8 Temmuz 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

8 Temmuz 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

(Çorçiljin ed hatıratı Yunanlılar Bürsâda Loyit Corç ; sevinmişti gözlerini uğuşturuyorlardı - Kocaelinde bizim hatlarımı- za İücum edenler mermileri- miz önünde gerilemiş issier de gene orada Zâyı! kuvvetlerle ve düşman karşışında kalmışlardı. “Ayni zamanda, Emir Faysalt Şamdan çıkarmalarını müteakip Kilikyada şiddetli muharebe- lere duçar olan (bu müsade meler Atinada Sevr muahedesi şerâitinin ilâmın tesadüf edi Ssyordu.) © Frmmsizler © oradaki « GTürklerden bir mütareke akdini istemişlerdi. Venizelos artık kendine bir melek şekil vermişti. e Çünkü Yunan ordusu gelerek vaziyeti kurtaracaktı, Essen İzmirde bülünân beş fırkadan ikisi şi- male doğru ilerliyecek, ve (iyi bildiklerini söyledikleri) arızalı yollardan geçerek Marmarama şarkına varacak ve bu suretle İzmiti tehdit eden Türkleri atacaklardı. Mareşal Foş, İngiliz «Erkin Harbiyesinin de efkârma tercüman olarak bu harekâtın tehlikeli olduğunu ve ağlebi ih- timal muvalfakiyetsizlikle neti- celeneceğini söylebi . Fakat Loyit Corç teklifi ka- bul etmiş, Yunan askerleri de 22 haziranda İlerlemiye baş- lamışlardı. Bu hareket ani bir muvaffakiyetle neticelendi. Yu- nan kolları birçok arızalı yolla- n emniyetle geçmis, çok kuv- vetli ve dirayetli bir kutnanda altında bulunan Türkler Ana- dolunun içerlerine çekilmişlerdi. Vunanlılar , Temmuzun mebâ- disinde Bursaya girdiler. Aynl ayda diğer bir Yunan ordusu Türkler tarafından gösterilen zayıf bir mukavemeti bertaraf ederek Şarki Trakyaya girmiş ve Edirneyi almıştı. Yunan kvvetinin bu mühim ve beklenilmi yen tezahüratı müttefiklerin ricali siyasiyesi tarafından alkışlam- yordu. Müttefik jeneraller göz- lerini uğuşturuyorlardı. Loyit Corcun, harareti, heyecanı katkat “artmıştı. Loyit Corcun doğru düşündi ve askerlerin yami- dıkları zannolunuyordu, zaten askerler bir çok defalar aldan- manmşlar midi. Hadisat Sevr o muahedesini mübürledi. Ferit, aldığı emre imtisaler, okuklalardan müte- şekkil bir kabine vücude g& tirdi ve 1020 senesinin 10 A- guslosunda Sevr muabedesi mühip merasim dairesinde im- za edilmişti. 18 ay evvel ha- zırlanan bu muahede, imza edilmeden evvel melsuh bir hale girmişti. Bunün başlıca maddeleri bir poktaya istinatediyordu : Yunan ordusu, Venizeles ile askerleri vaziyeti temizler ve Mustafa Kemali bertaraf ederse herşey yoluna girerdi. Bunu yapamazsa, yeni bir hattı ha- reket tavsiyesi gerekti. Fakat nihayet Türkiye ile sulh akto- “İanmuştu. o Vaz bu sulhün tasdiki: o Türkiye ile o harpti, Bununla beraber, müttefik dev- “letler, bilvasıla harbedecekler- di, Büyük milletler için tu gibi muharebeler, ekseriyetle -Goktehlikelidir. ,Biz bu bahiste yalnız Türk öşlerile meşgul olduğumuz hak de bu vaziyeti Avrupanın w mumi vaziyetile bir araya ge tiriffek icap. ediyor. Bunu, Trarsada kısa bir tatil geçir mek üzere