24 Kasım 1935 Tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 6

24 Kasım 1935 tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 6
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Büyük bir tiyatronun ku- lisi arasında neler oluyor Salondan görünen cennet hurileri, rengâ- renk aşk çiçekleri kulis arkasında ise dikenli çalılardır zik yüksek kudretiyle, ezme bir parça çala çala bir perde kalkıyor, her filmde gördüğümü lerden birısi, iş il perdenin - arkasında İisler arasında çıplak balet he- yetinin oynak kızları ne büyük âlem içinde yaşıyorlar, Ha- yatı küçülterek Kai sahne- almak, © k hayat ki çol n kris- tal buzlar sallanıyor, ufuk karan- ia her yer donuk ve &oj ğuk, ç bir uu karakışın fır- alar rı arasında aş ik iin hararetile pejmi baş açık, göt eni; an: Eczacı Kemal Aktaş alaca büyük yelpazeler sanki melteni eg üzerin- de müphemiyetler dalgalanan bir pi Müzik aşkın dili esine tmpo binin lar. onlardı seyredilen bu muhteşem sahne a vam Yerde molkça perdeyi örtüyor, muzik, aşk ve efsane sahnesi takdim edilirken için için sah- nede eli an ve cinayet oluyor, Elhamra bu hafta ha- kiki ayi e alan hayatını aşk, mu: eseni içinde Mez prezente. “eimekter Elhamra Şi uzatmaktadır. Meslekte ehliyet sinemacılık kudreti böyle olur. Gelecek hafta sinemacılık dünyasında simdiye kadar görül aktır. memiş bir inkılâp yapacal Siyah gözler enenin en büyük filmidir aydanberi Parisin mı telif lie terime olan ve belki de bazı sine- müti di göstere- cekleri “ Siyah Gözler, filmi- nin pek yakında Tayyare si- nel da gösterileceğini ha- ber aldık. Avru medh Ki ede ini ie eyog! “ Sümer ması ee dört leke m bir kaç filme nasib maz- hariyet * Si; ai derece yüksek bir film oldu- ğuna en büyük delildir. Harry Baur gibi dâhi bir iner ile Simone Simi bir yıldızın. elele getirdikleri bu senenin en yüksek ve en güzel bir filmidir. Bir çok ari daha ev- velden bize “ Siyah Gözler ,, in ne zaman ve hangi sinemada gösterileceğini sormuşlardı. Bu yazı ile oku; larımızın mı raklarını tatmin etmiş eren Gel lecek hafta Siyah Gözler meyi de şimdidi Dr. Goebelin bir söylevi Ar filimlerinin yedi şartı nelerdir? Halkın zevki terbiye edilebilir... Hükümet ve kanun sanat yaratamaz. O ancak arın yürü- yeceği Kli gibi âsil bir. ödev görebilir. elma ve Al- man Ki li ilerki istiyor, bu roşürün başına Rayh - bakanı Dr. Jozef Göbbelin film hak- kındaki söylevi konmuştur. il ada (görünür. r endi arını kendi düşünce ve duygusu ile kendi hüne- rile yapar. Ar'ın en büyükleri nihayet kendi memleket- lerini lb N ni ım yürüyece; düzemek gibi asıl dee yerine getirebilirler. Onların açik bu EE ve ileri- gayretleri inden, sanatkâr hükümetin ilgisini görür. ardım ya aartkirlar YE e Gm ami ve kıymı RE — Hiler ve in sinema diktatörü olan kadın olduğun anlatarak olur. çekten budur. Yaratıcı filmlere ve film arı nın yaratın; e yükl ei mek iste: ödevin, tiyar tarihin yuğurup serer diği bu ar kanunlarının da konulmasının ne kadar ie ve güç / olduğunu biliyorum. Alman Mr en mühim siması Leni Riejeustahi arsı güzel Fakat ai a ulu- e kanunlarının aynı Sahnenin filme üm! düşüncesi artık ortadan malıdır. o Sal kendi film kendi ifadesini kullanıyor. 5 Ez lere kaldırmalı lâkin hali o'an sıkı ilgisini hiçbir zaman kaybetmemelidir. HALKIN ZEVK" RBIYE EBILIR evki değişmez cam- siz Mİ şey değildir O, e yi a yol lin te ie ii evi solgun bir estetizme yar- değildir. HAK EVI Bilakis, pek geniş bir alan- da yayılmak kuvvetinde olan filmin diğer sal öne: ir yeni" | ziyade gelimenii li tıcı ar vasıta- iyle bir halk arı olması |8- emi ysk Salık anana ve | zımdır. Lakin “tarihine dayanan ar büyük ödevi halkın acı ve se- ları li yah bo ie e vinçlerini Keremi onu ar lâzımgelen bir çok şa leri e Demek oluyor ki film günün bii görülmelidir. Film ancak bu prensipler üzerinde ar kudre- ni gösterib yükselebilecektir. FILM ARININ 7 TEMİ ulan kendisini kaybetmekten sakın- malıdır. 0 EVI MEYVE ü: Dünyada kendi kendin döyürel tek bir güzel sanat yoktur. Ar için yapıla- t iğ. : Safo Alfons Dödenin ölmez eseri r bir romanın filmi: Tarihin meşhur bir kadını- mın ismini m Ka ay- kırı bir tari) bâni bu kadının ismini iie rıl seyrederken insan romanı oku- mu ve ayni | hayatın yor. üşkün bir kadımn, o Safo e yapılmasında model- ken- Sa ratıcısının yaratma idare- sini taş üstünde adildir büyük yapılara rae etmesi halkın acı gülün heyecanlarının öeeiil edildiği maddi Tm li re faydasından ve natlar arasına almaktan vazgeç” melidir. FILM ZAMANA UYGUN OLMALIDIR Beşinci şart olarak Dr. Göb- bels filmin bütün arlar gibi esir edebilmesi şart kurulan ilmin üyük vw kendi. ulusal pi ini koru” makla ber, kendi varlık ve iliyetinden)gurur duyan ulus” ları ayırmağ; eğil b: leştirme; imasıdır. ULUSLARI BİRLEŞTİREN KÜLTÜR KÖPRÜSÜ

Bu sayıdan diğer sayfalar: