Sas Yönü Bir Moda Bazı meraklılar artistlerin dudak izlerini toplayıp koleksiyon yapıyorlar Tabii dikkat etmişinizdir: Ame- Tikan filmlerinin çoğu, kadın ye er- Onu vihçesi vardır. Anlatayım da dinle- 1 LE In Kadı daklı için Holivud'da herkesi mek m çok mal olma sma şa: ir. Zater ine dola iie dudak klarnın koleksiyon yapmağa kadar vaı tır. miş skiden ve dei ba E— rını toplayan ei e ır idiys imdi de bu larin larmın ile iii ALM türemiş; Fakat bu yeni merakın da bir & Söyl ukavel eni mü ie NE Sil mesi e ye Gir e ilm. den vaz geçi Ufa Mi yn Merler'in e mm m aş kn bulunmaktadır. Yıldızlık taslanmak “Yıldızlık taslamak”, vud'da kendine iyi kötü ieoki temin etmiş bir artistin başına gelebilecek en kötü “kaza” der. Bir artist, kadın olsun, “yıldızlık ta: mu Satın vi zünden işini, donların, darodri şu g ni kaybedebili ak Br ba kötü huyu ik artist, her- in kendisini örnek almasını ister. Daima monden mu: - yetler peşindedir. Boyuna SR letlerini, m teşhir mek ister. Hodkâm ve kü biridir. Her şeyde ifrata varır. Felâket de yalnız gelmediği için, bu kötü huy gi ara bir de mu- vaffakı kıyet yüzü. adi dönmesi,, inzimam eder, Bütün bunları dileri ii ie gene e Brus şunları tavsiy ediyoı erzinde la de alâka Süne, ii Seri Ede bir aktr, irinde bi ii sabıma, mağ en pi devam etsem de etmesm çin ik yel ali kl lar. Meraklılar meselâ kuaför! veya güzellik enstitülerine ei bü; yi sinema yıldızlarının buradı böy ruj e eee bırakmadık. arm Mi kadar yar ii zel bir li artist -ansis) bir hayı TE Ce çin ei kızıl izlerini ve tr dane kart postal hediy. EN veleyle | gi ir şey daha öğreniyoruz: Yirmi be ir be yaz perded hiçbir zaman edilmem vazır yi. şöyle yaz. ren İn akil iş. Buru vi izah edi- kle: zünde delerden kalım bir ta- baka bulundukça hakiki bir öpücük | €———— aldığımı iddia e buki Aş enkli filmler için kullanılan mak- k oyunları Yaj i, kadınların sokağa çıkarken kullandıkları ruj veya pud- Baş rollerde m farkazdır. ni cin Vel: | mann ancak renkli film çeviren ar- aistlerin “ağız tadiyle” öpüşebildik- Loretta Yong lerini söylüyor. Tayron Pover biz yaam Siler Te Temp öreceğimi ik im bul- bünmm Komi salmelerie küçüklü herkesi kendine büyük hayrı diyor. Filmin kadro; amanki gibiz im in vel ii müş- k bir büyük baba, ayak dansları ve ile size Şirley Templ Muhtelif realizas- yonlariyle fransız yük hizmetler et- 1 olan ni hne vazı Ja Fe eyder bir ilmin çevrilmesini idare ederken Sinema dinç ve taze neşesin Sonat Sinema sanatı yaşlı medeniyete hareketin i, insanlığa şimdiye kadar hiç nasib olmıyan gençleştirici bir zenginlikle beraber sunmaktadır Her sanatta, tekniğin elde edilmesi | ihtiya ren bir iştir. Ancak çalışma esnasında tkârm, ki ade imâl eleyen el Gabı olan teknik hususiyetlerine ya- Holvud a zevk ül iribariyle. çi Bip Ticari mülâha alar sinema dünyasında hakim olduğuni unut ız. Bütün bunl: a n | layı va mi ekserisinde akislerini tam olar: kildir manidar oluşu birleştirin ci temayülünde dedir. Dünyanın medeni merkezleri, Afrika zencisi, Çin kulisi sile hakkmda. bazı geyler anlatalım e EN güne kadar kadın pol lis | ku | kil ği, tesirli güzelik, ölen istiyordu. ikm ve) babinle birlikte Honolulu'ya bir e yaptıktan sonra fikrini iğsi ir. Şimdi gazeteci olmak iller çevirmediği o zamanlarda a merakı eline bir kalemle bir| biner place inin önüne e çikan İİ o-lza yin bir alâkası ee Ri inemada güzellik meselesine te- mas Kar keyfi tasnifler yapmayı anlar | NİER âmil olan iki zalim esasa eme edebilirizi Doğrudan doğruya ünlüğü il dede birleşiyor. Sinema sanatı iz yaşlı medeniyetimize