6049 TNC $DO20 Renk kodu bir arttırılır. Eğer çerçeve renginin kodu 15'den büyük olursa tek- rar O'dan başlanır, zira 5.-7, Bit'ler kullanılmaktadır. Bundan sonra tekrar normal IRO ruütinlerine dönilür, SÜ4C JMP SEABI Bu şekilde yazı ekranının kenarlarındaki çerçeveler ele alınmış oluyor. Bundan sonra üst ve alt tarafta kalan hö- İümler ile uğraşacağız: BÖ4E LDA # $00 GÖSI STA $DO2ü Siyah rengin kodu Çerçeve rengi registerine ya- zılır. 6054 LDA # $32 Yazı ekranının yukatıdan başladığı Raster satırı Raster repisterine yazılır. Tekrar normal IRO) rutinle- rine dönülür 6056 STA $DO12 6059 JMP $EABI Bu son bölümde üst ve alı kısmındaki bölümleri siyahk olması gerektiğini belirttik. Kendi yazdığımız İnterrupt rutini bu satırlarla sona er- miş oluyor. Yalnız istenildiği zaman bilgisayarın tormal ekranına dönülmesi için birkaç satır daha eklememiz ge- rekmektedir. SYS 24668 ile C-64 ilk konumuna gelecektir, 605€ SET 605D LDA # $00 GÖSFE STA $DOJA 6062 LDA # $31 SOĞA STA $0314 6056 STA $DO12 6059 JMP SEASİI 6067 LD # $EA SÖ06Ğ9 STA $0315 SÜSC LDA # $0E SÜĞE ST $DOZ0 6ÜZL CLI İnterrupt kesilir. Raster-IRO durdürülüur. İRÖ vektörünün eski haline dönüştürülmesi Raster registerine yazılır. Tekrar normal IRO rütinle- rine dönülür, ÂAçık mavinin renk kodu Çerçeve repgisterine yazılır. IRO'dan çıkılır. 6072 RTS Programımız artık tamamlanmış durumdadır. Çalış- tırmadan önce diskete ve kascte kaydetmenizi tavsiye ede- rim. SYS 24576 ile progtamı başlattığınızda ekranın dış çerçevesinde renkli şeritler gözükecek ve aynı zamanda Cursor yamıp sönerek sizden emir bekleyecektir. Prog- ramımız bazı değişikliklere de olanak sağlamaktadır. POKE komutu ile 2 No.'lu adresdeki değer değiştire- rek çerçevedeki bantların kalınlığını istediğiniz gibi be- lirleyebilirsiniz. Yine POKE komudunu kullanılarak 24645 adresindeki döngünün başlangıç değer değiştirile- bilir. Deneyerek göreceğiniz gibi bu tüm İnterrupt prog- ramlarında süre oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Eğer bu süreyi doğru olarak belirleyemezseniz ekranda- ki istemediğiniz şeyler olacaktır. Örneğin yukarıdaki ör- neğimizde şeritler hareket etmeye başlar. Program üzerinde değişiklik yapmaya olanak sağlayan diğer bir nokta da şeritlerin başlangıç ve bitiş değerleri- dir. Bu değerler program içinde yazı alanının yüksekliği ile aynı olacak şekilde ayarlanmıştır. POKE Z24661, sayı ile şeritlerin başlangıç ve POKE 24635. X: POKE 24588, X ile de şeritlerin bitiş değerle- rini değiştirebilirsiniz. Daha önce de belirtiiğimiz gibi yaz- dığımız pragramda şeritlerin başlarıgıcı 50. Raster ve bi- tişi 248, Raster olarak belirtilmiştir. Bu yazıdan edindiğiniz bilgilerle değişik Interrupt prog- ramları yazabilirsiniz. Yalnız hemen şunu belirtelim: Ek- rarı târayan ve belli bir Raster'de VIC-İnterrupt'ını baş- latan elektrom ışınının hizi çök yüksektir. Bu nedenle ya- zacağınınız ali program fazla uzun olmamalıdır, zira daha işlem tamamlarımadan bir sonraki Interrupi başlayabilir. olt 2,0 MEG RAM KARTI (INTERN ) 990.000 TI 512 KB EK-RÂAM 220.000TL*