SAYFA 4 > ae ac ULUS ee Bugünkü konser mün asebetiyle: ANTON BRUKNERİN IL. inci Senfonisi — C-— mall PROFESÖR MAKS AVER 1 MART 1936 PAZAR SURİYE >, La Tribün sinde mebus ve eski ig ban mine en sö; şefleriyle bilhassa Cemi ii Mi beyle muta tabik kalma- da sokakların yeniden a; e YAZAN: iyana eki Kâinat hakkında seslerle bir fikir verebilen, enstrümantal müziğin en üyük formu i Brukner cemiyeti başkanı zmğa başladı. P. mest, o adamakıllı inle rı Fransova dö Tesan yazi rak PE imiş Fakat ba anlaş- içime çekildikleri birçok evi bü; olan senfoniye, tamami- z ritirebilmek için, bır fasılalar kul. | Suriyeyi son lerde parlamet , ancak milliyetçi. uşatmak İ etti, Mebus ie e le hâkim ol ma hulâl edebil. lanslı ki, bu sentoni ilk defa çalındık İ olan hâdiseler ve mandamız altınd. lerin muhali FE ER kağ kümet kuvvetleri tarafından ek için, ol, bir şahsiyet ve tek. ton sonra, musikişin. ir, esere, “Fu- İ > Kalbe ak bir sırada geldi. Bu an- | edildi. nik bakım her cihetle yetişmiş bir | sılalar senfonisi” adını taktılar. Üs- e yanın kazancını mutedillere ver- la da buna ben- natkör ak gerektir. unun i- | tad, | iyet rmıldamamıştır. Yalnız Şam, Haleb, | inhiraf etmemesi öğüdünü vermişler- l gayesini hiç bir zaman gözden gi Şam i fından, büt Hama ve Hums gibi merkezler oaş- | de cunun birine, tisinde de var. i mış değildir. diğer e lerinde ye kn milliyetçiliğin tesiri altında kal- Brukner, herhangi bir senfoniye, | dır. Terennüm grupu, Ağ yeni 5 Mançester Gardiyen gazetesi, Su- faydalanıldı a mu: alebel da hiddet i cesaretini kendin- | olduğu gibi, geniş bir örgüde İ riye karışıklıkları hakkındaki bir ma- eb ve e, benler me sys En ihtilalci unsurl! e adar, birkaç yıl geç- | vimli melodileri ile ür kalesinde, fransız hükümetinin yap- | zart altında iç şe göndermeye eçmemesi icab eden bir sale e Bu vel üstad, erene Tekmil eser, fikrin orijinalitesini tığı uzlaşma teşebbüslerini hatıri karar verdi. A; a, Haleb hari ii 3 gani anmak ihtiyatlı 3i törü olarak, Nansi, ve Londra- , kismen de eye maktadır. Fri il Ğ şamda gizli lanmaların ve ci cğ- aş devrinin en Tem orgçusu diye | edasını © irak anlaşmasına komplo teşebbüsl merkezlik €- ü öl d 1873 deki Di sergisi beyi E yapmayı ve den “Hanano evleri” nin kapatılma. ierik ald iyii el ii ari. g korunması hakkında bir madde ilâve- | smı den girilen ralarda, 1872 de bitirdiği Il inci sen. b - ei büyük bir halk Dr © sini teklif etmişti. Halbuki, bu teklif, zaman vaziyet vahimleşti. Suriye karışıklıkları, büyük harb. | #omisine başladı. Birinci senfonisind. ilik uly Suriyeye i bir hükü - | 19 sonkâ proi Ge beri, bütün arab ülkelerinde x klasik formları söküp attığı, ve bu | halde, tenkideiler zehirli oklarını © — mediği kaydiyle reddetmiştir. » İ kamında dükkânlar kapandı. Üniver. öpeye eyd yet ki l ; : © gester Gardiyan diyor ki: “Fransa, | site yaptılar, Cami- | en derdle münatebetlidir. Osmanlı | Fin, A: eya ve sonradan Mei Zİ bezeye ğ © parlamento haklarınm icrasma ve | den ta hâdiseler | imparatorluğunun lir sırasında | inkişaf lan “dinamik form Li i ç Suriyenin istiklaline müsaade etmez- ME Ya yar yavaş, kafalar kızışıyor | müslüman halka yapılmış olan vaid. prensibi, iz lr halde, ikinci sen- se, hoşmudsuzluk, komplolar, grevler 'a, Hama'ya ve Ha- | er — aşkındı. Muvazeneyi temin p , kendi müzü ör — — © ve karışıklıklarlı Fa- Mi adi öülyeri isle | edecel ül şimdiye kadar buluna. züne uyarak, yeniden hulâsa İÜ Küt memlekete erken bir ve. | çarpışmalar, ayaklanma leri, ME ve geniş bir sü si ge, | a tuttu ve hem mahdud ve hem de | Ham eşyadan alınacak k sa, üm iyan rm tahribi ve askeri kıta- | tirecek teşkilat kurulamadı. Geçen resim © — azlıklara yapılacak muameleden ve | ların işe müdahalesi gibi hâdiseler | sonbaharda ehemiyetli bir hâdise ol- | le büsbütün