hareket ettiğim za. wan Loyit Cerca yazdığım bir 1— İ mektubu mall ile .yâpacağım. Başvekile Mart, 34 1020 Bu mektübu Manş denizini geçerken | düşündü i yöziyor siyasetim sulh , bolşeviklerele harp» idi. Siz ise istiyerek ve istemiyerek bi hemen hemen zıddım takip eti niz. Müşkülütı takdir, bundan başka senin bana fâik olan meharet ve şahsi kudretini, si- « Almanlarla zin yerinizde olsam daha iyisini yapabilirdim zihniyelile | sizi muhakeme biz neticelerle karşı yız. Bünlar oOpek etmiyorum. Fakat karşıya- müthiştir. Bel ki (o halihazırda © Avrupa Asya da umumi bir inhidam ve anarşiye pek yak- laşmış bulunuyoruz Rusye harap olmuş bir haldedir. Bu mem- leketin bakiyesi, bir takım zehirli o yılanların O elinde- dir. Fakat Almanyayı kurlarmak henüz mümkündür. hakkında müttehiden hareket edebileceğimizi o memnuniyetle hissediyorum. Bu böyle ise vaktın kısa ve hareketin basit olmasi lâzım geldiğini beyan eylerim. Fran saya anlatmalısınız ki, İpgiltere- nin Almanyaya yardım etmesi. ve Almanya ni ve dostane harekette bulun- masım kabul ettiği takdirde o- nunla tedafül bir ittifak akdine amadeyiz. Sonra Berline büyük bir adam göndererek Spartakis- lerin ve Lüdendorfun - aleydar- larım kuvvetli bir blok haline ğetirmiye yardım etmelisiniz. Bunu yapabilmek için elde iki yasıla vardı. Biri gıdai mevat, diğeri kredi. Bizim müşkülit içinde olmaklığımıza rağmen Almanlara semihane bir suret- te kredi açmalıyız. Aksi takdirde bizim müşkü- lâtımız daha fena bir hale gi- rer, Saniyen, yeni Almanya- m0, için müsavi bir vaziyette davet olunacağı bir konferansta sulh muahedesi süratle tadil olun- malıdır, Bu tedbirlere tevessül oluuduğu takdirde, Avrupanın halâsü necatı için Alman mik letinin iyi ve mustekir unsur- larını toplamak mümkün olur. Çok gecikmemenizi temenni ediyorum. ve size ne | anlatmak istiyo- | rum, Mütsrekeden beri benim | z İEKSELSiIO BÜYÜK ELBİS | FABRİKASI Galata Karaköy poğaçaa fırını İttisalindeki mahallebi- cinin üstünde » Müttefik ceneraller | İ Hammefendilere Her renk ve son moda TÂ 2iradan itibaren 'ardesülertirenchconi) Baj va lâcivert renklerde 2212 Jiradan itibaren uşambalar(rekii) Her 1312 İtenklerde ifibaren Beyefendilere Meşhur Manderberg markalı (trench-coat)tan bej ve lleivert Pardesüler 241 * liradan itibaren Spor kostümleri 1212 liradan itibaren iüminde KOStÜMİRK biçiminde 1412 liradan itibaren Çocuk için İngiliz biçimi ve spor ostümleri yuki. 012 liradan itibaren 'antalonlar (K H * liradan ea Öl ya Ceketleri Blö ruj ve gri 121.2 liradan itibaren Ceketler Siyah, lâcivert ve gri alpaktan 612 liradan itibaren Ismarlama kostümler 3012 liradan itibaren Taksitle de mua- mele yapılır Avrupayı yeniden tesis İl İzmir - Mersin sürat postası (MAHMUT ŞEVKETPAŞA) vapuru 9 temmuz salı 12 de Galata rıhtımından © kalkarak çarşamba Memleketimiz dahilindeki fır- | ka hayatı ne kadar haizi ehem- miyet olursa olsun bu mesele de düşünmiye çok değer. Bu mesele