Nevyork sergisin boğa de güreşleri Amerikalılar, boğaların öldürülüp öldürülmemesi Amerikadaki himayei hayva; cemiyetinin birkaç zamandır büyük bir kederi vardır. Bu cemiyetin bü“ tün azaları, Nevyork sergisinin en göz çeken eğlencelerinden birinin "boğa güreşi, serisi o olduğunu öğ rendikleri dakikadanberi o hisset mekte oldukları ademi memruniye- ti gizlememektedirler. Şimdiden, bu güreşleri yapacak hayvanlar İspanyadan ve Meksika- dan seçilmişler ve Amerikanın mer kez şehrine doğru yola çıaknlmış- lardır, Güreşleri o yaptırmaktan maksat, bunun vahşi bir zevk olma- yıp bir sanat olduğunu Amerikalı lara öğretmektir. hususunda ikiye ayrıldı “5 Dünyarım en meşhur Torecdoru 5 şimdiden bu İşiçin tutulmuştur. Bunlardan biri Sevil mektebi üstadı * Cagocho öteki de klâsik tarzın şaht olan Franklindir. Onun lâkabı Ron denodur. Güreşlerin yapılacağı (duyuldu ğundanberi Amerikalılar iki cephe ye ayrılmışlardır. Bunlardan bir kısmı hayvanların öldürülmemesini bir sebep te yok.. Çünkü Coşku- na seviyorum. Jalenin dudaklarında bir zafer tebessümü belirdi. Senihanm ke deri bir türlü geçmediği için, Ay- şe ile Coşkun arasındaki münase- beti anlattı, Coşkun hiç te karısı- m ayıplayacak bir vaziyette değil- di. Seniha, sade bir tavırla: — Öyle ise benim için ölümden başka çare yok! dedi.. Jale, omuzlarını sillrerek şu ce- vabt verdi; — Böyle söylemek âdettiri . Gece Coşkun fabrikadan gelip te, karısının odasına girdiği za- man acı acı bağırdı. Bu feryada koşan Jale, Senihanın yatağına w- zannış olduğunu ve şakağma hö- lâ dayanmış olan tabancanın açtı- ğt delikten kanlar aktığını gördü: — Ah, yarabbi! . Diyerek ağlamağa başladı ve kendi kendine: — Niçin bana meydan okudun! Diye mırıldandı; HİKAYECİ nin nihayetinde maskeli bir adı- mun fahişeye yaklaşığını ve yü zünden mâskesini çıkarır çıkar- mâz altından Bambonun kor. kunç yüzünün çıktığını da © kuyucularımız elbette hatırlar. lar. ,Kardinali karşısında görünce Fahişe gayri ihtiyari ttremiş- ti. Emperya sergüzeştlerle do- lu olân karanlık mazisine ait her hatıranın artık öldüğünü, onlardan ebediyen © uzaklaşmış olduğunu zannediyordu. Bambonun hiç ümit etmediği bir anda karşına çıkmasın dehşetle görmüştü. Maamafih pek çabuk kemdisi- ni toplayarak sordu; — Buraya ne yapmağa gel diniz?, Aramızda halledilecek başka bir şöy var mı”. Bambo fahişenin tüylerini di- ken diken yapan vahşi bir sükü- netle cevap verdi: — Kızınız! mada — Kızım me, — Evet... Akibeti hakkında size malümat eği faydalı gö:düm.. Ve bunun içindir ki Romaya kadar geldim. Bambonun sesinde o kadar ba- tiz bir alay tarzı vardı ki, Em- perya bunu bisseder etmez, 80- Zuk sw banyosu yapmış gibi tit. redi: Bir boğa güreşi sahnesi şiddetle talep etmekte, onlara şişler | istiyen aiatörleri fevkalâde sinir batımılmayıp kauçuklu değneklerle İlendirmekte bulunuyor . dokunularak oyunun bir o gösteriş mahiyetinde olmasını istemektedir: | taraf galip gelirse, amatörler mah» ler, zun fakat boğalar çok memnun ola» Bu, güreşi olduğu gibi seyretmek | caktır.! 