sin i NE ii RL İNCİTEŞRİN — 193) , Gayyard güldü. Haym Bizin Sen © Korentene “âhsiz. Komparsın i- kâyboluşundan AN bir Müd a K Mae e vlan rahi” tn #rak bir üsera karar- b imi m mani ola Mikğ MİYen uslu dür tardeşiniz t yakında tekrar işe lir!,, Yedi olsun. $4 Külda; tiyatro adamdır. yy amm. Benim Pa hemi istediniz. — © karar çok anlata & kil ilaym m ? insanın | dan çıkacak meğe mecbur Ko Yatarken bile rüya. çk ken isini de. geli ie yaşamakt an bozuldu ki Fran- e iâde o rahatla mberi ilk defa ok m neğildim. e) acir Fransız ka. | Kadam de idim. Onları N *m. Öyle mesuttum Da Sair kadınlar- a, “ati öyle, yim,, demiştim; k Pencerenin perdesi” sarısın seyrediyor” NE De e 0 Güver cok müfeçesir | Mi sessizce içeri gi- V €$ikte duraladı. So “ur olan onun ahin, DİF teessür o ifadesi — yüzünü çevir. Nel Z arasında ya" e Mae sandetinizin ide, Şeç Ki br kendi memleke. İyi şey; tasav- hemen hazır ona elini uza” gördüğü bir gibi karşıla. a Mİ, bey i ne kadar oldu? ea iğ mi? by temmuz 1910 da t tesmi esnasında Np birkaç ker nn. ihtiyar Mine tabii, de Ya neiçin o geldi- lim toş geldin mera. işi - kaldı. Onun Ve bu hali zayıf i u imleri aley- Mana de kuvvetli kendisine çekiyor” sıktı ve kendi. demirden adam Nakledea: Fethi KARDIŞ | Almanların karşısına çıkan başlı ca kuvvet 0... — Fakat emebilecekler mi? bir mukavemet lerini liyorlar. Bu mahiyette en iyi hede- lin de Verdun olabileceğine kani- ler. Muvaffak olurlarsa Fransız- ların kuvveimaneviyesi bozulacak, diye düşünüyorlar. — Eldeki vasıtalı — İhtiyat on kat İğ Pİ nden ge arı ne? tırka ve ecek üç tr — Hepsi bu kadar mi? adam bir o mağifi z alarmı tatbik için Wa fi derecede taze kuv İla? Maha «kak üste muvaffak ola- malini de düşünüyor Imcaya kadar 3 al — Kindermörder (2) dana çıktı de hep bizim let tekrar m e Haym. Ak ide (Devamı var) (0) İki ay evvel bu sütunlarda tefrika edilen “İşgal altında,, voma nımın kahramanı olân Alınan mü İitmi Haym kekikatte Alsasli bir Pransızdır. Senelerdenberi ve harp | fen eovel Almanya hizmetine gir: | yapmış, herpte olarak Alman or. miş, sivil polisli istihbarat zebiti dusumla.avzii. edilmistir. yi celbelmemek için Fransızlara müthiş düşmen görünmekte, kat #4 icabında kendi zulmetmeği bile gör almaktadır. Fransız: casusu olduğunu Fransa i da ancek bir iki kişi biliyor. Bir Alman zabiti de bunu öğrenmiş, fakat Haym onu yakalıyarak giz. lice Pransaya kaçırmağa ve izini kaybetmeğe muva'fak olmuştur Haymen vazife gördüğü şehir (8) Aymen “Çocuk katili, de, İ mazından sonra mektir. o Yser üzerinde general ze! Anlattıkların Süpke- vatandaşlarına | ER— imi Postası GÜ İS Alip 8) Hindistanda dünyanın en eski insanları uru GPU 1 vahşiler erasında geçirmiş bir Hindli sihirbaz eh Alman seyvang Yazan: 1. insanların ne maymundan, nede çamurdan (| gelmediğini, “doğduğunu iz tufandan iığını kabul mu m ilim kitapla” a i ancak tufan* | dan sonraki pek geç devirlerde arz İ üzerinde görülmeye başlamışlar. İ dir! Yeryüzünde tulandan © evvel insan yaşadığına dair tek biriz dahi bulamamışlardır! Onun için bizim arz tarihinde insan (tufan dan sonraki devirlerde başlar! Buha - Ruti benim bu sözleri me karşı dişlerini aya doğru aça İ rak esneyen bir sırtlan gibi güldü. — Çok şey! çok bir şey! dedi, — Bunu niçin bu kadar garip | buluyorsun Buha * Ruti? Buha - Ruti karanlık bir yüz. le, sakalını, elinin tersile tarayor ye müstehzi gülüşüne devam edi- için mi? dedi. Gayet basit! f nlerinize göre insan yer yüzünde tufandan sonra (başla sa, şu halde, insanlar birdenbi- trniş demeki Buha * Rutinin bu ( İstihzasına İ ben de gülmekten kendimi alama. cım. — Ha. evet. dedim. Şu mese Ici Evet, hakkın var, Buha - Ru til Insan yeryüzünde (tufandan sonra birdenbire nereden