El değildir. A g iye ile Cebel muhtar böl. | görüldü. du. Türkiye, ak ve Afganistan | panm mandalara sahib devletlerin Gümrük tarife kanununun 4: z lerinin mukadderatından emin ola- Bu ilk imi iki gösterici. b ii mm A ve dünyanı bu kmde medenileştiri. | Si numarasının altındaki 2 yumaral © bilirmi?” in ölümü aynı z içi etmel - | 502, ve 493, 494 İA ve 502 inci Mançester Gardiyan, bu suretle, | da polisler, zabitler ve askerler ara- zayan bir EM sistemi | tinde iseler, tesanüdlü ve makul bir na giren cam €ş- 1933 sonunda hazırlı olan ve e da birçok yaralılar vardı. A- | organize ettiler. Pan duygusu, | tarzda hareket etmek için - zararlı | yadan 15 matr tarihinden itibaren ta- | nasyonalistlerin arzularmı karşılıy: yaklanma kürbanlarmın gömülme gü- | b ii bir gi aldı. Su. | kavgalara girişi yerde - araların- | rifelerde y: in tamamı üzerin. *l anlaşma projesine telmih etmektedir. | nü olan 22 sonkânunda, gösteri- | riye mesel meselesi gibi, | da anla; 1 a em dei için gümrüklere İ emiyen aşkınlar, kendi lider- adm benli da rızasiyle ha- zırlanmış olan bir pro, ye muvaffak oldular. serili Jeyi torpilleme- Hums zer karışı! aklikler .. Bu şehirde, polis birkaç defa dikten sonra ateş etti ve laz ye- di ölü kaldı. Acele çalışan mahkeme. cek bir çağa. geldiği zaman, yaşı, rudan doğruya mesuliyetler almala- rma imkân verecek bir siyasi inkişaf sine çıkarmak mi etmeyi teklif M tatmi k vi yiller a iyice emi etmi şka bir şey istemiyor. O, bu reg ba; yı Milletler Cemiyet Bu anlaşmanın esasları Suriyelilerin haline gelen ye: iri in i. İsyan lık yuvası re ilân edildi ve basi reketlerinin şiddeti hakkmda bekl kâfi bir ili verel İlk hi bu Di kırıldı. Fa- kat cile indie teessüs etmiş değil- dir ve ek eri İleriye nmak lâzım- n sikii bir şekilde an- ntrpu isen ve üç yıl da Linz de Oto Kits- ler'in yanında kompozisyon etüdleri yazdı. sonra, iki senfoni ları, “mektep yesinler. üne nkü, kei iile geleceklere, e olgun bir akmak azminde idi. Üçüncü senfonisini yazdık > ki, bunu amoya ve tan son. Tinci senfonisi diye, müşler, ve kendisine, fantezisini ulu orta salıp koyvermemesi, teamülden b ilham alarak, kendisine e emi edil- o ianberi, aynı şahsiyetler, lerden birçok Kasim geçti ve buse. hk öne eserde, esas temleri inde “kahramanlık on- | kendileri Seht, dl ları iç idarede üzerlerine daha doğ- | anla; telif cezalara ümid Her karışık- a rmönü ve kontrpaân öğren: nir dale miymde; Jörik biz wda ie inin see “temi iüle ye- incisininki, sert bir çığira ve gitgide, kahramanca bir öl e maktadır. Biribiri rine kurulmuş hatlar- e kir eni ikinci tem grupu, havasıyla solu- © imkânsız ya girelidenberi milliys* “fsrin ma. | ni bildiren bir mahfirayı yüksek ko ül oni, ateşli bir ruh ta; ri Ar Zr ERİME Bizim tarafımızdan işlenmiş nevraları artmıştır. Suriye muhalefet | miserli Meri B. dö Martel, sü. | mahta olan inkilâpçı bir eserdir. Hat . emi AL Dee bir hata bulunmadığını, manda idare- | grupları, daha sıkı bir surette teşki- | kün teessüs etmedikçe ve halk işle. | tâ bu eserin bazı parçaları, yere EE el ye e a A e sinin her zaman olduğu- | latlanmak ve kendilerine daha ihti- Siri yn ide ei em hale isi bakımından, Rişar Vagne i 2 N — Me © © mu, her zaman ihtiyatlı ve tedbirli | lalci bir disi için bundan imedil me akereye evirlerindeki eserlerine de üs- “m ; davranıl vu ecek | faydalandı. Mısır hâdiseleri ve Kahi. ww. Başka ii mevzuu gi türdür. İlk defa olarak, 1868 de Linz- inci parti, bize kudsilik havan © © değilim. Bununla beraber, fransız | re ayaklanmaları bütün şarkta derin | başlamadan önce kanıma &hürmetin | de Bestekâr dirijanlığı ile çalınmış | #oklatıyor; bu en ml sıyasası devamlı surette sok man taki | tesirler İekiği Milliyetçi şef Hana m ezerek şart olduğunu bildir. | olar Ay Ye elini hiç anlaşılma: ban