COLOMBA P. Merimde bkz GE Se 1. — Colomba, dit Orso d'un ton söy je Uavsin priöe bien des fos de ne pins mo parler 405 Barricini mi da tes seupgçons sans fondement, Je ne me donme rai coriainemeni pus İs ridleule de rontrer ehez moj avec ectie troupe de fainöants, et je sels trös mösontent güç tu les ies rassemblâs sams m'en prövenir, — Mon İröre, vous svez oubllid vetre paya, Cost â moi ge'li ap- particnt do vows gaerder lorsgue votre İmprudemes voua expese, Val dü fsire ce guc j'ni fat, 2. En es moment, les bergers, ix ayant oaperças, ooürurenlâ Icurs «hevaux et deseendirent sn galop â İcar röncentre, — Evviva Or Anton'! s'derla wa vidillari rebeste A berbe bianehe, couvert, malgrö İs cha Icur, d'une casaguc 4 (o capachon, de ürnp corso, plüs öpsit gucle tolson de sos châvres. C'est le vral portrmit de son piro, seule ment plus grand et plas fort, Guei bona fasil! On en parlerado © fasll, Ors” Anton”, — Evviva Or Anton'! röp&- töreni en eherir (os les börgora Nont saylons bien gü'ü revlem dit A in fin! 3. — Ah! Ors' Anton, disnit wn grand vlelllard an teint couleur de brigue, guc vetre pöre süralt de jels 9'li ötalt ici pour vos Tece volr! Le eher hemme! veus le verrlez, «'1l avalt voulu me eroire, wi m'avalt Isis faire Faffairet de Givdlce,.. Le brsvo hemme! 7 me M'a paş ru; İl salt bien mala- tenant gue Javsk ralsom, 4, — Bon! reprit'le vieiliard, Gindiee ve pörürm Ten pour sb tendre, — Evviva Or Anton”! Et uno dowzaine de coupe de fasil acrompaşnarent cette acele mation, 5, Or, de tris mauvsise hu- meur su emire dece groupe dhommes â eheval parlant toe ensemble et 46 prossant pour Dul donner İa main, demcura güelguc tempa sans pouvoir se İsire © tendre, 6, Enfin, pronaat Tair gul salt en töte de son pelolon lom- gu'ü distribusit les röprimandes ek 105 jours* de salle de police.” — Mes ami, ditl, je vos ve mercie de Maffectlen güs von me moenitroz, de celle güc vons porti- ©x A mon pöre: mais j'entends, je vesx, guc persotne n8 me done de conselis, Je sala ce gür mü faire, 71, —Ma rmison, ma reason! wöcrlârent los bergem, Vona sa” vez bien gve vows ponvez compter sur moas, (1) Psire Faffaire kifayet et. Mek, neticeyi almak, maksada tarmak, (2) Le jour: m. gün; b, nöbet (3) Salle de police: Askerlerin ANALİZ Passö composâ, nakli mazi: Geçen dersle gördüğümüz gibi gühüdi mazi (pasr$ simple) umu. miyetle mahdut, kasa ve biribirlei takip eden hüdisslere tatbik odi- lir, nakif mazi ise ekseriya pek kat'i olarak kmal edilmiş olan veya noticeleri henüz devam eden bir mazi hâdizesini anlatmak için Kullanılır: J'ni pordu, kaybettim; U a bien travatilâ, çok çalıştı; va 4 git& est enfant, bu eoewk er martıldı. Passf sompos& tâbi bir cümlede, hâl zamanmda bulunan bir asli TELİ FRANSIZCA 659) Ber bakkı Haber gazetesi; alitir.) HABER — Aksam postam 14 HAZİRAN — 1941 Milyoner ressamlar ve açlıktan esen | o Olen dahiler? | ike ne ll adr Sanatkârın kazancı sanatine değil, taliine bağlıdır Kıymet: bugün milyonları aşan tablolar, sa- Ca Da öülikni dk eniyi; çük. hiplerine ekseriya bir ekmek parası bile getirme miştir. Buna mukabil, ikinci derecede sanat - siz bü serseri aliyr ila övie”g kârların büyük srvetler ka zandığı sık sık görülür, rerek kendimi gülünç yapmak ise z > — —. - temiyeceğim, bana halpr verme. . den bunları toplamış olduğun için pek müteessirim. — Ağabey, memleketinizi unut» muşsunuz. Tedbirsizliğiniz sizin â» çin tehlikeli olunca muhafazanız bana düşer, Yapabileceğimi yap * mağa mesbür oldum, KOLOMBA P, Miârimöe —ao — 1. Orso sert bir tavırla: " i ei TEP EB FP EB 2, Bu omada, onları görmüş o lan şobanlar atlarma koştular ve dörtnala karşılamak izere aşağ ya indiler, Beyaz sakalı sicoğa rağmon keçilerinin postundan da. ha kalm, Korsika