çıkmış, i? Fakat bunu bizde fki tür derler.. Bir izah dinidir. uştır. Bu Adem isminde bir ular, Sozra Uyaun kaburga giden de dişi insan yara Havva! İşte bütün im karı kocanın çocukları. üründe evvelâ diğer bay- vanların son tekâmül merhalesi 0 | larak maymunlar vücude gelmişler di.. Bu maymunlar da Polkenhein'in hemen hemen hiç en mürekkeh kıtaları harbe sok” Almanvada bu generale bu lâkap veril i tekâmül ! insan olarak söyliyordu anlar £ Bizim bo; izahı bu izaha göre ii dan gelmedirle ilmi buyün bu etmişlerdir! Buha - Ruti ağzımı açarak beni ürküten müthiş bir hayretle yü züme bakıyordu. -— Nasıl? dedi. Siz beyaz insan lar, insanların maymunlardan çel diğine mi inanıyorsunuz? — Evet, Buha - Rut! Bunu ka” ti surette kabul etmişizdir! Buhz . Ruti derin bir nefretis: — Asla! diye bağırdı. Asla..! Bu siz beyaz İnsanların biçarelik- lerinizin en büyüğü (olsa gerek! asla!,, —Miçin, Buha * Ruti? Yoksa sen de insanın çamurdan yapılıp göbeğine ruh üflenmek suretile mi var olduğuna itikat ediyorsun! Buha - Ruti, ilk defa Omüthiş bir surette hiddetlermişti. — Büdalalar! diye bağırdı. In san çömlekçi çamuru mudur ki böylece dünyaya gelsin! — Demek sen de böyle bir şeve inaranıyorsun! O halde diğer iza hı, yani insanın maymun olduğu" nu kabul etmekten başka çare var mıdır? Bura - Ruti âdeta ölkeden çene si titriyerek bağırdı: — Bwdalaca şeyler söyleme! Hayretle bu gârip Hintlinin yü” züne bakıyordum. — Fakat budalaca bir şev söyle diğimi zannetmiyorum, muhterem Buha - Ruti.. Bilâkis iljmce Konuş tuğumu zannediyorum! — Hangi ilimden bahsediyor- sun be adam!,. Hiç insan maymu- nun kendi babası olduğunu kabul eder mi? — Fakat ilim. — Ne ilmi bu? İnsan dünyaya insan olarak gelmişti | — Çamurdan mı? — Çamurdan mı? — Asla! Fakat insanım (ceddi gene insandı, onun ceddi gene im Mazi kadınları son derece düş” canlı birer e: Ugunda sultanının sandı! Onun ceddi de gene insan. dıl — Fakat bir şey rum, Buha - Ruti! — Anlamıyacak (bir şey yok.! İnsan âsla maymundan Ogeme miştir! Maymun ayrı bir kol, im san ayrı bir koldur!.. Hiç bir may munun dünyanın hiçbir (Oanında insan olmasına imkân yoktur! İn- anlayamıyo- DİLİ RAİL AS LİRA İ İN TEDİ GARA İLİRİA AİR İNİ İİT Yİ KADIN ISKARPINLERİ Mukları bu gerip sislerile ihsana k bobini hissi verir orkestra takım san insandır, maymun gaymuni, — Fakat, muhterem Buha * Ru ti, bizim âlimlerin izahını galiba iyi anlatamadım! Maymunlardan yalnız bir koldur ki arzın bir dev rinde tekâmül ederek (insan ok muştur! Öteki maymunlar elbette maymun olarak kalacaklardır! Buha - Ruti: — Saçma! diye bağırdı. O insan olan maymun tek bir tane miys miş? Tabii tek olamaz? (Elbette binlerce olmak lâzım geliri O bin” lerce maymunun çocukları bepsi biranda inşan olarak mr doğmuş” Kısa etek modası çıktığın- danberi ayakkabı fabrikaları, nın gösterdikleri büyük sevk, d , kadm dskarpinlerini ni yir san'at eseri haline getirmiştir. Eekiden sökakları süpüren, yatak odalarma ka. dar tozları ve kirleri getiren uzun etekler krsaldıkça, insan» ların sağlığını düşünen, he. kimlik memnun olduğu gibi bugünkü kadın iskarpinleri, nin şekli de hekimliği - tabit, sağlık bakımından » memnun edecek şeydir. Eaki uzun eteklerin alında gizlenen uzun konçlu potin, lerin, yahut düğmeli veya sımsıkı bağlı geniş yüzlü iskarpinle. ria içindeki ayakların serbestçe hava alrgalarına imkân yoktu. Şimdiki daracık yüzlü yahut küçük küçük parçalardan yapı- lan, ayakların Üzerinde ve yanlarında imkân olduğu kadar açık yerler bırakan iskarpinler kadm ayaklarının hava almalarını temin ediyorlar. Bunun için, kadın İskarpilerine karşı sağlık bakımından, söylenilecek söz bulmak güçtür. Eskiden kalmış zihniyetle, bazıları bu iskarpinlerin