aşağı romantik sihriyle dolu- olmamış, m wn i dolayısiy- muşta, ber şeyi iyi anlamı okesinler bile, le, karışıklık Glee iki a Bunun ve 2 erimez er sunda, m eğlencelerinin © — hamisi bul me halk tarafın. sarihleşi şıyor. Tüccarlar, bu e siddetli buh. | Erukner 7 dan da ekseriya birçok manevralara rejimi aleyhine | yan yüzünden büyük zararlara gir. | gelince, eserini, salâhiye başa mü e e yi enirikalara, karşı koymalı > İ propaganda artm. imti; - ler. Mutedil e halk, s | yüklerine gösterdiği zaman, bü sen- ir pp İK çini ” ar. Fransa onları hürri çika şirketi tarafından elekiriğin tev- syn ve gibi . şahsi arzuları ne | foninin ve sertliğinden ürk. | ;flardan doğan, heyb indi me Di m gelen, dev gibi bir e- çıkıyor ki, aynı fevka- ali dördüncünün finali ile doku- Zunı ler oldu ve çok şiddetli şartlar altın- meydana ik Mei geniş birlik- şmi kendi mi icabıdır. n im emir verilmiştir., Tefrika: No. 27 beb olan Ali'nin oğlu Muhammed - ibnil biri yp hazin e korun ninin pe ip eş bu hareket, mahdut bir / Hanifiyya soranlara korkusuzca “sürme El Ve a havale etmişlerdir ve ken- daireyi aşamam | lanırım çün! ar kadınların hoşuna gitmek is- herhaniği bir hareket geçmeyi, Aşami ri ii bu şekilde bir misti- İ A N K A PRP A terim.,, demi: “ada, libas” v e “mesken” aramayı Tanrı- ğin bir takım dervişlerin delale ta- | ymm a çölden çıktıkları için ellerine geçir- ya karsı bir smniyetilik bir “günah saymış- rafa yayıldığı ve bilhassa Anadolu halkı ü- j Yazan: Norbert von BİSCHOFF lr ihtişamı önün ları çocukları zerinde tesi aparak oni işlerinde Türkçeye çeviren: BELGE lamaları bir taraftan, Mu- ve Ne in ât'ye ne geriye doğru lâkayıt davranmağa sürüklediği bellidir. Bu banner dinindeki hayat - pesimizmi "ne gibi dervişlerle teması olmıyanlar üze! “kadınlarla güzel mi sizin dünyanız- U) zarureti de diğer taraftan, islami ha- dah. bir şeklini islam aynı tesiri İmam Gazali'nin felsefesi yap- a sevmesini öğrel yata malüm damgayı “mi vvwuf” larında z. Sufi'lik, bü- ü bu felsefe, daha yu! tl | gözlerim bir lezzet duy. meşhur ha - dünyadaki işlere karşı iyice lâkayt kalmak. tün mistisizmler ibi, , yeme kavuşup o- bir şekilde, sünni akidelere karışabilmi: den birinde, iel ihaleyi bes - Bu dünyadaki hayatı Ey e nunla bir olmak ister. Bütün dünyalık iş- n bu Li imeiriy Türklerin bunu dislerini A yerde na yoktur. i kiakla GER o Beler hey yerlerini tırablara bırakabilirler. lerden alâkasını keser. Hattâ dünyalık işler Gerçi getirdiği sevinçler geçim derken, sn a lemek lâzım değildir. Fakat bi unlara bel bağ- ra ilâve edi i EN Eziden vi de bunla- u suretle dünyaya br aşayışı Si gösterilmiştir. Türk, gi değişen diseli nda ka ri karşısın. ir. Kendini — hiç de tenkidkâr olmamak şartiy. derhal dün; ıs hk bir ni e e eder. Öylek ki lu ve emindir. le nakil tarikiyle ümumuzdur. Bu Dü ve —— sevinçleri de de- esli ile ii Dünya ahvalinin hercümerci içinde hem ka- bazı i insani hem de pek ehemi sizdir. estiklerini klz ee erçek zıl ve kı ei en AL Abu - Hurraina, kokular Şüp bi ki ba gi düşünceler, kendi > ispat edebilmek üzere, hariti ş me nu batr'l sini o ka iş ki, tan soljk ifadelerini em de doğuda her za- iğrendirecek kadar ihmal et- arlığı ile girşi a, ii okuyi r ders- olduğu gibi year bir şekild. - ie dini ve e ahlaki bir değer görürler. tün aze İ lerine devam edemezlermiş. Ve adbabası işlerdir. Dünyadaki işlere Bi übaleğa olduğunda şüph olan batı ii klan i ayırır.. Ve TEE, | 1 Peygamber'in bizzat kendisi lob bir gün ka zlıktan tam bir “tevekkül” e, Dali maki yale b benzer ce- bari” Di karşı, gözle görülecek kadar asil- ü di müslümanları kurtar: olan ve di ve kısa bir yol gider. avak- kadar dir. b iribarlak. meşhur Mahdi'nin Mi se - Kilun” un mezheb ve ibadetlerinde görürü: garib Li atay iöktar. “Kaldı ki, islam di- (Sonu var)