Niçin öldürdüler ?! Bozöyük cnayeti| halkı heyecan ve merak içinde bıraktı iz Cesedin başı kesilmiş, parmakları doğran- mış, derisi yüzülmüştür er ei H k muhabirimi. da yapılan müthiş bir cina- Öğr BEYA Mahabirimiz dün bu Minkyak hakkında resim Hudur. va, Kasaba cis? rmda Rıdvan #0 esinin e di Feci bir şekilde bulunan cesef etrafında müthiş cinayet hakkında şu ma- lümatı verdi: — Dört kasabalıları sıkı bir tahkikattan gündür köylüler ve geçiriyoruz. Bugüne kadar yap- tığım tahkikattan ölünün büvi- yetini ge mler Bu adam iki ay evvel Bulagaristan- dan gel: Bilecik civarında Yayla köyünde bulunan kız kar- deşi Fatmanın yanına yerleşen ge- len Haliloğlu Hüseyindir.Bu adam diyorum Ceset kasaba için- araba üzerinde b Böğsüne dayamış bir vüliyelin Wzatılmıştı. Bu feci manzarayı bütün halkı, derin bir dehşet içinde seyre- Bilhassa Okadın'ar il a “o tahkikata devam Fakat kuru bir kafa ibaret bu kesilmiş ven bu adam hüviyetini anla- çok güçtü; orada iz namma Hi : Bozöyük © köylerinden birisine yerleşmek için yer aramıya çık- mış, ilk defa Karaköye uğramış oradan da Kandilli köyünde bulunan hemşehrilerinin yanına itmiştir. Bundan sonr Eteği : TO öğrleiş adim adım takip ediyoruz. tilleri en kısa zamanda meydana çıkaracağımız kuvvetle O ümit ; i Hi ! en kasanın faal müddeiumu- Misi zavallı adamın hüviyetini iyoruz. » i Meydi il e Şimdi. vaziyet P esrarlı cinayet tenevvür İn. safhadadır. Müddelumumi | dince derhâl bildireceğim. 3 Demirci zade Ali Rıza Bir Rus vilâyetinde polis mü: dürü genç bir kadındır Rusyasın Kowv vilâyetinde polis müdürlüğü bir kadın tara- polis olabilmeleri için girişmiş, risaleler fından ifa olunmaktadır. 28 ya- Bu teşebbüsün me | şında bir genç olan madam i bilmiyoruz. Fa- manovanın maiyetinde (3000) gelen İngiliz polis bulunmaktadır. Madam Ka- gördüğümüze | manovanın idaresi, Avrupanın kadınları bu sahada | en iyi polis idaresi olarak tanın- maktadır. Resmimiz kadın polis müdürünü iş başında göster- başlamışlardır. mektedir. Ba zı çirkin k 3. Şe AŞ — VAKIT. 15 Şubat 1930 — adınlar Şapkaları sayesinde birer (nefise)mi oluyorlar?! Tiyatrolarda kadınların şapkalarını çıkarıp çıkarmamaları strafında hoş bir anket .. şi Kadınlar eski vaziyete: taraltar, erkekler değil Sinema ve tiyatrolarda erkek- lerin aksine kadınların şapkalarını çıkarmadıkları ve çıkarmakla da mükellef tutulmadıkları malümdur. Halbuki erkeklerin şapkalarına nisbetle kadınların şapkalar daha nazarı dikkati calip ve daima mo- daya tabi olduğu için ekseriyet- le bir yelpaze gibi büyük, uzun ve geniştir. “Bunun içindir ki böyle bir şapkanın arkasına dü- şen biçare başların bazen sah- | neyi görmekle değil, sadece din- lemekle iktifa ettikleri çoktur. Bu mesele son zamanlarda Avrupada alâkadarları ebemmi- yetle meşgul etmiye başlamıştır. Bu mesele üzerinde meşgul olan Fransiz dram muharrirle- rinden M. Rene Faşıma, şayanı dikkat bir anket yapmış ve bazı maruf aktris oy; şantözlerin fikirlerini sormuştur. Hoş değil mi? Kadınlarla er- kekler bu hususta da anlaşama- mışlar ve kadinlar şapkanm kal- ması, erkekler © çıkarılması lüzumunu göstermişlerdir! Verilen cevaplar hoş ve dik- o köyde bir ay kalmış, sonra | kate şayan olduğu için aynen naklediyoruz: Matmazel Rejina Kamie şü cevabı vermiştir : “Güzel (o kadınları, bilhassa gözel olmıyahlan, küçük ve za- rif şapkalarından âğrılmıyaa”'me€- bur etmek fikrimce çok feci bir şey olacaktır. Eski kocaman şapkalar gibi etrafı taciz etmek şöyle dursun perde aralarında bu zarif ve küçük Şeylerin man- zarası sevirçileri mahzuz edece- ğini tahmin ediyorum!, Kadın polis müdürü! | Sünnet faciaları Doktorlar arasın- da hararetle konuşuldu Hitanın aleyhinde bulunanlar da vardır Evvelki akşam Beyoğlunda Etibba cemiyetinde doktorlar bir içtima aktederek mesleğe ait hasbihallerde