K 'tanımms bir zat olmasaydı, bu ıs’sı.hfafı tabu Böz. > rürdük: - Fakat bizi &n ziyade müteessir eden nokta, İbrahim Alğâeddin gıbı kıymetli bir edi : bin, bir ilim adamının da mı üslümanların en sa- Ymimi, en mu.kaddes hislerini rencıde edecek bn: : şekılde kalem kullamnış o]masıd B * $ K İŞ Ümit ederdik ki, sayın yazar, bu yazdıkla- .rından bir vicdan azabı duyar, «Bebek Hafız» dıye alay ettiği bu. Tmüstesma zekâ sahibi Türk yavrusunun gönlünü ahr, Kur'anı hıfzedenleım de kıyâmete kadar Peygamherimizin. bahşettıgı .şerefe mazhar olacaklarını kabul buyururlardı. ' Fakat maalesef sayın yazar, ikinci bir yazısıle, ğ saygısızlıgını «kara taassub, yobaz» gıbı kelime- ler kullanmak suretile tecavüze kadar çıkardı. — Ne yazık' Allah kimsenin kalbini böyle karart-. masın. Kimsenin lisanını boyle yobazlastırma— sın. Teessuften baska elden ne geh Hok oe zinirde Haci Ibıahım Özen denilen zat kim- : “ miş?. Tenkid edilen o yazıda bir sey görememiş! --| Sayın Hacı efendi, evvelâ ö yazının başlığına dikkât buyurm dılar mı?, «Bebek Hafız»'ın ne. “kadar istihfafkârane bir tabir olduğunu 'anla £ Mmak için yüksek bir idrâke hacet yok, sonra, “böyle gocukların memleketçe korunarak yurd : : “için fağydalı bir surette yetıştmhnesı ne demek?. _memleket cocuklaı-ı hıfzı Kur'ana mecbur tu-! j tulmuşlzır gibi, endıseye hızum Var'mı?.. Y0 . ”©On sekiz -leket zarar mı görmüş olur? Sontâ Kur' anı ez- ber]emek şerefi on üç asır evvelki Arabistan ; midir?. Ondan sonra, şimdi Ve şimdiden sonra, Kur'anı &zberleyenler -Peygamberimizin bahşettiği bü - serefe : mazhar “değil “midirler?,: Kur'anı ezberlemek için mutlaka mânasını da ' .bilmek şârt mıdır?. Hacı İbrahim Özen Efendi “de bu fikirde midirler?. Hadisi şerifin manası bu , “mudur?. İslâm uleması bu. hadısı şerifi boyle ; “mi şerh etmiştir?. *A& Kur nal ezberlemekle cocugun dunag yor— gunluğunun 'ileri sürülmesi, İzmitten “gönderi - len mektupta beyan. olundugu Üzere, mugala- tadan başka bir şey değildir. milyon müslüman- Türk arasında "mustesna olarak yedi yaşında bir Türk yavr usu | — Kur'anı hifzederse, gocük korunmamış, mem - Yorulmak şöyle.> dürsun, çocuğun akıl ve- zekâsı daha ziyade in - Cılt N R kısa.f etmış oldugu temın edı]mektedır.-- akla, ılme, bmnetıce muslu.manh Sayı 8 . : - Bünün .ga aykıri” oldugu» iddiası manasızd.ır Müstesna * bazı çocuklarda yüksek zekâ ve kabiliyetler o- <© labilir. Ve bu kabiliyetler herhangi bir suıetle & mkısaf edebilir. Bu inkişaf: yalnız musikide o- : | İursa mı takdire lâyıktır?, Bü inkişaf hıfzda da © tecelli edehıez mi?. Akıl, ilim bunu kabul et- ğ: mez mi?, Etmezse, işte çocuk meydahda!. Hâfı- - zasında muthıs bir kabiliyet var. Okuduğu bir © nakşo]unuyoı , Sonra, heı kaç “yaşında olursa o]sun bir 'çocuğun Kür'anı ezberlemesi neden musluma.n— < : hda aykırı olüyormuş?, Sen iie dersin buna Ha- cı Eefendi?. -Bu çocuk Kur' anı 'ezberlemekle Kur'anı h_tfzedenler Peygamber tarafından _î verilen şerefin on üç asır evvel Arabistana tah- sisini «ilmi bir kanaatin ifadesi» şeklmde goster—_ mek ne kadar 'mâhasızdır!.Bu, kikati'tahrif- /ten haşkâ bir şey degıldu' Hadısr serıften ne “şeyi'bir kaç defa ” tekrarla hemen » hafızasına : 3 İ muslumanhga aykırı bir iş mi yapmış oliıyor?. “E elfaz, ne de mâna itibarile böyle bir hüküm çı- ' karmak-imkânı yoktur. Bu sözün. Jlımle hıç bir * münaseb&ti olamaz, . İz mirli İsmail Hakkı merhumdan nakledı— İ Vlen sözlerle- bu: iddianın munasehetı yoktür. Kur'anı yalnız ökumakla iktifa etmiyerek mâ- <— nâsınr anlamak ve ahkâmını da' tatbik etmek ; 7lüzümu başkâ meseledir. Kut'arii “hifzeyleyip * Mânasını da öğrenmek elbette daha guzeld.u' kat. - 3 kat şereflidir. Ama bu demek değildir ki, Kur- © ezberle- anın mânaâsını bilmiyerek - Kur'anı “Yenler bu şeıefe lâyık olmazlar. Izmırh merhu- mun maksadı, ahkâm ve taalimi -kur'aniyenin. _tatbıkı meselesidir ki «Bebek Hafız» mubarti- — “rinin yazısile bunuün arasında hiç bir munase—_ «Bebek -Hafız»: etmek ise, kendisini tamamile haklı' go Ama bunu açıkça soyîemehdır . Yazar, 'Peygambeıımjzin Hamelei Kur'ana Bahşettiği şerefi neden Asrı Saadetten sonraki - hâfizlardan d.ıng edıyor7 O hafızlarm camiler- e kudulz!. T kalhb. lerini ne buyuk zevkı ruhanı 1Ie dolduruyor' (Devamı 128 inci sahlfede) * © muhârriı'inin “maksadı, Kur'anın yalnız kıraatile iktifa etmi- yerek mânasinı da' öğrenerek' ahkâmıni tatbık