çuhasından ya. pılmış kukuletalı bir kazak gYİMİŞ | in, yersiz yurtaur gerip kıllı bir dinç bir öntiyar insan batıra gelirdi Bugün gerpte — Evviva! Ors' Anton! diye | ressam milyonlar kasınmağı namzet haykırdı. Babasının hakiki modeli, | bir insan olarak telâkki ediliyor. yalnız daha iri daha kuvvetli, No kayma e vw kekin > , hangisi doğru zamanda yaşa. güzel silâh! Ors” Anton' bu silâh. my bütün yenamlarm sefalet içeri tan herkes bahsedecek, sinde yuşadıkları bir hakikat mi? Bu- Bütün çobanlar hep birden tek» | gün bütün ressamlar altın ve İpekten rar ettiler: örülmüş bir hayatm lüksü içerisinde — Evviva Ors' Anton'! Sonum. | midir? Bu sualitre doğru oövap vere. l bilmek için bir parça birini karıştı da geleceğini zaten biliyorduk, bae. RÜBENS ZAMANININ EN ZENGİN $, Yüzü tuğla rengini armiış iri ADAMI SAYILIRDI bir Mtiyar: On yedinci asırda Anvers; gelen ve — Ah! Or# Anton, diyordu, | meşhur insanları görmek merakmda babanız #iwi burada karşılıyabii, | olan bir seyyah mutinka resam Pt seydi ne kadar sevinccekti! Azis | yer. Pol * Rübensi de ziyaret ederdi. odam! Dene itsnmek bts O vakit bu seyyahı bahçeler ortamında dice ye aşık ve kavndar bir mahalleye götü- işini bana birakmaz Olsaydı | arer, eski bir kapıdan içeriye sokar siz görürdünüz... Azis adam! Pa| jar, pavyonlar, heykeller arasmdan || EE - şak birden koşar, misafiri duvurlarma duvar kâğıi yerine yeşil ve ince sah rr Hazineler ortasında sefil ölesi ressamlar; Renbrand, Milo, Korrej Kambrand yaptığı tablobarı çerçevesi ile beraber bir baçuk franga satryordn Mile'nin ölümünden wonru 730.000 franga satılan Anjelus tablosu kendisine Beki zamanda, bizde olduğu gibi, yar 1500 frank getirmişti, Avrupsda ressamlık hor görülen bir mezlekti. Ressarı denince serseri ruh- Pransz ressam Vatto'ın hocam Jan 45 Holand kaprcıık, Rüytdel çorap” gifk yaparak geçinmişlerdir. Rambrant'ın bugün Luvr müzesin. de bulman kendi eliyle yapılmış por treni ölümlnden sonra Ameterdamda" 13 iranga satılmıştır. Bugün Rukim. gan saraymda bulunan Saffet isizali tatlosu vaktiyle Lahey'de ancak 305 irmak etmişti, Vatto ber gün sabah tan akşama kadar alelâde bir renin” ci dükkânmda fırça (salıyor, buna mukabii haftada 60 frank alıyordu. İKİNCİ DERECEDE SAN'ATKARLARIN REPASI On dokuzuncu asrın sonlariyle yir. minci asrın ilk senelerinde ig değişti Masonyenin Sarây isimli tabiomu 1878 de Dük dün tarafından 198000 İrangu alındı. Ayni yessamın “Şarap içten papas,, İsimli 10/44 santimetre. ilk küçük taliğosu 90.000 frank getir. dl, Bu suretle bu ressamın tukloları nm metre murabbar 2 milyon frank “İRİ Blrda, hanın portre yapanlar çek para kazanmışlardır, İkinci dere ) Gede bir portresi olan Herkomer'in se. nelik iradı 200.000 franktan aşağ! | değia. ; Ban'atkirane messinin bedeli bir İ vok şeylere nazaran değişir: Bir tabionun iyi para edebilmesi | çin rensamın zengin bir memlekette İİ | doğmuş veya yaşamış olmüs lâzım , İ dır, Eskiden ressamlık Floransa, Ve nedik, Amsterdam, Azvers gibi ZeB- gin şehirlerde geçerdi. Yirminci sarın başlangıcında Paris, Londra, Nevyork artistlerin takdir edildiği merkez oldu. Tablonun pera getirebilmesi bira da moda meeslesidir. Duvarlarda tah )o bulundurmak moda iken vensamlar daha çabuk para kazanıyorlardı. Sağlığında şöhret ve para kazanan #iyonlar ayrı bir binada saklanmıştı, arm yiz rl çepe ee e in örme Vİ. yesnamlar ekseriyetle ikinci derecede Nihayet bölüğün başında | BU binsds hiç bir köşe yoktur, salam. banaa bu evden o celretiyle bir mi durmadan san'atkârlardır. Op #luncı asırda, biç > a lar, odalar, sofalar her şey yuvarlak. ( toları, Çiftlikleri, ormanları vârdır. çalışmaktadır. Bu adam yeni zaman bir tablosu büyün müzelerde görünmü e yen CN Po Rafselin Meryem ve İsam, Yer yüzünün en yüksek kıymetli tablosudur, Lonüradadadır. 