e OSMANOFLAR YAZAN : Kenan Hulüsi EN AE ari CENAN Tefrika: ge 4 Sonbaharında Kn K irllecek böyle bir fotil üye iç bilhassa hasta olan bir insana, İsviçrenin konforlu o- e am. ana ayırdıkları ve si çalma Aleksi Todorof pa siyonuna İnişim e si iğ dayı My) adale e söylüyordu. Zehra Osmanof, Daamaf en a olan Ahmet Osmarofun risi idi; fakat Petro Grigorof vE di? Bunı u Groşenkaya yi sikmeli Zü- > eN önü dedi; tanıştırmayı unut Ve hemen yanıbaşımda olduğ. vw. De zamana kı göreme vi im Petro Griğorof çizmelerini bir- rik hafif iğildi: etro Grigorofu hikâyemin daha kellesi anlatacak değilim. Be- nim, e Idığım dakika, tip kı bir örümcek gibi geriye doğru çe- kr iç rl Grigorof ğı bir i zi 9 lir bir insan ol e karşı büyle'bir barekette hak- in Ydr; fakat ben, kendi tablatimi sak- kendimi o; karşı koruyama- ıştım. Ve petro.Grigoref benim ta- biatimin ne olabileceğini Groşeskaya Ky iğ açık hareketlerden daha kışta anlamıştı. Halbuki Petr, ro e son“ geyd a alabalığı onu y m vakit, Groşen- şey m > izm, Zehra Osm, an beri takat Başka birisil, Bu, sin ro oi ai ve hain Pet- aşka kim ölabilirdir. kk yi | na getirmek mecburiyetini dar dum. sa! gözüküyor ve Petro Gri- g me ilitimamlarına rağ- n hareket erini açığa vuran bu iz- eri ray belen orlardı. Bununla Bird er, Aleksandr dö Batnber N Prens Ferdinand? Bü- n bunların arasında bu ikisi ne ya- beyi ard an Vet Şalamağarı besleyen iki pi RR feci ö lümü, ötekinin dr enberg'den da- ha feci gözükmeyen hayat K ii ik çin anlatılacak başk: Pre ns Ferdinand, 1004 onbaharıda, yaban iş İya; ru kısa bir pacak lanlkn li elkapılrm kk velerde, e ann eği şmeğe yüzlutmuş gaz ai daha iyi iş görmediğini de iddia edemezdi. , Fakat P Prens Ferdinandı 1904 sene- in hareketle; go vakit al İZ ve Mapumış salaş Hyuldarıuz Lİ * Sterlin v30 * Dolar 12 » Prank S5 * Liret Mu * Belçika Pr. vi * Dramı “ * isviçre Pr, 080 * Leva 4) Florin 10, * Kron Çek. ga, “ Şilin Avun 2 ÇeEnLER a 026, | 9 Viyana 4,22 * Nevyork oO,/98ö | * Madra Bn 450 | * Berlin 19802 Miikng 15,18/5| * Varşova * Brüksel 4,1040 | * Budaj 4; Atina Bi 44 | # Bükreş (o 1068810 » Cenevra 5.4060 | * Beli 5700 Sotye ö4 - | # Yokohama 4.Tib4 * Amsterdam 1.4580 | » hdi 48,602. Prağ m | esi 8,1087 Es AM Iş Baukası v Sof © gir. Hayriy Anadolu 2520 | Çimente 040 Reji 16 Merkez Bunk © — stikrazlar Fiil ite, —| 1933 I.Hor.l - kirik ye «e ') MONDİ Tramvay - *... DİMİ Rıhum mi 1D i3vuj e ' 401 e Ergen il TİJ anı n ©w 8 Erzurum — 10120) Anadol (0 59 #IstikDahih Ç Sul MümesslA © selâ bi rtasımı rakacak MEn biz çocuk gibi kri Fak, yahut bir şayan bir insan ol “m ii, Fakat, Prens Perdinand'da bir şey yol üküm v. th ktu: Hüküm yermek, yahut har. ete geçmek kabiliyeti! Onun için- ir romancı için hiç te kaçr Ferdinan: (7 8 > in en garibi, Me Zu içten içe korkutan da buyı nuba si bi ir in ei sirayet ede miyec ni düşünürken, Bulgarista- cek, ayaklarını garip bir tır- her lü uzatmış. Karnabadda Osmanof- ları rihi vi tıl gil roşenkayı, ertesi eğri Osmanof- Öğle moni sik BE 8 sikisi, 1 CAN dan li lk ahreltin Keş “Gümlük — RAD — Prögramı ———| 330 sd plâk neşriyatı. Akşam a di 17 e vE si: Üniversiteden Tenirşnk 18,30 Pain eti dualar etin R YO gra Saat 12,30 Plâkla Türk vadis. 13,05Plâkla Türk erim (Buy Boğazda İstanbul limanından bahseden ecnebi bir muharrir şu ci Dil yi kullanır; Tecrübe için İstanbula gelen Fransız Cygne gemisi sene evvel gemi geçerken Galala köprüsünden batan bir Gideceği yı dıya düş is ilani in tercih etti. Ban DUR da ortaya bir noktai nazal — Şehit denize yakın vapurlar denizlerde de işli. ya diyor gnan, Galon «sur - işliyen Cygne adlı nehir gemisi denizlere çıkmağa karar verdi. İMUŞİI. irlerde işliyen De > satıhları | “De. niz kazaları limanı :bebi vardı. Sivastopol harbi benli Kim bilir her ümüzün önünd Li uzayan şu yeşil bilme ne facialar cere. | lan bir yer ii, yan etmiştir. Hafızamızı yoklarsak, biz. 1855 yılı 15 ağustos sabah saat 11 de birkaçını mein larız, i, alçak ve düz tekneli Fakat içinde, tam 82 sene Marsilyadan hareket ettiği vakit, bütün evvel, 1855 