INTERRUPT'LAR Geçen sayıda İnterrupt'lara bir giriş yapmış ve makine dilindeki ilgili komutları İncelemiştik. Şimdi bu sayıda bir programla İnterrupt'ların kullanımını öreceğiz. C-6d'ün video chip'inin İnterrupt'lar ile kumanda edil- mesiyle oldukça güzel efektler elde edilebilir. Bu neden- le IRO'lar demo ve introlar için vazgeçilmez bir unsur- dur, Şimdi yazacağımız program ekranın dış çerçevesin- de C-6d'ün tüm renklerini şeritler halinde gösterecektir. Yalnız pprograma geçmeden önce ekranda resmin nasıl oluştuğunu bilmemiz gerekmektedir. Ekranı sürekli tarıyarak gördüğümüz resmi oluşturan katod ışının konumu VİC-İl-Chip'indeki iki bayttan ta- kip edilebilir. Bu iki bayt Raster Registeri olarak adlan- dırılır. Burada Fazla detaya inmeden ekrandaki satırla- rın O'dan 280'e kadar numaralanmış olduğunu belirte- mimiz yeterlidir. Ekranın 280 satır olmasının nedeni çer- çevelerin ve görünmeyen kenarlarında bu sayıya dahil edilmiş olmasıdır. Yazı alanının başladığı satıt monitör- PROGRAMM 7 .&BABA3A C9 FE CMP #FE 53283 (Bit 7) 53266 (Bit Ü-7) Fesim 1: VİC-İ-Chip'indeki Raster registerinin 9 Bit'i 20 ANIL GÜL den monitöre değişmektedir, fakat genelde 50 civarında- dır. Yukarıda sözünü ecttifimiz Raster registerinin oluştu- ran baytlar şunlardır: $DO12 (53266) $DOl1 (53265) $DOL1 baytırndaki sadece 7.Bit'i Raster satırının yük- sek baytı olarak bizi ilgilendirmektedir. Raster registeri- nin 9 Bit'i Resim 1'de gösterilmiştir. Bu registerin en ilginç özelliği değerinin değiştirilebil- mesidir. Bu şekilde istenen Raster satırında $DOLA”'daki Interrupt-enable-registeri (geçen sayıda görmüştük) ile