1 Ekim 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36

1 Ekim 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

cere hangi şirketir nerede ku- yusü olduğunu öğrenmek için kullanılıyor. 5- SAKS ORTA PENCERE üstün- de monitör resmi olan bu pen- cere yüklendiği zaman karşı- mızc bir 1084 monitör geliyor ve içinden beş seçenek çıkl- Ör. 0) KALFEN (SATIN ALMAK) Bu seçeneği seçtiğimiz zaman karşımıza iki seçenek daha çı- kıyor. Bunlardan *DALFELD' ola- ni kuyu satın alma TANKS' ola- ni İse tank satın almacdlır. Kuyu satın alma penceresini açtığı- mız zaman bilgisayar bizden dünyadaki sekiz petrol bölge- sinden birini seçmemizi isliyor ve daha sonra bu bölgenin büyütülmüş haritası ekranda görünüyor. Ekranda görünen bu harita da yirmidört alt böl geye ayrılmıştır. Bu bölgeler- den birini seçtiğimiz zaman bilgisayacr bizden İki milyon dolar İstiyor. Bu bir bakıma yir- midört alt bölgenin vergisi sa- yılıyor. Bundan sonra açaca- ğimiz her kuyu İçin ayrı bir Üc- ret ödememiz gerekiyor. He- men belirtelim ki her alt bölge- nin fiyatı farklıdır. Belli bir miktar ödeyip kuyu satın aldığımız zaman bilgisc- yar delme işleminin yapılıp yer pılmayacağını sorüyor. Evet dersek karşımıza bir fiyat çık- yor. Bu bilgisayarın delme iş- lemini kendisi yaptığı zaman alacağı paradır. Eğer bu Mik- tarı kabul edersek 'SPZ'ye bas- mamız lazım. Yok hayiır delm işlemini ben kendim yapaca- gim derseniz 'SEL'e basmanız gerekir. Kuyuyu kendimiz de- leceğimiz zaman karşımızcı güzelt bir ekran düzeni çıkıyor. Bu ekran düzeninin sağ üst kö- 36 şesinde içinde SCANNER' ya- zon köürenin içinde bulunan tartı'yı Joystiek yardımıyla del- me işlemi bitene kadar orta- da tutmama çalışmamız la- zım. Yoksa sondaj öletinin ucunu kırarız. Bu da zaman ve poara kaybına neden olur. Tank satın alacağımız za- mean ise yine ilk olarak bölge seçimini yapıp 'KAUFTANK'a basmayınız. Karşımıza yeni bir ekran çıkiyor. Burada 'TYP' ya- zan yerden tankın büyüklüğü- nü, ANZAHL' yazan yerden İse kaç tane istediğimizi belirtiyo- ruz. Tankları satın akdıktan sön- ra bir önceki ekrana oradan da 'FERTİKe basıp monitörü- müze geri dönüyoruz, KALUFEN penceresini kapcatmak için İse workbenchtfe olduğu gibi çekmecenin sol üst köşesine basmak yeterli. B) VERKALFEN (SATMAK) Yine karşımıza iki seçenek çıkıyor, Bunlardan “ÖİLFELD' olanı ku- yularımızcı satmak “OlL olanı isşe çıkardığımız petrolü sat- mak İçindir. Kuyuları satmak, alirken yaptığımız işlerin aynı- sıdır. Yafnızca karşımıza bir fi- yat çıkiyor, istersek bunü azal- tip çoğalfabiliriz. Çıkardığımız petrolü satarken önce hangi bölgedeki petrolü satacağı- mız sorüuluüyor. Daha sonra VERKALF'a basıyoruz. Karşımı- za yeni bir şekil çıkıyor. KURS Bir galön petrolün Tiyatı NOCHFERZ Bilgisayarın alabi- leceği en fazla petrol miktarı VORBAT Bizden olan pet- ro| miktarı VERK Verdiğimiz petrol miktarı PROFİT — Aldığımız para miktearı İstediğimiz kadar petrol sat- tıktan sonra bir önceki ekrana, oradan da 'FERTİK'e basıp monitöre geri dönüyoruz. C) BOHLEN (SONDAJ) Bura- da suikaste uğramış kuyuları- mızi yenicden delebiliyoruz. Ya- pacağımız iş kuyu satın aldık- tan sonra yaptığımız delme İş- leminin aynısıdır. d) STATISTIK (İSTATİSTİK) Bur- dan şirketimizin pora, kuyu, cıylık kazanç ve diğer şirketle- re göre durüumunu öğrenebi- liriz. Tekrar monitöre dönmek içinse 'ENDE'ye başmüamız ye- terli. &) EXPERTİSE (ARAŞTIRMA) Bu- radan ise petrol kuyusu satın almadan evvel o bölgenin in- celenmesini sağlayabiliriz. Ta- bi ki bilgisayar bu İş İçin bizde 15.000 $ ücret talep edecek- tir. 6- SAĞ ALT PENCERE üstünde gözete resmi olan bu pence- re bizi günlük okaylardan ha- berdar eder, Yarım kalan oyunurmuzu SA- VE etmek İçin workbench'te karşımıza çıkan "FORMATGAMEDİSK” ICON un- dan kendimize bir data disk yapmamız gerekir. Bundan sonra fekrar oyuüna başlama- İlyiz. Aksi takdirde oyunu SAVE edemeyiz. Bütün bu işlemler- den sonra oyunu SAVE ede- ceğimizde MOUSE'un sağ tu- şuna basıp ekranın sol üst kö- şesine geliriz. Karşımıza 4 şekil çıkar. 1- Disketten dışarı ok Toad (yüklemej) 2- Disketlen içeri ok save İsaklama) 3- 777 programı yapanlar bakkında bilgi 4 Exit çıkış Üyünümüzü oynarken her öy sonunda bütün şirketlerin para ve petrol durumları gös- teriliyor. Beyaz paralar naekit porayı, kahverengi paralar İse petrol kuyularını sembeolize eder, LKL ID AD ue — ei —Z e — -— L eee

Bu sayıdan diğer sayfalar: