Son zamanlarda saçların gittikçe yük- seleceğine, hattâ alın üstünde 1900 yılı modasını hatırlatacak kadar - kabarık, kalkık dalgalar yapılacağına dalr tah- minler ileri sürülüyordu. San saç Model- lerinden bir çoğu da bu zannı kuvvet- lendirmekte idi. nlarda Pariste yapılan bir ku bu düşüncenin yanlış- u ve saçlarda büyük meydana çıkardı. Fakat yak n üzerinde yükseliyor, es için, her mo- içinde yassı d için değil. Son saç modelleri lâr basık, tamamile rastlan n saç mödasının bariz yeni- nde değildir. Bu yenilik noktadadır: Bu yil en düşmüş bu- ir aç Kü fürlerin en büyük ans> 1 başı küçük gös- sıkı ve çok muntazam taranışlarındadır. Bu umumi çizgi içinde zengin bir saç koleksiyonu göze çarp- Sağda - Yandan ilikli, dik yakalı bir elbise. Sentürüne, yakasına, ceb kenatı- açık, yani saçlar pek kısa. Bazılarında bi- lâk nse kapalı, Neden mi? Çünkü bazı kadınların et- seleri çok güzeldir. Onu saçla kapatma. ları bu güzejliği örtmek demektir. Kısa saçlar bu türlü bayanlar içindir. Boyun- ları kısa olanlar da bundan pekâlâ isti- fade edebilirler, Bazılarının bilâkis boynu pek uzundur. Bir (şinyon) la kapatmak daha güzel gös- terir, Bu ensesi uzun, hafif dalgalı, yassı saç şeklinin bir faydası daha var: Kemikleri çıkık zayıf yüzlere bir tatlılık veriyor. Yeni saç modasında hangi modeli tet. kik ederseniz mutlaka birer ihtiyaçtan doğduğunu ve kadın güzelliğinde muay- yen bir hedefe dayandığını göreceksiniz. Meselâ: Modanın umum! ve göze çarpar değişikliği olan şeyi ele alalım. $; riçin kabartılmıyor, baş niçin müml olduğu kadar küçük te hyor: Çünkü: Kabarık saçlar başı vücu- de nisbetle fazla büyük gösteriyordu. Bu nisbetsizlik (elegans) 1 bozuyordu. Pek nadir insanlara yaraşabilecek bu artist tarzı nedense umumileşmekte idi. Ekseri kadınlar saçlarını kabartmak yüzünden zarafetlerinden çok şey kaybediyorlardı. İçte yeni saç cereyanı ilhamını buradan sidı ve herhalde çok isabet etti. Ne şap- ka altından, ne de açıkken göze hiç te hoş bil. ün meye çalışı- na, koyu renk şe rııl geçirilmiş. Solda — Kolsuz bir önlük. Omuzların kesilişi yaka biçimindedir. 2 görünmiyen darmadağınık saçları kıs- kıvrak sıkıştıran modadan herhalde çok memnun olmak lâzım. Buklet yünden örülmüş şık bir kazak Kısa kollarla dik kapalı yaka hoş bir tezad yapıyor. Onların şıklığını büyük deri düğmelerle, göğsün açılışındaki ye- nilik te arttırıyor. Örgüsü * (1) inci sıra: Yüzüne bir ilmik örünüz. İkinci ilmiği örmeden şış alınız. Sonra (*) ye geçiniz. Ve ayni şeyi sona kadar tekrarlayınız. (2) inci sıra:* Tersine bütün ilmikleri örünüz. (8) üncü sı lecek. Sonra | Çift sıra i Ön ilk sıra gibi örü- ilk sıra gibi, her uN ayni olacak ile başlayınız. (10) san. (16) ıncı şlan (2) ş antime kadar her sırada iki ba tane a! mak. İlk Kenardan (8) santimetre içerde (8) ilmikle açılır. | Arka — (60) Ümik madan. $ şer arttırma, Kol yerleri (28) inci santimetrede, (1, | 3) ilmik kesllir. tır- lik (10) santim arttır- ra başlarda (2) Kollar — (30) ilmikle başlanır. (20) tene a ır, Sonra köl başının yuvar- aklığı başlar. (10) ilmik kalıncıya kadar her sırada iki yandan birer tane eksilli- lir SON POSTA Bu sene Venedik- te yapılan büyük sinema müsabaka - sının Vermiş oldu « ğu neticelerden biri de Alman filmcili - ğinin *sukut ettiği yolunda idi, Nite « kim müsabakaya gi- ren Alman filmle - rinden ancak fena filmler mükâfat labilmişti Diğer bi« rincilikleri hep Fran Bız, İngiliz ve Ames rika filmleri kazana mişti. manlar Amerika filmciliği ile Avru « pa namına rekabet edebilecek — yegâne film sanayilne sa. hib olan Almanlar, son bir kaç sene zartımnda bu sahada pek geri kaldılar, Bunun sebeplerini araştırırsak gü ne « ticelere vâsıl olu » ruz: 1 — Almanya bü- yük bir inkılâb ge « çirdi, Nasyonal sat. yalistler iş başına geçtiler, Ve her in- kılâb — hareketinde olduğu gibi bu hâ * dise memleketin gü zel san'atlarında bir tevakkuf yarattı. 2 — İnkılâbdan evvel Alman film sanayiine tamamile yahudiler hâkim bu lunuyordu. Bu sa e haya en büyük ser- en (.ıııınmıî âartisi » ler hep yahudi idi- ler. Halbuki - Na- ziler yahudileri kısmen memleket « ten çıkardılar, Ve yahudilerin, — Cermen arkının — husu- siyetlerini boözuyor töhmetile güzel san- atlarla uğraşmalarını — menetliler, Bu da tabiatile sinema sahasında çök büyük bir boşluk vücuda getirdi. Sinema gibi pratiğe çok ihtiyaç olan bir sahada kâfi derecede kudretli eleman bulunamadı. Ve tabiatile Alman filmciliği geriledi. Üstelik Almanyadan kovulan kuvvetli yahudi rejisör ve artistler Fransa ve İn- — İkinciteşrin & Ü e E Daggilk Fevkalâde bir muvaffakiyet gösteren gen ç Alman artistlerinden İngeborg von Pl ı—hnşdw giltere gibi rakib sahalara yerl€i ralarda sinemacılığın inkişafınâ dim ettiler. göl Almanlar nihayet memleketl? “gjet tam manasile tesis ettikten S0f ciliğe yeniden büyük ehemmi ğe başlamışlardır. Şimdi Almafi büyük sinema firması olan L“’ metin maddi ve manevi büyük sayesinde geniş bir programl$ S başlamıştır. İlk iş olarak Lillafi Willy Fritsch, Lian Haid gibi ar miş olan film yıldızlarını bir yi karak yeni müstaid yıldızlar € girişilmiştir. - Bu çalışma az zamanda bekle pirbi ytik bet neticeleri vermiş ve Ufa güzel, birbirinden müstaid bİ” pi takbel gene yıldızlar krch'm" larla çevrilen tecrübe filmleri netice verdiğinden şimdi en guvr' man yazıcuarı tarafından Y mevzulu, mükemmel filmlef başlanmıştır. azıldü Mütehassısların iddialarına l' doğan genç Alman (In—Mlu"ı Ş büsbütün farklı ve büsbütü nırdadır. Gerek y itibarile çok hareketli, bir kelime ile sadece gençli edir filmciliğinin ifade etmekt Alma mertebeye varaca, az 7ü ve geret gerekse filmciliğini muhakkak addediliyur İngiliz