ARİ A TETEİZ belirtir. Ancak hedefin türü, uzaklığı gibi detapları vere- mez, Fakat bu hedefi TARGET seçeneği ile izlemeye calırsak ANALYZE ile sesini ancliz ede- biliriz. Analiz işlemi sırasında sesi düyabileceğimiz gibi bir Spektrum Ancilyzer da Dize ta- nıimlamada yüardımcı olur. Çoök kaba bir sınıflandırma ya- parscik vüksek frekanslacr yani Spektrum ânalyzer'in saği böl gesi bir torpil varlığıncı karşılık gelir, Yüksek ve orta fTrekans oralığında ise balinclcr bulu- nabilir. Ancak bir balina sesi- ni derhal ayircabilirsiniz. Orta ftrekanslar daha çok denizcil- tılara aiftir. Alçacık trekanslar ise su Üstü gemilerinden gelir. Gemilerin yerini saptamcak için alçak frekansları dinleme- ye yarayan BAND PASS HLTER adlı filitreyi kullanmalıyız. Amci bir torpilin yerini saptamak için HİGH PASS FİLTER küllcm- mak gerekir. Ama yeri belir- lenmiş ya da yakınımızda bu- lunan torpilleri gene BAND PASS HLTER ilte izleyebiliriz. Hedefin uzaklığı, hızı ve rofa- sı belli olunca hedefe bir harf 58 M AE A verilir. Yeşil su Üstu, Mmoavi İse sU clh hedeflerini belirtir. Hedet- leri bulmak için elimizde bir pacsif sonar domu var. Buna oyunda Towed Array denili- yor, Towedi Array poasif soncarı güçlendirdiği gibi arkamızı da kolluyor. Teknik sebepler- den öolüayı denizaltilcir tarn cir- kalarını göremezler. Tam ar- kanızdan yaklaşan bir torpili ancak size çarptıktan sonra fTarkedersiniz. Towed Arryin soalinması ve toplanması için belirli bir zarman gerekir. To- wed Array çekilirken isabet al- mamız halinde Towed Arryi kaybedebiliriz. Ö zaman so- nar öoperatürümüzün Gijital resmi ekranac gelir ve dijital bir ses “Kaptan towed array bo- zuldu ve şirmdli gitti"der. Ayrıcaı 2/3 yoldan dana hızli gitmek istersek sonür operctörü bize Towed Arry'in kablosunu kes- mek isteyip İstemediğimizi so- rer, Son olarak biraz taktik vere- lim. Yavycaş gidin. Çok gerek- medikçe aktif sondr kullanma- yın. Bir hedefin kimliğinden emin olmadan torpil atrmayın. Torpil ziyan olabileceği gibi dost bir gemiyi de vurabilirsi- niz. Ayrıca torpil ahlirken ba- sırçlı bir hava çıkar ve herkes yerinizi tesbit eder. Hedefin h- zını ve rofasıni tesbit edince te- moası küybetmeyi göze alarak hedefin varmasını düşündü- nüz bir noktaya hizla gidin. Bu- rayc gelince yavaşlayıp tek- rar temmas sağlamacıya çalışın. Yalnız hızla giderken kavitas- yon yapmayın, yani son sürc- ti kullanmayın, Aktif sonarı çok gerekmedikçe kullanmayın Bunlar yerinizi belli eder. Sabır- h olun. Aklınızı kullanın. Planlı hareket edin. Mümkünse bir taktik geliştirin. Çünkü bu bir si- mulasyon. Shocot'em up öyne- mıyorsunuz. Shocot'em p oyuncusu gibi düşünmeye büşladığınız cin kurtuluş ümicli- niz kalmaz. İyi avlar!!! 668 AHaick SublAmığa 512k Grofik: 250 (Dijital grofikler böyle bir oyun için oldukçü yeterli hattaı füks bile) Ses : 250 (Değişik dijital he- def sesleri ve konuşmalar çok iyi düşünülmüş) Yapay zeka gücü : 220 (OL duükça İyi bir sistem var cma daha iyi olabilirdi) Sürükleyicilik : 220 (Çok sü- rükleyici ancak bir kariyer yapma imkanı olmaması eski puanj) Toplam : dÜ kaçırmayın * *Sakın S CG allEe a (af Bidim