Prot'un bir tablosu: Dinlenen kadın Bir roman okurken Bır roman okurken 14 üncü halk konseri Senfonik halk konserlerimizin dördüncüsü gene solist bir on artistin bildim, Beethoven'in mibemol majö (Op 73) piyano konsertosunda, B. E- 'ukmayer, e gösterdi. Ankaramızın müzik kültürüne yar- dim etmek üzere çoktandır. aramızda za zaten tanırdık; Şimal denizin - adi bir ei Kanan “açılıyor. Ka- mili bir yer veril me piyano, kurumda müziğe işti; 800 aksi vard | dek yıl eme e in a zik öğretmeni o Ses ve koro ördü: “Neuscul Kantaten,, (Peters), lerim Kane, (Schott), ve biz ç üzerine “Singspiel” , gi kurum için yazmış ve bastırmıştı. Sanatta y usanılmış şekil lerden sıyrılma ihtiyacı, genç nesil v delik dile? ş i, dilerinden maa Bowi Jaubert'in ii romanını okudu- iğ iyileştikt Eu) Halkevlerinin altrner yıldönümü Sanat, tecessüs, korku bu tarz hizmetler kendisini o kadı Ankara Halkevi res memnun etmişti ki, daha önceki vi mler Yi resim ve Suüd Kemal Yetkin | | şefliği ve piyano konserciliği gibi işle heykel sl gisi evvelki “ si Meselâ 1920 i çezdi- eğ > d E direktörlüğüne | cak bu serginin mükemmel iabiline için Halkevi resim ve heykel sergisi Halkevinde açılan sergiyi ziyaret edenler iş Rİ beklemek cidden boa a iri s e sevk. i düşmektir. Böyle bir romanı olaran > Zile sanda Ma azlıyplal en sarsılmaz nemi is ğunuzu İran ii |bilgi tecessüsümüz bir yay gibi geril- yon yüksek smıflarında b ik arzu in bü e baş m > ideler de, az iştir. terdikten sonra, yeni ni şekillere, b — Okunacak yeni romanlar. varken bei gibi sükünetle, shenkle çalı: yeni eserleri çalmak için açılan Biri telâkkilere y kumak ni- ekler ve gli iler üzerinde ğe şeflikle getirilmişti, İşte orada var gitmiştir i |sni Bu ve si mi e ein) eğişmeciz Karl KUĞLEE yani rın rin tiyatroya siki bir ke-|— Sıkmaz, sıkılmak bahis mevzu | ccsgüsün & halle dimdik sonda ni iie e la a e ene ide olara” Yarleyle iller peer. 1 eli romanı — Vi defa okumak, | ganları orun piyanodeki kudretin en mekân ve yi Hagi mi yirmi defa okumuş, Andrâ Gide | es ri karlı yl eni Jenıyor | ge dolu in ii erin, ruhu aydnlat- Lü mlm kadar takdir fırsatmı| Sergide fazla eser bulunması şüp- «yıkar ve üç ilâ beş p ser | sam, beş defa okuduğunu söyler. Ade- mağa ve hissi uyandırmağa yarayan bulamamıştı! , hesiz temenni edilir fakat biraz da al he” ralb9A yerl dan ua swelca öreni, | mandan bir sanat m mi olduğu kriti görmi- lüşeriz. lundurmak ve dalma karşılarma az nh in o sö br kini ee ke | ün 1 oklu da bunların fark e dükten — sonra iyice anladık ki slm da güzel erler kari Oi e ill edileceklerini tabii | 9 tar, z N: bi yere düne Bir ronian SIK okukugta bizde biç | hayaytla MElapiE, | yanist imiş, ren iy il e hn ynam sanat ya uyandırmıyor de- Genç dostum, sanat heyecanma te-| > İbiyesi oldı o reji portresi yele e ibine dayanan cessi şman olan ikinci bir | tist, ayrıca