SPOR : Güreşlerin | | Kahiredeki | Neticeleri | Kehire, 6 (AA) reş ekibi ile İske kımı arasında erdir. Mustafa beraböre k » Çoban Meh ünenb Lapakis'i imoğlâp eteni Maçlarda büyük bir ssyırci kü Sİ bulunmuş ve güreşçik darı alkışlamışlardır. Eyüp Halkevinin Tertip Ettiği Müsabakalar Eyüp Halkevinin tertip ettiğ, #iklet ve kır koşusu paz. piltniş i neticeler alın hesi miz ir 540 metre üzerinden tartıp edilen kir k usunda birinci kategoride Su. İnci, Toderi ikinçi, Ahmet üçün. | inci kategoride Cevat berine tafa ikinci, Nail üçüncü olmuş tur 40 bin metre üzerinde yapılan bi. | siklet koşusunda da 18 dakikada Meh | met birinci, Kemal İkinci, Cahit te E OCUK Bilmecemizde Kazananlar 23 nisan tarihli (ÇOCUK) s8 bilmeceden hediye kazananlar ATLAS KAZANANLAR ! Hopa posta şefihin oğlu Relik Kak, C İ p Pozarcık Necdet Özkan atlar Meh- et Ali Çavuş oğlu, Bursa Bölge sanat o- kulu talebsinden 462 Kâmil Örüç CEP FENERİ KAZANANLAR | Şişhane T: Noda ST Man Tunç, de Üstel, Cibali 63 üncü gun #kopüran 261 okul No, önü kız pda Şadi 4 DOLMA KURŞUN KALEM KAZANANLAR 80 nel talebesindanı 331 No Yi Galsta Necatibey caddesi OKaranlıkfır sokak 8/20 Noda Ak: Yücel, Bukırköy kır örta okulu 223 Melâhat Onaran, | SERİ HALİNDE NEBAT RESİMLERİ KAZANANLAR Trabzon #ücenr v8 komlayı Cansever oğlu Şefik Cansever Karaoğlan mabhllesi, Kasap çıkmazı Uğı 61 Noda e çarşısında No. 11 Saraç Rebep Özlüçelik, DİŞ MACUNU KAZANANLAR Heybeliada sünatoryomunda İzmiri! Os- man Aksüt, İstanbul Tisesi sin” talebesinden 480 İlhan, Beşiktaş Ilamur saddesi Hattat sokak No. 4 İsmail KALEMTRAŞ KAZANANLAR Beşiktaş Nazifbey apartımant No. 2 Sa-| behal Bors, Cöğsloğlu erkek orta okul eli Balikesir p okulu #inif İ-C No. 60 Mehmet Fındık. Gelais| 1. Kayseri istasyonunda İstikbal, 2 — Brzincandaki seyyar Kızılay ya bane caddesi No, G3 İbrahim Özar.) ya aamesini ziyaret. 3 — Sıvas cer atölyesindeki tetkikler, 4 — Erzin. MÜREKKEPLİ KALEM KAZANANLAR canda yeni şehrin kurulacağı saha gözden geçirilirken... Büyükçekmece Zafer terpidosu bere erbaşı R. Artar, Eyüp Rami C mahallesi Edehiya caddesi No, 47 Aysel Coğaloğlu Güleğüle apartımanı 4 üncü da irede Meliha Çaylıoğlu. KART KAZANANLAR Fener 16 ncı okul 3 üncü sıf talet den 444 Nihal Engür, Konya avukat £ nst oğlu Muzaffer Onat, Ankara Başve-| kâlet meteoroloji işleri umum müdürlü- tünde asistan Hıfzı Mtin oğlu T. in, Balikesir sıhhat müdürlüğü kât5 kızı Semanur Süm, şidin, si epereti büy İ muş NAŞİT — CEMAL SAHİR ! İki kıymetli sanatkâr şerefine 9 Mayıs Perşembe j (FRANSIZ TİYATROSUNDA) rollerinden Mısırlı (MEÇHUL SERSERİ) k orkestra ve fantaziler en parlak ju Me» YENİ NEŞRİYAT : © Aramak — On ikinet Macar Şilebinin Vaziyeti Küstenceden gelirken Midye civa. rında karaya oturan Macar şilebinin kurtarılmasından o ümit kesilmekte. dir. Vapurun ait olduğu kümpanya direktörlerinden biri dün sabahıki| konvansiyonelle şehrimize gelmiş, wi çik- | şilebin kurtarılması için alâkedarlar. la temasa başlama; sayı | za | Resmi Otomobiller Meselesi MakamOtomobillerinin Mübayaa Deği o kanik hâyat âletlerinden ve makinelerinden hiçbirine benzemez. Muazzam fabrikaları ile yapılışı, lüks mağazaları ile satılışı, içine bi. menlerin oturuşu ile kullanılışı göze batâr, Dikkat edilirse, şu resmi otomobil meselesinin münakaşasi neticesi ola. rak göz önünde canlanan levha şu- dur; Pırıl, piril parlıyan lüke bir 0. tonsobil, kasketini çıkararak selâm veren şoförün açtığı kapıdan giren veya inen ve pek tabii olarak bütün bunlarla mütenasip olarak giyinmiş. Bazan yanında azan da kerime ve mahdum Bazan yalnız bayan ile ço. cuklar. bazan çocuksuz bayan, bazan İda bâyansız yalnız çocuklar görülür, Bazar binenlerle beraber Veyg yalnız şoför refakatinde çarşı veya pazar alış verişini muhtevi paket, çıkın, zenbil, sepet, - üzüm külesini kendi gözümle gördüm - su damacanası, bo. şişesi... ilâh bulunur Sonra, otomobil bir değil, yüz de. ğu. Böyle çok otomobil ver. Bazan da bir makamin bir değil, bır kaç & tomebili bulunur. Bütün bunlar bir yere gelince “Otomobil Saitanâtı”| goze çarpıyor.. Bu saltan tahsi, İsatı olarak ta bütçedeki 1 milyon 1. | ra göz önünde büyüdükçe büyüyar. | Bunu böyle düşündükten ve kabul! j etükter sonra şikâyet edenlere hak vetisemek, “Bu masrafı keselim” di. | yerlerle bir olmamak, “Bir çoklarını hazledelim, bazılarına vfak ve uciz otomobiller verelim” teklifini vapan. ları alkışlamamak kabil midir” Here madalyanın öbür tara. fı başka türlüdür. Burada bu | otomuabiller sayesinde görülebilen ve | Bözülen işler yazılıdır, İnsan bunları | nityınca “Otomobil Saltanatı” ye-| akik Smm par xe.bu takdirde bir milyon krayı da otomobil saltanatı tahsisatı değil, zaruri hizmetler mukabili “Zaruri İ kuşarmış bir bay.. bayan, | masarif” diye kabul etmek iktiza €.! der İ Yeiniz bir cihet kalıyor: Bu gün bir milyon liralık otomobil masrafı ile gor#len memleket işlerini daha w-| cuz görmek kabil midir? İşte tetkik edilecek, münakaşa olunacak taesele bu çise gerek. Bunun da bir çoök'ci. hetleri ve imzânları vardır: 1 — Her şeyden evvel otomobille. rin bususi aile ve çoluk çocuk işleri için de kullanılmasınm önüne geç. mek akla geliyor. Halbuki bünden büyük bir fark've tasarruf temin e. dilemez. Çünkü her resmi böyle kullanılmaz. Kullar, seriye ya vazife icabı veya yol üstü olarak bu nevi işler için kullanılır. ve Nihayet otomobili bilerek vve kas. ten hususi iş için kullananların mu cip olduğu fazla masraf ta sadece bu iş için sarfettikleri benzin farkıdır. ştirilmelidir ! tomabil, bügünkü modern ve me, | $« iz 1.4. 949 DYO ANKARA RADYOSU Salı, 7. 5. 