1 Yağmurda şemelye vazifesi gö- töcek olan bu şapka İle, yüzü rüz- gürdan ve tozdan korumak için dü- şünülen mika maskeler Avrupada küdmlür arasında moda 'olan yeni geylerdir, Maskeler bilhassn at ko- gularını ve maçları seyrederken ta, , kilyor. Bu suretle kadınlarm yüz- lerindeki tuvaletin tozdan ve rüz- gârdan bozulmasının önüne geçili. Maamafih kan dökmek istemiyen * Adalar sulh mahkemesinden: 989/44 Büyükadade Malâlgesi ve Baş lala sokak 25 numarada sakin iken #lyevm o ikametgâhı o meçhâl Ali Fehmi paşaya: Matilta ile şayian ve müştereken "mutasarrıf bulunduğunuz Büyük- İadada Malülgazi ve Başlala sokağın kâiı Vo. İr hanenin kabiliye- olmadığından açık arttırma İle satılarak şuyuunun İza- i hakkında sözü geçen Matilta- İvan aleyhinize açtığı dava üzerine kametgâhınız meçhdi o bulunması tolayısile İlânen yapılan teblizata rağmerti duruşmaya ( gelmediğiniz İden hakkınızda gıyap kararı veril” miş ve duruşma 12-5-909 cuma gü- nü saat on dörde birakılmıştır. İş fdu ilânın eşri tarihinin ertesi gü nünden muteber olmak üzere beş | gün zarfında itiraz etmediğiniz tak” dirde vakiaları kabul etmiş ad olu narak muhakemeye kabul edilmiye* ceğiniz tebliğ makamma kaim ol” I mak üzere ilân olunur. y TURAN TİYATROSU Ertuğrul Sadi Tek ve 4 k arkadaşları zi (iki oyun birden) CİĞERLİ BALO (Vodvil 2 P.) (Se) Afllâ Revüsü - Miçe Pençef Varyelesi Bu akşam (Halk gecesi) KARANLIKLAR İÇİNDE (i P.) Ankara Radyosu TÜRKİYE RADYODİFÜZYON POSTALARI Türkiye #a'yosu - Azkore Rodyosur DALGA UZUNLUĞU: 1639 m. 183 Kes./120 Kw, T.AA.G. 19,74 m. 15195 Kes./20 Kw. T.A.P, 31,70 m. 9465 Kes./20 Kw. TÜRKİYE SAATİYLE 18.30 Program. 18.35 Mü- zik (Dans müziği - pi). 19 Konuş ms (Türkiye postası). 19.15 Türk mü ziği (Fasıl heyeti). Çalanlar: Hakkı Derman, Eşret Kadri, (o Hasan Haluk Recai, Basri Üller, Hamdi To- kay. Okuyan: Tahsin Korukuş. 20 A- isas, meteoroloji haberleri, O zirmat borsacı (fiyat). 2015 Türk müziği, Çalanlar: Vecile, Reşat Erer, Cev. det Kozan, Kemal Niyazi Seyhun. Okuyanlar; Sadi Hoşses. I — Tahir Puselik peşrevi. 2 — Dedenin - Tu bir püselik yürük seraaisi - 0 gül en- dum, 3 — Küzun Us * Tabir puselik şarkı - Görmesem gül yüzünü. 4 — Ruhmi bey - Tahir puselik şarkı - Geçdi o gamlı eyyamı, 5 — Kâzım Us « Tahir puselik şarkı « Ben sana mesbur. 6 — Tahir püselik saz semai- si, 7 — Osman Nihadın « Nihaveni şarkı - Körlezdeki dalgın suya bir hak, 8 — Şevki beyin - Hicaz şar ki « Bağlanıp züllü hezaran. 9 — Şükrünün * Hicaz şarkı - Bir bakış ta beni mest citi. 19 — Türkü - Alr- y KAHRAMAN HAYDUD «- Kızım mı? Mösyö, biliyor- sunuz ki o artık benim kızım değildir.. e Biyenkanın büyük namuskârlığı ile bana nisbeti zak kalır. Onu karşımda gör- dükçe gururla yükselen şahsını ebedi bata ve günahlarının bir ihtari telâkki ediyorum. Bunun için onu kendimden ayırdım.. Maamafih Biyankayı ne kadar çok sevmiş olduğuma Allah şa- hittir. Genc de sevecektim, Pa- kat mânalı