«FENA Mf 2) e i ayat Kurbanı MX Filminin Böyle Oluş Sebebleri ari sinemasınd. " » a bu hafta iç 2 İda kurbanları, ismi altındı bi di. Pe film, iyi bir film olabilir m Olabilirdi le filmin iyi Li | e Vi m oluyoruz. Ne | eğildir?... Şimdi de iyi ol. p i de iyi ol 91'İ Mayış seböblerini anlatalım! 2 ik kere sen, gi ii 5 bozul hamılı, safhalarn teselsülleri ş bir çün zuk olarak te rtip 2 e zor. i le ba in tertib. ve terkibsiz ol. nu Sia etmekle de Yıla iile yazmış sa- lafı | Öyle, v Ti ia e i adı muvaffak film €ri arasınd. ında geçen Gövel ia t m. .da, bu bozukdüzen yahud k “daki g m J ik a kali adamak bölme gi, b K ia d in tayyareci nişanlısı yan- Yar lay sonra tanıştığı, keridisine ki ler içkiye düşkün ve ser- & sapmış adam, baş- İn ti arada bir batıp çı- nda çıkıp bataral dı, - Börünüyor. Bu ER bu ka in Içten ra- il da öyle i içten anil : ihtisas ve ihsaslar, bir tür- vaki sevgi bildirişine yol açamıyor. ei cesareti de, kadını İ ge : eğe I Söyledi sini soruyor, erkek söy: an- temin edebileceği belki a a da mesud edici neticeye, EN varılamıyor. Doktor, en iv ya büsbütün uzaklaşıyor. Hay- mantik, değil mi?! Eğer n erkek, hapse girib çı-| SE reta Garbonun “Kraliçe Kristin Maile ünden: sonra day Dit - — “Kızıl Çariçe,; fi .. Son zam: Di reklâm el di iki film, bar Si Esasen bu bali ilm, yıldız gibi, ©“ Mayer, air m anne 5 şirketi- Maş aj lıklı E I nin, biribirlerine çi &n kuvvetli bi - dep, aydı, rejisör, senaryonun | rer kozu mahiyetindedir Maş, atmalık tesiri altında kal- Garbonun filminde bir şaheser ol « ; “ti Ydı, film, yukarda 'da işaret) duğu, onun gözleri teferrüattan uzak- di Bimiz gibi, i iyi bir film olabilir. laştıracak kadar üstün görüğü Ena itibariyle. düşü yolundaki mülâhazalarımızla, , “Kra - dan riyle, düşünüş nokta-| yic. Kristin, filminde başlıca muvaffa- akay yen Kipa MARAMANIN değildir. | kiye ni ı kendisine ayırmıştık, “Kı- Bknz gib ve edimi bozukluğu, | zil Çar ise, vaziyet, başka tür - Mevzugi d etmiştir. Tüdür. Bu lee toplu bir halde oyna- la beraber filmi de! nış'müvaffakiyeti ile karşılaşıyoruz! / / | e Km yep An Har| rada ie ali endisini görmeğe alıştı- irak şekilde değil, bi- m onun şahsına aid ci- Y ya kulağı min ie dublajmın eN yoracak derecede bob nez filmin iyi olmayış tir Deri arasma katmak gerek - © nün fi lr bir roldür. Marlenin şimdi “Me sinemasında gösterilen filmindeki ro - Katerin,, rolü olmaklı siibet yiz pd onu üyük bir rol c Tü ise, “ beraber, diğerile öteki de recesinde rir bir aksaklık kini Senaryo da derli RE udur. Üzerinde uzun boylu durulmağı icab ve ak y | Marlenin “Kazıl Sale e si? a | Terini atli olarak çıkış sahneleri. ie bil olmayı: a zibesinden zamanla hiç bir şey eksil - snediği ini, bilâkis arttığını ve hatti yok da, kısaca durula - | dızın, rol icabı varlığına pek hususiyet- cek cihetler var mı? Evet, meselâ so-| li bir çeşni katmağa muvaffak oldu - sapi ekme saray merdiven: u'da yazmaktan vaz geçmiyoruz! “Kıyamet e ismi altmda bu hafta “Sumer,, sine: ke ii ait yı