| cemiye | | ba ibadet L pılan işa. leri ve ihadet gusiyotle berkesin nazarı di tini celbetmiştir Birçok de il tan yapılmış küç mabetlerine giderek bu din! merasimi seyret- Mmiş ve sonra ecsrar dolu meraklı Bafhalar ortaya koyan ve bu me. Teaimleri yakından tetkik ve les- bit imkünma çalışan meşliur ka- dan ressamlarından Na Dok- lin Doğu Hinde doğru gittiği za. j man bu işlerle uzun uğraşmalar | yapmış, fakat kabile reisleri dini | am'anenin fotoğrafını aldırmayı günah saydıkları için fotoğrafı- Nt aldırtmamış ve resmini yap- maurya dahi müsnade etmemişler- dir. Kadıcağız yerlilerin bu his. lerine hürmet etmiş ve âyin sıra: | sinda fotoğraf çıkarmak — göyle #idursun, resim yapmaktan - bile gekinmiştir. Fakat uzun zaman- lardanberi orada oturan yaban- gıların yardımiyle yerli kabile İ tanışmış, onlarla iyi an sonra bu ka. dini âdet ve mera- en ince teferrüstmma Bimlerini kadar yakından ve döst gözüyle üzun incelemiş ve bu —hususta kitaplar yazmıştır. Bu kilap gimdiye kadar bilin Miyen birçok din! âdet ve mera- Bim şekil'erini meydana- çıkardı. rafta bilhassa din uğraşatnlar arasında bü- yük bir alâka uyandırmıştır. ). Doğu Hintte ahalinin din to- Kâkkileri Hintlilerin Budizm di- Hinden mühim ve ona benzer bir dindir. — Yalnız ilâhları sayısız. dir, Dini âyin olarak kabu| edilen her $ ibadet gekilleri, simdiye kadar di k 'de görülen ibadet ezih ve edibanedir. Doğu Hintliler bu — ibedetleri- e Modra derler, Modranın mulh telif sekilleri vardır, Bunun bir khsmı diğer dinlerde tesadüf edi len sekillerdir. Meselâ: Doğu Hintliler tesbih kullanıyorlar, Katolikler gibi bir kap içerisinde mukaddes su bu- dunduruyor ve onunla kendileri. M temizliyorlar, Bu suretle abr deate benziyen bir takrm mera- anlattı. Neyse öğleyi kaçırdıysa diğeriyle tebdil e İâl edil Basırna llet,, demek istiyordu, kıllı kollarını dirseklerine kadar hezik olmıyan pı avuc tuz aldı. V er yemeklerin al ki yemekler daha e€ Maşayı gerdi ve balı; baya sokmak i F Pat koydu t TEtkikleri Ş ira “kırmızı - biber!, Podivanelerde de nereden kırmızı biber — olacak!,, biber!,, diye bağırdı. Onu da verdile Hindlilerin garip ekilleri Ozların hütün merasimde takip ettikleri gğaye kendilerini ruhlarını ilâhla- ştırmaktır. Doğu nen büyük allahı (Sulh duğu için ibadetleri de h ve edibanedir. den birinde di det ettirec esnasında n mabette ar- kasını duvara bağdaş ku- rarak oturur. İbadete gelmeden yatındaki edamlardan ve- ivabasından biri tarafımdan ir. Bu elbise ; vücudunun etrafına sıkı sıkıya beyaz bir ku” maş sarmaktan ibarettir. İbadet ettiren kimsenin omuz- ları çıplak kalır, Yalnız kumas, | vücudu sardıktan sonra bir ucu sol omuzundan arkaya atılır. A- lelâde merasimde giyilen elbise bundan barettir. Büyük mera- simde ibadet ettiren başına altın- lr bir tâç takar, boynuna birçok tesbihler asar, bu tesbihlerin kı- salarını kulaklarından atar, önü- ne bir buhurdan, bir iki bardak su, bir lâmba ve birçok çiçek ko- nur Toadet ettiren evvelâ bardak- daki su ile ayağının tozlarını si- ler, ağzımı yıkar, sonra iki eliyle çiçeklerden birini alıp vücuduna sürer, Havada bir iki yuvarlak gizdikten sonra başıma götürüp Ğ i r, Bu çiçek ruhu Onlara göre-ruh mi: dede oturur. Allahın ruhu ise Beyinde bulu- nur, İbadet sırasında her ibadet ettiren kondini muvakketen Al, Jah olmuş sayar, Onun için mide- deki ruhunu, beyindeki ruhuna götürür. Çiçeğin vücuda değdikten son- ra başüstüne konmasının manası da budur. Nitekim ibadetin so, nunda ibadet ettiren çiçeği ba: şından alır, Aynı merasimle tek: rar eski