| yg ki i Çember: A se iel talâkatiyle Vİ NR gi büyük il garp ( Map üyeli Di Zâmand. İri e e hr Ray: Kahalasama al e ka küreleri lensi Sttil di kleri va. A lisan ihm No yi ik pi di- atın, gayesi ei Ve Sulh dokt, rini bı Şimdi de Çemberlayn'in ağzın- erin de e Ta Almi tarafından EN millet ei m hi ape ortadan riktirme ateşinin önüne gei » Polonyalıların ve Çeklerin istiklâ. dini geri almak için mücadele edi- imi Çemberlayn bugünkü ii z ve İngiliz za. feri iyi hakiki sulhu vere. cektir, “Hürriyetin kurtarılmış olduğu- emin olun uncay: a kadar. döv vüş e- üzerinde uçan İngiliz e 28 (A.A. reti ki İn ngil a sg ERE dün ge. ce şim; e üzerinde .) — Hava 1. isti! iş r, ri üzerin- A) — b dinde aran İngiliz ga sie habirleri 27 şubat akşamı yapılan ve asi a erilen İngili la dıman ta e Ber. eler ra Ruhr havzası üzerinde uçmak iin veren keşiğ faaliyeti hak kında mektedirler. M rin geldiği istikameti bare alarak acele etmeğe görmeden Eee iyonlar ca ialeyi A Şi Ba Pari elle bütün kuvvetleriy. vet, Çemberlayn böyle söyle. le ve Fransa ile İngiltere yok. için bundan başka hakikat tur, — Lö TAN — wi Panama kanalının * Müdafaası takviye olunacak Baldoa, 28 (4.4.) — Reisi. mi e Kanama mi bağa etti tiş et steikte Ez iğ lantik ile Pasifiği biribirine bağ. mi curl iç ne ör iğye i beyanatta iyim imi al öyle Başvekilimizin teşekkürleri 8 ÇA A) Refik Saydam, sekizinci yıldönümü Ankara, kil Dr. lerinin ileratlra teşekkürlerinin lâğına Anadolu Ajansını memur imlecini yele p. Kral Karol Romaya itmiyecek Bükreş, 28 (A.4.) — Kral Karolin aa ii edeceğine dair D.N.B. ajansının verdiği haber resm e mahafilce tekzip olunmakta: miş an tayyaresinin uç- tuğumu e de bu tayya,, muharebeye girmeğe teşebbüs simemiştr Bir müddet konra ME yrı Messerchmidt arkalı ye tesadüf gi ise de bunlardan biri 300 metre kadar İm olmasına rağmen iki o A bir çarpışma olma- iz filosu, Berlin üzerinde uçtuktan sonra birkaç grupa e pi ve bunların her biri ii e Ruhr pey ii uzün Re si ei a e er pro. jektörler, Ea işe RR ve hava şidde dafii bataryaları tli ate. ri n istihkâm. 2 larının mi yet. lerinde raki yanığı la ve eylem Londra, şa iel ka. nal a uçan yale va di alt sürdüğünü beyan etmiş. tir. Zabit, gin umumiyetle pek Haa e ilâve etmiştir. ri rının üstünde bile amil karşılaştığı ye- güne muvaffakiyet, kendilerini takibe uğraşan projektörler ol. muştur, Kayda değer yegâne hâ dile HA Londra Avan kilden şa erini Ti yeli. Türk 5 fikir V ca ediyoru in tabirini bunun “ bul Li cılığı ie dan a ada Si “Anla 1 buslardan bududundakı siy t d aşarak istiyoru: mat ne mek kaldığımızı Hem, demagoji sanmamanızı isterim. Kendimi. zi kaybettiğimizi kabul etmi - rum, tayyareleri eligoland civarında vukua ir. Burada Alman batar e de tay- salimen üssüne dönmüştür. 1 iğde Londra, 28 (A.A.) — saat zarfında bilhassa hav: man tayyaresi Emi A vamkâmarasın Kafkasya hududuna ait br sual soruldu 8 (A.A.) — Reuter: m kamarasinde ii me- B. Str rk — So kında Sin kesini istem B. Bul tler şu e yermiş- matbuat yatılan birle hudut haa eden mi hi Şişli Halkevinde bir malimat almamıştır. n üzeri B. Strauss n bu kısmında hiç bir #aaliyet kaydedilmiyor mu? B. Butler şu cevabı vermiş- tir; Fa aliyi A tarafta kay- ediliyor. matbuatın bahsettiği ei eler teyit eden malümat e dün gece edebi bir toplantı yapıldı Başlarında şair t K al Çağlar bulunan bazı genç- lerimizin çıkardıkları “Yücel” isimli sanat ve fiki uası- rin ümanizma'nın arayıcılığı ile kendimizi