e Sanifte 4 Temoçinin Rüyası Türk tarihinden şanlı sahifeler * YENI ASIR 2 Möüyis 1936 Irkların uyanışı bir hayal değildir Hayatta pek genç iken yalnız kal- Bölem sayısı: S1 mıştı. Şimdi yine bütün acılarıyla yalnızlığa avdet emin Bu gelen Şi bi Reymon- dan kaybolan Montreal beyinin meydana çıkmıştı. Bu ina- el kei midir? Bu yanında- ki oki Istifhamkâr Başbuğ de Reymond sizi ve derin bir sevinç duyduğumu: inanınız. ei arpanın en eri uğunuzu iyzah Mn misiniz? Ben ilber Eryal babanızın en vefakâr dayi yi biriyim. de karda gör- ehadırlara zi kurtara! Beocia m nelik mil uları o taşıyarak Canbeye kyn. lik once onu takdim et Jilber Baal maiyetinde bu lunan zabitlerden birine ses- lendi: r dö Mirozand bura- ya al Danincsk karşılaştığı- mız büyük Arab kuvvetini kaçıran k gencini gel de gör... Bu cidden bir harikadı Canbey sizi hürmetle selâmla- nız. Sizi önemli BE İmvvetin başına ve — Bana inanmış olmanı teşekkür olen Fakat nil geçirebilir, yüce beylerden olur- sunuz... — Yurdumun hasretini çe- kemem. Bana onun kokusun- e daha tatlı gelen şey yok- En bey biraz daha açık konuşacaktı. Hattâ bir gün gelecek Türk atlılarının bütün Evi eki de ele geçireceğini iyecekti. Sonra böyle bir me: e okuyuşu ( gösterilen nezakete yaraşır bulmadı. Yal- niz e Mamiyenin bir sözünü tek- le sevgisi imanların en büyüğüdür. ei Eryal fazla israr et- dil lan y — Peki... Re; söle mm K letimelar; mi bıraka- cağımdan erihim. Benim işim. Sienile a Melike onda sapsarı kesilmişti. Mega “dg fenalaşmıştı. Mar- — Demek şimdi bizi bıra- kıb gideceksin... — Elbette... Sen de birlikte gelmiyecek misin? Hayır Canbey mn bir Sene kad Süriyede | e eda göri gm iie var. Pek Ben izi same ui gem un ba- a Bir « si Ci bir kenara çeke--" .” De li > koydu, dedi ki: — Canbey barde şimdi sana birşey söylemek sırası ir, Ben müslüman dini elmiştir. gireli hayli olmuştur. Artı zannettiğin gibi hıristiyan de- ğlim. — Doğ.u mu söylüyorsun Marguz? — Pek doğru kardeşim. Iki arkadaş “birlikte tekbir şüphesi çizi yere kz devam — Can si bu kadi Ben yi ai . İzin verirmisin ki onu ralionale nikâh edeyim, Canbey bu sözü işidince dü- şünceye daldı. al muha- teni ediyordu. elman ini iyor” ki Ay fikrini ide Mat guzun sölerin teyid etti, —Sen ne yaparsan ben ona yalan Eğ razıyım dedi He Marguzun yeni ismi Sıtkı idi, Canbey civar bb rden . ane şahit ve bir ho- arak kız Si kerirsi Harga “ikâkıla dı, te bitince içine a Sak acısı çöktü. Bal çoktan ölmüşlerdi. Şimdi vE anası kız. kardeşinden ga. ayr deri, korda a velli delikanlı.. Kız bank) için ülkeler Fakat işte onuda bili, Kim bilir belki bir daha yüzünü görmeden öle- a ir hüzün Sel teninin nci .cisıni imz tu. li onun am ne dei meğe başladı, Hi; e Oanloe zi bale belle mişlerdi. Can bey bir dakika için de- rin düşüncelere daldı. Süriye- de olduğunu unutmuştu, Günler- ce aylarca geride kalmış olan dumanlı değlile çevrili mem- Di ketine, oi engin çayırla- kçe, Te- li Cebe, Buğurcu, Timur han birer birer ,gözleri önün- den geçid resmi yaptılar. Li hayetsiz ilime ez yeşil ça; lar ort dür ya imi lialemeyinz Miesdiz” ilerliyorlarmış e aft 1 inci sayfada — N Italyan askerleri oto- mobil yil tuttuklarından u hafta sonuna kadar A- varılamıyacak- paytahtının an- Musavvadan kalkan tayyareler muntazaman Tsana gölü