yerine götürür. kendisini allahından ayırıp, Tu- hunu tekrar mideyo gönderir, Gene Doğu Hinite yapılan iba. detlerden biri de sırf elle yapı- lır. Bu jbadet şeklinde de ibadet ettiren iki parmağiyle burnunun bir deliğini kapar, Diğer eliyle başı üstünde daireler çizer, Bu hareket ibadet ettirenin nefes almadan tahammü! edebileceği müddetçe devam eder, Sonra boş eliyle burnunun diğer deliği ni kapar, Ve bu hareketi — dört. defa tekrarlar, Bu kabilenin daha iki, üç tür- ü jbadetleri vardır. ki, ibadetler ruhu tenzih maksadiyle yapılır, Bu ibadetlerden birinde ibadet ettiren mukaddes bir a- Raçtan yapılmış bir toz alır. Par mağını ona batırır. Sonra o tozu akşam var ya! Birini r. iş olur biter. Bizima Bay Ganü aşçılık sanatından da anlar, Ve yal- mız anlamakla da kalmaz. Bu Sanatın - prensiplerinin ih- gördüğü vakit de sabredemez, işe karışır, elenler! anlatırken, ev sahibesinin taze bir | balığı kaynak suya atmağa hazırlandığını gördü, biütün eperjisiyle buna mani oldu. Bir eliyle sımsıkı kadınm bileğini tuttu. diğerile de kadınım elinden balığı alarak P başiyle ve el işaretler yapmağa başladı. Bununla: “Durun, kımıldamayın! Yalnız bakın balık nasıl pişiri- “*Tuz!,, kumandasını verdi, Tuz getirdiler, Bay Ganü sıvadı. Pek o kadar lartnı tuzluğun içine sokarak bir ten tuzlanmış olan balığın içini, di- “Ama bu kırmızı Balığın içini, dışı e biberledi, B meliyat da sonra, koca ağcı “gkara!,, ku at kadımlar, bütün işa- Tetlerine ra mek istediğini — anlryamadı lar, Kendisi ini dı. - İskaraya benzer bür gey bulamadı, Bay Ganü için bu bir macbla teçkil değildir, maşayi yaka- ladığı gibi 80 n korları ileri çekti. D- bırakmadı. (Bereket versin lden pişirilmişti ) maşanın üzerine koyarak s0- at sobanın deli; dar olduğun - vye ateşin ümerine düş- iye bağırdı. “Bütün mullağı dumaz. ve balık kokusu — kapladı, Bv Yani | Bu- | distlerin tbadetlerine benzer, Bu | Yeni Eserler: | İslâm * Türk ansiklopedisi 22 inci seyiğı İntişar otmiştir. Bu profesör Kâmil Mirlenin mühim — bir makalesi vardır ki İslâm hikmet bu. kukunun en mühim bir bahsi olan Si - bâs hakkında bu kadar kıymel H tetkikat — memleketimizde ilk de- fa olarak intişar etmektedir. Buadan başka, Bağdat Ulemasın, dan Abbas Azzüvinin, Mustafa Namik Çankmın makaleleri, Ömer — Rızanın imalara dair kur'an ve hadis tetkik. beri vardır. İslâm anaiklopedisi re- vyakyon heyeti ilmi mesüliyetten niçin kaçınıyor? Müsyoberler he — diyorlar, bizimkiler ne diyor? Ünvanli maka. leler ve diyanet rels vekili Ahmet amdinin yavrularımıza din derateri. ı alahada diyanet riyasoti azasından Bir'ev kadını aranıyor Çocmksur Bir av için kunsesiz bir rin Ankkara caddesinde Vakıt Kl- tabevimde Buy Behrama müÜracaat, Na & Teli (1588 SAHİBİ : ASIM US —| Basıkdığı yer : VAKIT Matbaası Umumi nesriyatı idare eden Refik Ahmet Seveneki evvelâ alnına, sonra ensesine, o VAKHKIYT FİLİ iCILİK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ FİTAŞ İDARE MECLİSİNDEN: Şirketimizin, hissedarlar Umumi beyeti içtimat sureti âdiyöde 37 ilim. (H etteşrin 1941 tarihine restlayan pes> | gembe günü saat 13,30 da İstanbulda Beyoğkunda Yeşil Sokukta 15 muma, || ralı dalrede aktedilecaktir, Hayati ümymiyeye iştirük — edecek | bişsedarların malik — oldukları — hiam Benetlerini tarihi içtimadan bir hafta evvel Beyoğlunda Yöşlü - Sokakta 15 | Bumaralı daireye tevdi ederek muka. bilinde makbuz almaları lüzımdır. RUZNAME MÜZAKERESİ: 1 — Tdarae meclisi ve murakip Ta- porlarının okunmast Ve tasdiki, 2 —1 eylül 1940 - 81 Ağustos 1041 hesap yılma ait