reportaj,, el ilân o ed dürüste malıyız. n gösterdiği filmin ”Büyü egâne bir lüğün ifadesi maları gös! zılarmın Lr baml şekil » lerde ilân edildiğini görüyoruz. Mese - 1â, şöyle böyle bir seyahat filminin dü- şünülmüş e m. gz tarafından üstelik “mi m biz ir şaheser, damgası da yapış” emek ilân edilişi, görmeğe gideni inkisara uğratıyor. Seyirci, ilâna göre umduğu gibi bir şey görmeğe gelmiş - ken, umduğundan bambaşka bir şeyle karşılaşmca, en hafifi, dudak büküyor! “Misafir umduğunu değil, bulduğunu yer!,, sile bir şey! i bırakıyor! İ Uzaklaşalı aradan ancak yirmi sene kadar bir zaman geçen müthiş bir ya- ;örünüşleri tesbit eden kın tarihe aid gö film içel elde edilerek, bir araya rr oldukça tertibli bir halde nularak yapılmış ya a günler işte 1914-1918 Wi bir reportaj filmidir. il KA büyük rol bir film... loy « Den , kara ve harpleri ba- zı safhalar da, eksik değil!. ilm - de, hattâ büyük harbe hayli isede © HER HAFTA: Bütün sinemalarda gösterilmesine başlanan yeni filmleri derhal görüyor ve program değişmesinden sonra ge - len günlerde, bunların nasıl olduğuna dair görüşümüzü yazıyoruz. Bu in en bitaraf görüşü tesbit i filmler hakkında bir fikir sinema sayıfa ve S si mek isterseniz, sütunlarımıza muntazam surette göz iriniz! gezdi Payşi Günleri, Bir Reportaj Filmi! hâdiselere aid film eden manalara yarin ransızca ola rak vakalara iie bük veriliyor. arbin anahatlarile ilmi ayısiyle, linde olarak İstanbul m m S le canlandırmış, deyrddzaleli vi ran bırakmıştı. hen sinemasında bu hafta - nın e işte bu “Safo,, dur. Re- Jisö: ü LeonsPertenin yaptığı bu giri başkadın rolünü Mari Marke yapıyor. Diğer rollerde > Fransova Roze, Jan Maks, Şa Nadya Sibirskaya v.s. bulmuyor. lar. Film, fransızca sözlüdür. “Safo,, filmde asıl olaitar?. 3 tistliği ile sahne artistliği arasın - daki hududu şaşırıyor, kâh bu ta- rafta kalıyor, ür tarafa geçiyor. Bu mülâhaza, filmdeki başka artistler için de, az çok va- riddir! Diğer taraftan, film, parça par- ça muvaffak görünüşler, safhalar tesbit ediyor. Lâkin, bunların çok- luğu, filmin bütünlüğünü, ekleme suretiyle vücude getirilmiş bir bü- lüzumundan fazla uzatmıştır! Romanda ne var, ne yoksa fil- me naklediş arzusu, barizdir. Hal- uki sahne eserinde bu arzunun i- fadesi yoktur. Sahne eseri, tiyat- tekniği Vİ 2 2, dir. Bı B E mahiyette: İ dolduğunu kestirerek, ona göre ne sey- Piyeste içsıkıci oluş tehlikesine uğ- ranılmamıştır. Bununla beraber, ana hattı göl- li bu serin diğe o» eğer bu tarzda bir film seyri zevkine uygun geliyorsa, muhakkak ki gittiği. pişman olmaz! iy muhtelif milletlerin Büyük arpteki vaziyetlerine aid olarak di a ilm portaj bir kat 'dah, laşılan bu kadarla iktifa etmek çare sizliği ile baremareyı Eh, bu kadarı 3 sig safa yok değil. ze a başkadın tipini sırası öre si - likleştiren bu teferrüatta böyle ba- zı hususiyetlerin o bulunuşunu, filmdeki kaybe karşı kısmen ka » zanç sayalım! Hülâsa, “Safo,, filminde temsi le biraz, fakat senaryo'ile rejiye bir hayli dokunmak, yerindedir! ,