Padişah Bostan iskelesine giderken ve kapı kulları ye Türkler teşrifata son de, Ayet ederlerdi. Düğün, cenaze, di- j m Yan, merasimle yapılırdı. O | rece ri- | i, ekâbirin verecekleri Byafetlerde bile teşrifata riayet ün şrifat defter- cl yeli kabul olunacağı, le ziyafet verilece- e 'aman teşrifat memurları hâzı ulunurlar, mecilse ilk evvel ki- Min geldiğini, hükümdarın ve sad- ın ne tarafa oturduğunu, zi- asıl devam ettiğ sonunda vezirlere, ağala- zirdeva, inden kürkler verildiğini ya- Vi r, gününü ve saatini bile tes- t ederlerdi. Ziyafetler rin sonum- lala da hilât giydirir- tafsilâtile ie Miş, Di Feat a altına da şu satırları Yazmış; ir Micra bu hakire cinin bi çorbacıya iter «senesi sl ve lar donluk Ni verilip lâkin mumaileyh ©ndi hazretleri tarafından ve- vi Galiba hatırından ç ban in. hüsnü tabiri ile a olundu. in m defterleri mü- Na, Hatta küçük izade bile, vis olduğu Mn, bütün ziyafetleri teşrifat da yazılmıştır. Fakat hiç bir İSrifat kirabında T: ir hüleüim di dir in kılıç e törenine ir malümat e hükümdarlar Sala Mç mayis ii tanbulda kılıç kuşanmı assa Eyüpsultan ille lırdı. yi bilhi “inde yapıl Yüp yo büyük bir ehem- Hâslar kazasının Hâslar kadısı Si Miyeti yübde de pek çok me- Ki vaj Sl Ağaeskisi mesiresi, eydanı mesiresi, kalamı: Mesiregi e ” mesiresi, er dek re pi iler i, Bülbülder: Bunda n başka, on en bü lü idi: Ebüssuud efendi, Bediüz- zeman, Ali bin Hızır, Vankol Mehmed efendi, Tacittevarih sa- hibi hoca Sadrettin efendi, Kıbrıs fatihi Mustafa paşa, Nişancı Feri- dun bey, Yalak Mustafa paşa, Mustafa iza Celâl Tevkii, tabanı yassı Maha paşa, Kara Çelebi zade med bin Hüsameddin, di) paşa, Cafer paşa, Sokullu Mehmet paşa, Pertev paşa. mıştı, rüldü, ve türbesine gömülmek na- sib ein adı. hem eğlence, hem ibadet yeri idi, Kılıç ku: Fakat gl keramı hâlâ ie törenini orada yapar dı. Eyübde kılıç kuşanma töreni yapılacağı gün padişah Topkapı sarayına gelir, kubbe altında isti- rahat ederdi. Bir taraftan da alay azırlıkları görülürdü yın ter- tip olunduğu kendine haber veri- lir verilmez kubbe altından orta kapıya gelir, herkes padişahın gel- e an e Gil. Biniş habe- ri gelir gelmez, herkes atlarına biner, bayramda. nerede Yelin 1 1 lâma da geni ile a, dışarı çauşlar alkış yaparlardı. h yer öpe Gin a miş ise, orada ei ei ai padişahın gelmesini beklerlerdi. erime gelir ii atların- inerler ve yer öperlerdi. Bu dail çavuşlar leşi yaparlardı. AKŞAM NN Kafes ve ferace devrinde Istanbul Türklerde kılıç alayı e meşguller | alkışlar, padişah binek taşına di. rı gene ortal Sonra le Ee biner, ye- dekleri, giderdi. ar e val ilik zaman camiin avlusunda bir binek taşı vardı. Padişah o taşın önünde atından inerdi, Vüzera iki kapı arasında a karşılarla, yer öperler, nek taşıma inerken İşin başlardı. ın sağında du a Ele Tür- beye iri il sadrazam Şeyhislâm inda dururdu. Kılıç kuşi sid sonra dönüş başlardı. O zaman eye gene padi- şahın koltuğuna girer, binek ta- şında ata binildiği yunlığ sadra- zam padişahın önünde yürürdü. Cami avlusundan