3 m Ankara ear Ve esim yİE — ia > k* a e Bane Vk rmez ir salin hala ice aka nen sak ze, ei ine İğek eyler ilave edebilir. Yapan erin dalgalı Ressamın eserlerinin. ve Deniz- tablosu ER ıkl'dan — De E. Kalmuk'un güzel bir tenörü IM ve HEYKEL ©. j bevzalında eski te Di ke gaj S r mel üzerine Eserin dikkati luştan, yeni m fırça, darbe) mi?! Bana ram dana çok w ratmak çekimi yoksa ren nelden le; geliyor 1 uğraşsa alı Sonbahar üküifâtını akısı, daha beş kisi ör; yüzekiileri göemed me düşündüm: bu sanattan olu et vet Dee irak ezdim, AYM grup içinde an Sünni inal at vi üzerinde nasil teshir edilir... Cemal 1 Son sayfada 1 Şürimizin muhtaç olduğu a ve a : Baki Süh öğre bien öç m tl ve el besley ziyatetinden, bir. Ker &i diyan edebiyatı ka datim KOTİMOK pipini Kullandıka Hat insanlardır. rap dilleriyle sU olan güzel Tü ldanberi, fars v iş nr db olm kapı bilmek ve etm ik içi biyat öğre de ikcile ani lan'dan bir biyat ye türküsü, Ner'den ge > e onunla beraber Erzurumlu coşmayı, em Hizme siz SİK gerçekten Bulantı veren bir 1 Sonu 6 iner sayfada | fakat bir yenilik kani ge D rak, rahatı dai ; ir izinin vie iğ) sin kavil arı işinde yarattığı yi vücudu sanat eseri ii bir ressamın İmzası adı. sıl Tomi iğ Tahir BURAK raden kurtı ——— hezeyi imi ja ani re daha usta ye imi amdan. berke ER nan Mec ala bikek ül ema adi nl göste Vedat Nedim TÖR harp-sonu Avrupa'sınm te- dı ruh ve mad- ma ve abstre âlemde ari öylelikle, tabiatın ve insanın esa- ulduğunu 'ana varan bir başı boş- zöbekbağı akisi amimi yerleşrdi "bir. tak pa ka İayasları 981 çü”, Sakal iü asüp”,“şe- n e anlamları ile eğlendi. ir empresyonist, re ie daist,. sürrealist, atonal yi takım Mianar alan s ern $ e zreyanları Hek sanı içinde ve dışındaki ir ME Bu izledi doğurduğu en son harp de, ME "bir r and rusu, kan doğı eğe ellerime çok yakışan hir ali or! air Devlet resim ve heykel sergi Şimdi geçen hi Avrupa'sı - na gidip “e oralardan bize bula ui 5 zncr sayfada ) Şef'imizin güzel bir görüyorsunuz. ine 8 iel yi etmiştir. ben karda e Resim sanalı üzerinde dü şünceler Akvaryum lâandırmıştı. iii li uzun EN gelin gibi güzel japon balıklarını seyrediyorlardı. Ben, duvardi ir çıplak resmiyle meşguldüm. Birde; bire, bütün ağırlık merkezini da toplamış ve bundan arta kalanı rakseden balıkların dünyası arasında bir ilgi sezer gibi oldum. Ressamın lı balık > ÇE) si ENR ği | Öözellik gir " Pencereden kaçan çoban ; Mesut Cemil nis, ümle sonra çobanı dar yi imiz a Fakat “ söyliyenle dür. Bu zar bir arşivei düşün- cesiyle ei sanırım, Ama, halk meli bu nâzik durumlarından de ki kadar bulundukları tabiat içinde veya arşivlerimizin raf- larını uya mı mahkö: malıyız? Gene ki hayır! Balığı tam bi denizin içine girmek vw mazSA, evet, İki yaymak için pencereden çobanı zeri getirmeke kalkaş- PT Dünyası Tarihte a insan hayatında sanat faaliyetinis çok | o) yük bir yeri olduğunu görüyoruz. Bu sa- ie faaliyetini oyun ek ile, uzvi- m biriken bir kudret fazlasının gelişi zel sarfedilmesiyle aydınlatmağa imkân Yok Karanlık bir mazide insanların - | düşünüşte dahı keli Tunduklı kuv de bizde hayranlı kildi larda yi vE sır e olduğunu süma zannederek düşünceye vardım. Res- de n (şekli değiştirme) mantığının, arzusunun ve zorunun ei lay ll olduğunu araştırıyorum i i i di, dı, etrafında gö, gördü- ğü eşyayı, manzarayı ve insanları nasıl resmederdi? ri işe düşünmemek el- i de değildir Onlârı tecessüsle seyretmek için iğilmiş şu misafirlerin yüz- a : in ad i firi, ildir. Zira balığın gözl dene kadar bu ae kesmiye olduğu cam ve su yolda bir deformasyon hâdisesinin ER dir, Bu şekil ğiş- hdsesinin mahiyetini ancak male resmini Birer sonra ti anlıy rabi bizim görlerimizdek şekil ve renklere uygun düşmemesi, onu bh gördüğü şekilde olmamasını icap ettirmez. Şi için gerçek ma nedir? ğü Bye nın görünüş tabiatı mı, iri miyiz, etrafımızda gördüğümüz gibi ol yüzen in- Benleri suların dedin kerimde uzayan ZN e bize göre olan gerçekler değil Ahmet Muhip DRAN. ne kadar gerilere li gide- eği ir ok devresinde bu-|'den bi uğraşmaları ve| istedikleri zam lik Suut Kemal Yetkin sanat eserleri yaratmış birçok büyük sanatkârların se- inde yalnız sanatları. için yaşamış aları, sanatın insan hayalında ne ka- dar ai bir ihtiyaca cevap verdiğini bize öğretiyor. yayı temellerin. Doğramın ve İyinin yaz Ri sapta ON