1/758.000 altın iranka Dük dö Malburgdan alenmıytar. Bugünkü kıysaniini takdir mümkün değildir . cezaları ve disiplin cezalarına #Y- | ber. mesnamın kıymetli taşları, heykel Maiyetinde beslediği insanlar bir ira oisrın en büyük ressamı Müe'dir. BU yen #ranç Floris senede bin Florin kö diğiniz muhabbet için siza teşek- vermem osidir, bin yapacağım şeyi biliyorum. 1. Çobanlar haylemdriar: — Haklı! Haklı! Bize güvene. bileseğinizi pek iyi bilirsiniz. (1) Evviva: yaşa, yaşasın. disiplin cezaları için hapdedildikler Ti odaya bu ad verilir; les jours de salla de police, bu odaya «it nöbet hizmetlerini ifade ediyor. veTEORİ . <lümleye nispetle de kullanılabilir ki passö almple ayri yerde kulla. namaz, v Anasitöt gue isa arbros ont dö veloppö lours feuliles, mille ouve | rires sommenceni lsurs İravaux Ağaçlar yaptaklanır yaprakinne | maz binlerce smele çalışmağa büşe | lar Passâ composâ “ei” den sonra futur anrörleur (yakm mazi) yeri. ne kullanılır: Si demair MH n'a paz röpondu Yarm cevap vermiyecek o'uraa, (Devamı gelecek derste) İ vardır. Bahçenin bir kür ederim: fakat düşündüğüm ve | Ya anlar âdeta tar dilediğim bana kimsenin nasihat | sine benzer. Ressam li Körreje 1 üreya sattığı bir tableya wwkabil kir torba d işleri. Havale cak uzekta oturiyordü. Ağır torbayı wenk bir yaz günü e. dü, bu yüzden hastalandı ve öldü hn maiyetinden daha az değildir. ALACAKLILAR ELİNDE KALAN RESSAM: MİLE Yerimizi ve zamanımızı değiştire. lim. Ormanlarla gölgeli bir köy evin de başka bir atölyeye girelim. Bu evin mininini bir odasında ayaklarında Vey e köy odasında boyanan tablolar yarım milyon atm franka satım alınarak müzelere konacaktır. Fakat bu tablo. sunu yaparken zavallı Mile ekmekçi” tin, bakalır, tersiye olan borçlarını na sil ödeyeceğini düşünmektedir. On beş senadanberi devam eden bu sefalet zavallının canma tak demiştir. Büyük ressamın en baltiyar oldu. gu güsler 30 Frank mukabilinde bir dükkin tehelâm O boyayabidiği gün lerdir, Mile'nin, Anjelun isimli tabi suna hiç bir dükkân 85 fmnktan faz. is vermemiştir. Halbuki bu tablo 1913 de Amerikalı bir milyarder tarafım dan 700.000 dolara satn alınmıştır. HAZİNELER İÇERİSİNDE SEFALET Eseim tarihinde . Mile'nin hah bir istisna, teşkli etmez, İik çağların bi yük ressamı Protojen eli yaşında iken, iş bulamamak yüzünden gemile. ri boyamağı mecbur olmuştu. Tabio Inri bugün Almanya ve İsigiltere mü" #elerinde bulunan on dördüncü asrin biyük ressam: Btefan Lohner #tfen kabul edildiği Kolonya hastahanesin. do ölmliştiir. Perügen yaşayaMimek için bir ma. rangoz yanıda çalışıyor, ve geceleri tahta kerevet üzerinde yaslıkaız ve yorgansız ytıyordu. Bilyük Tanberant Amsterdam düş #ler yurdunda Öldü, Kulp satama, 1 gaheserlerin arasnda açlık ve sefalez içerisinde gözlerini kapadı. Halbuk! bu satılamıyan eserlerin en dctesnizi ölümünden elli sene sonr 41.000 alim franga sütsimiştir. Hayatımı başka mesiek yüzünden kuzanan meşhur ressamlar pek çok tur, Latka dü Kok Laşşılık, meybur zanryordu, Âlelâde esp resimleri ya pan ve on yedinci asırda yaşayan Ci vit papaslarından Danyai Segers kö- çürük bir tsblo mukabilinde Pren* Oranda Üç bin Florin o kaymetinde som atından bir tesbit a'ruyir Yine on yedinci asırda IV, Filipin dostü £* çinen Antenyo Mera yaplığı portrsl# rin bir tanesi için 600 Duka altın alıyordu. Halkın heman hiç rağtet gösterm diği resim şubesi Peyrajlardır. Raye del ve Kora sağlıklarında serde bir porire ressammum kasandığı okadar para kazanamamışlardır. Fakat öle lerinden #onra. tablolarının kıymeti B6 veya dört yüz defa yükseldiği halde dah! yine portrelerin veya din! sahne deromun portesi Alber Durenia es9fh Bügün Berlinde baluman bu date varım miyon ranga almışlar.