dd 7 da :g gi lu ön edi 4 m 10 ,70 18 Dedikodu zâvallılara çocuk Hazreti İsa ile evleneceğini zanneden teslim edilir mi? İstanbul sokaklarında her gün ibelere tesadüf edersi - örtü arkası ve yanları sarkan kolalı beyâz başlık İı, kesik saçlı ve garip kıyafetli o- lan Bu kadınlar, daha doğrusu ka- dınlıktan çıkmış olan bu kadmla- tin önlerinde bir sürü takmış oldukları halde sokak 80- mektep muallimeleridir ve önlerin deki çocuklar da vim mİ Bu rahibelerin nasıl r: duklarını ve ne fikirler besledikle. rini düşündükçe çocuklarımızın o Zihniyette yaşıyan insanlarm le bir tür! rehibenin mazisi . ne teslim edilmelerine a ermiyor. Bir kız çocuğu| vet ediliyor. Onların şerefine bü - yük bir ziyafet veriliyor. Kız gelin lik elbisesile o ziyafette hazır bu- lanuyor. Rahibeliğe namzet gün anasını, babasını son defa ola rak görüyor. Çünkü ziyafetin so- nunda bütün akrabası onu artık olan kız o ölmüş ve a ularak ebe- diyyen gömülmüş farzedecekler - dir. Arkasma giydiği gelinlik elbi- se Hazr: landığına delâlet ediyor. .İ Hazreti İsa ile evlenmek için öl- bi size anlatacak olursam be'ki siz de bu işe benim gibi akıl sır erdi- remezsin Mazi: Parisli güzel bir kız ana- s'le, babasile ve kardeşlerile mes'- ut bir hayat geçiriyor. Orta tahsili- ni henüz bitirmiş, yüksek tahsiline al etmiyeceği için anası, baba onu kocaya vermek (istiyorlar. Talipler de yok değil, Fakat kızca gız rahibelerin pençesine tutulmuş olduğundan hi gözü kimseyi ve ballandırarak e ki — kızın aklını tamamen çelmeğe mi vaffak olmuşlar. Şimdi kızın na» zarında dünyanm en büyük saade & öldüğü zaman Hazreti İsa ile ew | © Temmer. Bu fikri ona telkin eden Piar lerdir, Yoksa orti eden bir kıza böyle ze bir ka naat nereden gelebilir? $ bu raddeye gelince kızcağız bir gün rahibe Gk anaşına ambara - Tel ana sı, babası değil, si akrabası ve ailesi dostları buna şiddetle itiraz ediyorlar, Fakat bir genci bütün mevcudiyetile seven bir kızın mut gençle evlenmek hususun - daki ısrarı gibi bir inat ve ısrarla güzel kız kararında sebat ediyor, yalnız Hazreti Isa ile evlenebilece ndisini kan dırmağa muvafak olan rahibelerin manastırına kaçıyor. Bu tarihten itibaren kızın mazisi önüne kesif bir perde çekiliy. i: Çünkü o mazinin hali ha- a hiç bir alâkası kalmıyor, Kp m girdiği yeni hayat onun için a yeni bir devre teşkil e- iyor, Kızçağız Moya firar e , ten sonra onu ir dai kapiyorlar, On “ir gün önül a İıyor, temizlemek, çamaşırı yıkamak, ütü yapmak, ye mek pişirmek hep ona mevdu. Kız, Hazreti Isa ile evleneceğine kat'- işleri başarı Bu side ip yakibeler aradan iki tabut > omuzunda kaldı rılıp götürülüy Kız o andan biri bizim tanı- ai Rahibe : İstikbal işte bundan ibarettir. a! dığımız bu dünya için tamamen öl müştür. Hazreti İsa ise müstakbel yeni bir zevce daha kazanmıştır. Yeni rahibe, bir gün gelip te haki- katen ölecek olursa bu sefer onu mezara taşıyacak olan tabut rahi- benin düğün arabası ve kara top- raktan yapılmış duvarlarla muhat bulunan mezarı gelin odası olacak tır. Hazreti İsa rahibeyi, ki mbilir zevcesi ol göklerde kurduğu kâşanelerine v akt zırlanan Bir gün Hazreti İsaile evleneceğine bütün mevcudiyetile kani olması - ha doğrusu rahikelik san'a- tınm ona böyle bir telkini uğraşa, uğraşa aşılamasıdır. Yeni rahibe tabuttan İren zerine elibe kisvesi giydirildiği zaman onun atisi hakkında düşün ce verilen o telkinin tesiri altında- dır. Bütün güzelliğini, aşkını, mu- habbetini, doğuracağı çocukların vereceği aile saad. ve Hazreti İsa ile evlenmeğe has- etini ve şefkatini | bağlamak için böyle bir müracaat edilmesi elzem addedili- rahibe kıyafetine geçirilmiş Haz » reti İsa nişanlısı, İstanbula gönde- memleketimizdeki ibe an birisine ta- olunuyor. Oradaki vazifesi vi ve aile teşkiline alıştırmaktır! t bir rahibeden böyle bir va zife beklenebilir mi? O ne kada muktedir, ne kadar okumuş, a disine teslim edilen kızları yetiştir im şekilde olan mazileri, — ii ve istikballeri göz önüne hafta geçtikten sonra kızım rahibe | rilecek olursa, bir rahibenin yer liğe lâyık olduğuna kanaat getiri »| mecnun bir insan olduğunu kabul yorlar, Rahibelik mesleğine — gir-| etmek lâzım gelir. Boş yere gelin: mek için lâzım olan merasim ha» | lik elbise giymeği