TEE Akhisarda Zengin petrol damarları S.A A, A, A Mütehassıs, yerinde tetkikler a yakö: a ELİM m e, SR EŞ ân pe rubu direktörü Ce vat Taşmani » mahalde tetikler yap- Mak üz ere göndermiştir, tetkiklerini bitirip dönmüş olan grup z rü yaptığı e müsbet uçlar çün aati > mı e inde olduğu: i gün önce nka, incelemeler oloji Yaş âPacak, mmüteli ra sondajlar " | Yaptıraca, ı Sylemlğre göre, 1 Soma maden vi m e bu RA mürü damarlı: lariyle di amin an Ankaı den la müren ta lil ei defa defa olarak tetkikten geçirecek Som mia kömürlerin kuvvei haruri- Yesinin binden aşağı olduğu gö Müldür te takdirde bu damarlarda unu bir barların da na- ve fakat vi Yaptığı ime menfi netice ğini bildiri ir Simdiye kadar kurutulan bataklıklar Tetile, 3 Mere minder temin edil Miştir, Başlıca dört ve bir Kurutulan. belalar ayrı ayrı v Mntaka zar aşağıda a m Sıtma savaşı meri Ceyhan şu - al lie Hamitbey bucağınm cenü - unda 184,000 metre murabbaındaki su birilein iyi, sıtma savaşı tarafından aç- trıları 500 metre a bir ka- ile kurutulmu; Ceyhan ve Kozan kazaları arasında tma lap bu iii amli için bir kayna hektar büyükli deki 7 m bataklığı Metan Po >) Hamamın teşebbüsü üzerine 2 — 3 met *€ genişlik ve 1 ,500 metre ei n- maniye m içinde Yaveriye kö- içinde 184,000 metre murab- z nün beğ ie 0 metre beki > byülüğime ti bir bataklık Mima savaşı kurumunun teşebbüsü ile lan 2 iy ve 1300 te uzunluk - Ülkemizde | s— KURUN © 23 HAZİRAN 1936 — ... Dzaktan | .. Yakından... i Gezintiler i iğne deyip de | ar gün geçtikçe terak miüebei ar, imdi kadar hesap ya- parlardr. Konuş kulla- nırlardı i biz hassa daha edindi- | “Robot,, da der« kada've Avrupanı ı yerlerinde bü- yük müesseselerde bir çok işleri bu il amlar görüyor. Mağazaların makine adi kasasında oturup para sayan, apartı- rda ortalığı süpüren, yazıhane sahibinin söylediklerini yazı makinesi- nlar, anla; zamanlarda. robotlar- are idare etmeğe ini başladı- lar. geye son deniz manevrala- a, bir makine re idar ye i yi re, hava hücumuna karşı koyan topların ateşinden kendini kurtararak, bir “düşman,, gemisinin üzerine gitti bomba attı! Fransızların büyük Transatlantik- m Normandicde de m an amamen e İ verilmi İN olur ir alay Sak İş ii ya se alıp ateş söndürmeğe ko- şacal gersnrim, nasıl aliye Gayet ba sit: İçlerinde, robot yü- ki koşuyor, oturuyor, yapacağı işi ime gittikçe bütün işleri elle- rine gi ei tedirler. Kasada para saymak, ortalığı süpürmek artık kimi kulmaktağı Şimdi tamamen bir nsan siğil “yaşıyan,, robotlar assaları olan işitmek, söylemek) irk gibi şeyler de birer birer lara geçti, Meselâ, Amerikada söylenilen sözü anlıyan ve ona karşılık veren ia var. Ses, bir telefonla kle robotun kulâ; i »E ması lâzımsı sorduğunuza cevap alıyorsunu: Bekçi köpeklere de artık iş kalma- : Amerikada ei a makine adam- ar bekliyor. yak sesi duydu mu a tıpkı bir e gibi bağırmağa başlıyor veyahut da bir e basa rak eki 2 uyandırı; hassas,, göz adesesine çarpıyor. ia bası vi tesir makineyi işleti- r. Maki: ei görüğü bei suretle, terakki ede e- Makine adam görmeğe de başladı! artık Srneğe de başla- la izahı ol- sanları geçiyorlar bile. bir eksiklikleri var Bu da, 2 m size doğru geliyor y karşısında ne yap- in yeğen de uçabi sürati rilemetredir. de insanlara yaklaşıyorlar, hattâ in > Yi iyip içmiyorlar. şüphesiz ina lerin lehinedir!.. En hızlı uçan kuş bangisidiri geçmiyelim! Dün, Üsküdar sanat maltebil nin sergisini gezdim. Süslü dur varlar, ipek demeilar. ve bunlar üstünde göz runun sana ün li lıyacak kadar taze ve yeni işler, çocuk eş; tal ği hakkınd a Bağl eyaz a başka ler yayılmış ki kendi — Acaba bunlar sahiden yap: ma mı? Diye kaç kere sordum. 