- Sinema yıldızlarının. HABER — Akşam Postası mahremi esrarı! Meşhur avukat müekillerinin sırlarını bir türlü faşetmek istemiyor Levy Oulmann isminde tanımış “ir Fransız avukatı bugünlerde si- nema yıldızlarınm dava vekilliğini Yapmaktadır, Bir Fransız sinema mecmuası mü harririnin bu avulı yaptığı me- raklı bir mülâkatı iktibaz ediyo - ruz: — Avukat Levy - Oulmann han- Sİ Katta oturur? — Üçüncü kat. Sağda. Merdiven geniş ve halılarla örtü. Ni. Üçüncü kata çıkıyorum, Kapıyı salıyorum. Kapı hemen açılıyor. Beni avukatm yazı odasma götü Tüyorlar, Genç bir kâlibe bana: 5 — Maitre, şimdi gelecek, Diyor. Soracağım su tasarlarken mi söyle otrafı bir gözdeh geçiriyo - Tum. Odada en ziyade nazarı dikka ti eelbeden, bir sürü fotoğraf! Ar. tikt fotoğrafları! Ve simalar! en tanınmış Sira; Henry Garat, © Abel Gance, Danielle Darricux, Harry Baver, Renee Saint . Cyr, Victor Böucher, Mayol, Mistinget, Mar - guerite Moreno, İramel, Dörnille, ğ Sains Granler, Maurito Röstand, Jakob Feyder, Françoise Ros Pierre Volff, Ralmu ve saire, i Ben fotoğrafların — üstündeki el ğ Yazılarını okumağa çalışırken kapı açılıyor ve içeri avukat Levy Oul- İ o mann giriyor, Ve nezaketle: ğ .— Dostlarım, İşleriyle meşgul ol | şu eski resmi? — Benden ne öğrenmek İstiyorsu | duğum dostlarım. N nuz? DE döşe — Bazı resimlerden bu dostların | reddildden sonrai Ae) İçok eski dostlar olduğu anlaşdıyor. — Bu sıralarda meghs rtistle - ii male m c Sİ — Evet, İçlerinde kırk senelik | isab İşittim. z dostlarım vardır. N — Birçok hatıralar demek! — Müekkillerimden rdi- > sk illerimden mi bahsedi- | |. yvet Baz hatıralar diyebili e oynuy aa piyesi ismi i — Evet, Müekkillerinizden bah- |“ | ş ii İ arlıyorum, İ sediyorum, fgte sizden buna dair bir Gülümsüyorum. mülâkat rica etmek istiyorum. A4. i caba ümkün mü? | — Müsyö size biraz evvel söyle- dim ya! Bu meşhur artistler benim müekkillerimdir. Siz de bilirsiniz ki| ortada bir meslek sırrı vardır. SL 3“ meçgul olduğum davalar hakkın- da malümat vermeğe mezun olmas “iğmu herkalde siz de takdir eder. siniz, — Canım şöyle seyler? öhemmiyetsiz — Ol çok rica ederim. Benim İ- sin her dava gayet ehermmiyetli bir #eydir, e Evet ama, azicik bir şoy söy. “yebileceğinizi zannediyorum. — Hayır müsyö, bu hususta bir kelime bile söylenemez! Gözlerim Henry Garat İle Dani- cile Dârrlenx'nin fotoğraflarına tosadüf ediyor. Sanki onlar bana İs tihza ile bakarak: “Gördün mü mütecessis adam! Clyorlar, Ne yapsan bizim küçü £Tlarımızs vâki olarıyacaksın!,, Evet bu sirlarâ vâkıf olmıyaca- İm! Fakat ne ehemmiyeti var ki! İ Kin bildiğimi yine biliyorum, i Henry Decoin ile Danlelle Dari. Cux'nün üçer tane davaları olduğu- Hv, Levy . Oulmann tarafından | . midafan edildiklerini ve Henry Gi. rr€nm da bir davasile yine ay treşhür avukatın meşgul olduğumu | biliyorum, Bunlar Bana kâfi! Elimle etraftaki fotoğrafları T-t ederek soruyorum: Harri Bor — Müekkilleriniz değil mi? dile — Hatıralar birer sır telâkki €- MiKİ İP ARAYOR. VE EVİNE GiT. BEN DLAZIM OLU, çyottarım! 