dünyanın bütün vaziye- | tine hâkimdi. Benim teklifim, İbgilterenin, sizin idareniz al tında açık ve azimkir, icap edersse mütakil hareket etme sidir. Böyle bir hattı hareket kabulü takdirinde, sizinle yan yana ber siyasi feliketi karşı. hıyabilirim. Defterdarlık ilânatı Satılık otlar — Eyipte Ba- hariye fabrikası ile Mevle- vihane karşısındaki adalar. da mevcut otlar, muham- men bedeli 150 Jiradır; müzadeye pazarlık suretile 14 Temmuz 929 Pazar günü | Defterdarlıkta yapılacaktır. Trabzon birinci postası İKREŞİTPAŞA )vapuru 8 Temmuz Pazartesi 12 de Galata nbtimm dan hareketle İnebolu, Samsun, Gireson, Trabzon, Rize, Hopaya gidecek ve dönüşte Pazar hkele. sile Rize, Sürmene, Trabzon, Tirebolu, Giresas, Ordu, Ünye, Sumsun, | İnebolu, o Zonguklağa uğrayarak © gelecektir. Hareket günü yök kabul olunmaz İktisatçı İktisat mektepleri mezun- ları cemiyeti | tarafından çıkarılan “İktisatçı, mec- muasının 3 üncü sayısı bir- çok iktisadi yazılarla intişar etmiştir, Ta 2 ». Pardesüler «sss )| Emniyet sandığı müdüârlü- | günden: Merhunatın cins ve nev'i * Borçlunun ismi gedikpaşada esirkemal mahallesinde imam haramı sokağında eski 12 ve yeni 16/1 numaralı bahçeli | hanenin tamamı, Sadettin, “Cafer, Abdiselim beyler cağaloğlunda Hoca kasmgünani mahelle- sinde - çiltesaraylar caddesinde eski 57 mükerrer ve yeni 35 numaralı bahçeli bir İanenin tamamı, beyoğlunda . yenişehir ibrahim ef. kasap sokağında eski 20 mükerrer ve yeni 26 numaralı bahçeli 1 hanenin tamamı, kartalda istrsyon civarında 78/20 numaralı bir bahçeli hanenin tamamı. Vasil ef. kadiköyünde osmanağa mahallesinde ayrı- hk çeşme sokağında 4 mükerrer numaralı bahçeli bir haneniti tamamı. emine b. hasekide başçı mahmutağa mahallesinde haseki caddesinde 6), 60, mükerrer hu- marali maa dükkân bir hanenin isinamı samatyade koca mustafa «inde mektep sokağında hanenin tamamı kasımpaşada camli halim lütfü ef. Fatma h. paşa mahalle- 13 numaralı siranuş b. artın mihran eller kebir o mahallesinde eski nalbant yeni sel kuyusu sokağında ciki 2,4 ve yeni 38, 38-1, 382, 383 numaralı dört dükkânin tamamı seniye h. kadıköyünde osmanağa elyevm rasim paşa mahallesinde feridiye sokağında eski 47 ve yeni 22 numaralı bir hanenin tame- emine ikbal h. eyipte Cezeri kasımpaşa mahallesinde otak- alar caddesinde eski 23 ve yeni 29 nu- maralı bahçeli bir hanenin tamamı atma dillirip b. ayvansarayda eski mustalapaşa bostan soka- ğında eski 36 ve yeni 52 numaralı ha- nenin tamamı ttavlada yenişehir mahallesinde eski ec mustafa ef. zaci yeni eski bilecik deresi sokağında eski 28 mükerrer ve yeni 5 numaralı bir banenin tamarnı «laliyan agaval h. sariyerde karakol sokağında eski 4 mü- kerrer ve yeni 5 numaralı bir hanenin 45İNĞRIT 100 17717 bahçeli mas ahir bir hanenin İmam ali vesfi b. kumkapıda tavaşi süleyman ağa mahalle- «inde çeşme sokağında eski 22 ve yeni 28 numaralı bir hanenin tamamı rilat, mehmet ef.ler 187 18782 istinyede