ve o elbise ile ta | sırlıkları başlıyor. Kıza güzel bir | butun İçine girmeği yirminci asrm gelinlik elbise yaptırılıyor, Anası, da cinnet alâiminden başla bir sw mek için lâzım olan evsafı haiz iyyen kani e ger bütün bu "m bulunsun, yukarda tarif ortasma yaklaştığımız bir zaman »| mıyor, vesselâm! babası ve akvabası manastıra da »| (© DÜNYA HABERLERİ i© | Afrika zencileri medenileşiyorlar! Dudaklarına gaga takılan siperi var | Afrikada yaşıyan zenciler de gittikçe medenileşmektedirler. Re simlerimizden birisinde bir zenci ve bundan bir asır evvelki Avrupa keseler Meter vw ra bir kolunda çoci adli diğer eliyle öğle yemeğini lala Tavır ve hareketindeki ealibi diki air. un kabilenin bozulmasına sebep| ola “e gm satla kadınlarının üst eme daima gergin tuta- rak genişletirler ve çirkin bir hale sırada takındıkları tavırdan fark- | İı göremezsiniz. | Fakat böyle güzel olan zenci kadmları daima büyük bir tehli- | keye maruzdurlar. Bu tehlike de | ocalarının fevkalâde kıskanç ol- | malarından çıkar. Zenci erkekler, | karıları güzel olursa yabancı er: | kekler tarafından takip edilecek- | bildiklerinden örülüyor. kibarlık e kn İ Diğer resim kabile m | birisinin üzel kn rısıdır. Her tara- fı ziynetlerle doludur. erme büyük bir kısmı Afrikadaki zenci bedii tercih ettiği halka- nazarı — pa 5 a > F g 5 » z E: © < © 3 2 5 2 Şa 3 olmıyan erkeklerle münasebette a g temin —— e mensup olmı Yy larını giri toplıyarak ar Çünkü kabi! an i bir erkekten hâsıl olacak bir çocu kaya doğru yarım metre ğunda dimdik nl Bulgaristanda mühüm, siyasi bir dav: fyadan bildirildiğine ye hükümetinin sefiriyken 9 haziran 923 ihtilâli üzerine Yarma ka- lan ve bundan bir sene evvel u- gelof ve Üzunof çetelerini teş- mumi aftan eş rsa ile “m tana dönen Kosta Todorof ve fekası ile D. Krapçef rk dava çok meraklı ve şiddetli bir safhaya girmiştir. Krapçefin ya aleyhinde gösterdiği ve- uruşuna baka olursanız bizim am gss » Sofyada cereyan eden muhake menin son celsesinde tarafeyn rafından imza edilmiş olan bu mektupla Yugoslavya hükümeti Bulgar çiftçi fırkasının Bulgıris- göre Vee | vukatları müdafaalarını sefiri bulun G sean ve Çekelrakr berlin 'neş'ten para aldıkla- mile tertibatta tiğini beyan » ve cezalı tmiştir. isi dep Belgrat | dır. Krapçef bundan maada Tode fikirleri dav. “İm kanaatle yetişen rahibe tabii tü metin: ubu vardır. | rofla Moskova arasında, Bulga- dafkalağiış büyük bir dikki o zamana kadar yaşadığı mle- | Todorof Niyet çiftçi ima ristanda müsellâh kıyam tertibi | merakla takip etmektedir. keten uzaklaştırılmak isteniyor. | erkânından A. Obof, H. vz bir anlaşmadan bahse- | küm ir iki güne kıdar vw Yeni rahibeyi büsbütün mesleğine | nof, N. N. Atanasof gibi ye ta- | diyo: acaktır. Imam Yahya'nın bir mektubu Kahire gazeteleri be hü- | lerimiz devam ediy kümdarı İmam Yi n gönder- | ki ihtilâfların m yoluyla hallo- | | nun Devaser vadisine diği bir mektubu m lunmasmı kuvvetle | dığını yazdı. İmam Yahya bu mektubunda şun ları söylüyor: or. Aramızda | nun gerilediğini, Yemen or e kadar v: umuyoruz. “Mevzuu bahsolan muharebe i- se, ancak gızete sütunlarında kendine yer kime Hatta nan şayizların aslı yaktur. Sultan | bir aralık gazeteler Yemen ordu: | İbnissuut hazretleriyle müzakere: | sunun arliyekek Necit ordusu- İ ğunu beyan eylerim.,, “Gazeteler tarafından neşrolu- 4000 bin Franle mükâfat Damat Bey yi için | Hususi Var için i Fransa akademişi 1935 senesi Şara mış! Fransaya, hususi yatlarıyle için, en güzel manzymenin şairi Berlinin büyük > müskirat | ya ha seyyahlar, ne 4.000 frank mükâfat vermeyi vü poli müdiriyetine fab» | dan kasalarla şarap ve likör , muhtelif limanlarda, rıhtım diki, 4 çalındığını ihbar etmi | muhtelif noktalarında a Tahkikata başlıyan zabıta, hır- | mecburiyetinde kalıyorla retle tavsif edememekte omazW-| sızın e gün düğünü yapılmakta 0- | Fransa Turing klübü, vela rum! Bilhassa kız çocuklarının bu| lan biri olduğunu öğrenmiş ve | e birli zihniyeteki insanların eline teslim | düğün evini basmıştır. pe e ay e 2 edilmesi bir türlü havsalama şığas| Damat, gelin ve davetliler, kas |” bakm labolık bir kafile halinde, müdir| | mıştır. Şonzelizede husus riyete çelbolunmuştur. mahsus bir liman Dedikoducu