bulunmuş'ardır. Bu içtimada bilhassa Sünnet ve memleketimizdeki (o Sünnet faciaları görüşülmüş bazı dok- torlar bilhassa Anadoluda bu yüzden birçok facialar olduğunu ileri sürerek bu usulün kaldıni- masını istemişler ve büyük bir ekseriyette lüzumunu iddia ey- lemişlerdir. Neticede bu mesele- nin münakaşası haftaya bırakıl- mıştır. İçtimadan sonra kendisi ile görüşen bir mubarririmize meşhur bir doktor şunları söy- lemiştir: i — Ben sureti kat'iyede Sürmet taraftarıyım. Çünkü (gılafe) nin kesilmesi birçok bastalıkları me- neder. Bu usulün tatbik edilme- diği Hıristiyaylarda ise firenginin uzun zaman devam ettiği ve cerahatlendiği görülmüştür. Pale Ruvayyal ( artistlerinden İ Matmazel (Blanş Bilbao) da demiştir ki: « Büyük şapkaların tiyatroda- kileri rahatsız edeceğini kabul ediyorum. Fakat, herhalde, bu küçük ve zarif başlıklar değil. Bundan sonra anketi yapan Rene Foşuva da fikrini şu şe- kilde işaret etmiştir : «Kadınların çoğunun şapka ile yemek yediklerini bilirim. Bu, ancak kendilerine hizmet eden adamları taciz edebilir. Şapka- larını isterlerse bütün gün ve her fırsatta muhafaza edebilir ler, fakat Oakşam tiyatroda açık başla otursalar, zennede- rim ki iyi ederler. Aksi takdirde, başlıbaşına bir loca kiralar, ya devasa cüsseli ve yahutta iki gözden :mahrum olan seyircilerin önüne oturmıya gayret ederler! » am Madrit ve Sevilde, hiç güzel olmıyan birçok İspanyol kadın- larının o zarif başlıkları ve şap- kaları ile birer nefise oldukları- rı gördüm | Dram muharrirlerinden Şarl Mere ise şiddetli aleybtardır. Ve şu cevabı veriyor: “Ne istiyorsunuz ? Ne istiyor- sunuz ? Meslekdaşlarımız, dram muharrirleri ne istiyorlar? İsti- yorlar ki, seyirciler piyesi rahat ça, anzasız görebilsinler. Benim fikrimce (hanımları şapkaları, ne kadar zarif olurs olsun vestiyere terkedilmelidir Bazılarının hiç yer işgal etmi- yecek kadar küçük oldukların teslim etmekle beraber ka dınlar, tıpkı erkekler o gibi tiyatroya girerken şapkalarım vestiyere bırakmak kaydile mü- kellef olmalıdırlar. İ “2 Türk ocağı Dün toplanacak kongr» toplanamadı Türk ocağının Kurultay nizam namesi mucibince iki senede İ bir yapılan kongresi dün ocak | salonunda akdedilecekti. Fakat nizamname mucibince Azanm onda Üçünü teşkil eden 175 kişi bulunmadığından kongre açılma- mış ve ekseriyet o'sun olmasın" hafaya kat'i surette toplanılmak üzere içtimaa nihayet verilmiştir ra Evlendikten sonra ! Zevceniz erkek çıkarsa ne yaparsınız ? Biri kadın, biri erkek olarak birleştiler, ikisi de erkek olarak ayrıldılar ! Kadınların erkek olmaları de- vam etmekte ve bazen garip hadiselere sebebiyet vermektedir! İçel vilâye- tinde, Silifke” nin o Tosmurlu köyünde de s€- nelerce (o uzun saçı, dallı en- tarisile yaşıyan bir kızın erkek olduğu anlaşıl- mıştır . İşin tu” haf ve ganP ciheti erkekli- ğin evlendikten sonra meydana çıkmasıdır ! Bu entere - san hadise bak- kında aldığımız hadisenin kahramanı Emine H. tafsılâta göre (şimdi bittabi efendi! ) dir. Bu | kızcağızı ayni köyden birisile evlendirmişler, aradan günler geçmiş ve bir gün kocasının gördüğü lüzum üzerine Emine H. Sıhhiye müdürlüğünde mu- ayene edilmiştir. Kabile muayene neticesinde Emine H. ım vücudunda sezdiği gayri tabiiliği Sıhhiye müdürüne anlatmış ve Emine H. memle- ket hastanesine sevkedilmiş ve burada yapılan bir ameliyat Emine Hanımı yumurta safen'n üst kış mında da ipti dai bir vaziyet- te erkeklik w- zuvları, yarık olan safenin alt kısmında oda gene cildi bir safiha bulumuş | ve ameliyat vücuda tabii vazi- vetini vermiştir. Neticede kadın olarak köyün- den gelen Emine, köyüne ceke- ti, pantolonu ve elinde basto- nile dönmüştür . Şimdi bir aylık koca, düğün için yaptığı masrafa acır ve başını iki eli arasına alarak düşünürken Emin Ef. büişe kış- kıs gülmekte imiş |