1940 12.30 Prog ve memleket sast ayari 12.35 Ajans ve meteoroloji haberleri, 12.56 Müzik. Çalanlar: Ruşen Kam, Cevdet Ko” tan, İzzettin Ökte. Okuyan: Sudi Hoşseti 13.15 Müzik: Halk türküleri, Azize Tözeni ve Sadi Yaver Ataman, 14.30 - 14.00 Mü Usulü de 18.00 Program ve memleket sant ayari 18.05 Müzik: Bir konçerto (PL), 1830 Çö” cuk saati, 19.00 Müzik: Ankara radyofü küme ses ve saz heyeti, İdare eden; Mesul İ | Cemil, 19.45 Memleket saat ayarı, ajans vE meteoroloji o Baberleri, 20.00 Konuş (Çiftçinin saat), 70.15 Müzik: Fasıl heyeti 21.00 Kon (İktisat ve Bukuk saati) 2120 Se saat 2130 Müzik: Kaçüğ Memleket saat ayarı, ajan kars (Fiyat), 22350 Müzi - 2330 Yarınki prog ör garaj, lâstik, tamir il sabıt masraflar bundan dois; tar, ne azalır. Ve nihayet bunu kon. #rol etmek te mümkün değildir. Bu masraf değil daha ziyade datre odacısını husüsi işlere koşturmak gi. bi bir zihniyet meselesidir. 2 — Bazı işler için bazı makamla Fa ve dairelere ucuz otomobil ver. mekle de büyük tasarruf elde edile. mez. Çürkü benzin, şoför. ilâh sabit masraflar yine synen kalacaktır. U.| sarfiyatında da yapmak imkânı bulunabildiği takdirde hem alış fiyatından mühirö bir fark, hem kullanılışta büyük tas sarruf temin etmek mümkündür, Üs mumi kontrol kolaylaşır. Sattcı, ye dek parçası bulundurabilir. Bu tarzın) burada sayılması uzun sürecek diğefi aları vardır, cuz otomobilin benzin mukakkak idareli olması lâzım gel mez Küçük ve "İdareli” olanların dayanıksızlığı ve tamir masrafı ta. sarrufun aksi bir netice verebilir 3 —- Bununla beraber o rin alınış şeklini ve omobiile.. tarzını değiştir. mek şartlie alınışta epeyce tasarruf ) s sb Yarlayitir. Bzirünkü garalı Sizde | ie a e bil alan salâhiyettar o makem değil, dolayıdır ki, otomobillereğ bu makamın itimadını kazanmış ra. değil, bilâkis ihtiyaç gözü diğ kineder anlar mütehasuslardır. Ma. | baılan memleketlerde resmi otomür biller mesele: si otomobiller m #lese? bu ihtısas, dalma makara dereler lehine kullanılmaz. Ekse ya otomobil satıcıları arasında mü. | #ayedeye konur. Piyasası makine ba. şina ik: yüzden başlayarak beş yüz liraya kadardır. Otomobil Satıcıları da bu meselede çok hassas ve nazik davranmağı mecburdurlar. o Cürkü İ otomebilin. beğenilmesi ve ilk sıra. larda ârızs göstermems! cok kereler ve edilerek halli dilmiş ve pratik esaslara bağlanmış tır A -— Nazır, vekil, sefir, vali gibi memleket ve hükümeti temsil edefi makamlara otomobil de, şoför de vesi rilir, 8 İş ve vazifeleri icabı ola4 rak otomobile muhtaç olan bir çok rilen ka iktarır > DE ka İlm ve da ikilere “çile ii GE m vi , İrilmez, yalnız otomobil verilir ve a4 — Kulleniliş esnasmda ise çok zili kullanırl tasarrul yapılabileceğine şüphe vok. e eğer ime SEFERİN Her deftrilk Desriğ coli — Bazan da otomobil, makam lanışı bir değildir. Makineyi .yi kul. | '$gâl eden şahsın malı olacax şekilde lanan mükâfat almadığı giöi fena kul | PâfekSi edilir. Daire yalnız günlük veye haftalık muayyen benzin mikö teri vermekle mükelleftir. Bu takdirde otomobil İle Iası 1ğ5 » olan vazifenin vaktinde yapılif apılmadığını könürol etmekten baf” “ka merak, elilecek ve hesabı vapılâ-j| Bu sayılan ümumi hatlarla gizilmişi hudut içinde mutavassıt bir çok tarz” İsr da vardır ve bulunabilir. Elverif ki, kanuni mevzuat meseleyi daha 8 meli esas'ara bağlamağa müsait ols csk şekle ve hale getirilmiş bulur lans, da mücazat görmez. Tamir «. rasında da kullaranı gözetmek şart. Ur. 