2 KÂNUNUEVEL Umumi bilginizi arttırmak ve dünya “gidişine ayak uydurmak isterseniz hereün bu sayıfayı okuyunuz. cağ ii MR A DRE ZA ma e eg. MERARLI Bld, OLINCISAYIFA eshurdur de Mısırı kıtlığın afetlerinden korumuş Fen adamlarmın rem hepimiz r zaman yeli ler güzel rüyalar görür, bazıları ise kor kunç rüyalar görür. Korkunç yn ların tekerrür. sğemiecini kâbus deri wi başında uyurken kı sler erdiği, bazan ayak) larını oynattığını görmüş olan pek sahibi bilir. Belki e İsak ya kuşu da rüyasında ve er teller dışında in cennet e. -İbir çarei hal bulamamıştı. Bu çareyi ze- ki yahudi genci Yusuf buldu. n geyli steren bu garip ie ü- Firavuna ineklerin bollük ve mk ik bak şeyler de keşif ve izah | senelerini temsil iz söyledi ve i li | bam teline bastığını tabirde ie uyku basında İl söom sük İelğini: yoğ bae ili kel “Şaş F i ki bir “Mısır kabartması. , il ed Mei ebe Fiğeja göredis İsizeği büyük a sanada e Meşhur ressam Johann Lux'un kâbusu temsil eden tablosu. ın gündi işlerinde bir “düşün. yüksek Fiyatla) ie arzusu olan ölünün os Bm Ke lo lam el başı e AM kâddes bir vazife gibi y: İ rüyalar görülmesine sebep olur; taka) tan sü süngülendiğini görürmüş. nz ra 4 doktor H. Z. Wotts' ikti ün- Şu muhakkaktır ki ağ b rüyanı süngü- e de me esi Rüyalar sapa sö vin mize ie an ei yi ia öten noktasindan beşe simektsdir. | lenmesinden ziyade kendinin sün kılıp kalma olduğu zaman uyku esnasın-| esini veremez. ei arm uyanıkken | oynamasına imkân yoktur. Biz sad yan Pre orkuyor, Fakat böyle bir da dimağ bu düşünceye kaldığı nokt ibi d ü di 3 dimağımızda vezaan) bu ana rl marie hatta kendi bi- | a eklinde devam etmektedir. |lüklerin etrafını dolaşmakla iktifa e-) malarla jisörü, dı ü Ea İ Binaenaleyh, rüya Freud'un zânnettiği | der. korcusu kis and ve seyircisi tabir edebiliriz. | bir şekilde ifadesi ruhi e : gibi arzuların âlemi manada tatmini de-| (o Kâbuslar, korkunç rüyalar insana | hep kendimizdir. a i rüy duğu işi İl il, dimağm uyanık halinde hallede- ia fena şeyleri gündüz zihninden Bittabi a de bir ügümü izi şekline dökü ii mediği mü“*““irin halli yolunu yaptı- ardetmek m zamanlar da g i ardır; fakat bu cak, vey iğimiz birini i sktedir. (Dsvamı 8 inci sayıfada.) Kı gayri iradi bir gayret ündüz insan a gitmiyen yi daha ziyade eşkâl üzerine tesir le Sat .— Rüya bir vi düşünüş İnkat Bay üni a svetile u- | hi tesirlerdir. i Bi mesul v bir düşünüş, geceleyin, bu fena Yoksa, rüyaların bii ei düşünce lermizde aramak lazımdır. Meselâ fazla we © ye A rüyasız uykuda nabız tabiidir. B rüyada, nabız artar. Bunu kaydeden bir alet vardır. lüşünce rma iradi olan tenkit | düşünceler türlü garip ve korkunç şe- ie amil olmamaktadır. Binaenaleyh killerde rüya, kâbus halini Res Kor- rüyada hiç “ir sey -y imiz değildir. - | kunç rüyalardan kurtulmak için en eyi Bu nazariyeye . Wott Fira-| çare fena şeyleri gündüz fikirden E vunun di inek rüyasını Şöyle izah edi|mağa çalışmak değil, bilakis bunları eyi İ or. e, bütün «” “üatlarile, fevkalâdelik- | Firavun bir bolluk devrinin. başla:İlerini <kaybedineiye kadar düşünmek: İ makta oldu” örmü: bu devirjtir. Bu suretle hiç bir de takılıp İ bir kere başladı sr epey bir müddet)kalmıyan fena düşünce ehemmiyetini İ evim 0“ ni düşünmüştü. 7 müba-| kaybederek geroleyin hortlamaz. rek bir rakamdı; * binaenaleyh bu devri) O Rüyalarda mutat olan bir zn de yedi sene tahminetti Bu yedi sene bols| vilen ölülerin gelerek nasihatlarda bu- luk esnasında Firavun kendi hazinele dır. Bir adam yapmak etiği durmi üşündü. aklına geldi ki, bu bolluğu takip edecek) km eb sisi ie belki bali bir kıtlrk kendi tahtını bile tehlikeye|ru ya hislerine karşı borçlu .E ş , bebile, Mn Se | kalmış, meselenin sureti hallini bulama- emk. Bir g düuştı. Rüyasında yedi semiz ineği yedi|zi 2“ bir ölü içe Or V zayif ineğin yemeleri ve buna rağmen iş yapmasını ima Si eyler siliyor. irmemeleri de ancak bu güçlüğü ifi Uyuyan bir adamın rüya görüp görmedi; ye ve rüyasını de ediyordu. Dimağ rüyada da güçlüğelsular durur. Rüya sahibi esas itibarile devamını kaydeden bir âlet. Vusuf Firavuna semiz inek, zayıf inek r üyasını tabir ediyol