sahi- line iniyorla, ar, Gondarın cenubu kisinde Debra Taburu ii eden a mi. hareke- tinde Massis “alyan kolu, Kober Şimdi itaat eder gibi görünen karaların Avrupaya diş gıcırdata- cakları günler de gecikmiyecektir Depeche de Toulous gazete- sinde Edmond Haraucourt ya- zıyor : Dünya her gün biraz daha külliye tıpkı Balzac” m“ Şag- bir m hakkiyle tamamlanmış bir iştir. , Fakat bu O ve herkesin satm: tan geri kalmiyor. M birbirlerine karşı peni rıyor, bu yi daim. lenen korkular & eni ile birlikte devamlı bir kızgınlık havası oesmektedir.. o Millet- lerin (o böyle bir h k net .eriy. u hakikat, yeğ ne İni paradoksal gö- rünse de pek mantıkidir. Bu hak isteme hareketinin, lar veya tabiat tarafından en az müsaadeye mazhar olmuş milletler arasında doğacağı pek tabiidir; bunlar, her yerde hük- meden fakat kendi aralarında daha büyük bir şid detle hâkim olan sıkıntıdan mustarib olduk- zelil, ve ayni deşleri yarılarına ii Şimdiye muhtelif y lerde m lerin eni ettiği ini. ve etraflarına, edi irinrer in zi yade menfaat birliğiyle bağlı kalabalıklar tapla- dıl Amerikancılık, yacılık, asm cereyanları odoğ- “ likaclr, müşterilerini artırmak İçin işlerine elverişli olan “İrk,, ye ifratla kullanıyor! lar, fakat antropolo- ihtiy; Ri enin sari yorlar, Oni inakaşa trkedelim, Şimdilik bizi meş- mesele ilmi i olmak- sele bunu bilmektir. harb, bize miras ola- rak, hazırlamış olduğu bu ihti- lâfları bırakmıştır; harb, yalnız Avrupa milletlerini müstakbel a Bi e iz hazırla” kalmamış, aynı zamanda ür kıtalara, en kret san- dıkları onun hegemonyasına son ver- üsl askeri bir organize edecekleri mistiğin formülünü vermeye itina ettik: “Kendi mukadde- ratlarına hâkim olmak millet- lerin hakkıdır.,, Bundan bize karşı mukaddes sbmiL açmaya ih lanmış, bizden daha kalabalık ve bizde yet dele ii bir tik miz tarafından idar edilen ve bizden li is- istilâ için üzerimize yürümek “> zaman . bu milletler rensipi ona kâfi Pi ii ve gelmektedir Ne — tehlüke ya başlamıştı. Ve şu “sarı tehlike , Tabirini icad etti. Sonra - Jap: harbı, eski aa e iste- yen r gök gürültüsü gibi ei ; yeni iie da, hea endişededir : dan korkuy. yn al . kuyor. Mançı ancak bir İline kli; meselesi bir başka başlangıçtır; Italyan- ların Habeşistana hücumun: Birleşik devlerde bulunan -zen- cilerin duydukları heyecan iç- ten p. 5 içe saran Sıtmanın bir alâmetidir. “Ürabrusta ve Misir Satlânlzdi pelin akk ocuklar nasıl 7 be Bu Tabiat kanunu neslin muhafazasını emreder. Bu kanun herkese başkalarının zararına olarak kendini müdafaa etmeyi telkin eder a bul şaşıcıdır, ekse- » G6 5 — 5 z şim: minnettar talebelerimiz bilenler de vardır. Çünkü bizim garp medeniye- timiz onların memleketlerine, asırlardan beri özledikleri bir sulh ve sükünu getirmiştir, bu yüzden bize olduklarını idrâk ettikleri için bizi sevdik- > bilir ize bağlı rsi istifade sine sakrkri yali i, Fakat bu at ve ondan doğan eçinme: muvakkattir. çün- iyi gi a Bi tabiat al dayan- “Ta biat kanunu neslin muba- ye emreder. Bu kanun herkese başkalarının zararına olarak “kendini müdafaa etmeyi ei eder; bu kati emir kar- sında semi fedakârlıklar a katıl Bu büdiseleri amd bi- olmıyan ırkların ikin etmek mecbu- Şimdiye Okadar pek yavaş devam etmiş olan inkişafın, dünyanın yeni değişiklikleri Mimi çok an >