nazarları, dudakları üzerimle uçan nefret tebessüm- leri ile beni tahkir etmeseydi. — Ve bilhassa sizin sevmiş olduğunuz bir adamı o da sev- mek küstahlığında bulunmamış olsaydı değil mi?, Emperya yerinden sıçradı * — Susunuz, bu adamdan bir daha bahsetmeyiniz. — Yeksa ondan musunuz? — Belki, ve yahut başka bir sebep var.. Şimili bunları geçe- lim bana ne söylemek istiyor. dunuz?, — Sevgili madam, Venedik- te bana: “Biyanka kaçt. Mes- ter yolu üzerinde onu bulabilir. siniz,, dediğiniz geceyi hatırlâ- yınız, — Evet. — Ben hemen ö gece Mestet yoluna koştum, Talihin yardımı korkuyer HALK OPERETİ Bu akşam 9 da (Yeni Operet) ZIR DELİLER şarkılar söyliyecektir. KARRAMAN HAYDUD ile Biyankayı buldum. Bi kım tehditler altında beni Ve- nsdiğe kadar takibe mecbür et- tim.. Venedikte ise... Biyankanır annesi, sanki ken- âi kırma âit olmıyan bir hikâye dinliyormuş gibi soğuk kanlılık- la: — Devam ediniz, mösyö, de di. Sonra”. — Sonra... gözlerimin hançerledi.. Venedikte benim önünde (kendisini Ne kadar açı olsa bile gene hatikatten ayrılmamak için oku- yucularım za söylemek mecbu- riyetindeyiz ki Bambo bu feci vak'ayı en ufak bir teessür duy- madan anlatmıştı. Emperya ise sarlece biraz #a- rarmıştı: — Demek, Biyanka öldü?, — Evet. Bir kaç dakika kadar ağır ve erlzi bir süküt oldu... Emperya, annelik şefkatini boğüyordu.. “Yüzünde müteessir olduğu- na dair ufak bir iz bile yoktu. Asaba analık hissi, bu fahişe- nin kalbinde ebediyyen ölmüş mlüydü?. Onun benliğinde herşeyin üs- tünde yalnız namussuzluk hi- kimdi, Kendi kendine, 167 — Bu suretle ölmesi belki da- ha iyi oklu, diye mırıldandı. Armesini kurtarmak için ken- dini fedadan çekintmemiş ölan zavallı Biyankaya anasının mü- kadelesi bu olda, Bambs, Emperyanın mütees- sir olmadığını görünce sevindi: — O halde uyuşabilirir. de- di. Filbakika bu anda, her biribirine uygun yari valışi ve zalim ruhta oldukları- nı isbat ediyorlardı, Bambo sükünetle oturdu: — İşte sevgili madam, bura“ ya gelmekten birinci maksadım bu haberi size bizzat vermek içindi. — Çok teşekkür ederim. Kardinal sağ bacağını, sol bacağı Üzerine atarak ve sallana- rak sözüne devam etti; — Hepsi bu değil, size söyle- yecek başka şeylerim var... Ben tamamen eminim ki siz, burada Venedikte olduğu gibi sakin bir hayat yaşamak isti ği yani açıkçası ben & mezsem rahat yaşayabileceksi - niz. — Ne 0). Beni tehdit mi et- mek istiyorsunuz. Şunu i ki azizim ben artik Venedikte değilim. Romadayrm. Venedik- te, evvelce Jan Davilayı öldür- ikisi € ii NİSAN — 1939 verin bağlamamı, 2i Memleket safi ayarı, 21 Konuşma (Hukuk ilmi ye?” ma kurumu), 21.15 Esbam, tahvilâk kambiyo - nukut borsası (fiyat). 2 ; 25 Neşeli plâklar - R. 21.30 Müsi (Senfonik plâklar). 22.30 Müzik (AF manslar, ve saire -p1). 23 (Cazband - pl). 2345 « 24 Son ajan” haberleri v4 yarınki program, | Çarşamba 12-4.939 12.30 Program. 12.35 Türk müs) Bi. Çulanlar: Refik Fersan, Fabifti Fersan, Zühtü Bardakoğlu. Okmyef j , | Melek Tokgöz. 