o - altıdan on yediye kadar komisyona müracaatları, (1840) dini asla mahrum edemez. KAN İNİN Kumaş kenarında İPEKİŞ markası Güzellik - ve Sağlamlık garantisidir por T Istanbul ve Ankara Satış mağazaları Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan : Mevcut nümunesine göre 550 : 600 adet arka çantası pazar- lıkla alınacaktır. Taliplerin 8 Mayıs 932 pazar günü saat on IV Yeni zaman :* 1453 - 1789 Orta zamanla yeni zaman arasındaki fark İstanbulun Türkler tarafından zaptıyle orta zaman tarihi nihayet buluyor (1453). Bu devirle Fransa ihtilâli arasında geçen zamana 1789 yeni zaman denir. i Yeni zaman, devlet, fikir, san'at, iktısat, ilim telâkkisi itibariyle or» ta zamandan farklıdır. Orta zamanda Avrupada hâkim olan derebeylikti. Yeni zaman dev- leti merkezi bazı kırallıklar halini almıştır. Orta zamanda devlet dini mahiyeti haizdi. Yeni zaman devleti, lâ- ik bir devlet olmak için hamleler yapmıştır. Orta zamanda ilim, iskolâstik bir mahiyette idi. Yeni zamanda müs- pet ilim teessüs etmiye başlamıştır. Orta zamanda iktısadi hayat, kilise kanunlarının nüfuzu altındaydı. Toprakla meşgul olanlar, ancak kendi - lerinin muhtaç oldukları şeyleri tedarik ederlerdi. Yeni zamanda iktı « sadi faaliyetin emtiayı pazara sevketmek şeklinde olduğu görülüyor. Orta zamanda hayata sahi şövalye ile, kendini tasavvufa vermiş (ve- li) ler, (Sen) ler, dervişler; tariki dünyalar hükmederdi. Bunlar sadece müstehliktiler. Halbuki yeni zamanda ortaya çıkan insan, müstahsıldır. Orta zamanda şövalye vardı. Yeni zamanda onun yerini kavalye aldı. (*) zamanda derebeyinin (Burg) unun köşesine sığınan burjuvalar, bir smıf olarak teşekküle başlabışlardır. Orta zamanda mübadele, ancak bir şehirde olurken, yeni zamanda (*) Şövalye, sade döğüşen adamdı, kavalye, bir saray ödamıdır. Mükemmel binleldir. Iyi askerdir. Diplomat olmasını bilir. Cengâver, taldkatlidir. Ve bütün basıflarında calilik yoktur, e” 1932 ilk bahar * ve yaz mevsi- | minin ince krep modasıdır. Bir ! krep ki, hiç bir Hanımefendi, bununla yeni bir elbise yapmak zevkinden, ken- ISLAM III II IM IIS I III ISISI ISLAM I III Sa OPUS krepinde de bu marka vardır. Çünkü: re İpekiş ' imdir! 21 Mayıs Cumartesi Gdikpaşada jandarma satınalma komisyonundan Mevcut nümunesine göre 1750: 1800 adet yerli matara pazarlıkla alınacaktır. Taliplerin 8 Mayıs 932 pazar günü saat on yediden on sekize kadar komisyona müracaatları. (1841) 2 Mühim ilân Türk Anonim Elektrik şirketini” Şu son zamanlarda, bir takım g dıkları makbuzlar mukabilinde, #** cihan hanım müşterilerimize m caat ederek para istediklerini, nin dikkatine arzederiz. Makbuzlar, müşterilerimizin 4 surette adreslerini ihtiva ettiğini memurlarımız, her talepte İbr J mecbur oldukları, cari sene için teber hüviyet varakalarını hâmil 9“ İ lunduklarını hatırlatırız. Şirket, mevzuu bahsolan dolandii cıların efalinden hiç mesuliyet kt edemiyeceğinden, £ kendilerine ii“ edilen makbuzlara ( fevkalâde