Cılt 1 Sayı 8 : SEB[LURREŞAD 4 ; asıl bir insan olan Kitson, hemen frans Âlmancaya tercüme- edilen ve-bir saat kadar. süren b_ir»beyanatfa' bulundu. Daha diğrusu'ilmi bir.ko: n_ferans verdi. Kendi'hesabıma hâyret we ! dikkatle edım Şunu demek istiyordu: . (:Ya_hu&ı, 'evvelâ: dünya servetine tahak z küm 'etmek “suretile insanlığı pencesme almış- tır“Onun . bu tahakkumu hiç de meşru ve nor - giri]iğini elinde tutmaktar Milletlere serma - — maktan ibarettir. Onuıi senelik aldığı faiz ye-_' © künüu; Türk paıasıle altı milyar liradır' (1) AL kunc derecede büyüktür.» : 3 zetecılere dağıttı. ©. Şahsen bu: kadaı 1h'nı ve iktisadi bir mev - :Zuu kavrayacak” vazıyette değildim. Fakat “Mis-. lesin sathma, kâğıt Dara ve &n küçük zavıyesı— ne de altın ke]ımesmı yazmasmı Hiç: unutmam KA öhret | takdırkar alkıslaıı şunu: an]atıyordu ki: ün dunyayı dolandu-makta—î Sıyoğızm, komamzm ve farmasonlugâıı karşı beynelmzlel dzmya z?eskılaiz : Yazan Cevat Rıfat AT]LHAN e Benim açış nutkümdan sdnra,_mühte-lif Til- * “Altmış beş yaslar;nda çok kibar tavııh ve * “reddi. etmektedir. “Fransız mılletm.m —lu ideolojiler .ve türlü' Yahdi. entrı_knlaı'ı zünden müthiş bir kriz gecırmektedu mal degıdır Kagıt para, yânil banknot öyunu ve- dünya zen- " ye- -ve' para- vetir “gibi gö: zuku.ı fakat kimseye . bir sey verdıgı yoktur. Hakikati: halde Yahudi- - SiniN yaydıgı şey m_sa.nlıgı sadece borç âltırla sok- - “tan mevcudıle kâğit para arasmdakı nisbet, kor- .tayrı vardı. Dedi ve Parlâmento-ile Kıala takdım e*tı— : ğiilmi brosurleıden hirer: tanesmı azaya ve ga- | rapça: «Esselâmüı aleyküm : selâmladı ve sonra A_ıanlara mahsus bir şive ile- . © / fakat şayanı hayret de ecede purussuz ve temız e “bir fransızçâ ile konuş ağa başladı. 'ter Aıthur Kitsön'üun içizdiği koskoca bir musel— .| bir fransızçâ ile v îkmda sârih bir fikre ve bir 'malüâmata sahip |- Çümlemizde bu teshıs Üüzerinde tam bir muta- . ;bakat mevcuttur. Buıaya dünyanın en bâkir ve. . madıf—*mı soıdum <cDogrudu1 'brosuılerı nesıe- : .decngız’ » dediler.: Aıthur Kitson' dan som'a Fr ârısız muıahha— : 'SI Hanıı Koston konuştu Soyledıkleıınm hula— > sası sudm 4 ((Avrupada, nufusa msbetle belkı en az - “Yahüdisi olan memleket Fıansadn .Bunria trağ'- men ' Fransanın tnaliyesi, “sosyal hayatı, ve: kül— türü Yanudıleıın eLnuedır ve gunden dune te- , ince ve yuksek zekâsı ve cahsxanh ma, Frahsız koylu—' sünüz fedakârlığına rağmen buğün Fransa, tur— Butun bunların. Yahudiler tarafindan vücuüda getırıldı— ğini odıendıkten ve buna ınandıktan sonra ya- . pılacak şey, kendi kendine- meydana çıkar. Ni sekılde oluısa olsun Yahudi, Masan ve Komu- nist nuıuzunu kır mak ve habasetleı ine Son” çek- me e$i Hamı Kostonı.ın hülâsa ettıgım bu nutku Üzerine Cezair murahhası Muhammed Huseym Elhaccam ayağa, kalktı. Çok sakın ve vi ak “bir Arkası * kukuleteli ha_rmanıyesı kendısmn haska bir heybet veııymdu Bir din kardesumzm bu asil tavrı bana gurur ve heye— . can: Veııyoıdu Heyetı evvela gur bxr snsle a-. 1 h» diye- / Cessur;- fedakâr Ve haııku]ade guzel bir. Fransız kadinı olan N’aıya del Rozaı&a latxf bır' v tehessum]e bana “döndü vı —— Benden daha mukemmeî hansızca bı]ı - yoı' “diye fısıldadı z u Huseym E]haecam, dıyordu ki: ” : «Gör orum- Ki hepimiz ve- “belki de butun, msanhk, baslaı'mızm belâsı ve Allahın bulere : nevi cezası.olan Yahudiler ve Masonlaı ha ucıa koselerınden yeni - yenı muıahhaslaı Ve ips