HABER — Alişam Doğal Milâttan 146 sene evvel vaşıyan 'Kartacalıların iki dehşet mabedi bulundu Birinde papaslar küçük çocukları yakı- -yorlar, ötekinde genç kızları “Mabude,, i diye kendilerine peşkeş çekiyorlardı Heykelin arkasından gizli birodaya alınan genç kız, papasların şehvetlerini dindirmeğe yarıyor, sonrada kendisinden bıkılınca öldürülüyor, mabuda bir yenisi takdim edilmek icap ediyordu günlerde eski oKartacalıların Mezarlıkta bulunan omezar taşlar) Mabedde şeref mevkileri (o yakizcık iki mabedi (O bülunmuştur. Burada in -| üstündeki yazılardan buraya tanrı) çoculun ânn, baba ve akrabasına ve- en zalimane bir şekilde kurban) Molah uğruna kurban ( edilmiş çocuk-| Tilitdi. edilirdi. Mabedlerden biri: çocük-| ların Ogörmüldükleri | anlaşılmıştır Meşhur Fransız edibi Güstav Fle- lar diri di: zır , ikincisinde ise kız Moloh Fenikelilerin güneş tan - bert bumcrasimi Salambs romafımda Baala takdim edil) rısı idi On harap edici ve yutucu| $ok acıklı bir surette (tarif etmiştir. mek © üzere kötü ruhlu papaslara teş.) Jakabları verilirdi. (Böyle kana susa Mabed dolduktan sonra baş p lim olunurdu mış, zalim bir tanrıya nasıl tapındığımı| sım verdiği bir işaret: üzerine içoda- O günlerde ise dünyal lardan © birinden köleler gelir, ellerinde Roma imparatorluğuna Milâğddan 146 sene Jar (tarafından tahrip € siyah Oörtülere osarlmış (o çocukları en Kartaca bir milyon nü - nikelilerin eski * fushuk Okoca bir şehirdi. taşırlardı. Bu çocuklar Okurban edil dana © çıkarmak için papas muştu. Buraya göm hepsin y öldürüldükleri anlaşılır nalkları meydana çıkarılmıştır. o Tapmaklardan birisinde bazıları henüz (bebek olan yavruların atıldıkları O mukaddes âteş mihrabı bu- İimuştur, Ötekisinde ise OBaala mah- sus (gelinlerin esrarengiz o bir surette Kayboldu'«': Çocukları kurban etmeğe mahsus olan (tapınak büyük ve geniş bir bina di. Baş odanın bir tarafında tanrının kos kocaman bir seliyordu. Omuzları ve insana, başı, kıvrık boynuzlu bir köça benzerdi. Bu çirkin putun boş olan içi hakikatte bir fırımdu. Arkası papasların saklanarak © ateşi tazeleme lerine (o yarıyacak bir şekilde yapılmış t&. Önde, — göğüs hizasında, iki ağır) kapı vardı. Tam zamanında bu kapılar zencirle çekilerek © açılırdı. Kapılar a çıldığı o zaman dışarıya çiftçilerin ya-| hut - bahçivanların tarmığına benziyen bir çatal o uzanırdı, Bunun ucları kür. meden evvel o günlerce mabedde bulun- durulur ve ona göre (alıştırılırdı. Ço- cuk he olacağını bilmediği ve bunu da bir oyun sandığı Ooiçin omabeddeki merasim esnasında bağırıp çağırmazdı Kırmızı o entariler giymiş papas- lar, ellerindeki (o zilleri çalarak, beri: arı öttürerek ve türküler söyliyerek hey kelin - çevresinde dolaşırdı. Sonra ka- abalığa (bir sessizlik çökerdi. Heyke- lin arkasındaki birdelikten siyab dumanlar fışkırmağa (başlardı Gö- rünmez eller zencireri çeker fırın ka- pılarını açardı. OVekızl alevlerinr. şığında tanrı sanki canlr imiş gibi görünerek © ortalığa (dehşet salardı” Baş papas her iki elini de siyah bez» Çocukları diri 'diri yak ban edilecek insanı kucaklıyabilmek| ere sarimeş çocuklarım üstüne uza- Malok uğruna © kurban edef için. yukarı doğru Okıvrıkt. Çatal tarak bütün halkın günahların: onlara a ia çi Ri “yaya Dağ”. m. devrederdi. Sonra (birdenbire ileriye e Ne Çocuğun ağır! biniyay Doğ; doğusu biğ adim ğatükle « bizteki'yinezepsğil için. ; arıca yapilmiş mezarlı) miğtit. d küçük © kurbaz yakaladığı gibi okafasındaki siyah ön) Sa gömülürdü İ Bundan da anlaşılmıştır kızl alevlerin içine | tüyü (çekip çıkarır, heykele doğru ile Bu zalim tanrı çocuk yemekten! Jar kapıyı büyük'bir ciğ a yuvarlanırdı zileyerek zavallı (yavruyu o çatalın) doymazd. Arasırada kız oğlan kız ge-| hürleyip de oradan ayrldi* j Papazlar evvelâ üsüline kordu. Bir an içinde çatal yu lirler isterdi. Bunun üzerine papaslar; bazıları (gizli tünelden gi el da salur, “evi “Baal gelinleri, adını verdikleri esra -| derler, (buradan gizli mer rengiz Omeraslmi yaparlardı karığla © kalkar ve çocuk kaybolurdu ve defne ağaçla - in: bunlar © kadar cabuk du rından mükemmel Büsün a e EA, bir ateş yakarlardı.| gocuk iin farkma varamaz ve ba- Sonrada tanrınm! girmak çişi vakit bulamazdı. Kur karak obeykelin içine vasif Kizlar başka bir mabedde olan tan- leritden o başka kimsenin rnm ikinci keykelin kucağına otur kapağı açarlar ve kızı kendi tulurdu Heykelin (oayaklar'na bağ sürüklerlerdi. Bundan sand k “olan iki canh. arslan kızın aşt cağız muhteriş opapaslari” atlaması için (saldırılırdı, Hah| set olur ve artık Sözde (| terlediğini| ban kızıl“ ir? düşerken halk ba göstermek için hey şanı eğer ve” $u türküyü söylerdi kelin üstünü yağlar Z 4 bu Bir öküz değil bi la sıvarler. yin sap e hai çocuktur. Ye ulu Ein ee âfiyetle yel, iin sonunda ateş! dan kay nış birl vük ” ca şehrini tesif ve çocuklardan ai e a svel Suriyenin Sayda zaman zavallıyı öldü larla mabedin kap: Bu müthiş merası." arr açılır, halk kur) sönmek üzere bırakıl ban merasimine şa-| geriye kalan kül, yanı X*Dik parça yaşadığı yer müş olduğuna) hirlerinde tanrılariyle e | hit olmak üzere i-| ları © ve kömürleşmiş et pa atanı fren eda İ ban ederlerdi. o İnsan düşü geriye çağı “| dan Şikarılırd. Bu parçanlar nek Fakat istikşaf heyeti © heykelden) dam © oğullarmm — yaptık! i dar çocuk yakıldıysa o kadar yparsay bir takım O taş merdivenlerin gizli birl gınlıkları birtürlü Oba ayrılır. her birisi aile kabristan J49 del odaya kadar uzandığını meydana çıkar): diramıyor. id x 089 i Gelin nasıl kayboldu? A « mühürlü küpılar B » tanrının vücudu içindeki tünel C . Papasların kullandıkla D. Gizli oda