# Sahife 6 AKŞAM İŞMİNEMA)| Marlene Dietrichin yeni filmi Kadın ve kukla filminde artist büsbütün başka bir tip yarattı ransız muharrirlerinden Pi- di. Filmi çeviren Marlene Diet- richtir. Filim İngilizce yapılmakla beraber duble edilmek suretile Fransızca bir nüshası da hazırlan- mıştır, e Kukla, İspanyanın bol güneşi ilamda çiçekler arasında vakayı canland E- biribirlerine Bunun için Marlenenin N 3 p» gs Ş J ER vd La < gi o tamamen benimsemiştir. Kadın ve Kuklanın mevzuu şu- dur: Conch Pasgual isminde ler veriyor, onun her erine getiriyor. Antonio, bu her- cai kızın elinde bir kukla halini alıyor. Filim bu kuklanın nasıl Oynas nık Kalpler filimlerinden büsbü- tün başka bir tip canlandırıyor, ederek bir avr demiştir ki: nemadaki muvaf- öbür peilniei borçluyum. Beni o buldu ve yetiştirdi. “Yakın zamana kadar benim erkekler üze- olması arını göstermesi ve bir şarkı söylemesi yetişmez, Artist iyi m iyi idare edilmeğe muhtaç Bir artistin muvaff. için bacaklı Marlene şimdi başka bir rejis min nasıl olacağı her tarafta me- rakla bekleniyor. n oynadığı Liselotte von ismindeki eserile çok Re Şimdi iyileşen sanatkâr Tria giinazkine vd edir İmsan | — Marlene Dietrich “ ene ve kukla , filminde Bpeyel aya inde Gi ANA e m Marlene “ Kadın ve kukla , I filminden bir sahnede İ hazırlanıyor. Bu filimin adı «Âşık- Heinz Ober- meşhur oAlman lar» olup kitabını lânden, şairi Goethenin Hermann ile Dorothea | ismindeki eserinden mevzuunu alarak yazmaktadır, Lubiç evleniyor Hollivutta en çok para zanan â Meşhur rejisör Lubiç bu hafta evleniyor. Lubiç, Vivien Gaye isminde genç bir İngiliz kızıni çok beğenmiş ve kendisine ev. lenme teklif etmiştir. Kız bunu kabul ettiğinden bu hafta Arizo- na hükümetind 'niks şehrinde evlenmeleri m Vivien Gaye üç seneden Hollivutta bulunuyor ve iliye, âye, romanlar yazıyordı Lubiç Hollivutta en çok para kazanan adamdır. Senelik ka- zancı bir milyon Türk lirasına > an b kındır. Rejisör çok puro sigarası a a mıştır. Filim rirken günde otuz kadar ek içer. Lubiç şim- di 50 yaşında: *X Mondial filim sosyetesinin yn İcra Pompadour is- n baş rolünü Kati nl ea Rejisörü Willi Sehmidt » Gentuerdir, ken- disi şi imdiye kadar yalnız filim ri çevrilmesine Viyanada aim etmiştir, Filmin MEŞRUTİYETTEN ÖNCE Manastırda patlıyan tabanca Yazan: Mustafa Ragıb a içinde Birimi. durmuş- T İgrafhane kapısından ayrılas | rak ve araba beygirlerinin altin | aman genç im, hayat endişesi karşısın- da irkildi. .. Bu müthiş yaylım ateş önünde koşarken kemala pim layan bu ölüm korkusu ile genç fedai, şahsına aid ven istikbal ümidlerinin yıkıldığını görür gibi iy ri Fakat f bey, bu can pazarı anında ii e hesabına, müs- memleket u; düşünce birdenbire derin bir diyorlar, başının üstünden aşara! kerdisinden ileriye, meçhul bi: Genç tasını ğe halde a) hiç bir mediğ 'ndisine isabet iği- vermiş bir mülâzim için bu larda nasıl silâh kullanmak lâzım geleceği malümdu. Fakat Arnavud silâhşorların ni- şancılığın bu inceliklerini bilme- dikleri, mavzerlerini ayakta iken kullanmalarından anlaşılıyordu. 'ünkü yakın mesafelerde hi eye- ettikleri halde, kurşunlar yüke ten yesen hedeflerine isabet edemiyordu. Bir an çinde bacağına kaynar bir su damladığını sandı.. Bununla beraber, bu hal çok devam etmedi. Kendisine ilk yay- lım ateş açıldığı noktadan henüz yirmi adım kadar uzaklaştığı Drahor boyundaki tatlıcı, akal lebici dükkânının önüne geldiği sırada sağ bacağına kaynar bir acağına baktı; sıcak bir kan sız- dığını hissetti, O ande yaralandı- «İiğimı anlamıştı. Arkadan atılan bir J < Sıra No. 167 Hürriyet isyanına karşı en rtaran mülâzim Atıf bej o. un, bacağını arkasından dek den çıkmıştı.. eren , kendisinin ne sureti? BEER Gi anlamak i için baf” nı bir kerre daha geriye çev"! iri: ed biri, diz çi us ş, önünden nlaşılıyordu ki, b mini klipli ın kayrsf madıkları nişancılıkta tecrüb€ idi, A in ş > ladıktan sonra tekrar koşmasi devam etti, Atıf Bey arkasından atılan Yü” zn lerce kurşuna rağmen silâhşorl” rın bulunduğu noktayı terket” el erini ği Bu, kendisi! 1, kendisine ateş ede mler” ini ip ğ muh# cak” ştıkça fızların da er koşa: rını tahmin etti, par yalaşırman ateş ediyo! denle yaylım i açan in silâhşorlar, hem e k, h e işin n hav vi arkası”