Cilt1. Sayı: 1z. "“SEBİRÜRREŞAD. Sonu beşer ı'uhunun her vadide kazaııdıgı basa— rıların heyecanlarıyle yuklemış, ona : bütün' İs-: âm tarihinin zevkini, şevkini, hi vermıs, ona bütün İslâm ruhunun * ısteklerını dılekIe— ini, ümitlerini, niyazlarını ve ü ekle- miş, elhâsıl ona asrı saadetten bashyarak bugü- ne kadar devam eden ve ilelehet devam edecek <—olan şerefli ve kütlu bir. yaşayışın bütün guzel- İiğini ve inceliğini vermiştir. | İslâmın bu degerı haız olan ruhani diline karşı vukubulan her müdahale, bütün bu haki- katlere ihanet eden yersiz ve mânasız. bir teca- ir Müslümanın «Allahu Ekber» diyen mü- nacatında Asrı Saadetin sesi bütün heyhet ve -Vvakariyle tarihe hâkim-olan bütün kudret ve hıziyle gürler ve onunla beraber .onun peşin- 'den gelen-her devrin, her fetih ve nusretin, her —şereflı başarının sesi çağlar. Mekkeyi fetheden ik Müslümanlarla İstanbulun :.uı'Iaı*ma daya- nan Müslüm Tuıkleı ağynı velvele ile, aynı gulgüle ile Islamm zaferini utlamış ardı..«Ale lahı_ı Fkbern diy'en her; Müslîima.p İslâmı dmının arihtliğini, İslâ i n r, Ekber» sozu, bütün bu manaları yaşatır ve baska hiçbir tâbir, başka hiçbir. ter- -cüme bütün bu hakikatleri yaşatamaz, Mesele yalnız' AHakiın ululuğunu 've yuceh— ğini takrir etmek değildir.. Hazreti. Peygamber Efendimiz başta olmak üzere onun bütün Asha- : bıyle beraher, ve daha sonra gelen butun Islam mânaalrı, onun tarıh boyunca kazandıgı bu— tün başarıları, tatih boyunca Allah için verdiği * şehitleri, Allah için elde ettiği mükâfatları, Al- /— lah için çiğnediği engelleri ve tırmahndığı şahi- kaları göz önüne getnerek hepsini. duymak Ve | -hepsiin yaşatmaktır. — Bunu ise ancak «Allahu Ekbeı» sözü :ile e saygı gosterılme—. amızın sebebi b Islamıyetın rühani diline saygı gostermek, -İslâmın tarihi bir din olarak - haız oldugu taziyefe saygı gosteımektı.'r Bu ruhani dile saygı göstermek, bu dımn “yer yüzünde geçirdiği asırlar Zarfında l—.amıı—— Ad_ıı 'saygısızhk İslâmiyetin tarihiliğin - etmiyecektir. Tü | Camîler basaıılara ve bu başaııları kazananlara saygı göstermektir. uhani yaşattığı ve daima yaşatacağı birliğe saygı gös- termektir. Türk mı]letmm ezici çoğunluğu İslâmın ru- . “ hant diline saygı gösteren ve saygı gosterılme- sini ıstıyen şuurlu bir çoğ tur. . ürk milleti İslâmın ruhani diline saygı göstermekte ve.saygı gösterilmesini îstemekte yerden göğe kadar dır. .Çünkü - bu yoldaki - e bir suikast. teşkil eder ve bu suikastın vereceği netice Is-_ 'Tâmiyetin esatirileşmesi olur ki bunu or dört asırdır reddeden İSlâmiyet hiçbir vakit kabul milleti, asırlarca önderliğini yaptığı, asırlarca bütün mukaddesatını müdafaa : ettiği İslâmiyete karşı böyle bir. suikasta 1stırak et- mek istemez ve onu bu yolda yürümeğe zorla- mak istiyenler, er geç geri dönmek mecburiye- tinde kalacaklardır. Omer Rıza Dogrul SİYONİSTLERİN PROTOKOLLERİ arafı 272. sayfada) deki medeniyet dedıgımız «tek dişli cana- * var»ın bütün ölüm Vasıtaları karşı karşıya : bulunuyor Bu -duruş ve bu cıdal yıllar ve asırlar sü-. rebilir. Er veya geç, zor veya kolay ha_k_ve : “adalet galebe çalacak, ve tecavüz, kan ve ateş- le kurulmuş İsrail devleti, kan ve ateş der-' yası ıcınde boğulup gıdecektı evat Rıfat Atilhan - İmamsız Kaldı Bursa(lan :(Ttısmr» e yazılıyor Her Müslümanın vazifei dmıyesı olan bay- Tam namazmı eda etmek üzere şehirli ve köylü bin küsur-halk kütlesi camıde bayram namazını mayınca hayretle hayal ifey: erine alarak bayram namazını kıldırmak mecburiyetinde kaldı. Hedadımızdan tevi rıhıyesı büyük olan İzmite hâkim bir tepe Üze- rinde İzmit vilâyetindeki camılerden birini teş- kil eden «Orhanv camili Evkafın ihmali yuzunden çökmeğe.mahküm bir vaziyettedir. Orhan Gazi've Kocaeli fatıhı Akça Kocanın kılıçlariyle namaz kıldıkları tarihi «Orhan» cami- inde bugün bizler haıap ve imamsız olarak na- Omaz kılmaktayız. $ dile saygı gostermek Islamın_ v arüs edilen ve kıymetı ta- a