Güzeller Fayvanlara Düşkündürler Yeni Asır 7 Sahife Dünyanın: en yünce Betty'nin nefis vücudu- u ne kadar haris . bir iştih: ile gözetliyecekler. Orta bi 17 (A.A) — Barak; cir) vesair kanunlara n tahsis men (mu göre esi veya adiyen olunan m kanun oi eslek ericindaki Mükellefler Meslek Emi em dukları karşı Maliye bakanı söz larak, Spidülly” ve mapa Aşk Ve Saadet e ee ili erikanı ruf yem Mae Waset, Kile in dari gn sir en kızlari kültür bakanı diye kadar bu e ardan ilüicik mu- verilecek maaşların simi ileri sürerek bu- masının o mümkü: olup gedik m ve görülen zarure! ısında bu merakli t m verile- ın. üçte iki e mu- ce miki zi n 2 çıkarıldığını val kkat mahiyeti ei da: k teklifinde zarüret Sari deliği bildir: encümeni mazbata em Mükerr ükümle t olduğunu ve bundan kanunla tesbit edildiği ibi askerlik iter gör- memiş olanların devlet hizme- tine mıyacağını — ve artık dışardan fr muallim a- ına ihtiyaç kalmıyacağın! bildirmiştir. Bu görüşmelerin sonunda ka- un hükmünün -35 sene- lerine şamil olduğuna dair mad- de, veren bir takrirle kanun- dan ş ve diğer mad- Orta tahsil ii heyeti Sililetei tayin oluna ikta- m B. ani altmış lirayı eleği k üzere alına i ımcı mu alimler hakkın. kanunun görüşülmesinde ibi b saylav- ların ami ki rak Kültür bak orta akel) imali iii İlimler için kanunda muayyen şartlar o bulunduğunu ve bu dpi) 02 1040) cevap vermekten de çeki Bir gazete Mae Westi rilen mektuplardaki istin e ce nişanlısına anlatmalı mıdır? a Tahsil O Okullarında | # İ Kültür Bakanı Bay özmen İmtihan Iİ Şekilleri Etrafında Iyzahat Verdi okulların — muallim . ihtiyacını karşılamak için bu: tekliflerin yapıldığını . söyledi... Bund. ret bulunduğu noktasında israr ederi rımızda ço- cukların muallimsiz ki için sunulan. Ne onanma- “sını istemişi “İmtihan Şekilleri zmen fırsattan istifade ederek okul- nin e kaldığını 17 talebe- imtihana irmediğini ve ki “ön 789 ah benin de ğini ortamekteplerde ise 28 son sınıf * mevcudundan 1110 - nun sınif geçtiğini ve vay kaldığını söyle- ve bu neticenin (neden ileri geldiğini: anlatmıştır. Kültür Bakanı, yeni okullar ya bina, okuma vasıtaları, 934 der yılında 127 sınıf açıl- dığıni bildirmişti Kanunun birinci ikinci mad- deleri okunmuş busuretle alına- cak muallimlerden liyakât g; ös“ terenlerin kurslardan geçiril, daimi muallimler Li Kadınlar içi değ geleceğin değeri vardır. n bilmemenin hayırlı ola- di eğe a kaniim. Bir erkeği, Mr ela asla betbaht yayi tının en büyük aşkı- “KönyaKadınlı , Grable we çok sevdiği e nı tanıyan bir kadın sevdiği im amı ke: mila bağlamak için her fedakârlığı beli; midir? — Fedakârlık mi, elbette. An un göz iz önünde sevdiğinin şerefini a > vin Ve Güzellik Yalnız İnsanlara Mahsus Değildir.. imi Dek ve kopeği şartı ile... Bununla ei şu- na inanı bul rum ki fedakâr sevdiklerini tuta- bilmiş kadınlar pek nadirdir., De erkek iti ile ev- lenir mi Ee evlenebilir. Genç- ME