çıkıp ta doğ- ru Bostan iskelesine gidilecek o- lursa, sadrazam iskeleye kadar Mah k isleri Sahife 7 Her gün bir mesele “Sanat için mutlaka aşk lâzımdır,, Bir çok gençler 7 m in bu dağlat — dağlar bizim ri ği > Radya stüdyo- halk sanat- Meşhur ni tanburacı Os- an behliven — Harikulâde.. dior, hakika- ten de harikulâde. kapıyor: «Bu dağlar bizim güzellerin dağıdır hey.,» Osman pehlivanin uzun pala bı- sallayarak eni edişleri Radyo stüdyosi vi o iskemlesi etinde bu palabyl halk sanatkârının 0- ruşu insana garib bir tesir veri- yor. .Nihayet konseri bitti. Halk sa- natkârı Osman pehlivanm ai kübik mavi Taa azba! ll sa- lona çekilerek an başla- dık: sman pehlivan.. bu kadar içten çalıyorsun ... Sanatına bu derece düşkünmüsün.. SIZ sa“ nat olur mu? Sanat için mutlaka âşk lâzım mıdır? — Aşksız sanat olmaz... Fakat ne gibi aşk? — Meselâ kadın — kadınsız, e hiç bir kaniim... Padişah binek taşına inerken, al kışlar ie Sadrazam, pe şahin gene koltuğuna ni im bindirirdi. Ke yığa binili sadaları Eyüb sahillerini çınlatırdı. Bu resim, padişahın Bostan is- kelesine gidişini o gösteri nünde, ne kulları yer öpmekle meşguller.. Ahmed Refik Posta ittihadına dahil olmayan ecnebi memleketler: Seneliği 3600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. tebdili e yirmi beş rmek lâzımdır. İbi za göl şey Size garib bir şey söyleyeyim mi?, Yanımdar bir kadın olduğu zaman ben başka türlü çalar, baş- Kendisinde toplanar lerdik. Bir gece, kadınsız bir mec- Vis.. eh ne olacak?. Biraz gevşek lıyorum... — Anlaşıldı, dedi, seni coştur- mak lâzım., in çıktı, bi ie tanburu! çıkan şarkının mn o dakikada değişti Kailin. kadın aşkı güzel sa- dir. derecesi vardır. Onu aşınca aşk sanatı ezer... — Bir zamanlar yer yüz üni halk musikisini istiyorlar ari Bu salgın çok tavs sadı değil mi? bir buhran gibiy- a mak sinin insan üzerine tesiri bundan ibartetir, Bence hakiki musiki, bu halk PR a Nasıl | ki artık bündani 10 h kü e iğ Çok çalışm dan başka hadsiz bir b aşkı lâzımdır. Bu LE ziyade aşk 'isti- yen bir sani — Ge ler di heves ediyorlar, diyorsunuz.. ya kadınlar? Genç kızlar? — Onlarda halk m ne ve bu sazlara karşı büyük bir tek başlı iğ içi miyet veriliyor. Siz il Yi ve Ankara Per eim ey İstiyoruz ki memle- yu ÖZ mi yeniden parlasın, Sükan âkin bu işte sizin gibi ie veya bir kaç sa- u sanatkârlar ola- cak?.. m bir mektebi, öğre- ticisi, EN Mali yok Eğer bu musikinin ilerle ni istiyorsak halk lere öğr dir? DAME, musikisini ve etmemiz lâzım deği — Doğrudur.. lâkin bu halk musikisi, halkın rağbet ettiğ manlarda hiç mektebi falan ok madan kendi kendine ilerlemiş, vakit halk bu- nuniyetle görüyoruz ki bu tin yeniden uyandırılması, er tılması, büyütülmesi için son- s gayretle çalışılıyor. Bu rağ- ıştır. Bunun için ta- ki gençlerden pek renmek için geliyorlar. rdan istidadlı rr lige. Göreceksiniz ki da Ik musikisi papucunu dama ataca! ankara Mer dilde gazete e kitapları bütün ebeni kitapları ve Gr eyi ucuz olarak Üesse- selerinde tedarik edebilirsiniz. Telefon : 3377