hareketin dinç ve taze neşesini, zn yete simdiye “kadar nasib olmayı E *tiriye “Ga idi Jar okumasın, şarka daha ziyade psi koloji ve sosyal tahammül öğretiyor. i i ğr eğlendiren far rı suallerdir. Bunlara lnb e Yanl di Aşk oyunları... Bu filmin bir adı da | rışacağız. Tayron Pover az zamanda : “Aşk modadır.,, Herhalde, modası | Holivud'da meali Ne et kazan- eçmeyen bir tek şey varsa o da aşk-İ mış olan k yaşlı bir an yü gbi — biribirin. kü nemanın tereddi eden metinin Çünkü Şirley Kr hakiki ie değil, halkın zn kendisine sual sordu gin bu iki ri ie eeliği tehalükle sevdiklerinin iyi ve güzel in yakasını, Ezme ie göre ve tesirli güzellik diy taraflarını bulup çıkaracak, inşa edici salıv. Daha derinleşen bi ie tahlil, güzelli- | kuvvetleri een makine devri- ğin sübjektif bir vasıf olması dolayı | nin ahenksiz ihtiraslarına ahenk vere» farkından ziyade bir tefsir farkı bu-| vardır. YASAK nn Ta TONEEOLA © |oimak için diyelim ki: İçinde kütle Gi kei oi) ie b . Artisilerin yapamıyacakları | voş gediği, hatların kompozisyonu. | | CEEYA azhanesi me nelerdir? Mira intibak miri birresim şe- ili i güzel sayıla- bi tr. Bu güzel filmde Lore ye 'u, ğiz ve| Fransızca sözlü ol filmi bu al biz de bu sevimli çiftin Sani 'ba-|şamdan itibaren Yeni sinemada gös- zen gülünç, bazen içli maceralara ka-| terilecektir, kaidelerin a Surette me edilmeğiği, fa- “ie zı e iğ yapa pa sie yapamazlar. Bunlar her iste göre ğe ies lâ Tayron He Yapar: tehlikeli sporları yapamaz sa. filim liği, tesirli güzellik addolunacaktır. ga güzelliği hissi, muntazam çizgi i, gekilleri ve renkleri sezmek has- DIŞ, vâ açar Spe: futbol. oynaya- az. Ci ond ata bina Koledet Kol Te de patinaj yapa- maz. elle Tasi en R ii iniz ei — sini vi ink e ruhi bir tevazüne varanlarımızda daha çoktur. Bunlar, kendilerine âdi şeylere ehemiyet ver- a ei ın saçlarını sarı- nge Teiaş hakkı keme Jan Parker'le Bet Ai edilmiştir. rt Men Sie ninde tay- yareye binmesi yasal g ye kabiliyeti inkişaf ettirirler, şekil aşkı hayatlarına sükün va li bu halete, belki de şidi i penne A si miş .a Belki di n tatlı — vE kat artistler dn ekseriya şir- ie yoya bir va e gül yor Mese Key Fransis filmlerinde ağlak,» ret etmek Emi pi meselâ garb ölçülerinin te- İ» Cemibeslime, ötedenberi sinema- me delimi yeeiefal ole ve “ya Karel Lambarfln Vps Paraf yakımde, Yani ünemekde Lüle bar ” iii bu filimde, hı Çünkü © tavsiyelerime kendim) ”* İML me riayet ettim. zaman kendilerini görmeğe alıştığımız ii hassastırlar, değil. ğil- dir. İn Dün, Konstans Bili yi bö, filklerini b Ti derki iz eder. Yerli seyirciler | &orları için bir canbazhaneyi se, imei lm bacakların sihir vira ende Yine m iri Emil Yameri “akel gö uz yada irdiği “Aşk uğrunda katil” fil. kl si minde de mevzu, bir canbazhanede sen mk ga ME Fam Öte yandan, ayni çinli seyirciler, | geçiyor ve ES e çe a ak- Şarlo'nun bir filmindeki tesirli gür | verde, bir de rası cere, kavelesine, teki film girilen siya içe ebi. beğenin er. “Hürikellar canbazhanesi, , bise leceğini e ydet iye nl EE En saf bir şekil güzelliğinin il sal bir sirki Böler. Bu rl ilm k fili a irenler, Berlin'de ter- İk bala biri pie iğ Kbremzi He hayranlığımız vil, gorten'de gana İl nani olary szca duble edilmemesini şart ko, pan artist le ki, ti aram içinde Bire) mi en EPİ 1 beles bize tahlil eli e Yar | yan halini alıyor. Mimari li o vi tadan ileri sürülmüş olanı eee ir: Hee bu dn re ii iş TE- | alınmıştır. El ill e inş. bele garb mede i- | yıldızı güzel aktris La 2 Jane'dı. Bu asında gö- is- | filmi yakında Halk si receğiz...