| Yüz güzelliği ve yüz bakımı tarayıp alı Eğer mutlâka yorsanız saçjarınızı daiga hi za çekmektense kâkül bukleleri te ediniz. Birinci şeklin mo- dası geçmiştir. Bakımı: Besleyici gün aşırı, haftada bi kremle her sabah, flada iki defa, hiç olmazsa ğıdan yukarıya akat bu ara-'a , kariştir- iz. Kaşları- iri buruşturmama- yı âdet etmelisiniz. Burfar altınızın çiz gilenmesini geciktirir. Öğle sonu İçin yepyeni tarzda fa - kat sade ve şık bir elbise istiyenlere bu modeli tereddüdsüz tavsiye ederiz. Bü. tün yenilikleri, bü « tüm değişikliği ine ince düşünülerek hazırlanmıştır. Yaş ve boy farkı gözet meksizin ekseriye -- te yaraşacağı iddia edilebilir. Rengi siyahtır. SL yah yünlü. Göğüsle kalça arası basit fa- kat gösterişli ve ye. i bir işleme ile süs. ür. Diğer bir gık- da astrakan sü- Arkası dik ri kapalı, uçları fyongayı (andıran İminimini yakası as- önü irakandan, epolet - leri astrakandan, ceketinin kenarları astrakandandır. Eteği de ayrı bir güzellikte. Bol fakat bütün bu bolluk hoş bir tarzda öne Makyajı koyu pudra sürünüyorsanız |toplarmış, kalçalara en ufak bir genişlik ilâve edilmemiş. Şişman görünme. tuvaletinizi bitirirken alnımza kinci ve daha açık bir pudra sürmeyi ihmal et- meyiniz. # Gözlere bakım: Parlak gö: klık ve neş'e verir. Gözlerinizin içini bus lanık görür görmez derhal bir göz ban- * Yosu yapınız. Göz kapaklarınızın vaktin: den önce düşmemesi, buruşmaması için akşamları besleyici krem sürünüz. Makyaj Hiçbir vakit ne göz kapaklar: nın, ne de kirpiklerinizi fazla boya yüze can- mek me nız. Yüzünüze sert bir mana verir. Mak- yağınızı bitirdikten sonra kirpiklerinizi İtatlı badem yağına batırılmış yumuşak, İicüçük bir fırça ile temizleyiniz ve geriye bükünüz. | * Fazla ince, sıkı dudaklar yüze güzellik veremez. Hattâ biraz da hırçınlığa alâ- et sayılır, Böyle dudakları. boyarken ruju daima dudağın tabii hududundan Bu takım bej- kahve rengi damalı yünlüden bir trua - karla etekten ve kokdöroş renginde yünlü bir jileden İ- bârettir. o Truakar boyu uzun göste - rir. (Fakat eteğin mantonun kumaşın. dan olması şarttır.) Uzun boylular gibi kısa ve ufak tefek « ler de giyebilirlir. Bilhassa bu tru çok sadedir. kabalaştır tâ omuzdan ren bolca olduğu çin kalça ve karı şişmanlığını — belki de biraz gizler. Eteğin dar ve düz ölüşu bu maksada yardım etmektedir . Rağlan kollar omuz- ları hafifce genişle. terek büstten aşağı kısmı tabii halin - den ince gösterir. Jile değiş bir tarzdadır. Balden aşağısı üstüste ka - panmıyor, yakası ji- le için oldukça iri. Önü fermetörle ka - panıyor. Kemeri şık bir toka ile ilikleni. yor. B; tediğiniz kadar şık şevler arasından çebilirsiniz. Bir mo- delin zengin tefer - rüata yer. vermesi hoş şeydir. Her el « bisede bu hususiye. Gençlere yaraşacak bir giyiniş rtile bal etek giyebilmenin işte bir siri... Ibir parçacık dışarı taşırmalıdır. Üst du- dağın yürek şeklindeki ortasını belirime- lidir. Umumiyetle ruj sürünmeden önce bol İpudralanmalıdır. Bu podra dudaktaki 1- laklığı kurutur, Rujun iyi yayılmasını ve uzun zaman kalmasını temin eder, Boyayı sürdükten sonra bir pamukla du- dağa hafif hafif dokunup fazlasını almak makyaja tabiilik verir. Bariz bir çene cesareti, sebatı, azmi gösterir. Yüze çirkinlik vermez. Onu giz- lemeye nafile çalışmayınız. Kaçık çene bilâkis yüzün güzelliğini bozar. Tebarüz ettirebilmek için allığınıza parmakları» nızı hafifçe dokundurunuz. Çenenizi bel- li belirsiz pembeleştiriniz. Boynunuza vakit vekit iyi bir kremle Bu son bahar a bize gü - zel bir yenilik o. larak sutaş dasını getirdi. İModada bundan müsajd süs bu. mo - lunmaz. İste niz kadar çok ve az, istediğiniz ka- Jdar karışık ve ba- «it şekiller vere - İrek (okullanabileceğiniz sutaş. pa halı olmamak cihetinden de bilhassa Jelverişlidir. ğ Nerelerde, nasıl kullanıldığı hakkın. da umumi bir fikir edinebilmek için geçen sene -hattâ bu yaz- kordelânm ne gibi maksadlarla kullanıldığını göz önöne getirmek yele Herhangi bir robun tekmil korsajını. korsajımın yanlarını, ceblerini, yakası. nı, kollarını sutaşla süsliyebilirsiniz. Ancak fazlasına gitmemeyi esas bilme. 