yiük. sek ökçelerini hoş görmezler. Yüksek ökçeli iskarpinlerle yü, rüyen bayanm çabuk yorulduğumu, endam: bozulduğunu iddia ederler. Bu iskarpinlerin çabuk yorup yormadığını en iyi tak. di redecek olanlar, şüphesiz, onları giyenlerin kendileridir. Fa. kat bu yüksek ökçeli inkarpinlerle sastlerce mağazaları do. Jaştıktan sonra yorgunluktan şiköyet etmiş bayanları gördük- ge, o iddialartlan birincisinin pek te doğru olmadığını kısa ök, geli iskarpin giyen erkekler de teşlim etmelidir, Hele uzun ökçeli iskarpinlerle Uludağın tepesine kadar , Bezi van yürüyerek - çıkıp indikten sonra yorgunluktan ini dikmiş olan kunduracısını geca Yazan Dr. G. A. eden bayanı dinleyince, usun ökçelerin isanı yoracağını iddi. Aâzının bir efsane olduğuna inanmak zaruridir. Endam meselesi de o iddialardan ikincisinin aksinediz. Kıta ökçe giyince, insan ayakta durduğu vakit, tabii olarak, o- muzları düşer, karnı ileriye doğru çıkar, başı öne doğru eğilir, vaziyetine bir halsizlik gelir. Bu vaziyetten kadınların kendi. leri hoşlanamıyacağı gibi, adaleler gevşek, düşük olacakların . dan o vaziyet sağlık bakımından da istenilecek bir şey değil dir, Kollar düşük, baş ileriye doğru eğilmiş, kanburu biraz çıkmış olarak yürümek sağirk hali sayılamaz. Halbuki iskarpinlerin ökçeleri yüksek olunca, insan aya. ğa kalktığı vakit, ağırlık merkezi öne doğru gittiği için, omuz. lar kaldırmak, başı dik tutmak, hattâ biraz arkaya doğru gö- türmek . düşmemek için , zaruri olur. Endama güzellik, yü- rüylüşe zariflik, ve kibârlik veren de bu vaziyettir. Bu vaziyet- te bütün adaleler gergin bir halde bulunduklarından sağlığa da uygun olur. Böyle olmasaydı bile, yüksek ökçelere, hekimlik bakı. mından, tahammül etmek Jâzş gelirdi. Çünkü yüksek ökçe. ler eski korsenin yerine gelmiştir. Korse de vücudu düzgün tutmak için takılır, fakat vücuda çok biiyük zarar verirdi. Yük sek ökçelerin mahzurları bulunsa da, korsenin zararı kadar bü. yük olamaz. Yüksek ökçeli iskarpinlerin güzellik bakımından bir teh. Wkesi vardır. Vücudun iki tarafı staşında en küçük müsavat, sızlık bulununca, uzun ökçenin neticesi olan dik vaziyet onu meydana çıkarır. Kısa ökçelerle, bir taraftan zaten düşük o- lan omuzu öteki taraftakile müsavi tutmak kolay olur, fakat uzufı ökçelerle bunu yapmıya imkân yoktur. Bel kemiğinde biraz çarpukluk ,adalelerin birinde biraz düşüklük bulununca da öyle, urun 5kçe meydana çilsarır. Onun İçin, uzun ökçeli iskerpinler ancak her tarafı mü. vareneli erklârma daha güzellik verir, güzel olmıyan endamın tabil eksikliğini de meydana vurur . lar? Yoksa içlerinde yalnız birr nin çocuğu harikulâde bir tesadüf le zeki doğmuş da (o insanlaşmış? O takdirde o maymunların diğer yüz binlerce çocukları nerede? Ni- çin içlerinde diğer bir deha sahibi daha doğup insan olmiyor? Yok.. Bu maymunların çocukları oOhep birden insan doğmuşlarsa tesedür fen ilk çocukları mı insan olarak doğmuşlar? Yoksa ikinci, yahut sonuncu çocukları mı? Eğer ikin Gi ve sonüncu çocukları İnsan © larak doğmuşlarsa ilk çocukları ve onların nesilleri nerede? Yok... İlk çocukları insan olarak doğmuşlarsa niçin?... ne gibi bir sebeble? . Kızgın bir halde, ve şüphe yak ki harikulâde bir muhakeme kıxi- retile bu müthiş Hintli zekâsınm sayıp döktüğü (mantık o kadar kuvvetliydi ki, ilk dela, bizim şu meşhur Darvin nazariyesi önünde bu kadar şaşalayıp kalmıştım. Ha kilkaten bu yüzbinlerce maymunun çocukları birdenbire İnsan olmuş” larsa bu kader çok Oo maymunun niçin tek bir kemiğini bulamıyor duk da bu maymunlardan çok ew vel yaşamış hayvanların kemikler rini bulabiliyorduk? Bu yüzbinlerce, beliçi milyonlar” ca maymunlardan tek bir müste hasa dahi bulunmaması nasıl mimklin otuyordu? (Devamı yar)