e ilkteşrin ayında Saray | şehir halkı onu uğurluyordu burnu arında cereyan a | se geminin selâmete ği Avrupa tarihlerinde bile yer bulmuştur. | yordu İçinde buluna dua ediliyor: Kaptan an â — Belki bü akşam felâket haberi lecek.. deniyordu. Bunun için ki Cygne, baştan b şa çiçeklerle donat: Günler geçti ve ile felâk: beri alamadı. Cygne ağustı sinde İta Livourne'e gelmişti. - sinde hiçbir (Sonu 11 ncide) Işaretler: Bir Kere tiyatronun tarihi yüz se” bil F ri y G Tarda bulunmak üzere Madam Todo- rofların dış kapısma kadar geçirdik- Petro Gri; Eer “aha zi- nanofların Ka rnabaddaki ta” ril gin düşünmeğe başladım: Madam Todorof, ei in yn ii Hb e piliçi kızartmak ür; re alarda To di e zl al. taka taraçasmda “Karna” DE 5 temez yan rnabad üre - Fakat Halil, yel Ahmet Osmanoflardan biri, m Todorofun daki ai işitmiş olsalar, acaba ne diyece Te 13 Osm. etimek Karnabadda iki yüz seneye al bir sali vard Ni» WE Kat e yapılamıyordu. manoflar yapilari ve EA başka rnabadda hiç bir şeye Me olmadıkları halde r Ahmed le herhangi bir al rl bu ver, Osmanofun silâh kol ni onu izel mi aha ziyade bur; men herkes Osmanoflara Türkçesi : M. t 20,30 da SA Ke 3 perde Yazan ; dun Gü, Çarşaruba 14 de in Yaz eşid. vE at a Yol 18 m) LU Bandırma 15 Ayvalık GELECEK VAPURLAR 16.15 li it 18,40 ur: Mudanya 6.30 Bandırma Bandırma 16 İzmir İzmir Mi a Şeh Saat 0, 2 Ne rkı kek vehayaletleri) ili 4 perde in yale > Ma Tür ke e Ga lip e TILIK ve KİRALIK Andre Birabeau Feri; : Ekrem Reşid lie öl ERTUĞRUL SADİ Be TİYATROSU gece * Üsküdari Güle) sinemasında CEZA KANUNU Vodyil 3 perde ERİN e e maş içinde an cehitleri seferber Hi AR seler berliğin sonunda umulaı zıt meydana mum Tiyatrolar ku” rulmuş, şatafatlı nutuklar söylenmiş, edebi heyetlerin listeleri neşrolun- muş, hattâ Avrupadan mütehassıslar getirtilmiğtir. Tam Tiyatro Yarım elli YAZAN: Sadri Ertem # i Gi daha ne kadar şartlara âzımdır. b buğday Mika wi mek için zaman zam me sir a an pi di bir zi e mektebi heni yeni | kKuruluy Ks işler arasmda tiyatro mene vardır. ire iş olan bu meselenin kr sa, kısa merhaleler rinde fütuhat e ydi ie söylemek ici vali ğe rmi beş içinde a isa ln şeyler par: id dır. Ve tiyatroyu kül halinde hesaplar vücude getirmek yerine, bazan bir o bazan bir çerçeve, > ve erdiven basamağı vücün inin Fakat bu aranan a mu tiyatroyu yarata; H i tiyatro, sahne, aktör ve se” siren mürekkep bir eyl rım bir ck gibi köt eslik ödü karırız; ya yerlere batırırız. Severiz, hayran o ; hidd i atın” dan değil insanlığından bile şüphe e* deriz. Birgün artisti t (fon)n i- çinde görmeğe tahammül edemedik, onu sahnenin, ve seyircinin dekoru ile tahlilini yapamadık. Tiyatroyu sadece aktörden ibaret ğ imiz için 25 lenmesine en elimizde umuldı ğu kadar sanat kıymeti kalmadı. A- yakta duran sanat adamlarımız kendi! ü bi izim tiyatro hakkındaki naya ön ahip olması lâzımdır. Bununla gatafatlı binalardan bahsetmiyorum. Artistin ii e kolaylaştmacak te hı kasdediyorum. Ve sahne & kudretleri ni, erlağini da saklayan binaya işaret etmek kidi, yegâne hocası, yegâne kuru su halktır. Seyi reisi olmayan ve mami mi uzunu hissetmiyen, seyircisi ile artisti smda irtibat tesis edemiyen N ro tiyatrodan başka bir şeydir. Tiy: To, seyirci ve artistin birleştiği tek € serdir. i n ber İüat k yala: d Imız mütekammlara yapkırı içine sı eline teslim etmedikçe sanat tiyatı w kurmak mümkün olamıyac: acak” San at tiyatrosuna gide en yol ti; Kaliteli bir Gran ik seviy: seyirci vasıtasiyle eleği Sanat tiyatrosunu, kendi ken li tasa avvur! rlarımız ve kendi geliyorlardı. Üstelik Osmanofların Si b dirlara Te traraklaği sa” işler vardı. Türk “(Arkası var) * Dün #asında 270 frank: pi ine İrem inin ir hafta il i Ham 38 bin il İİ Paris bor- satılmı . Bizim bor- içinde haya ve Yuna- tarlası teke emelinden daha ciddi, daha hakikate yakm değildi. Buğdayın havaya Li tük çift palamut salma.» Muasırla a yabancı tiyatro seyretmeden milli li yal mevcu biliyerük. Fakat bir askili: yener dek değildir. * arımız arasnda seviyeli troyu kurmuş olan camia dah, 2 di