7. Her gelip geçici, ucuz garnitür bunun da lüzumundan fazlaya gi- » de göze bafacağı, elbisenin ki barlığını kaçıracağı muhakkekttr.” En ağ:r, en kıymetli süslerde bile bu; böyle değil midir? Her kadın bilmelidir Soğuk havada sokağa ihtiyatsız çıkar- sanız üşüyüp hastalanmamanın basit bir çaresi olduğunu unutmayınız. Derhal bir gazete alınız. Elbisenizin altından birer tabekasuu göğsünüze, sırtınıza yayınız, Birinci perde: «Sahne, bir bahçedir; bir merdiven ü- zerinde ağaç budayan Fikri dayı (Hadi) Jile, yere uzahmış kitab okuyan Şermini (Cahide) görüyoruz. Şerminin ânnesi Semra (Neyyire) sev- mediği, sevemiyeceği bir erkekle evlen İdirilmiş bir kadındı. Şermin henüz çok İküçük yaşta iken. Semra karşısına ç seveceği bir erkekle beraber kaçıp Şermin büyük annesinin yarında bi dü. Annesi tarafından bırakılmış bir ço- İcuğun çekebileceği tasavvur edilen bü. tün ıztırabları çekti. Annesıni kabahatli buluyor. Onu hiç affetmiyecek. Dünyaya merdiveninin üzerinden bakan Fikri da- İyi geniş görüşlü bir iri Ona kalırsa Semranın kabahati o kadar büyük de- ğildir. İ Semranım annesi Şerminin de büyük annesi olan Salihe (Şaziye) oSemradan mektub almıştır. Semranın kocası yani birlikte kaçlığı erkek ölmüştür. Semra dönecektir, Şerminin arkadaşı Süheyli (Nevin) Nejadla (Hikmet) sevişiyor, ev- lenecekler, Nejadın arkadaşı doktor Ha- san (Hüseyin Kemal) Şermini sevmiştir. Fakat Şerminle evlenmesi müşkül; çün- kü ailesi, kocasını bırakıp bir başka er. keğe kaçmış bir kadının kızını istemiye- ceklerdir. Şerminle evlenmek istiyen ve Şerminin evvelce reddettiği bir erkek te vardır ki, bu erkek hiçbir veçhile Şermi- Dİ tatmin edemiyecektir. Şermin bu er- kekle evlenmeye razı, çünkü annesi ge- lecek. Kendine karşı çok kabahatlı bul- duğu annesini İstemiyor.» Biz mektebde Gülistan okumuştuk. O. radan hatırımda kalmış: «Görk zade akibet görk şevedi> «Kurdun oğlu rihayet kurd olur» Kan, çocuğu babaya, anneye benzetir, hatlâ ayrı gerait, ayrı muhitte yaşatılar- lar, yetiştirilseler bi! Piyeste Şerminin evlendiği şerait an- nesinin evlendiği reraitir ayni. böyle o Tanca bu kız da annesi gibi mi olacak. Birinci perdeden piyesin sonunu anlıyor İ gibiyiz. | Bunun aksi de olabilir. Annesile ayni İşerait içerisinde evlendirilen genç kız, kendi çektiği ıztıra çoruğuna çektir. memek için annesini gittiği yola gitmez. * Lisanda orijinelite var. Artistler rolle- rini çok güsel yapıyorlar. Bilhassa Şer- min rolündeki Cahide fevkalâde, uzun uzun söylüyor ve söylediğini dinletiyor, hissettiğini hissettiriyor. Fikri dayı ro- Kindeki Hadi, ilk defa «Güneş Batar- ken» de gördüğüm ve çok beğendiğim Hadinin tekâmül etmiş, olgunlaşmışı. Sa- Whe rolünde Şaziye giyimi, makyajı, ko- nuşması ve rolüne göre zaman zaman de- ğişen tavırlarile mükemmel. Nevin birin. ci perdedeki küçük rolünde çok tabli, Ta- İatiyi, * İkinci perde: «Süheylânın evi. seneler geçmiştir. Süheylâ Nejadla evlidir. Şermin misafir gelir. Şermin de sevmediği erkekle ev- lenmiş ve bir kızı olmuştur. Şermin olân inmesini afletmiş değil Süheylânın evi- ne bir misafir daha gelecek, bu misafir Şermini evvelce sevmiş olan Hasan, Hs- sanı