Bü ivük Ov dir Mısır Paşasının Karısı Mari Bel ve Onun En Büyük O Oyunu yun İn ps çi ei Mari B inıyanj Di biir in iyi "dede tan T zekâya malik, bu- bir Esan'atkârdır. O$ i Mİ *yahatından dönü- NE Piran adau a. ve tile ismind > di EEE e # rx ğe e EE o 5 SEE BER e uğ” Z EE ğ a lala > “8 z gp © m 23 “iz G 6 bi w “Moskova Mi ilminin en muvaffak atkârları ii Richard Villin ile birlikte oynaması teklif edilen ME mu,, red etmek a kendinde bulamamıştır. filimdi Mari Bel iki La tipte ka- dını yaşatmış ve büyük bir rm | canlandır- aşk? macerasını mıştır. Dünden itibaren Tayyare sinemasında gös sterilmeğe başlanan büyük oyunun kı- saca mevzuu hikâye ede lim: bütün servetini ei Binlerce frank ta borç eder. Bu gencin borç- larını tesviyeyi kabul eden akrabası terketmesini Müşkül vaziyette kalan za- vallı genç, sevdiği sarışın kadını terkederek “Fas,a gider ve elemi Lejiyon ri ranjer kaydı . Bir mü det diği sarışın kadının bir ben- zerini görür; bu ayni dındır. Yalnız be değil esmer- dir. Esmer kadın Piyere ha- kiki ra şkla bağlıdır. Pi- yer kendisine düşen bir mi- pansızların Wtihar Ettikleri Bu Büyük San'atkâr üyük Oyun,, ile Vatandaşlarının Yüzünü Aketti.. olur. O e; Fransa'ya (dönme! iken sarışın sevgilisi ile vi r Sönm nmiyen ğer azib mevzu » Mari —— i sürüklemiş o bu ile all kn ile iftihar > vileyaylz ala yüzünü aketi m. N gen S se s $ hisse si düşen ii Mernis yap” u sırada B a w eri ra e O Klod'ı aldığı Ame- Böyari, genç etmekle meşgul. Fakat bu teselli o kadar mü- iya agi vagtimr cephey Orada koşar. üyük a bütün mağ görüyoruz. ileliğmiz Bir Sam'atkâr Harold Loyd'in Bı n Busene Göreceğimiz Bir Filmi.. Tâs e hayi na lela mi artisti olarak ha bilâhare Pathe şir- angaje edilmi bütün MY Eni müs- tesna bir şahsiy: Sesli filim sipsi son- a pekâz filimi görülen v birkaç Femen ismi bile geçmiye anlar- da Se si yi eks O bir müddet entrvaya çekilmişti, Fakat her intisab eden mii yoldan beyaz perde tekrar çekti ve ona en büyük sikimi e edi ayi o duğu kadar tir de. O kahkahaları limlerinin birçoğu Kn istifade etmiş, sine- lerinden meded um- niyle Fakat Kedi Ayağı Hayat Bizimdir. “Bizden Sonra Tufan,, Ismi Ile Pi. yasaya Çıkan Bu Filim Senenin En Yüksek Bir Eseridir. arp, sergüzeşt, kahraman- e vatan severlik, aşk, ih- tiras, hepsi, bütün heyecan veren sahneler.. İlk —— ve ren kard 'deş müthiş hakkak ölümle ölelim. me bildikleri bir Miş ka- ederler ve ölürler. Di- yana son sevgilisi Amerika Bogard'la yalnız kalır lenirler, arkada; ği in kısaca mevzuunu kiii >> filmin san'- at'kârlar mak filmin yetisi irade mii için yegâne çaredir Flimde Diyüsa rolünü Jo- an Geri e ve te, erikalı ti as- ker ü de m ni er iy ara- anchat Tone tarafından ifa yasak ler. Bu sene göreceğimiz film- Sinemanın En Gözde | Yıldızı Joan Gravvford'dur. Iri göz- İeri kıvrık dudakları ile kalp ri teshir eden bu Se Ml en fazla kazana yegâne san "atkârı: — edi bir filmde w Gravvford'un mii di o Amerika'da değil, hak temsil kabul e n Joan ettiği her ismi filmin yakl Avrupa- Gra filminde ettiği rolü bihakkın dü “hiçde böyle bir filim değil- yapmış, temsil ettiği şahsi- Hilye itle yüzde — — Sonu 12 inci yüzde — dir. Bu filimde biz onu meş- | bir terazinin ogi Vi oysa- hur alâmeti farikasile, göz- | lar diğe e de Kedi Mez ile aku Fakat Ayağı' DI oyalar, son fil- Kedi Ayağı'nda yalnız | minin san noktasınd. an san'at göneiyo. Sinema | çok ağır banda kanaatin hilesi değil açıkca izhar aimektali Bügün yi pa, Amerika vi müstesna filmin ya! yon matbuatı; Lui'nin seneler- AYYARE yüilniğ da gi are çevirdiği filimlerin al ni li psini bir araya getirse ve bizim için bir vk sineklik! | |