d etmelerini ve memurlardan hüvi” varakalarının iraesi talebinde buftf” malarım müşterilerden rica ede” Müşteriler, şirket namma tahsilât ta bulunmuıya selâhiyeti olmıyan vir seler karşısmda bulundukları polise müracaat etmelidirler. — YAKIT Adres: İstanbul Ankara cadde Vakıt yurdu. Telefon: Yazı işleri 24379 v€ 23B72 idare 24370 Posta kutusu: 46 Telgraf : Istanbul Vakıt Abone şartları: Vs eğer ağ ei ge. Dahilde 150 400 750 1400 Kuru Hariçte — oO800 1450 2700 - İlân şartlarımız: esmi Hususi gunu Satırı 10 Kş (o 1250Kş | il un eşten n rımız* açı ıyor ı Z j 4 1-10 Defalı* 30 50 65 75 100 Kuruş A-— Abonelerimizin her üç ayl 3 pi işin bir defn meçcanendir. BR —4 satn geçen ilânların fazle satırı için 5 kuruş zammolunur, VAKTT Matbaası Sahibi: Mehmet Âsım, umumi neşriyat müdürü: Refik Ahmet ..........220000 4555555055055 000. .—.——... TAR NI, KITARI 209 mz Fakat bunlardan müspet neticeler elde edilemedi. a Bilhassa mali işlerde istikraz siyaseti faiz yükünü daha çok ağırla$” İz. Fırkalar : İkinci meşrutiyet devrinde iki fırka vardı. Biri Türk Osmanlılardan mürekkep olan (İttihat ve terakki) diğeri, daha çok gayrı Türk unsurlar! ibtiva eden (İtilâf ve hürriyet) fırkasıydı. Bunların arasındaki mücadele çok şiddetli oldu. Ordu da siyasete karıştırılıyordu. istiklâl davaları : İkinci meşrutiyet meclisi mebusanının münakaşaları kavimler a * rasında da aksini gösterdi. Ermeni, arap, arnavut isyanları vakıa bastı * rıldıysa da Osmanlı devletinin yerine, Osmanlı camiasından ayrılmak, müstakil devlet kurmak istiyen milletlerin temayülleri göze çarpıyordu. — Türk milliyeti fikri ve ittihadı terakki — Balkan harbinden sonra İttihat ve terakki milliyet fikrine kıymet ve” rir gibi oldu. Ondan evvel Osmanlıcılıkta karar kılmıştı. Maamafih, it tihat ve terakki tam milliyetçi değildi. Çünkü zaman, zaman islâmcılıkta” istifade ediyor, kâh islâmcı, kâh türkçülüğe yakın, kâh Osmanlıcılık siya” seti takip ediyordu. 1 İttihat ve terakki cemiyetinde, son devrine kadar cemiyeti idare © “z merkez meclislerinde (orum, ermeni, yahudi, arap, ulah azalar var “ li. İttihat ve terakki din siyasetinde vuzuhsuzdu. Bazan lâikçe hareket * ler yapardı, bazan da en koyu halk taassubunu okşıyacak irticai hare * ketlerde bulunurdu. Lâik temayüllerine rağmen şeyhülislâm nazırlar arasındaydı. Ka” nunların mevcudiyeti yanında fetvanm da kıymeti vardı. Bu işlerde de i* darei maslahat taraftarıydı. İdare başındakilere gelince, ilmi malümat sahibi olmaktan ziyade # meli bilgilere sahiptiler. i — Cihan harbi — Meşrutiyetin ilânında Genç Türkler İngiliz / ve Fransız taraftarlığ ettiler. , Reval mülâkatı — neticeleri tatbik edilmedi. Fakat Balkan bs” binde Osmanlı devletinin düşmanları (o Fransa ve İngiltere tarafında” himaye ediliyordu. 1914 de cihan harbi başladı. Karadenizde Osmanlı ve Rus dona” maları arasında vukua gelen bir hâdise Osmanlı devletini harbe sürü” ğ , 4 d landırıeilar, başka müşterilerdeR vi