Kızların acelesi artiyormuş... Melike Nazlı mermer saraya giriyor Veliahdin zevcesi Prenses Fevziye İRAN'DAN NOTLAR: 2 | n, 26 Nisan — Bol yalak k i gece. Tahran'da düğün gecesi. Bu e Gülüstan m sihir İ hal > ütün ışıklar bütü sta, a doğ ru akıyor. e an bahçesinden içeri giriyo- aftan huzmeleri ar: ve ve sahillerle vakıflar e e 39 bütçeleri iökülüyor. çarparak tınlıyor. iriyoruz. Bu sefer - uzun mizrâklarına dayanarak mü Sinemasında zelerdeki mankenler: gibi hare » tsiz duruyorlar. O kadar dekor Bugün ve bu gece || * sini veriyorlar ki insan geçerken bu mevsimin en güzel filmi sanki çarparak bunlardan birisini selim korkuyor. Mısır ırkının kıraliçe Nazlı'nın gebresindeki beyazlığına, askerler- de güneş biraz kahve rengi katmış. Yüzleri koyu balmumu gibi parlı- yor. VAZİFE UĞRUNDA zraklıların İn Rollerde JEAN MURAT VİVİANE ROMANCE v Dâvetliler dolaşıyor ve üç & e en gevrilen casusluk M| bir defa daha gördükleri hediyele- filmlerinin en güzeli, ri tekrar tekrar zevkle ve takdirle : seyrediyorlar. Bu akşam salon ie > pak ig başka bir hususiyet var. Kadınlar emri ştan aşağı beyazlar giymişler, bu 12,15 ucuz matinesinde Danielle Darrieux'nün ŞAFAĞA DÖN vkli bir ahenk vicuda ge- ikişer yor. Binlerce ışık mengarlarda kalarak halılara © ie . Gü“ rayıni Mümtaz Faik Fenik kadar güzel olabileceğini ve üötirebi ir miydiniz? güneşlerinin bronzlaştırdığı bir ler.., Yuvarlak bir çehre ve bu çeh- reyi harikulâde bir zevkle çerçeve- Düğün gecesi Nesli ın dâvetlisiyiz. Binden faz- misafir müke! — i Mz ba- mi toplanmış. m ee e Gi Sekine Dışarı ie yer temadiyen havai fi- atılıyor. Lâcivert, yumuşak Tahran gecesi mütemadiyen renk len baktığınız zaman daki bütün Kehkeşan li) sema- ınların Gülü: an Bir gezinti günü sonunda müşahedeler Geziniz, silemez. ei günleri- apanar, irme- duğunu bin misaliyle görmüş “Genç nesi tice hayatın aleyhindedir la; ali gülüyor e Güneş, ne su, dağ ve bu e tahakkuk siye. Şu harilalkder mevsimde bir cu- akşamı, bir pazar günü ik şosesine çıkmız! çoluk ve ço- elle yollara dökülmüş olanla - tari liyen abanoz rengi siyah saçlar... Kadınlar bir sıra diziliyorlar. Bu r siyah senfoninin arasında telgraf i lerinde çi ii r arasına karı hi şan noktalar gibi cnebi, » Gü- türk kadınları, Kazlar © siimiyö 4 idiyor- takip e valetli kadınlar uzaktan zaman oy e ii e yapışmış fresk hi erken bir kıpırdama oluyor. Prenses bu akşam uzun etekli gelin elbisesi etekler ne beyazlar giy- o- nun arkasından Melike Nazlı'nın ve İmparatoriçenin Mp yali adımlarla yürüyen Şehinşah retleri ilerliyor. Erener ie kendisini takip edi: Mesut kafile Bee önüne gel urdu. Bir İran pi at bi yağıyor. Mızıka İran milli mar- şımı çal bir mesut aile böyle kuruldu. e kazasında büyük ngın oldu gm in gelen malümata göre Tay ı kazasına. bağlı Dom; aniç | mahya iğ ii e düğünü böyle bitti, | * kani hakları ea midir? Fakat, bu hak lanamayacağı- İmizdan korkarım: ervisi he- > başlamamış, aker dağ ba- ii an isti pa dı 20 ev, 1 bakal dükkânı Rice ve 27 ahır, 27 samanlık, 1 cami ve bir mek bir rülebilmiştir. Dutardan sentil dari ke aha ei | hazla Rİ görü- imdi genç evliler önden, öte- kiler biraz arkasından ilerli- yorlar.. Gelin hanım, uzun kirpik- i göz lerinin ışığına diyafram yaparak etrafını selâmlıyor. i ve büfeye doğ- ru ilerlediler. Bi akim büfede heat gindeki askerlik dersinden imtihan aarif Vekâleti, ve lise bitirme iz bea ecbu sin. idi lerini karartma ve bu kararını teşkilâtına bildirmişti Pencereden düşen bir kadın bul, 8 O NC adımda bir kadın sesin e) dışardan orta mız, Yer bilet vermiyecekti winize dönel en ka- ZA ki sol bir veb bilet ke. ei e bir havere cereyan ediy: Trende yer ei bileti geri a- — Yer yoksa neye bilet aldınız? olmadığını siz bilecek ve iniz. — Gelecek trenle gidersiniz! seli eğlenmeği, yemeyi ve eyi teşkilâtlandırmağa | ve ii e bu ihtiyaçlariyle ya- lâkal ğa mecburuz. Gazinocunun, şoförün ve bilet me- murunun keyiflerine tâbi olmak — ik Külüme ile; ollm değil çiğ) Mall esy meleri merak ile azolar tezhibler, ix, minyatür. şerbeti cepkenleri ve yenii di iişmüş, ler ag ördüğ kapalı İran Kan izm Geriden hizmet hanlmmye pri sirada öl - kadını tipinin, suare elbisesi içinde ediyor. Çünkü bu akşam Melike İmüştü: Nasuhi BAYDAR yla ş MÜ skala b il ? üsbütü isa dayanamaz, söy- çimli ii saçlarını başının arkasmda topuz yap- Bana sm in ne diye yiyeyim li ve İ . iz de . t asık suratlı bir k mi , Hiç bir şey söylemeden Düny, ada ini dilerinden yi çım ki şeytan Dedi, a kat veznedara meseleyi açmadı ie Hemi ondan bir kaç lirada tonlu biyel sanlar ken, alâkadar pk mı? Belki dedikodu. i için ar: di. “Ne zi yok yahu?” yle m ve de ri ir türkçe ile: Tefrika No: 37 —Yazan: Sabahattin ALİ e » Dedi Mim m döne- ldadı vak, lm ekiş daki ia odayı yim. Azıcık kum Saya Tee ye ğı he- Macidenin ba9 men id eş Macide yle | berber küçük bir lokantada tram en evlendim. Biliyor musun?” Hüsamettin efendi biraz canlandı, lu: aman? Kiminle? Nerede? Hiç haberimiz Ömer güldü: “Haberiniz ol gil el iş ve Hüsamettin asi si gitti. olduğunun hâlâ farkında si ma, ei eta e Belki bir haf- | şey varsa, evimde bir karım bulunduğu Le vi yla edi vaya dai Hiç b Genç kl ise odayı ği üzere madamm ec erim küvet v, yla sna yanma nn seviyorum. Beni saa- silme Börmediği veznedar adam akıllı değiş- benim elime baktığıdır!” Hü li etk merhamet ifade eden a şi a çıkıp Gi guki â bi. gözlerle süzdü: dete Ki GR gi ssüm delikanlının ei zaman ortalıkta kimselerin bulunmadığını 132 a mail bir mini amı — ik söz la “Allah bahtiyar etsin... Sonunuz hayırlı olsun. ine bir Si aliye ken ve onu sık sık er emeğe gitmiş ve daha erme “Ne o Hafız bey i B i i ii nefes rl elde K e a geçip oturdu, önünde duran beş on kâğıdı Yazanlar gözlüğünü alnma kaldırarak ge ke gonca Ömer irdim” demek üzereyken kendi semen acaklad halıya yal b tti, bir ii üzdü, Fak un ba - ni topladığım taret. © Güldü. Ni i rak Macide'Yi k' a Bez a ünde © unuttuğu diğer defteri k dığ kl iel veni dakikalarc? çe lar? ie Gila, imi w aradı. İçinde bundan sonra vazifesine dört elle sa- | 9! km a ai rast gele bir yere çevir. “Yok canım, ki ii ensesindi rılması ve aldığı parayı hak etmesi lâzım geldiğini odiğini farket Ömer bir ei mira m geçenleri an- rak genç kızın e söyliyen bir his vardı. Hayatta tabanlarını Mila ola- ekrar erir latmağa çalıştı. Bir çok yerleri değiştirerek süyile elik rak basabileceği bir yeri olmalıydı. O zamana ka- “Bir hafta dik... Size mühim hı isi ir in ei sonra Ömer acele dar duymadığı bu ihtiyaç onu evelâ Sidi. son- dislerim e |, gıyabında da olsa hiç kimse onun hak- ye mi ra düşündürdü. Bu kadar çabuk değişmeğe mi baş- Hafız İn mi şeyler düşünmemelidir” diye i- Tera #'dİP para bulmağa çalr © jıyorum? dedi. Bu sırada tek tük , gelmiye başlıyan “Okur, ein “onam!” dedi. saha çalışıyordu. ame tkr limeedi; emurla: diği, Hikâyesinin “sonlarında Hafız Hüsamettin'in Macide © md biraz ii mer'i orada görünce hayret sal kısaca se - ie meşgul olmayıp başka yerlerde e bel tekrar düşüncelere daldığını, hiç bir i “Benim dair ş di “A var... Ay başma Te verdi! Di sonra ylitile İN dı. iğini gördü. Canı sıkılarak kalktı, odasına d kadar ider? gil si müddet " Re Ömer kalkıp da onlara teker m “Evlen - “Daha evel sen anlat. Bir şeye canmız sıkılı - kadar masasında gayret ve çalışkanlık Ömer a m sonra madamla dim... Bugün evle: lek ki aile sahibiyim... Bir Yor galiba?” olu olar: ot ir kaç kere ka - beraber gele” er saki çoklarınız gibi artık kya de ekmek a düşünen “Hadi, beni ie yi bak... Ne var?” lem âmirine giderek defterler hakkında bir takım “işte kari madam!” diye tak- W uraya gelip gideceğim ve âmirlerimi kız: Ömer e İçinden; Al lk, « bizim hafıza ne (izahat istedi. Muhatabı bu malümatı “adam mı dim etti. maktan kaçacağım!” demek istedi. Sonra: NU, ev oluyor?... Geçen gün de bir Kafe Fakat bugün (Sonu var)