“AKŞAM Yazan: SULEYMAN KÂNI Abdülhamit mükemmel e yazim ahalisinden teşkil ii > alayının «kendisi- terkip bulunduğu» bali eyi vaki olan bir ihbar ü rine bu alayı derhal dağıtmıştı. Bu alayın kumandanı olan meş- hur şeyh Şamil oğlu gazi Mehmet süvari paşa ile müşir Fuat paşa da hay- lıca tazyik görmüş, hassaten Fuat dg istintaklarla iz'aç olunmuş- Miro mühim anlarda gece ya- rısı bile olsa aldığı jurnal ü .— bdülhamit yataktan fırlar, zum gördüğü Erime a br gönderir, bazan mabeyin başkâti- Jurnal üzerine müzakerede bulu- nurdu. ; geceler sabaha kadar uy- Idı mesiş, telgri raflar in en vahim ss ere va di 1! Bunun için bu talimlerde hafi- yeler dört göz açarlardı Zaptiye nezaretinin kadrosun- > say sivil polis memurları ha- inde ya müntesip em dört SP li edilebili; n fa dahil idiler. «Padişaha sada- kat» bunların ağızlarından, ka- lemlerinden durmayıp akardı. © Bunlardan bazıları yalnız şah- sen hafiyelik ederlerdi; maiyet- lerinde hafiye teşkilât ve tevabii iyetinde ise diğer derecelere dahil olan ha- e mürekkep bi Eary . yg bulunurdu. Bö; i reisleri itibarile ii asa ağ mıntakalara ayrılmıştı: ıldız; aş: Çırağan, Feriye, Dolmabahçe sarayları ve Sarıyere kadar Rumeli boğaziçi semti; 7 — İstanbul ve hususi surette levihaneler; mevl ; 8 — Serasker kapısı; 9 — Zaptiye kapısı; 10 — Babıâli; 11 ; met reseler, 12 - Şeyhislâm kapısı, 3 - Tekke ve zaviyeler, 14 . Li- man dairesi, 15 - üdar, 16 - Kadıköy, 17 - Çamlıca; şehzade Bakırköy, elimde, 21 - Ada- lar. sTebekal bâlây hafiyeleri jur- mallarını doğrudan doğruya padi- SARAY ve BABIÂLİNİN İÇ YÜZÜ — Tercüme, iktibas hakkı mahfuzdur Dört sınıfa En . hafiyeler, Istanbulun muhtelif tarassut mıntakaları şaha takdim ederlerdi. Kendileri- ni ortaya atmak istemedikleri me- selelerde jurnalları dolambaçi yollardan isal ederler yahut mai- yetlerindeki Ba tiyolerlen ei Tefrika No. 615 'dı; merhamet, insaf nedir bilmöz- lerdi; fenalık etmekten âdeta zevk alırlardı. Bunlar «tabakai bâlânın» nü- Km ve himayeleri mar idi, di; pir nefiylerde büyük olm karşı şahsen sami- mi ve sadıkane merbutiyetleri olan ve işgal ettikleri makamlar itiba- padişahım hayatını muhafaza pala ve endişesile icraata yahut ren bu ialekat ea ya mensup görünürler kalarını ızrar, ihanet ve as kendilerine gayrime! satler cel elbi gibi resileler namus- ii haricinde saydığımızı be- yan etmeği bir vicdan borcu bili: Beşiktaş cihetinin muhafazası doğrudan doğruya Hasan paşanın memuliyet altında idi. Bu tarafta e en a Da v9 seten da: caal kin- eld, Evlatlığı Da kk paşa da kendisine iyi hir muavin bul- muştu. «Mehdi» dediği sopasını hatırlıyanlar hâlâ bulunur! cak o büyük hanüman o mur! er a, e anlar Hi kar. . ifrit gibi davr aza n bu he in birinci ani e karşı taabbüt der sinde hürmetler göstermekten tanmazlardı. Maruzatlarını birinci sınıftan müntesip oldukları efen- e di vesatet yalnız hareketleri deyi Gişe leri bile t ufak bahanelerle en büyük iftiralara kalkarlar, evler basarlar, «tahar- riyat» mein Yalnız mala değil, ırz ve namuslara da göz di- kerlerdi. Bu sınıfta si m nın mahut tavsiyesini yerine geti- 1 zamanda iki mesleği ve de yok değildi!.. yolda Fehim paşaya imei ede, a e rütl kadar çı- Kan bir Mus: Ee ve pe üniforma- sile ar masasında hile yaptı ğı için a konulan, dayak yiyem- Ter olduktan sonra ikinci e böylelerin amel taacı edilmez! u ikinci sınıfta bazan ifa etti- Zi bir hizmetle «tabakai ye yükselenler görülürdü; o zama! me de padişaha ör 4 Kânunusani 1936 Yetmişlik matmazelin 8 milyon franklık mirası Matmazel bu parayı, kendisini dans dansöre bıraktı etüren, Şilili bir ntekarlo Ynahe nn kar — dava görmeğâ başlamıştır. Dava 8 milyon frank- lık bir mirasa dairdir. Mesele şu- dur: arie Baele isminde masına rağmen yaşlı bir mg Yaşı » imişe yakındı. F lü i k mt zinolarda, bilhassa dansinglerde gi geçirirdi. etmişlik omatmazelin en çok sr şey dans etmekti. Fokstro- a, tangoya bayılırdı. Bu yaşlı k den dansa davet edecekler bi bi çok bulunmaz. Bunun için mazel Baele gittiği EN ücretle istiyeni di ettire; kekleri angaje eder, onların kek. ları arasında saatlerce dans eder- di. Matmazel Baele Kadın vefatından