'akat kii Ş ve çocuklar iyi çalış i bilirsiniz: En hi çan kuş) muşlar. Koca binanın sekiz on & LONDRA ÜNİVERSİTESİNDE çaniemeç derler, Yan Özler dasını kaplıyan sergi, bunun en Fakat bahçelerimizdeki ördekler de- şanlı bir şahididir. Zil: Yaban ördekleri, e *. . langıç saatte 45 kilometre uçarl: ta cinleri 72, keklik 80, akı Sanat mektebinin ortaya ko duğu eserin madde tarafı Ben, bu işlerin teknik tarafını a S. Gezgin ” (Lütfen sayıfayı çeviriniz) Talr.ka : O Çetin: bancı kadinlarin yüzme m milletlerin kileri ve kağıda vakit ve len mış insanlarla dolu olan İstan! nin gi aksülâmeliyle çeki "Türk teli dönüyordu. benig ai ve e İnsanlar gibi şehirlerin de ruhu vardır; insan » larda olduğu gibi şehirlerde de ruh uzviyetin hayat ve hareketine bağlıdır. Çetiner, bir zamandanberi bucak bucak dolaşa- ikidek milin Türk sa ui teneffüs etmek ve ci - ğerlerini yerli zi a şişirip hastalığına devâ bul - için çırpmıy. etiner, Sabi sin asırlık çınar ağaçlarının et- rafa kol kanat saldığı ve şadırvanlarınm kubbeleri üstünde a ea ba yi Söleymniye ca- miine gidip gelerek ta kuv etli “7 yes ve leyip hayr: yri engin v > geen arkasından görülen yrederek muvazene ve liği siniri Giğreie taşımıyor; ahenk gü- Rüstempaşa -amiinin çinileri karşısında saatlerce ila rı nişanı pa doya içine sindiriyor; Sultanahmet çeşmeğinin karşısına geçerek anal köşelere, altın yaldızlı parmek'rkla: san'atkârane terkibine, sa- çaklar rdan kâi “eye kadar ince, nârin, zarif bir dan- n oymalara, beyaz, penbe, yeşil e en yebklerindeki uygunluğa (o bakıy: Kanlteadaki iki vüz elli senel'ik Acma Hüseyi, yalısının fev'-lâde san'atkârane altın rr nını haber Im da oraya kadar giderek kırmı Jar dökümün. tahtelerr görüle eski yapı il ile k laşınca önc ün dı bim inse verecek kadar ini) çe kapısından O girince 5s — Pâğü şa tava- zı boy bir kaideye oturtulmuş bir havu: mi selsebil tarzında bir e ile nl içinde altın yaldızların parıltısından ta mümdü; ün sym Kiş A tatlı aki ki altın safihalarını harekete getiriyor sanıl göz kamaştırıcı bir e çağlıyanı ile kreşe du; dört köşeli kubbe yanında mustatil üç kub- mi Mehmed. agi karşı gelen çimli de- ıların sedef isi zi üstleri tavana ;erçeve, yi se harley; iL larla idi bir demet güzel- EE eski Türke dekoratif sanatının muhteşem örnek- olarak göze hayranlık veriyordu. ken er, e a ii oldu - ir müzesine giderek duvar! üs- si ayi bii resimlerine il Eyle Make; n sekizinci asırda Pi elçi olarak gelen Mar ii Bökseklk sefaretnamesini, Madam Mon şark mektuplarını, on dokuzuncu asır tan in Same İngiliz yea seyyahı Mis Pardcenun ies of the Bosphorus'unu okudu, bu kei resimlerini: ir zi ve neşe taki e ski | peni ile dolup parıldayarak içi yretti; şu eticeye vardr ki eski İki abin süzeliğin | in- e ihti zevk ni san zekâ ve ihtimamının ilüve ettiği pe serlerle, bahçeleri; iyle, vela yle, çeşme- leriyle, ee medreseleriyle, şadırvanlarıyle, pah altın işlemeli tavanlarıyle, bina kapılarının en güzelliğini söyliyen oymalarıyle, hulâsa her wu ifade eden tek bir üslübün hâkimi- ehirdi ve Dansi a güzeldi; fakat e yerli ru wi altında bir şı vaktâki daha sek'zinci Üçüncü Selimin) kız kardeşi Hatice Sultan için Mi mimarı e ling tarafından yapılan sarayla rkiye ecnebi mimarisi o; zuncu asırda Dolmabahçede İairelerind: aha sonra türlü re devlet ve ee yapılarda yer y: endisini başlamıştır; ii ep şehrin Lik hâsıl olan yabancı hay lr mii izleri rin ruhu dedirgi yim ; İstanbulu süz çirkinleştiren, oda; dağdki kaybeden üslüpsuz . luktur 3 Türk İstanbulu Topkapı sarayı büyük bir zevk duyuyordu; fakat ii ği dar tatmin edilmiyordu! Eksik bir şey vardı, Çetinerin arayıp bula ğ bir şey vardı; bu eksik şey genç adamın huzursuzluk veriyordu. günlerdeki antikite merakı arasında varlı Üni sz hoşlanıyor, beşe aralar onlarla düşüp kalkmaktan zevk rdu. Bunların içinde bilhassa bir Lâtifi Beye z vardı ki temiz mânâlı yüzü ve açık kalbi kadar & miz ip ei ve dostlara daima rafında geniş bir sempati efendi Li ünvanla; bi ni kisa bir ei anlaşılıyordu ki eski tertip bir “Beyef Arkası var) |