'lamirin iyi veya fena olması bu. na bağlıdır. Bundan dolayı otomo-| bile yüksek, bir, aşınma, biteli alış Giykiği itfa ot lunmak ve yerine yenisini slmak da. ha doğru bir hareket sayılır. Çünkü böylece artık maliyeti sıfıra inmiş görüldüğü halde otomobil müzayede netcesinde İyi bir fiyat labilir ki;' bu hakiki bir kâr demektir. 5 — Otomabil alışını bir makam vasıtasile, yeknesak ve topluca bir! ALA veda ederken, yeni bir mevsim ya. LÂLI: tu Haftadan itibaren senenin en güzel iki süper filmi bir Programda HUDUT CASUSLARI 3üyük Fransız filmi, içinde yaşadığımız harbin en heyecanlı casusluk maceralariyle dolu günün şaheseri 2 - RADYO SARAYI Amerika Radyo sarayının on güzel sesli San'atkârları, on kudretli srt'stleriyle çev rilen şahane film. mun Bu Perşembeden itibaren LÂLE Sinemasında sun, V. BİRSON — — Zaferlerle dolu şerefli hir sezona “Ve affet, “Hayattan istiyecek artık bir şey kalmadığını hissediyorum. Artık senden de İstiyecek şir şeyim yok. Ikiniz de, sen de, hayat ta istiyebileceklerimin hepsini bana verdiniz. tık yeter' Her şeyin bir sonu vardır: Benim hudutsuz ihtiras susuzluğumun da, altüst eden s#r. hoşluğumun da. “Arzularımın kadehi artık boştur. “Bir gün sana bir tablo mevzuu vermiştim; fakat sen onu yapmak İstememiştin; hatırlıyor musun” A. dim “Cenkleşen” koyacaktın. Sakin, insafa gelmez, elinde kum saztı ve orağı ile, bir korkunç ihtiyarı, bu ihtiyarın bir kadını elinden tutarak OLUMün ka. ra bulutları ile dolu bir vadiye doğru sürüklediğini tasvir sdecekti. Işte, o ihtiyar bana yetişti; beni yakaladı; beni kendine çekiyor. Bense duramıyorum. “Bana düşman, sana teselli verici Zamaa «kış tırtyor. Suna bütün yaralar için merhem taşıyor, ba. na her saat yeni bir yara getiriyor. Seni saadetin, şan ve şerefin güneşli tepesine sürüyor; beni guru. bun buz yibi bulutlarına sürüklüyor. Seni yükselti. yor, beni boğuyor, yere çarpıyor. “Benim için, ey benim sevgilim, orak alçalıyor. Kum saati boşalıyor, “Boşalan kum saati! Bu görünüş, epeydir gözle rimin önünde duruyor, Epeydir, dehşet içinde, akan, kaçan ve inen kuma bakıyorum: Bir daha geri çağı. rilmaz olan, kaybediimiş olan günler. saailer, daki. kalar hiçliğe yuvarlanıyor. “Boşalan kum saati, “Sta, ey benimi tadım! Sen onu görmüyorsun Se. nin gözlerinde gençliğin harikalı, göz alıcı sargısı var “Zaten onun için, benim yeislerimi, benim cılgın. MEZSALINANIN KIZLARI Çeviren: SINANOĞLU geleceğin gün gecikmiyecektir; bana sen, elinde, mu. cizeli bir hediye olarak ölümün kara çiçeğim getire. Yazan: Annie Vivanti Ne. 26 Miklarımı anlamadın; anlayamazdın. Senden bir en içinde, bir tek kucuklaşmada, ebediliği ve sonsuzluğu niçin istediğimi snlamıyordun, Benim o büyük arzu- larım sana marazi ve delice gibi geliyordu. “Şimdi de bağırscaksın: — Niçin? Mademki sen beni seviyorsun, ben de seni seviyorum, niçin beni bırakmak istiyorsun? “Doğrudur, doğrudur; bugün