7 ie ii a TAMİRE GiTMiŞ- DI... YANILMAYO T SEBEBİ-.DÜN PA STARA ŞA idun rdu FAKAT USTAM GENE KABAHATSIZ DIR. ÇUN. İki EV SAHİBİ ONUN YANIN DAN Miç AV, Levy . Oulmann bir Durun neydi?., Ha, evet, har| Avusturalya insaril appain Paseint,, (Devör ba te Sin i Orman insanları arasında 46) ına t ile sahip olam “lâ bunlar evlendikleri zaman dan sedilmez, merasim yapılamaz! Yargi yam olan Bazutolarda ise ikizlerden »iri mutlaka öldürülür. Bazutoların liğer kabilelerinde hattâ her ikti çocuk da derhal öldürülebi! İ Bunların öldürülüş tarzı da. pek, alimanedir, Zira ölüme o mahküm “ocuğu diri diri bir çukura alarlar. Üzerini kurumuş sığır tezeğile örter ter ve burası aklarile çiğneyip er ki yeri ve izi kaybolsun. Fakat ek kabilenin sihirbaz ları bu yerleri sonradan açıp çocuğu alırlar ve çocuğun cesedini paraçla- yıp kurutarak sihir işlerinde kul tanırlar! Bantuların Malaka denilen kabi” lede ise sihirbaz remil ati ikizler den hangisinin ölmesi matiüp oldur meşum kura ikizlerden o birine çıkar, O zavallı sırtlanlara bir he- diye olmak üzere hücra bir dağ te pesine bırakılır. Halbuki Bantular rw eninde rühlu ve son derece süs lenmesini bilen, rile mümtaz bir kabiliyet gösteren Herero kabili mu tamamile zıttına bir telâkkiyle karşılanmaktadır. Hererolar bil çocukların İkiz doğmasını fevkalâde bir uğur adde- derek son derece | sevinirler! Bu çocukların ana babalarına ve kabi- lelerine büyük uğurlar getireceğine nanırlar!.. Onur için, Heterolerda bir kâğin İkiz çocuk döğürduğü zaman bütün kabile bayram yapar. Ziyaletler ve" ir, danslar edilir ve - çocukların 2! Meselâ Harry Bavor'un nail babasma mukaddes nazarile bakılır! Bu hal gösterir ki Bantular, 32 manla, ecdatları olan Avusturalya- — Harry Baver'u sanata ilk in-Jlıların ikiz Çocukları kati . surette yor. O o zaman, “Grand Gulgnol, | cen kurtulmak devresine gelmişler: | orlar ve çocuğun istikbalini İ ystrosunda Cowrteline'in bir piye- | dir, Esasen ikiz çocuklarım UĞUFSUZ | keşfett thiş bir felâket addolunması lartnın anane ve Bu da, yavrularını yi den (ilk defa bakayım, | ve fitikaları | yen hayvanları tak is. j de m, SANA TTİMADIMIZ. VAR FAKAT SENİN USTAN YOKMU--© ğunu cinlere sorar! Ondan sonra tari de ikiz çocuk doğu| v€ kattan ileri gelir. Hiç olmazsa ikiz çocuğun o birini kolaylıkla yiyebilmek için, Avustu ralya kabilelerinin sihirbaz ve obur reisleri ikizlefden birinin cinler ta“ rafından ölüme mahküm olduğunu, bir felâket sebebi olacağını uydur- muşlar, bu dâ zâmanla derin bir İ- tikat haline geçmiştir. Fakat Bantular, insan eti yemek et ve mecburiyetlerinden kurtur İlunca ikiz çocuğun bir felâket telâk ki edilmesi gibi bir itikattan sıyrık maya başlamışlardır. İ İptidat insanları tetkik oedenle rin bilmesi lâzımgelen o cihetlerden biri de bu insanların, her şeyden ziyade, en güç itikatlarmı tekede- bildikleridir. Zira itikat bu insanlar içini her şey demektir. indedir ki bu in arını hissede! İtikatlarr sa: sanlar insani rahat ve muvazeneli yaşıyabilmekte dirler. İtikatlarını kaldırdığınız zaman bu insanlar kendilerini tabiat orta- sında o kadar boş hissederler ki, & mMuvazenesini miş bir canbaz gibi, tecennün arazı göste tirler. i Nitekim bazı Afrika vahşileri mis itikatlarından kurtulup Y: kada sevkolunarak h leri zaman ekseriya ny ale başvurdukları gü Bir itikadı terketmek iptidai bir İnsan için bü derece sarsıcı bi | sedir, Bu. sebeblerden dolayı Ban İ taların ikiz çocuklar hakkındaki es ki itikatlarını kendiliklerinden ter: kedebilmiş olmaları onların ne dere ce tekâmül kabiliyetine sahip bulun duklarını gösteren enbüyük deliller den birini teşkil gtmektedir. Bantu kabilelerinden bazıları da iği zamandân tanirım, Di.) mahküm eden İtikatlarından tedri-| gocuk doğar doğmaz sihirbazı ÇAĞI | onlarca meşhur olan ve (K: ona ler. Bu suretle o çocuğun hiçbir fenalık getirmiyeceği anası na babasına telkin edilmiş olur. İ Sihirbaz o vakit çocuğu ta saçla irmdan itibaren he kadar kıl varsa ZANva G- İZEN “dr rene yi HER HALBE ViTRİN- DEK; PEKLAM MwsLv LARINA : BAXM YAZAN L.: Busch 36 Yılını vahşiler arasında geçirmiş bir Alman seyyahı Ikiz çocukların felâket addolunması Avusturalya - insanlarının itikatlarıdır | Onun için ikizler kabile hakla- Jyeni doğan çocuk'arı yemekten baş|traş eder, Taki kıllarına cinler tutü- . Me-(lamış yamyamlığın yarattığı bir iti-| Bamasın!.. Sihirbaz da bu emniyet ve ferah» lik verici v den dolayı mükü- fatını bol bol görür. Zira kendisine derhal bir keçi ve bolbol bira hedi- ye edilir!.. Esasen bütün Bantu ka bilelerinde çocuk doğması o sile ve bütün kabile için bir sevinç ve neşe mevzuudur. Çocuğun doğumu aile ve akrabasının verdikleri ziyafetler le, danslarla, merasimlerle tesit olüs nur, Ancak bü umumi neşenin sebebi bizim anlayışımız şeklinde bir telâk kiden ileri gelmez: ia da çoruk Odoğması ecdadın tekrar kabileye avdeti hâ- disesidir. Tabii kavimlerin ve ipti" dai insanların hayat ve tabiati izahı eden bu felsefeleri bittabi Bantular da da değişememiştir. Vakia Bantu lar cinsi münasebetin çocuk doğu” munda şart olduğunu bilirler. Fa kat çocuğun kabileye avdet eden cedleri olduğunu itikadmı terkede- Onun için bu hâdiseyi büyük me- rasimle teside İlizum görürler, Yalnız Bantu kabileleri arasında (Ulunga) denilen bir kabilenin ikiz doğan çocukları yedikl |ca son derece merak et ki Bantular arasında ar vardı. Yalnız Avusturalyalılara nazaran bu çocuk ıyamlığında büyük farklar vardı. Bunları yakından: görebilmek. i- çin Bi reisine müracaat ederek beri Ulüngalar nezdine gönderme sini ricâ ettim. Gayet zeki bir adam olan Bantü resi bu ricamı hiç tereddütsüz ka* İbul etti ve beni şark (otarafındaki küçük bir ormanda yaş bu kabilenin yanına gönderdi. İlungalar, tam biz gittiğimiz zar | dedikleri bayramlarını, yapmaktay” dırlar, Jlungaların reisi de gayet obur bir zendiydi. O gece mehtap olduğu için Son derece mennun olmuştum. Çünkü Bantular arasındaki lenin de yamyam & İdan görecektim. Ulungalarda, gariptir ki erkekler yamyam değillerdir İkiz çocukları öldürüp kadınlar yiyorlar! Zaten Ulungaların bu Knik-Knik âyinleri hemen hemen bir kadınlar bayramıydı ve şimdiye kadar gör düğüm âyinlerin en o hâyvanisiydi. Bu kabilenin yalnız Okadmlarının yamyam oluşu da garipti. Halbuki Okyanusya adalarının hiçbir tara* ında kadınlar İnsan eti yemezler, Burada kadınlar da insan eti yedik leri gibi, bilhassa, yamyamlığın en nelsi ve belki menşei olan. bir şekil- de yiyorlardı: Süt çocuğu eti yemek (suret Körpe çocuk eti yemenin büyük ke- rametleri olduğuna da hiç şöphe yok. Zira bu meşum ziyalet sonaer dikten ve önlerindeki cak Butlarını kemiklerine ıktan sonra Ulunga larmın giriştikleri dans (evka lâdeydi. Adeta bu Kadınlara yeni- den can geliyor, gibiydi. Fevkalâde bir neşe Şelaret içinde sıçrıyof* tardı, Her biri daha ziyade gençleş şerler