z e dün e ve verdiği | arkadaşlar, Konferans i Türklerin - l önenli e de ia gibi, kocası ölen ye ko- | olan elverişli yer ve (alan) 1 yı casından arta kalanına konma borc olarak almış; bunu kendi progra - yükümü en ak Böle mann önenleri (â hakları) yükümi vi adı altındaki parçasında perkitmişti.. Bilir: Orhon) liz şa "Türk kadınının, dört yıl, kent kurul- leri Kutluğ va ölünce oğul larında, köy ihtiyar heyetlerinde ve rışanı (velisi ) karısı Bilge a mr - | muh il da gösterdiği erklilik la terir, luğu özenle gö - a ilslminde'da 3 EN basm'arımız, i Si aşan değil; ancak sesteş yet- İ arı, o kadar © değerli ve denli değimlidirler ki, düşü- ien bör kafayı durmadan işlelileğe, du» ylreği dirmedim * söyturmaya yeter ve yetmelidir de. Düşünen her Türk li ve(budun) un bü tün Sammy a Ke) işlerine © erkek kadar kal “Bunun belgesi delik, en eski Siz ; > hakan buyurultularında kan) i ın değil, (hatun) unda ük, l dü, ekli olsun, okunu, aleme ze ve km kelaz hn baktığım e mili li eremine ve isteğine bağ- hı idi., İş evlerinde işliklerde (atelyeler- de) istediği işi tutabilir ve çalışakilirdi. kiç li erkek ve e kız çocukları nm, © Ça larımızın, sesini beceriklikle bit bir ulusal e atılışmda, e bir m devrim adımını ne çağından de birlik ri Bir arada yetiştirilirlerdi.. Kadınlar, yüzü açı ezebilirler- Bu örnekleri istediğimiz kadar çoğal- tabiliriz. Görülüyor ki ilk Türklerde, kadm erkekten ne ev içinde, ne ev dısında; ve ne de döğüş ve savaş alanlarında ayrıl » mazdı.. Eksiksiz, tükel İ kadın » erkek birliği ve denkliği var: e 8 $ bilirsi culu- n (demi iie) en e temel di- rl biri ve belki birincisi kadm nkliğidir. Bu dan, da, ilk Türkler, tüm Mam) lemokrat) idiler. pe yıllar, yüzyıllar ve bin yıllar .. Soysal birçok değişimler oldu. Se işleri, a yanlış yollardan il iş lerine karıştırıldı. Bu yzden; Ge di | tirildi.. Evi içi» tıkıldı. iğ Türk cu Rt iline borçlunun. Bunu e olan Ulu ia ği Türk kadınma, saylav seçmek ve yer mi işaret etti.).. ilmek önenini de Ne mutlu Türk kadınmal.. Evet ne mutlu! daşlar; kadını, böyle ne uzun, ne de va iş bir savdzma ve ve boğuşma. ye vee birdi otururken peçe altında peçeye gizlenirken, Türk cumurluğu, Türk devrimi, ei) kapısını çaldı; ona | siyasal ö öneniyi verdi. d yele senin özellik“öne » nindir.. Bunu senden kara ve ü almi: lg İtma gizlenmiş, içine e rün . yi ll ve Kğ iyor sal * siya: sal işlerde ve ulus, : balam “işlerin lerinde kadımm sözüne de, se - ellerin ni babadan arta ka- > ine de yer Ölen - Rl a landa (mirasta); yargıçta (mahkeme tanıklık da (şahitlikte) yarım er - kek, Hal kişi sayılıyor Arkada: ran ili, Türk kadınmı işte böyle bulmuştu. Atatürk devrimi, Ti Türk kadınmı, ilk EE koşma de, erkek ile denk kıldı; rağ Gönen) ini kurtardı. Böylece, Türk kdınım soysal dü : erd. a nmna ve kişiler ve Türk kadını, kendine verilen bu 8 - nenleri kullanmasını bi ilk önce lise lerde iy e (Gmekteplerde) öğretici ol lerinde, özel ku - raklarda re) aylıkçı oldu; iş evk le işçilik al kirin okuduş Se Böylece Türk kadmı bir türlü siya- sal okulanm erim mektebin) ilkini bi- trdiğini gös Bunun üzerine rluk, dört yıl önce (kent türesi) (belediye kanunu) ile Türk kadınma siyasa okulanınm li- a e O di dayi almadan hiç bir nesne Erkek, de eri e çi öt kent kurul kadınma verilmemiş yalnız bir | mudan ayrı, insanlıktan ayrı kalası siyasal önene ke! O dasa Geli çıkt. İnler, kişiler ara- mek ve sma ii ve siyasal ön . ü Atatürk ini al! Ve kulin! Ancak bunun bir eşini e Sv a lr si kaplıyan mami De ör müsını bildin. Sen ki: Kocanı, babanı, oğlunu, kar- deşini kartuş nie ri yönüne dıktan çocuğunu şırmı diktin.. D: kırptın.. bununla rm. şek » Arab: ştun.. Kar demedin. Kış demedin.. Döğüşteki kocana, baba- kardeşine, oğluna yiyecek, gi ve vi ELER bildin. Börü yerlerinde yaralanan yiğit » dın. Arabana pe di Geri hastahanelere sen dee ların acıl indirmesini bili Air ilini, a aa kurtar» Soren | edildi. yecek | Meselâ bir gün T: Kadınlar Adası! Yaran: Gerhard Hauptmann EEE ARE GA GESİ mukaddes an - nelerle batia & © köprüden geç- tikten sonra maymunlar e e edecektir. On: ar hakimiyeti milyon - larca sene için dünya yüzünde te- essüs etmiş olacaktır.,, Babette'in bu sözleri ortada mevcud a beye yay mahiyette döildi. bir alev neşredenleri, ve ha bütün erkekleri mahvedeceğinden dolayı gerek kadınlar diyarı, ge- rekse erkekler m ie halde kızdılar. Bilhas lar, yal- nız Rukmininin isme ie kim da olacağını duyduklai zaman çok lem. Bun - dan başka oğlanlar diyarında! heyete riyaset ederek üçler mecli- si nezdinde teşebbüste bulunan | Bianor, Bihari Lâle düşman ol çala serek Bihari Lâlin ar- bareketi, gerekse Tavu- sun e. sayesinde on iki pi moşredenlir » SERA Babet. hasıl olan fena tesir ii Başka türlü yanan da imkân yel Çünkü bu gençler: görünüş, ahlâk seviye ve alk itibariyle hep bi- ribirine benzi; bu oyunlara Tavuş da iştirak ettiği zaman iş iyi Çünkü Tavusun onlara olan ünlüğü kendisini aönterird. Bu üstünlük onların baba diye hitab der: kiki bir ii lâkabi haşir e vus,a öksüz birisi baba demeleri gibi bri diye bi » eya ma kızlarmm evlendi- ie merasimi (yaklaşmıştı. Gündüz ile gecenin bir olduğu gün, merasim günü olarak tesbit Fakat merasimin oğlan - lar tarafından bozulacağına onlarm da ahale edeceklerien delâlet eyliyen hadiseler çoğaldı. üçler mec- lisine müracaatla. oğlanların diz- ginlerini tutmak için çok iğsi şekmekte olduğunu anlattı. iki alev neşredenlerin de li ettiği bir içtimada bütün bütün gençle - rin, şayet merasime iştirak ettirl- miyecek olursa, ogün kadınlar karar diyarma hücum etme! verdiklerini bildirdi.. Dedi ki: anlar hepsi bana baba diye hitab ettikleri halde ben on - e anl iş © İümütnida korumak kadar er Yindretl), bu da m (fazi letli) ve bu dek eremli (iradeli) iile - ğunu gösterdin... Böylece il En d atalı Sümer Tün hatunlarnm çocuğu, E Türk kadm'armın kızı, ven, İski t Türk Vi Tarım ei eşi eld ğunu Neden daha ki ardında, C. H, F. “Yurttaşların ir önenleri yönünden erkeklik disilik ayırımı gö * zetmiyordu. Çünkü Türk in da ol Di bn ğe muvaffak Ga Ki doktor Egli ve sar mukaddes bunun üzerine b işare netice « er ie teklifi üze- rine eye erkekler diyarma bir he- endilerinin iste - vu Mi tahkikat yapıl « yül A yap.. Bu önenci öyle kullan. Bu yülümünü öyle ve ki, bütün acun ni) ve Kamusal (içtimai) yaşa yönden (birlik) liğe” dayanak, ayin imleri 5 Tarrmızm | Arkad: Sl rm Bire» si, kadın erkek birliğini ve denklii kurarak Türke kamuculuğunun | bu ek » lediği gibi ütkünçsal (tarihi) ve onurlu şerefli) yaşayışımızı, yeni gidişlere ile kanma! Ne mutlu Atatürk ilinin Türk kadını- > z Ne mutlu Atatürkü mm Dilimize çeviren: A, €, masma ve ondan sonrâ ağir bir şekle bağlanmasma kârar v rildi... Tabit bu d'yara silecek olan ressam AÂnni na varmışlardı. berte birer zebuya bindikten son- zaman Anni, Tavu: e getirdiği eserleri Bire e fevkalâde memnün'yet gösterdi. Rodberte ile diğer kadmlar: ' “— Vücude getirdi?.,, ne de - mek diye sordular. Bunun üzerine Anal sözünü tas» h'h ederek: (o “Yaptı diyeceğim yerde ii getirdi diyorum. ,, sey yptığından solunduğunu işitmek istemiyorlar» gi dr. Rin Anni ba hale karşı beren mimari Dedi ki: — Ilk defa o vi sabah ne sevine nidalariyle silimi hatır « nidaları ri mucizenin daha bereketli olan aslan kükremeleri takil üşü leri dönmüştünüz.. Siz, Mis i van yek bailia geçirdiğimiz yirmi. eskisinden daha zi: ir çok ateşli meseleleri hallet « er için bu kadar uğraşmazdık - O tam Berlinli bir çocuktu ve her anne onunla arada sırada çatışır- dı. Şüphesiz, Rosenbaum oku muş bir kadm değ'ldi.. Bir <7 şeylere aklı ermezdi.. “Benim a & lum bana yeter!,, derdi.. Aklınm. ermediği şeyi hemen kesip atar “ leyg nz On iki kadından mürekkeb olan komisyonun daha başlangıçta pe — yitirmedi olduğu anlaşılı Muhteşem bir kadm ola Sm Şvab ana bu partiler ” i b Bağıran ame | sina m2!