mahmut çavuş sokağında eski92 ve yeni 100, 105 numaralı bir sahilane ve karşısındaki bahçenin tamamı paşa bahçesinde sultaniye sokağında eski 7 ve yeni 42 numaralı 19006 tamamı 19365 bülbülderesi ve ali nuri b. bir dükkânın zekiye, ratibe h. lar beyoğulunda hüseyinağa mahallesinde eski yeni vişne sokağında eıki © mükerrer ve yeni 24,26 numaralı maa dükkân bir hanenin tamamı bakırköyünde — şevketiye Mehmet ve veyicl ağalar mahallesinde nigir ve ikbal sokağında 1,6 numaralı maa bahçe iki hanenin tamamı vasil ef. fenerde tevkiicafer mahallesinde firenkoğlu sokağında eski 3 ve yeni 5 numaralı bir hanenin tamamı, 20187 dimliri ef. küçük ayasolyada toprak“sokağında eski 5 ve yeni O numaralı bir hanenin tamamı mustela ef. emine hb. Yukarda ikraz numaraları yazılı emlâk vadesi hitamında tediyel deyin edilmemesi hasebile (altmış bir) gün müddetle satılığa çıka” rldığından talip olanların ve fazla tafeilât almak isteyenlerin sandık satış amirliğine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Türk ocağı balosu Büyük millet meclisi Reisi m Paşa Hazretlerinin hi- mayelerinde 18 temmuz 929 perşembe günü akşamı Tara- byada* Tokatliyan. otelinde verilecek balonun mükemme- liyetini, temin için heyetiter- tibiye, büyük bir faaliyetle çalışmaktadır. Her sene ol- düğü gibi bu senede Türk ocağı -balusu o mevsimin en iyi ve wezib balosu olacağı anlaşılmaktadır. Matbaamiza gelen eserler İçtihat Bujeski ve muteber ede- biyat 'mecmmuası pek yakın- da yeni ve mukemmel bir şekilde çıkacak. 1İ temmuzdan itibaren İçtihatta bütün me- Şâlelilerin, Kemalettin Kâmi- nlnz İY Sırrının, Kenan İhtiyat zabiti nam- zetlerine Fatih askerlik şubesin- den: 1076 No. kanunun muvakkat maddesinin “C, fıkrasına tâbi İhtiyat zabit namzetlerinden şimdiye ka- dar stajlarını yapmamış o- lanlar 4-8- 929 tarihinde sevk edileceklerdir. 15 gün zarfında mensup oldukları askerlik şubele- rine müracaatla kayıtlarını tesbit ettirmeleri ve 3 - 8- 929da da sevk edilmek ü- zere isbatı vücut etmeleri aksi takdirde . haklarınd cezai muamele tatbik edi- leceği tebliğ olunur. Hulâsinin, Sabri Esadin nefis şiir ve nesirlerini okuyacak- anız. ÜbeydeH. | Nan ıar #94ü3Uy LAFİFİ UMUM DERSE N m PçE KAPI ; 740 BİLUMUM HAŞARAL pi UMURTALARİLE miz BERABER MAHVEDESĞ Bi Seyrisefain, Gurebai müslimin hastanesi, Hilâiahmer mektebi ve sair müessesatı sıhhi; ce tercihen isitmal edilmekte olan FLİDA nek, sivrisinek, tahtakurusu, pire, güve ve bütün haşaralı yumurtalarile kaviyen imha ve ifna eder. Leke yapmaz, tesiri kat'i ve kokosu silihi ve lâüiftir. FLİDA haşaratı öldüren bü- tün mayiat arasında birinciliği kazanmış ve! Fransa hariciye nezareti ve Türkiye şehbender- liğinee resmen tasdik edilmiştir. San'at ve rekabet âleniinde dahi en yüksek | mevkii şahadetnamelerle iliraz etmiştir. Çünkü yarı yarıya daha ucuz ve tesiri yüzde yüzdür. Şişesi 50, tenekesi 15 ve pompası 75 kuvuş - tur, Flida istediğiniz halde (tesiri yoktur ) diye izi aldatmak istiyenlere inanmayımz . Plida arat öldüren bütün mayiattan daha mües- ve yarı yarıya daha ucuzdur. Filida yerli dimağı yerli amelesi yerli sermayesi ile yapılmıştır. Flidayı tercih ediniz. Flidanın müstahzın Hasan Ecza deposu sahibi meşhur Hasan ko - | lonyası ve Iasan kuvvet şurubu müstahızırı | Hasan Beydir. Flida bir şalı eserdir. Markasına | dikkat. Hasan ecza deposu. 