lin dekelarina düşkün” dürler. Fakat evlenmeğe ge- lince N eğişir. — Bir kadın me adamın mali yardımını kabul ederse onun in çeri mi? — Bana a so- anlardan karşılaştıkları möielelerin Üallini beişenlesi ir. Bundan ötürü vap veremiyeceğim. Suali soran sir kızın paraya ihtiyacı ol- nlaşılıyor. Fakat yardım kabul EN sevdiğini kayb- Re nr Buna ne cevap lebilir. . Sevilen vicdanlı, ii isinin bir adam ise alâ.. Aksi halde yardım is- Konyada Kadınların Dörtte Üçü Çarşaf Ve Peçeleri Atmışlardır Kola Fabrikası - plloyapini Bir Baraj - Çocuk Esirgeme Işleri Konya, 19 (Hususi muhabi- | nıyor. ai ii manâsız ; rimizden) kadınlığına | inatcili lük soysal ve si) hakları veri- değil, darlık ve & yellakki ildir. lirken “Konya * kadınlığınında | Bu içtim: — ni un (vaziyetin) yeni: yül e mes'uliyet yüzü ve sür önünde payına — düşeni yap- Kiya “kali bugünkü ağa wvelki | değerini ve yerini ıyaci mektuplarımda kısaca bildir- | kadar soysal rüşte ti Konya kadınlığı, içtimai ha- ğer .şarlarımızdan bazıla- | reketin işçilik safında ında kadınların peçelerini at- | beri meme kendini yaşatan kli umacı kr çıktık- | bir kütli adın ve ları ları duyulduğu halde hiçi mizi, i Konyadan ie ses yükselme- miştir? a termek istiyenler Buna. bâşka manâlar veren. sebepler gös bulunabileceğindön temas edi- yorum. : gün Konyada çarşaf kul- dokudukları beyaz örtüyü, (şel- me) denilen kıvratmayı kulla- İmmâsı için en bir takrir kültür encümenine ve- addelerin görüşülmesi : bu taplantıya birakılmıştır. im bu: e sonra ii 7 saylavı Fikri pi tü iile İZ tahsil eden oğlunun tahsilini bitirin- ciye kadar. ve üç kızının da ilk, orta ve liseleri biti tmiş ve dağ tar. Ku- rl Perma günü toplana- lerind. didiniş tiz zan hem ta ve bugünkü: y a- pol u yazıdan ğunu z şayış telâkkilerine bağlamıştır. hadiseden, ne oka Bu da, bugünkü görüş ve gi- | sevinsek . Ve bu işin tabii ve denk bir tezahü- | gösteriyor ki, Türk kadını, si- rüdür. sal hakkını da umduğumuz- Ono ovluğun ilâniyle. kendine | dan fazla bir kudret ve gü- gele en öz Konya kadınlığı. da reyiesi Cenerjile) kullanacaktır. k mı? e Yi ve el nyanın zirai sahadaki kı- okumak mak har arlık ve durgunluğunun de- Lsln- Kytlağak illet Lin ğurduğu iktisadi sıkıntıyı gi- lerine devam etmiştir. - Artık ermek için Konyada bir kol onya kadınlığının özü de bu- | fabrikasının açılmak istenildi- yp e telâkki ve ce- | ği hakkında dolaşm an yanlarına uygun e ik- a ii bulunuyo; İlerisi için onun ğa devamından ürkülecek ve en- e ki bir nokta kalma- > Bal İren harekete kısaca dokunmı küçük birde me vermeyi gereki undan üç di lke bir kızın erkek eibiseni diydi. gini, boyun bağı taktığını ve böyle gezdiğini gazeteye yaz- u kısa yazı, İstanbul erzi br arcanl Duy- duğı öre, vilâyetimiz sınır- e cile çıkarak Akdenize dökülen Göksudan kay mak isteniliy, or. Bu su üzeı de bil son o tetkikleri ve — Baştarajı 8 ıncı Sahıfededir —