STD : Minimum gürühüyle eri- şilebilecek maksimum hız. Fuli : Tamn yol. Gürültüler du- yulakbilir. Flank : Kavitasyon gürültüsü! Artık herkes yerimizi tesbit ede- bilir. Maksimum sürat! Saatte 37.5 mill Rev : Kavitasyon yaparak geri gilmek. Alpha kullanıyorsak göster- geler biraz farklı öolacaktır. Ama temelde prensip aynıdır. Yalnız Alphalar Dünya'daki en hizlı hücum denizdiltilarıdır. Sa- clfte 42.5 mil sürat yapabilirler! Ama bu arada öyle gürültü yaparlar ki 20 mil içerisinde duüymayan kalmüaz. Dalış işlemleri için bazı oto- matik fonksiyonlar düşünül- müş, Periscope Depih ile 20 feet olan periskop yüksekliği- ne ya da 150 feet ile tam yol gidebilmek için gerekli minu- mum derinliğe gidebiliriz. Çok isabet almamız halinde ba- zen bDir uyarı İle karşılaşırız: Emergeney surface captain! Bu durumda Emergeney Sur- face ile acilen satha çıkarız. Harita adasına gelince bu- rada hedeflerin en son görül- dükleri noktaların yerleri ve gittikleri yolkarın haritaı üstünde gösterilmeleri ile ilgili bazı ayarlamalar yapabiliriz. Bun- dan başka TİME kütüusünüa ckick ederek zamanı hızlandı- rakiliriz. Uzun senaryolarda bu seçenek yararlı olacaktır. Torpil odasının Alpha ve 688 için farklı olduğunu dikketli oyuncular hemen anlayacaık- tır. Ö88'in 4 ftane torpido tüpü var. Yani bir hedefe bir defa- da en fazla 4 torpil yollayabi- liriz. Ancak 2 adet gürültü fır- latıcı tüpümüz var. Bunlardan başka Harpoon veya Toma- hawk füzelerini de su ciltındarn (20 feet'e kadan) fırlatabilece- ğimiz bir füze tüpümüz bulunu- yor. Her senaryo için standard torpil ve gürültü yapıcımız var ama füze tipleri ve sayıları farklılık gösteriyor. Alpha'arda ise 5 torpido tü- püne karşılık södece bir gürül- tü firlatıci tüpü var. Ayrıca bir Alpha hiçbir şekilde füze fırla- famıyor. Alpha veya 688'İn to- rpilleri araısında fazla fark yok, Tom Claney'nin kitaplarını okuyanlar Soövyetlerin Arneri- kan yapımı Moark 48 törpilleri- nin bazı planlarını ele geçir diklerini bilirler. Torpiller kablo kontrollüdür. Bir torpili fırlattık diyelim. Hede- fin yerini kaybettik. Yani torpil rereye gideceğini bilmiyor. SELECT ile torpili seçeriz. Son- ra ona gideceği yeri DIRECT emri İle belirtiriz. Hedefin gö- rüldüğü son noktaya yaklaşın- ca gene torpili seçeriz ve bu sefer torpilin bilgisayarmmcdı SE- ARCH (arama) emrini yollarız. Toerpil operatörü “Aramcaı programı boşlatıldı” diye bize cevap vereceklir. İstersek to- rptli seçtikten sonra DETONATE (patlat) emri ile onu pallatabi- liriz. Üzerimize torpil geldiğini far- kedersek yapmamız gereken- ler: 1- Gürültü kaynağı fırfatmak 2- Hizlanmak ve rota değiş- tirmek 3 Foarklı bir derinliğe gitmek Sonar könlrölleri denizaltının en önemli bölümü. Ne kadar yavaş gidersek sonar o kadaır etkili çalışıyor. Yalnız unuütül- maması gereken bir nokta var. Artık İl. Dünya Savaşı'nda değiliz. Hedefleri tespit etmek için aktif sonar pingi yollamak yerimizi belli etmektir. Oysa posif sonar İle sadece etraf- tan gelen sesleri yakcılayabi- liriz cma bu aradaı kimse yeri- mizi farketmez. Yani biz onları görürüz ama onlar bizi göre- mez. Ekranda bir çarpı işareti bi- ze Dü İşaretin bulunduğu yön- de bir ses kayncığı olduğunu 57