1 dia İstanbul Şehremaneti ilânları Şehremanelinden: Ayaspaşa yangın — yerinde 55, 41 metre, murabbamdaki 2 No. arsanın metre murabbamda 6 mezkür malalds 38, 52 metro murabbamdaki 1 No. arsın mötre murabbama 14 lira kiymet takdir olunarak satılmak için ayrı ayrı 28 temmüz 990 tarihinde açık müzayedeye konmuştur. Taliplerin şartnameyi anlamak için ber gün müzayedeye gir mek için mezkür taribite Jevazım imüdiriyetine gelmeleri, 1€8> ANADOLU ile TRAKYA ve AYRIL PA 30) il BEYNİNDE NAKLİYAT Anadolunun her tarafında ve mem tün sahillerinde muntazam teşkilâ esemizin bu kere yeni inşa ettirdiği Sirkeci şimendiler istasyonu kurbündeki depolarından TRAKYA ve AV RUPA ya nakliyata başladığını muhterem müşterilerine ilin eder. Telefon İstanbul 1449 ve 3984 > Antalya nekliyatı umumiye şirketi Sİ İstanbul tera dairesinden; Mhri Ni- gör Hanımın Minas Efendi veledi Kir * kordan borç aldığı meblağı malâma tür) ge, | kabil birinci derecede ipotek İrac eyte- sküdarda Macehasan mahallesinde . meydan sokağında cedit 34, 36 ıl mukaddema Kıvirığın yalı En büyük ikramiyeleri kazanan Piyango Fatih şubesinin hvesi mamile Küçük Akl dükkân bor kahveni mam islem dolayı kek beş Yedinci “tertibin birinci Keşide biletlerimiz gelmiş. eketimizin bü- a malik olan omües- gün müddetle icra kılınan müzayede- sinde bin dört yüz lira bedelle talibi ehtesinde We de bedeli mezkür haddi iayıkında görülmediğinden Müzayede bir ay vemdir edilmiştir. Hududu: Sağ taratı kebapçı Tevik Efendinin, arkası Behiç Beyin emlük- leri. sağ tarafi müzayedeye konulan emlâkln 30 buçak © arşın “cerbilnde osuhat olan #0 arşın terbiinde muhtacı tamir taş rıhtım ile mahdut tahmisen 104 arşın murabbassda eski yağlı bo- yalı ahşap ve gayri merkel iki bap dükkân kepenkleri ca kırık bi yük tarafı ahşap pevkeli altı bin beş Yüz İkra kıymdt euhammezelidir Daha fazla maldmat 929 - 24$ muma rah dosyasındadır. İsteyenler İstazlbul icra dalresine müzayede şubesite mü- vaçsat eylemeleri, Içtirasığa talip olan lar kıymeti mruhammenesinin yüzde onu mispetinde pey akçeşimi teslimi vezne etmeleri $ - & - 920 tarihinde #aat on altiya kadar temdidin son mö- sayedesi yapılaşağıydan müşterilerin ğü va Ağ ony tir. Muhterem müşteri ve bayilerimizi davet ederim. Aluncı keşideye ait bir keşidelik — (40, 55, 1-2 serilerinin her numaradan saulık biletlerimiz. bulu- nur, Müameldüm doğru- dan doğruya piyanko mü- düriyetiledir. Taze bir satış memuresi tayin edile- ceğinden müracası eyle- meleri rica olunur. Telefon İst. 4002 Müdürü mes'ul Burhanettin