' irmhâ etmek» Çünkü, onların zü T CBt I, Sayra Goıuluyor kı farmasonhık din aleyhınde laçılmış cıd_ lerı ıtıkadatı diniyedeni ayırmağa uğraşmasıdır. Farmaasonlar- diyorlar ki: «Ahlâk farma - sonlugun ruhudur Fakat bu' ahîak dinsiz' ola- Müstakil ahlak'n Taâbit bu müs- ) e “ahlâkı telkin etmeğe çahsması ve. böylece genc-— İ lâk, il Farmasonlarm bu mustakıl ahlaktan um-—, dukları hetice de, işte bu: “Terbiyei diniyeyi i'muünca- sitikâ- datı diniye, gençler için lüzumsuzdur. KAllahya ıtı.kat etmek;, itsanın derecesini tenzil eder, in - O gsânın zihnini. yorar, insanı ahlaksızhga sevke- der » ç ğbn locasından ilân edilmiştir. : dan mâada ı(Anıe d& Efordre» locasm— -. 'da <<Bır mason cocuguna nasıl bir terbiye ver- - melidir?» sualine * evaben Iocanın hatıplerı bir onoktada İttihat etmişlerdir:: —aÇocuklarımıza nususı fevkattabuyey tenid olmıyan bir terbiye vermeli. Ianmıza tabıatı " tetkik ve tâkdis etmeyi öğretelim.» 1876 senesinde mıkad eden mason - “Massol demiyeti umumıyesmde irat' ettıgı nutukta Ş <ıFarmason1ul—., nüsusı diniyenin *kâîfesmden müs “takil Bir hektebi ahlâkidi lâr h “ne vakit «Allah» nedır" dıye sorarlarsa ııOnun hak - kinda bir şey bılmıyorum» demıs Ü Yine aym mesele, Belçikanın Gı and Oryan— : olm ş ve ' vabı ita eylemıstı «Terbiyei diniye çoıuklarm inkişat ku L bütün tali akliyeyi imha eden musibettire Belçika Tocalarının «Grand” Oıyant» a usal'__ : ettıklen cevaplara binaen (ı23» maddehk yem bir. kanun Vazedıhnıstı d Bu'mcı madd (T rbıyızı dmıyenm kamılen i- “zalesi» Ikmcı maddes deyı, göcuğunu dint olimıyan mektebe gonderı mege icbar etmek» sekhnde idi. Bi Bu.iki maddenin arasmdalıı muthıs ıabı-_' a tayı mülâhaza ediniz. Bu maddeyi - bu ahrarı 1izamın arzuları hasıl oldugu takdirde her peder ve mader, cocugunu terbıyeı dımye—: ; e hin. aslğE z Bu be yanat, Parısın :cS_ 'unetı kamıle çi- vasını ta-' Yal ahlakıye manhkı e ve Her pederi ve hel revi '“Val- : inaen, * Eı bıı' muharebedır Fakat &n garıp Di 'haz etti 5 «Fral daşlarımn isrine ed AYi lışdcnklardır x D B Artik dilmiyecek, gö -. körleştiren bavlar gözülecek, zulumler, tahakk : ler « bir mecmuadan" : den' mahru.m mekteplere gondermege mec'buı' olacak' Farmasonlar, gayelenne eriüek : için teseb - busatı filiyede bi v.mmusl dir. Bakınız: ; «Kısma azamı kizlardân' müte: şekkil :«79» çocük evhyayı umurııe beraber_ îaı*masonluda muracaat e. . € tm ekâsı nazarıyatı acmıye ile hu'lenm yecek, hepsi de Mmasonluğun efkarmı mezrı.ıaı istikbale -garsede - cek'» 1870 senesmde mason]ar atıdekı kaı'arı 1ttı- NiSız masonları dıger memleketlerdekı ark - iktifa. ederi ecbüri, kâffei rra bir terbıyenın revaı_ını İemıne Ça- kararı, hcyetı teşnıye tarafmdan tasdık edılmek üzere «Jol Sımon» a gonderılnustır— : Brükselde Belcıka farmasonlugunun 'Üstadı . âzamır ((Veyırhacen» n şerefme yekzedilen hey- 'kehn tesmi iftitahında atideki manzüme cocuk- SA İ lara msad ettirilmişti: ((K üarı "açınız, âl .Heyi Hur te:rbıyenm talipleri içeriye girsinler, Bu keli ı_rfaıı, yem devrin kuşadını ılan edi- yoı' . ©nün' mabedı nedir İh Onuün Allahı nedir? Hurrıyet' kat'iyen nususa ittiba kalkacak:» .F asonlaım tuzagma duş mühim unsurlardan biri.de kadmlardır Zavalh kadm- - laı’ Massol bu hususta diyor «Muayyen. bir terbiye -ile kadınlar nıhayet ita hakkumu dımyL kal ırmağa müuvaffak - olacaklardır Çocuksarı kendılerıne aKamaîm hâliki Kimdir? Ha- “ederek: «Kadın &lde edi emeymce, erkekler ü- |zerinde icrâ edılen tesırat muzmahıl olür.» dı— yor..... Akif ve: "Mâ'sonıük“ : AKIF, MASONLUGA MUSAMAHAKAR Ml |Dİ7 Nuıeddm Artam dostumuz, gecen un, U— lusta Jyazdığı “bir fıkrada Bebilürreşad'da ' Âki- fin ruhunu gormedıgmden bahsederken- âdeta o- nun masonluga musaınahakar davı andığını an- &