üniversitede kar ve iyi bir sanat muhiti yapa» Mamış olması keyfiyeti, sanat namı-| — Bundan şüphe mi yarim engel de korkudur. Yaşamak insiyakı: | müzikoloji tahsilini de tamamlamış;| | Yalnız şurasnı unutmamalıdır ki bilir, “Yan Goglu büyük bir dâhidir o- ma b bildiğimiz ve kabul ekti va eseri ruhi bir büt Hiz sail ade he SR mn gibi sanatkâr olabilmek'i için onu ün b ilk ok bir iz | dünyasından uzaklaştırmağa Kâsidir,|mza ge İmiş, türkçeyi ae ö- Ja faaliyet cidden halkı ve sanat taki etmeye hacet yoktur vr üpke e Me Halbuki ilk okumada te- Lİ diğe gibi, bi, | eki dillere e iliveten —iyi öğren lar seriadirmededin.. İk dora | pen gi samimi çalışmakla dde e tmek halkı ilir, in'in vasiyetnamesi, . İbilgiler verdikçe, bi e wktir. Ruhda bu gençleri toplayıp onlara çalışma ze-| yük dâhileri sevin, fakat on ie Kat bö il bir ma em ri vine romanın nesini £ teşkil li minini hakan bu yeri a siri altında kalmaym” cümlesini he- ağ götür ep yn sonuncusudur. li Ankara arı o medyundurlar. | pimiz okuduk. Tesiri eri kalın: ie in dalgalar üzerimde b bir ceviz â iği İve hayal karanlıkta alın Tecessis VE | kabı EE 0 kısmından Adagio ir iye, ki a a an ayi peri boya, fırça, ar EN kadar mükemmel bir eser meydana iğ lar. Hele okudu- | Bu manzara içimizde derin bir sanat medi bir p parça mM De vi sa- çimin ün tari ea göre müamele| getirmek ei iş biraz “İğ an, raşesi yal nl dakilerin Sl ME ARAN OY pahalı malzemeyi Ankara | mantık dışında kalmaz yatını emniyette his etmek şartiyle dağıt- “ İmiilmüş bir medeniyetin sn aa in | akat bu heyecanı duymasını ve yaşa: | ka bir meye duygusu aliyoruz. Fakat | maktadır. Bu atölyede her ressam ve Buna e sp edilenlerin an, Kartaca'nın gari görüşle meyda- Kap, üzün yanma ağla ge ala ve i bamya : a mİ gm olr yek geen EL am | ————— > v. i tüne bindiği dalı kesen m adamın nin in hayatı tehdid eden hâdiseler kar- ağ konse: m alaz me rek mkün olduğu kadar doğru bir şe-| kısmı da yalnız ticaret endişesiyle Ziyetine düşmekten an görmüş gibi sü ei diği fide ödnikze sanat tekniğini öğret- l görmüş ğret-| yapı mıştır bunları uzun uzadıya tene çaklard adr. Onlar güzel ve > seyti A i için şüurun reaksiyonları, çırpınışla- izi dükaci gekiyo, lr m lrlarından tec- | gelen en büyük kusurdur. ii Kavur, espri, asil bir ifade, İp mir EE iy İtin nr i i da ir- bu iddiaları m atan- iş ri semi ik, eki ve ve e me ve er e şön- İri si beke is inde e ok ileri Olar ve KA ime iktür, ini battma teşiş ederek GÜ | lar, lenen hürdür İ9 vazenesini bozduğu içindir ki ii * | Sergide sanat kaygusundan başka bir derinden ay le dan ta ye kalıştıklarının | fantastik eserleri, li emi ksilem Ağ ei eğ Ri iğ a en a e Sa | iddiaları olmayanların isimlerini bı aza ve müdafan ri er bundan sonraki sergilerde daha 5 Yaşlılara düşen bir vazifedir. a midir ın gar Poö'nin hikâyeleri la mm peel işini yeri