görüyoruz. Meğer Şerminle daha ev- vel buluşmuşlar ve birbirlerile münase. bettedirler. Şermin de annesinin gittiği yolun başlangıcında. Hasan Elâziğa tayin edilmiş. Gidecek, Şermini de götürmek istiyor, Şermin git- meli mi?.. Şermin nefsile mücadele edi- yor. Çocuğu Emeli bırakması lâzım. Seneler evvel “bırakılmış olan kendi ne kadar güçlük çekti. Armesiz yaşamanın ıztırabını ne kadar yakından hissetti. Ay- ni ıztırabı kızı da hissedecek, fakat sevi- yor. Sevgi her şeyden kuvvetli! Çocuğu için saadetini çiğneyip geçmeli mi? İkinci perde, birinci perdenin temsi- iindeki muvaffakiyeti idams ediyor, U. zur uzun konuşan, netsile mücadele eden, âşk karşısında zayıf düşen Şermin her sahnede muvaffak. Hasan rolündeki Hüseyin Kemal, se- wen ve sevdiği kadına nüfuz edebilen bir a İdiyor. Anne Şehir tiyatrosunda güzel bir piyes: Şermin Yazan: İsmet Hulüsi orkek., küçük rolünde Nevin ev sahibi bir gönç kadın tavrını ne kadar iyi ta kırmış. ! Üçüncü perde: Şerminin evi, Fikri dayı fsl açıyor. Hasan gidecek, Şermin arlik kerarınt vermiş gibidir. O da Hasarla beraber yi” de biraz sonra gelecek. An- ne kız ilk defa karşılaşacaklar. işte ar” karşı bü Mes'ud olmuş mu?. det o kadar yarı kızı daima önü meşgul etmiş. dara ku ni düşünmüş, büyük bir pişmanlık dedir. Şermin ârmesini. bunun için mi çi mıştı? Annesinin yolunda yürü İ$erelerce kabahatli bulduğu annesini İkendi de ayni yolda yürüdüğü için den, kabahatini kabahat addetmiyen tâ onu kabahatli bulduğu için nede hisseden Şermin bunları mi işitecek Hayır, o kalmıyacık; ni annesine bi“ rakıp gidecek, Semra buna razı değil, fakat diyebilir ki! Çocuk şefkat ister. amma bunu dinlemiyor, Ya çocuk günün irinde hastalanırsa, Ona annenin gü” İterdiği ihtimamı kim gösterebilir. böyie, bir vak'a da olmuştur. Çocuk hastalar” mış. Ölecek öldü sanılmış. Arne koşmuş ölecek çocuğa enne şefkatile bakmış, baş” kâlörmin bakamıyacakları gibi buk! Çocuk Anne olmasaydı, öl muhakkakınış. Telefon çalıyor: Şermin açıyor. Konu” şen Hasandır. Şermin gitmiyeeek, Çocus gunun yanında kalıyor.» Üçüncü perdenin en uzun sahnesi Ş min ve Semra arasında geçen. sahın rn birinci ve ikinci perdedeki muvaf di vaziyetive düşürmeme ne kadar güzel konuştu, Şermin hak İten hayatta bir Şermin, ve ta onun annesi olsaydı. Kızına böyle 90” kulur, kızına ıztırabını ancak böyle his settirebilir ve kızını ancak böyle iknâ edebilirdi. * Piyesin esas rolleri yalnız kadınlard# ve bilhassa Semra ile Şerminde.. erkek” lerin rolleri o kadar az ve o kadar cansiğ ki. onlar adetâ kadınların yanlarında bi” rer figüran gibi kalıyorlar Piyes muvaffakiyetle temsil edildi. Bu muvaffakiyeti Şehir Tiyatrosmun iKi kuwvetli kadın san'atkârına medyundü dersek, hâta etmemiş oluruz. | t et Hi Un fitlarına zam yapılmıyasık : Değirmeneiler, çuval fiatlarımı yük selmiş olduğunu ileri sürerek un fiat © larına bir miktar zam yapılmasını is temişlerdir. Belediye, ceğirmencilerin müracastini yersiz bulmuştur. İki vapur ithalât emtiası geldi Dön limanımıza biri Holanda, diğe" Romanya bandiralı iki ecnebi vap” gelmiştir. Holanda bandıralı Dekalyum vap& “ ru; boya, makine ve demir aksamı, M8 telif içkiler, Rumen bandıralı Transi vanya vapuru da, tıbbi ve kimyevi © za, boya ve aslalt getirmiştir. — a ——— Bir sraha iki kadına enrnti Alihev kövünde oturan İnsanın art duğu arsba, Münzevi kışlası cadâe © İzinden geçerken Hatice ve Dilber * Dis , Yaralı kadınlar tedavi edilmek üzer Haseki kastanesine kaldırılmışlar, K&.* zaya sebeb olan araba sü lanmıştarı. omra hayat ba sürücüsü Necibin kullanmakta el nda iki kadına çarparak her ikisi de yaralanmalarına sebebiyet ve XX 4 “1