17 Ekim 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

17 Ekim 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

732 UYANIŞ No. 1731 - 46 Gece Yarılarında... Kurşunlu bir örtüde saklanan minareler, Uzun maızraklarını diken heyulâlardır, Ebedi hınçlariyle hepsi semayı deler, Denizde can çekişen garip bir rüzgâr vardır, Son canla tırnakları gerilir bir adaya .. Sahilde yükselen bir heykel paslanan aya — titreyen yıumruğuyle hırsını söndüremez — Der ki biraz ışıkla, şu buzdan denizi kır. Şehrin taş kuleleri vakit geldi derdemez, Tunçtan bir çekiç vurur zamana ağır ağır.. Gecenin ruhu birden sarsılır, titrer, erir, Yaklaşan sabaha bir uzun feryat gönderir. Fahri Kâmil Fransız Edebiyatı : — Maurice Maeterlinek'den Bir, gün gelecek olursa ona ne demeli ? — Deyin ki ölüme kadar beklenildi... Eğer bana, sizi soracak olursa olursa ne deyeyim ? — Nişan yüzüğümü ona cevap vermeden verin. Şayet salonun niçin tenha olduğunu öğrenmek isterse ? — Ona sönmüş lâmba ile açık kapıyı gösterin Ve eğer son zamanımıza dair bana birşey sorarsa ? — Deyin ki o ağlamamıştır endişesi ile ben de güldüm!... Hüseyin Mecmettin Yollarda kz ez — Herkes gibi kendi kendime — Elimde bir testi var; Beni bekliyor pınar; Bari biraz ıslansın dudaklarım diyerek Koşuyorum pınara sıcakta terliyerek; Fakat yollar bitmiyor. D Ne bir arkadaşım var; Ve ne de bir taşım var Atmak için önüme çıkacak köpeklere; Benim gibi hiç kimse göğsünü gere gere Tek başına gitmiyor. O Yollar 18812, ben yalmız; İçimdeki lâvdan kız Yorgun bacaklarıma vermese biraz kuvvet Ben de düşer kalırım düşenler gibi elbet; Lâkin ölmez aşkım var. O Aşkım benim pek büyük; Fakat değil bana yük; O taşıyor bilâkis çok yorulsam beni, Yoldan nasıl kalırım: Aşkı takdir edeni Alkışladıkça dağlar. my — Benim gibi sayiklayanlara — Uzak durma arkadaş; Az beri gel, az yanaş; Ayrılıktan ne çıkar bu sawat yollarında; Bu yolların yolcusu bugün bizsek yarın da Başkaları olacak. o Bir sürü dağınık iz; Bunları açan biziz; Çünkü biziz ayrılan, dağılan bizi Bu gidişle. korkarım, testilerimiz dünkü Artıklarla dolacak. O çünkü; Pınar başları bomboş... Nağra atan bir sarhoş Bir kadeh doldurmaya uğrarsa hatır için Acı bir intizarın, uzun bir bekleyişin Hadisesi sayılır O Sarhoşlar uğrağıysa. Baykuşlar durağıysa günden güne kuruyan, harap olan o pınar Seni boşa yormasın, yıprandırmasın o yollar; Ve testini, durma, kır! Muharrem Zeki