de ra yempaa Sini eli eee iğsi takılsa akiki sanata bir mi ki er pa are klealid ri er İdam iye, b eserler, ruha bir muvazene mahsulü. sima ön üzere İkinci Senfoni (re majör, un iz ie in Mar u- | dirler. tle- | ; ni kötüden, güzeli çirkinden & sakin he; ulan bir çök k dinledi ölçü öl azı al e kapmak ik Le ları | bi ri hi e e dr RE z Jiy , z ölçüdür. inlediğimiz, leşi aşların büyü diaları | bir fırsatı hazırlayan Halkevinin fa- vu daha şiddet-İ rik el Ni SLM ei keler mn ln korkuyu is gibi. bulunduğumuz eser, Ne yazık İİ vard buna Donkişotizm iel al başkanı Bay Ferid Celâl'e teşekki Lem ükemmelde, yani en | rosu, korku uyandır ignol tiyat- | ilk iki henüz |€ e ii böyle sergilerin sık sık t Yele güze e a Pir ME SÜLÜN GERİM dir kendi üslübu içinde çalışan ei edilmesini tı Liz, ami muhakkak samimidir ve ken- 2 Zi unsurların şu veya bu kıs-| debiliriz. e kısmını ia p amı azami kusursuzi hak m elerce dü- ie ln dey ME Hattâ en i okunmak, v ka bir şey değildir. ve ilk korku — Fantastik hikâyeler, bir kaç def. i bertari iz olun- mak suretiyle bizde bir sanat heyecanı | uhu YI romantizmin henüz a lamamıştı: Ruh larımız; iri senfonileri kuvvetin. ta | de saramıyı tabii R. Kösemihal getirmiş ve bile vezni kei, birin reddetmemişler, onu mono- | yirmi öğünenler, pr ii ni li uk kusurundan b aya ça- i İm ' . Mi iktifa etmişlerdir. İrinde b için düşman ol- | üçüncü defa okumanın imkânr ol anyada bir rahip Fakat şimdi, içtimai şilerin rafi ğ i idi prikolojik tesirlerinden de kendini | kömdur! dee ai Me tahliye edildi Way m ye ark Bata her şeyin daba iyi ok | masa gelerek belki bi , Berlin, 2 (A.A) — 7 ay hapse mah. yel e duygu-| Fakat bu hikyel, ik b a inle ve mis WE İdar, Sanatkâr, halk için, bir mü-| lerle vücude getiril > ktiğind le ez avüzl uğrı > ir türlü si- | hil i yözin düşmanlığıyla elbette ki it lee bir türlü si- | hib mahkümiyeti, her hangi bir e a edi ği par- AL mrt. bazik ei çimen Eg si - İten maya, engeldir in ben çar Sie mel olmaktan men . ler lâzımdır. Onun için kendilerine | siki olsun, daha pek çok yak” deği vi in hususi maddesine İstinad düşman olmaya lâyık daha ehemi- ilir, Fakat mükemmeliyet gibi etmektedir. yetli kıymetler ararlar. Ve burada | tamamiyle esasa taallük eden, sa- amışımdır. Bu hikâyeye her Yalnız şörin ve hatti ya lnız edebi: | nat mefhumunun harema dahil bu- bağlayşımla yama be iel sel Yatım değil, büti iti — ışmak, abeş imparatoru ingiliz yati avları b pim lele iyi bilelim ki, bi kendi.) İhtiyar d b b henidi di Ahengi v. akril yali del ik daldı. Çeh- derler. ir ve bu ünden inde ö d i İtei, | Londra, 2 (A.A:) — Eski habeş im- Ahenk, ml ve özentisi de|n mma hareket ettiklerini li ki i ğıt- | paratoru bugün Hariciye nezaretine bizi iş Iüzumsuz ve hattâ| tarafından yapılması da daha iderek Lönd' Halli mükemmel tür, ul liyet, | hazin değildir, zaklaştım,