bir sene vel Luis Beaza de la Gerli is- VE Şilili bir dansörle kanışımış” e la Cuadra çok iyi dans et- mesini bilirdi. Hele tangoda ©- nunla yarı kimse yoktu. tw abayı yakmış TEE bulunduğu dansinge gider, dan- sörün başkasile dans etmesine im- kân bırakmazdı. oğruya maruzat takdimine selihiyeti olurdu. (Arkası var) lanmaktan daima tahaşi eylemiş- tir. Hasan paşanın Beşiktaşı muha- | nın arzını kendisine teklif eden irisiniz — Mori! Yarın hak huzurunda Sultan Hamit beni kurtaramaz! Haydi işine! Diye mesleki Başka bir defa da bir jurnalcıy: — Ha ös sele be mo- ril P... luk e Diye mi Birinci sınıf hafiyelerin maiyet- lerinde âmirlerinin emirlerini kö- rü körüne icra ed gördü eri si iftihar eyliyenler çok- en, yoldan ilerliye, gis bâ- W çöken Er bile vardı. İkinci sınıf yeler See belet a mi5 idiler, Göz- lerinde ancak para, mansap var- (İl Ahmed Rasim: Eskâli zaman, fazada ati gülü sayıla. — eceye vardırdığı bile olurdu. | Amatörler için Beşiktaştan Ortaköye kadar teh. ğ dalmi ve hediyeli e mıntakası idi. Beşiktaş hudu- | otoğraf dundan gelip geçen atlı tramvay arabalarının her birinde bu hudut müsabakamız dahilinde Beşiktaş karakoluna ” ğe ensup gizli zabıtadan bir mem dır: biner, yolcuların hal v ie Yİ eke daimi Ea lerini, sözlerini tarassut ve teces- amatörlere obez s ederdi! Yolcuların eek Mu- — Her ri müddeti radın bulunduğu Çırağan sarayı bla Sak yek cihetinde gözlerine, sözlerine pek İÜtörler eserlerini her hafta #3 I r € ge inmeli Male ŞAM fotograf müsabakası memurlu- fi 1 Tahir paşanın hali- (İğuna» vermiş bulunacaklardır. (Tas “ea : iş İl radaki okuyucularımız n ni, mesleğini evvelce izah eylemi ojik pedler mk Hi label ik. Burada şunu ilâve edelim: lara iştirak edebilirler.) > Ei 4 — Eserler 6X9 ve 9X12 eba ismi ye damda. olmali — Müsabakaya üç türlü fotog- ni eseri kabul edilir: — İnsan resmi (Portre) Manzara (Peyzaj) C — Son bir hafta içinde geçen vukuata aid havadis resmi (Aktü. “ tozraflar retüşsüz ve si- Üh mz basılmış olacaktır. Tie lak veya e olabilir.) A rilecek e açık razıla. resim R 5 2. sup bir he: dikten sonra 2 PORTRE, BEYZA > yi .ALİTE eserleri arası we birer tesim seçilec. #fak batı ee ŞAM ez Şömoşyralliln m «AKŞAM» aa an ül ER K- ralık kitap hediye se ire e tapları kendileri seçecek! Amatörler fotoğraflarınız gönderiniz ! eğ ilerlemiş olduğu için dok- Dansör Cuadra sini kurtarmak kabil olamamıştır. Kadın öldükten sonra noterlik- ten tasdik edilmiş bir Meri de hül Mimi olduğunu ileri ir mışlardır. kat zl) ünl iğ larını yemi vasiyetname nin olduğuna karar ver- miştir. a üzerine mirasçılar isti- mahkemesine başvurmuşlar- ie. Bu defa, ahlâka mugayir ol- nokt sından vasiyetnameye dan bir kaçını ve eski başvekili M. Jasparı gi tut muşlardır. Bu itibarla menin çok meraklı Bilsel. anlaşı- lıyor. İşin garip tarafı şudur: İhtiyar matmaze paraya miras sure- ti Sekiz milyonu yi metresi olduğu bir zengin bırak- mıştır, Matmazel Baele kırk sene ev- vel 28 yaşında iken zengin Vanderbiltin kâtibi mister Butgers Le Roy ile tanışmış ve bu adamın metresi olmuştu, Mis- erikalı 12) Hafiyelerin listesi, r çok dans etmemesini tavsi- oy, matmazel Baele için ye ni Fakat kadın buna | Niste > bir villâ tutmuştu. ehemmiyet vermezdi. Ölümü b er sene bi ise gider yüzden ol tur. Bir gün fazla | birlikte terli dans etmiş ve bunun neticesi ola- Amerikalı | ihtiyarladıktan ve rak bir kalp buhranı geçirmiştir. aj KR sonra matmazel Baele kadınla arasındaki rabıtayı tescil ettirmek üzere evlenmeğe karar vermişti. Fakat tamam nikâhları e sayim sırada, 5 temmuz 1926 da ölmi sim vasiyetnamesi a- çıldığı zaman 40 milyon ira tığı emin ın bu paraya öneli milyon- ları avuç avuç sarfetmeğe başla- , © 5 ij Eğ iri e ğ ğ peker Bu paraların azinolarda kumarda erimiş, bir Di da genç dansörlere yediril- miştir. * Posta ittihadına dahil olmayan ecnebi memleketler: Seneliği 3600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur, Adres tebdili için yirmi kuruşluk pul göndermek idi Şevval 9 — ım 68 8 İmek Güneş Öğle İkindi Akşam Yatn E 1246 233 726 947 12 Yi8 Va 589 726 1219 M6 1658 VEN ha İdarehane: Babsâli civar Acımusluk Sok. m. 13 Ne