1 — Kürdili kicni peşrevi. 2 — Rahmi beyin » Kürd” bicazkâr şarkı - Sana ey canımın ©! ja efendim. 3 — Selâhattin Pınsr Kürdili bicazkâr şarkı - Nereden dim. 4 — Kürdill bicazkör şarkı - Çi sınca sevip. 5 — Zübtü Bardakoğl# Santur taksimi, 6 — Türkü » Benlif; aldım kaçaktan. 7 — Türkü -A nim mor çiçeğim. 13 Memleket ayarı, ajans ve meteoroleji habe ri. 3.45 » 14 Müzik (Riyaseti cu hur bandosu * Şef: İhsan Kümçerli 1 —- Marş - Eriç. 2 — P, Lincke - valsı, 3 — Mercadanle « “Elisa Cawdio” (uvertör). 4 — T, W. Thu ban - Afrika sültü s) Marş. b) renat, e) Eğlenti. 5 -- H. G. Amer Skoçya fantezisi. 18.30 Progı 18.35 Müzik (Dans müziği » pl). Konuşma (Çocuk esirgeme kurum! 19.15 Türk miziği (Fasıl beyeti). isnler: Hakkı Derman, Eşref Kadfi Hasan Gür, Basri Üfler, Hamdi kay. Okuyanlar: Celâl Tokses, Safi Tokay. 20 Ajans, meteoroloji habef leri, ziraat borsası (fiyat) 20.15 Tü müziği, Çalanlar; Fahire Fersan, fik Fersan, Zühtü Bardakoğlu. Ok: yanlar: Semahat Özdenses, Recal, i — Mahur peşrevi. 2 — P denin - Mahur şarkı - Sana layık wi 3 — Lâtf ağanın - Mahur şarkı - dı aklım bir gonca leb. 4 — Ne; Rıza - Suzlnak şarkı - Çaldırıp gıyı, 5 — Kürdili bicazkâr şarki Gönlümü başka. 6 — Refik Fersa Tanbur taksimi, 7 — Leminin Hicaz şarkı - Sorulmasın bana Y' sim, 5 — Şevki beyin - Hicaz kı » Demem cana beni yadet. 9 Hafız Yusufun * Hicaz şarkı - Se' dayı ruhun aşk eline, 10 — Saz şmaisi, 2i Memleket saat ayarı, Konuşmu. 21.15 Esbarı, tabivilgr, biyo - nukut borsası (fiyat). 21 Neşeli plâklar « RP, 21.30 Temsil (W kadın tipi « komedi). Yazan: Reşit, 22 Müzik (Küçük orkesir# Şef: Nesip Aşkın). i — 7. Strauss Sabah havadisleri. 2 — Toman - W yana hülyaları. $ — Zander » Poli 4 — Bizet - Arleziyen sült No, 1. # Preliid. b) Menuet, c) Adaciyo. Kariyon. 5 — Hanns Löhr « marşı, 23 Müzik (Cozband * pl) 23.45 - 2 Son ajans haberleri ve rınki program, i Yabancı Radyolardan Seçilmiş Parçalar Programdaki vakitler Türkiye W ti üzerine ve öğleden sonraki olarak verilmiştir: 9.10 Berlin (Uzun d.): tiayda). Turino gr. “Mano” Ü senet) - Roma operasınd! nakil, Varşova: “Apennin'lerde P gece” (Mirreki). Paris PTT: Hadyo opera © kesirası ve koro konseri, | 10:30 Tirasburg: “Weriher”. ( senet). Berlin (uzun d): (ayda), 2. — Sluligari: 4 | (Brükner). ODA MUSİKİSİ VE KONSERLER , Viyana: Sonsta (Grieg). 20 Londra (R.): Kantata (Beel Lille: Piyano konseri. Bariton, Senfo 10. 10, 10.39 12. Senle üncü senfo! 8, 8, 0. a Radio Paris; Cumhuriyet bi dosu, Varşova: Halk programi. 8.15 Bükreş: Öperet parçaları, 9. — Londra (No: Hafif musiki” 0.10 Leipzig, Berlin: Operet çaları, Londra (N): “Kız arkadif musikili komedi, İ1145 Londra 4R.): Fl mmasiki* M5 Romu ge: “Melodi ve Ritm (11.30 Birçok Alman islasyonl Hafif parçalar, ı (Gece Y, sonra): Serenatli YARYETE VE KABARELER 10.10 Yüiğversum 2: “Salı akşamı 1, — (Gece Y, sonta): Posle P siem. DANS MUSİKİSİ 9.10 Könizsbere; 9:30 Kulopi 14.30 aNpoli gr; 1215 Roma 12.25 Londra (R); 1 Londra (N- 3.10 | 8. 10,