bulmak” prensip- leri etrafında münakaşalar ya - m e öm beyanname - e Yenihal izi saliha natmı asla, köke, ö nat davamızm emri. ie verdik. Siz ağabeylerimizden zi te: ei ve irşat etmenizi Ti- iştir. Böylece münakaşa ve bir genç ln inlea mn müphem olduğunu ve “özü aravış” şeklinde ka- teklif etmiş, Hüseyin Ca. “hümanizma arayı- â kendimiz bulmamız, eli ediyorsunuz? va tir?” Ben kendimi iğimizi avare bir halde zannetmiyorum. yaptığımı da m diğer arkadaşlarım me amenizden bir şey a uz Ş rmı? (yüceleilerden ma- nadık!,, cevabını verdiler.) Tâbirin an pim tek- lif eden. genç a arr Pi e e 2 Kurumu Girahi yili Rİ kütüphaneleri menfi ile di küçükler tarafından bir müsamere verilmiştir. Resmimiz iz temsildeki İk : e gece Franz Kiya Ero ükleri gösteriyor EE ai ki değil, her şeyin özün! Yücel il ardan ye ie Bür- yan daha vazıh bir gakilde an- değ vekdİr, ki aramağa ei içtimai bünyemizi anlatân biyatımız her şeye rağm ranmamıştır, Mevcut iki ü taba bağlanıp okalrla Kendimizi arayalım. Hüseyin Cahit — Şimdi tamamen, sa a- ç ki- AL “Se p Tunç da hünanizmayı kurkce söyler İsih etmiştir: Me m imi a gem 3 — VAKIT 29 ŞUBAT 1940 Abaza at ananeleri kaç gün önce Ada; Bir varında misli görü! 'ncinin sev liği kı şin Si simdiye kadar işitil ai tarafı, gencin ie det ve an' nelerine inanması ve bu korku EN pe Kız idi. Akraba ile evlenmek an ane ime ve gürel kat | kat dderlen. emi an'anesinde şöyle yıt vardır; Kam e erik satmaz, olursa o vi vakit bari dn evliler rını da satar. Şöyle ki ızına der. Valde ve peder bunu simezler. Koca da ii ve ço- ga ı bir — doldurup e. pazarına dci allığı yıda mi meni kadar cinsi sai etini tamami; tur, yahut unutmuş görünebi ir, Bilmem bugün bütün neler yaşıyor mu? İnsan alım ve satımı devrime ait bir an'anenin eye bütü ziy rığiyle yaşama: i, ne de insanlık aile. istan ve Aphazi: ebedi; ei en bizim için bir ie ye tur, Türklük ve Türk ları vardır. NİYAZİ AHMET zi. ranir Fikir köleliği bağlanır. MR. ie İşiz bünin e ie En sert ve en mail Yeryüzünde mad add CELL daima dal en üstündür tâ arşa kadar!,, sözü şişkin bazular zin- üs Vakat ruh ii ezecek bir rai henüz insanlık bu- nde Gövdesi kıskıvrak ba; nde ai yoktur. Zulüm, kendisi TİE in bu iç Kiye Jen o diy Sn "iç Klm inanış! ştan ve ağlı adam eğe utlar efendi ruhları taşıyorlarsa, ETA başeğdirmenin «im- a eti KEZ zi için yüreği titre; r köle vüc ire Şak olduğu halde, rşisında kilic, » Göz- re aşk haline gelmiş şeref duy- görmek istediğim kuvvet, işte DİR ından doğar, Yurdumda sıl bu ve hakiki kuvvetlerdir. Bu kutsal kuvvet, e var, Hem bol ii var, Fakat kendilerine ve im m yuranları, bazan bu kuvveti inkâr eden ruh ükleri içinde örüyirai m. Meselâ, ieeiikobie bir | sil 3 ur, Bir sanat meselesi, bir içtimai dava mi eni mey amina st Bakarsmız; bii ai ar, muka Mi Ba gizi İlk yatla ir ve âl,, Katiyye! yiye ea başl arlar, yi geri daha çabuk değiştirirler en, bunun sebebini, yorum. Hakikatleri bize göre değil, âle; konaşanla; mlar gi eli öteki Yünleri kü a ala iç kı Fikri bir Kalan göri yüzleri kahra» kon başka, yazar- yecanla şayet bir şey söziemieler, ağızlarından ihti- kaçırmışla kleri gün: çekik Ar İĞAyA, nt Hâ Aa? : O ME mürekkebi daha kurumamış. Ne çi kar kahrı nü bn ke; ii sürmüşlerdir. Yakalıktan manlıkla - böbürlenmişler, bir ve daha kolayca fikir, inanış, vvetimizin sıskalığında bulu» ünmez zincirleriyle m eme göre muhakeme di, Iler gözlen mik bu fikir köleliğinden 1Z HAKKI SÜHA GEZGİN Tunu aramalıyı ğine