sen beni seviyor. sun, Bugün seni, belki de senin zannettiğinden daha derin bir surette tutuyorum, sana sahibim. Ama bili. yorum ki, bu ebedi olamaz. Onun için, ölmek korku. su ile kendilerini öldürenler gibi, ben senin beni bı. rakman korkusu ıle seni bırakıyorum. “Evet,-bugün benimsin! Sen, farkında olmadan, Büyük Trajedinin kenarında benimle yürüyorsun. Elimin hafif bir itişi, hafif bir sarhoşluk yanlışı, se. nin de cehenneme, o başkalarının içinde kaybolmuş oldukları sehenneme yuvarlanmana yeter. “Sen, ey benim sevgilim, “Pasiyonsl dram” a o kuvvetli renkli drama sürtünüyorsun. O drama kiç sen ona, yiğit ve sağlam gençliğin sayesinde, İnarmi, yarak, daima güldün. Eğer birlikte kalırsak, gözlerin. de cinayetin güzel marıltıları ile senin bana doğru ceken, “Ama bunu ben istemiyorum. kaybolmamalısın! Kâf: derecede çektim ve çıktrdim. Ben seni koruyorum ve kurtarıyorum. “Onun için seni bırakiyorum. “Ben senin için geçen ve gözden kaybolan kadın oldüm; sana sürtünen. fakat zarar vermeden oırakan Trajedi oldum. “w Ey benim sevgilim, Allaha ısmerladik.” XXIV Hanri Piyer'in, taşlaşmış ve hareketsiz, büyü. yen bakışları mektupta sabit kaldı. yordu; ne kımıldanmıya, ne gözlerini kaldırmıya ce- saret edemiyordu. Bir dehşet duyusu, uzuvlarını, bir buz çarşaf gibi sarmıştı. Yalnız mı idi? Burada yalnız mı idi? Bir başka. sı, orada, yatağında, yalnız şu kapalı kapı ile ayrıl miş bir Gölge, bir maddilikten çıkmış “Varlık” yok rcu idi? mektubu masanın üzerine koydu. Sonra, gözleri, et. ratında en uzak kuştieri araştırarak, ihtiyatlı, ağır ağır dönlü. Duvazlardan resim sehpalarından tablo. lârı ona bakıyorlardı: Şaşkın ve miskin taoloları, sob- te boyalı tavloları. Korku, korku. Her şey ona korku veriyordu: Ses sizlik yalnızlık, kendis: tarafından yaradılmış o çar. pik ve hareketsiz resimler... Hepsinden çok ta şu o danın meşum esrar... Bir an sarsıldı. Orada, bir sandalyanın üstüne, Vanyanın şapkası ıle kürkü atılmişti. Ağzından | bir hıçkırğa benzer bir haykrışdö. &ldü; — Vanya! Ve bir cevap veren olacak diye korktu, Yalnızdı, Niçin, niçin burada, bu korku ve be de. rin acı iie yalnızdı. Ona, bir ormanda kaybolmuş bir çocuğa dönmüşmüş gibi geldi. Hızla bağırmak, yar- dima çağırmak istiyordu; ama o sessizliği kendi ilk haykırışı ile yırımak fikri, onu yine dehşet içinde buzlaştırdı. Apartmanın kapısına doğru geriledi: Aşağıya koşmak ve insan çağırmak lâzumdı. Bir anda, kendi korkaklığından utanç duydu. Hayir! O odanın korkunç &srarmı göğüslemek icar ederdi. O kapının perdesini kaldırmak, kapıyı aç mak.. ve bakmak. Şimdi göreceği Vanyanın hayali, kırmızı perdeli büyük yatağın üzerinde, beyaz ve muhteşem, gözü. nün önürde açıkça Cânlandı. Inliyerek weri atıldı; perdeyi kaldırdı; kapıyı iti... Yüreği yerinden oynamıştı. Zayıf bir ışıkla ay. dınlanmış olan CÂ2 ona boş gibi göründü. Büyük ya- tak boştu ve biç dokunulmamıs bir halde idi. Sen benim için Nefesini tutu- Yavaşça, kendini duyurmaktan korkuyor gibi,