billinço, kâr ve zazar hasabınm okunmnası Ve tasdiki; 38 — İdare Meclisi Gzalığına mu- wakkaten intihap edilen 'bir gatta in- tihabanım tasdiki; 4 — İdare Meclisi ve Mmurakıbın h. rvaar, İ | KAYIPLAR Ağva yöliyle Üsküdar arasında oto- | ra parumı zayi ettim. Senetleri ge. tirene bu paradan başka — mükâdat | verilecektir. | sahipleri meyus bir halde, Bay Ganü ise sevinç — içinde bulunuyordu. O, şyimdi tam “Spher'ini” bulmuştu. Hem balığı kımartıyor. ateşi üflüyor, ve iştihasanı tahrik eden balık dumacının — tesiriyle burnunu çekiyor, hem de balığı çevirdikçe yağlarmış olan eliyle, balığı soğumadan yemeleri için yemek masasını hazırlamalarını kadınlara emrediyor ve: “Taze belık Sicak değil mi? Yeme at!,, diyordu, Nihayet, başı ve kuyruğu kül üstünde sürüklenen, balık pişli, Balığı bir tabağa koydular Ve Bay Ganü- nün: “Çabuk! Çabuk! Sıcakken İlmon ve şarap — verin! Nerede şarapsız iki para etmez!,, diye “nazikâmne, bir surotte verdiği emriyle hizmetçi kızı çabucak limon ve sarap alması için göndererek masa başına otundular Bizim milyoner onların hatırı için kendi tasiatlarını değiştirecek değil ya! Ev sahibesi balığı kesmak — için uzandı. Bunu gören Bay Ganü: “Rica ederim, rica — öde- rim, Sakın!,, diye bağırarak kadının elini tuttu ve hae- Iyft sırtlistü cevirerek — ötesini berisini iki parmağiyle bastırdı, İkiye ayırdı. Var da gimdi böbürlenme! Hizmetçi kız beronu getirdi, Bay Ganü limozu koser rek yarısını bütün avucuyla yakaladı ve balığın üstüne öyle bir sıktı ki limonun suyundanmaada içi bile aktı, Bay, Ganünün iştihası yok mu sandmız? Balığa bakarken Bay Ganünün yuttuğu salyalar ka. dar belki çininin icine limon süyu akmamıştır. Şarabı da getirdikten sonra yemeğe başladılar, Doktorlar midesinde katardan muzlarip haataları sd ve daha bilmem ne bad tavsiye ederler, Ya hastaları kulaklarından tutup yemek Masasında Bay nünün kargısma oturtsunlar, Onların mideleri isterse ofyanın Ücnmar sokaklarından daha bozuk olsun, rında görecekleri manzaranm onlar üzerimde we y tesir yapacağını görürsünüz. Bay Ganü yiyor birey; saka oynamıyor! Hm öyle yiyor ki kulakları bile katırdayor. Başta dişleri, dili ve UAİ Lek aa d e TÜRKiYEe iİŞ BANKASI — axat , — Ladet 2000 Liralık — 20007 | Bi 3 ., 1000 , " 4 Küçük Tasarruf D.” ÜN ş esapları 3 200 . gi 1942 İKRAMİYE PLÂNI 26 ae / KEŞİDELER: ? Şabat, 4 ğ e AM &i A Mayıs, 2 Ağuwtaa, 2 İkin- — | 50 , De * ğ citeşrin tarihlerinde F . Bülklamı y Ş yapdır. | 200 , a anbul Belediyesi ilânları Tahmin B. Tik Tem, 1140,00 85,50 Köprü muhafızları için ' 38 adet palto, 1220,60 91,10 Taksim meydanına dikilmük © İmacak 8 adet tayrak difEĞİ yi 4«21500 320,63 Temiflik işleri için alını , lem malzemci tanzifiye, 418,75 sı41 Kartal Küçükyulı ikinci / kulunun yıllık Mtiyacı içi? yaŞ Bebze, / 8226.75 5200 Kartal Küçükyalı ikinci P okulunun yıllık Ihtiyaci kuru erzak. Talmin bedetleri He ük teminat mikdarları yukarıda yağıl! Ti açık eksillmeye kotülmuştur. — Şarinameleri zabıt ve dürlüğü kaleminde görülebilir. İhale 191101 çarşamba günü Daimi Bncümende yapılacaktır. Talip leria ük teminat makbuz tupları ve S1 yılma ait Ticaret Ödası vesikalariyle iaale saatte Dadni Encitmende bulunmaları. ,/. oA Türkiye Cumhuriyeti ZİRAAT. BANKASIİ Murulüş türilir. 1888 — Sörmüyesi. 100.000,000” Türik L0f Şube ve Ajans atledi: 265. Zirat ve lıcari ver avın banka muameleleri, PEKKAT: Hasaplarmmöak” Daralar bir seme” içinde 50 ,.y aa — # ııı/ Yüşmmiyenlere — ikramiye çıktığı takdirde —© Y0 tazlasiyle 4 * D Mart W #aziraa 19 Ey'OL t Birincikkeei