i 5 B Bk Kİ . E italyan gravür sergisi, biz De kuvvetli vi teknikle Elik TTahea, biker, Tek elde edilen Wi serit eserler Zu VE siyah beyaz ahengini göst e vi iyle harikulâde bir tesir yapıyo, Bakır üzerinde (eau-forte) muh lif prosedelerle elde edilen emir, Asitsiz hâk, (pointe-söche), Si hissini veren (agua-tinta), V ei gok usullerle yapılmış lilerin in we imşir) üzerine h âkkedilerek siyah az ve gri tonla elde edilen pey- (di erine hâkkedile- ve pa resimler sergi- nin en €n kuvvetli tarafını teşkil etmek- te Di r. ergiye iştirâk eden yaşlı ve genç ani dört sanatkâr, memleketlerinde ve Yabancı ülkelerde açılan birçok sergi- İerde eser teşhir etmişlerdir, birçokla- Kinın gravür! 7 muhtelif müze ve gö- deriler yer almıştır. di b aa Sel Bakır | devha kalemle hi en olan Kopita seri tan gire baret ri Eğ Venedik, Ri we şimal memleketi len muhtelif sergileri kar, e iştirâk etmiş- ravür teşhir edilen tahta üzerine yo” eşhir Kalabre G. Hass ergisi Avrupaya ihtar kerime tar mmeeiai taşi alâkayla karşılanan bir e le Reisicumhur neş- salk ii yani on “Mercure de France” dergisi, Çe- Garpte fikir hareketleri Çekoslovakyanın teşekkülü arifesinde Masaryka dair garib hatıralar mmış olurdu. Fransa meclisine göre As siri) izi dakusnca asır kıymetlerinin cak iflası, b > Ve bi kd leri” edyan vücude. geti rada, Avrupaya yaptığı “ihtar” na | na dair daha akıllıca bir hareket olurdu. fikrini izah ediyor: i hatıralar. neşrediyor. | Bunları söyledikten sonra birdenbiz mülikânissdi kendinde t ık! Makal i, harb esnasında dur, mü ihniyeti gü-İz dörlEaliEi nı işaret etti, Söyledi hi AN teşekkülünde büyük | riyasetindeki dairesinde bir ete karşı silâhsız kal bir rol olan meşhur Stefa»| vaziyetinde olu; e bararlığa döndürmek” e eden |lniki? tanıyor ve onun yasıasiye| diplomasi öleminde şid olduğu ini naki bu Mi Ea le zamsızlık ve karışıklığ ğe mukted il (49 uncu — ğı dliği di kasdetmektedir. Eğ 1 ge muvaffak olı didi, susta 19 uncu Sila JA asrın cömerdliğinden gene kabil olurdu. Fakat yoruz: halâ, 1870 deki gibi Almanyayı gücene bahsetmek in olurdu. B. Deschanel'in huzuruna çıktığı- |dirmek korkusu içinde yaşarlar. Bun» Bu cömerdlikten “kütleler” iptidai ik sö iki zihniyet” i i politika fade simişler rdi ahedesi ak: Beş Bohenya manevra ve siMerilrinde üzâk tus Thomas Mann diyor ki: eyaletinin al ilân edilmeli tulan meclis milli müdafaa sahasmda " ğer mevzuubahs olan ancak bi ü ifesini görmüştür. Erkânr nevi ıptidailik, modern kütlelerin ği : “Meclis kürsüsünde kesmemiştir.” Bunlardan. na alışmak ve ümidi muhafaza etmek müretiklein Bohemya istiklâlini ta- sonra, m vaziyette sebata azmetmiş 2 kapma emniz Bunlar giri | tefikler safına geçecektir. oİcabında z bel: m de on sene devam edebileceğini de ini re il Haydi vi Ge gok eski ralli ia de edi yeti” dedikleri şeyi en 'halk' i tabirle; kullanı; Er İ Bu e alak 2 zihni. ithi süratle hitam bu- lur. yecanlı misafirini teskine çalıştı. Ya- ç Pershanel konuştukça heyecanı ar» yor ve gerek ben, gerekse Masaryk, önünde böyle bir bedbinlik buhranı eserlerden biri hakkedilmiş daha ziyade teenni göstermelerini fena halde gi ŞE rduk, 9 Saralarda Deschanel de ei i ani manzarası Priv. Yazan: Turgut Zaim kudretli ve i Servolini Luiginin 171 No. lu “So- şi şey B pu birden bir his ve ahmaklı k sını intaç etmektedir ki zaferi günü ei iler eder,” s Mann m bahar vi Edi ör müştüm ki bunlar, dikkatli Yi gön si rının toptan kaçması her şeyden evel dileri için bir felâket olacağını ii ir bir kaç sene sonra Jabili pek az tesadüf edilen şaheserler ara- sındadir, istihza, ile kendi Ji 1 ve le de bunu vesile it- Il hamleyi, di il istedik. Ellerim ektedirler, e di; tacil etmek i sık schanel tekrar, aleyhine tü GTUSEPPİM: Jpazırlağıdı ı kâranl inmi ayat”ı ve yaradılışın iinde ilâve etti. Hele Bohemya'nın istiklâli Profesör Masaryk ağzını acmamısa AYMOJD 1 Dam A M İki İman öğerek kendi kendini in- Beraldini Ettore, Bi berto eserinin küçüklüğüne yi v e i ta Lino, Baglione HE çil, Bigi mahsulleridir. Bu meyanda Di sari bir kabiliyete sahip ri kür ekti ia küşültmenin pek tehlikeli Mek diler, Davetlilerden biri Deschanel'a imi ve i Benito, Brugnol Z İüzerine ük belim göstermektedir. re ter kaçmadan | ftal rgisi, memleketi- ri kiii ğ a tür tekniğinin harikası de- tehlikeli neticelerini |lan Tamp: — ener yi küvw ye ve güzeldir. Bu ml iy di ğe e izde Gümüş cide me münkün a için bu raddeye gel- | n eppe'nin p » ve ya başi m. güz ildir. Her türlü entelektün- ” si Giuseppe imzalı tah-| Graziosi Giusi ya haşlmış ye gün Alı : vi a TN 101 ve 106 ) oyma branşını, gn a v aleyhdarlığının insanlık ve kül- En Bebeği ilbarrii feri li la ii Bumaralı renkli ve siyah be -| No. lu “Dolomitler'de” ve dr inler eek yle, ii zi tehlikeler kimsi ş eb 7 rate Yaz gravürler, her husus! bize g i iti OR beğiğap | DE ie in değildi. ep EYİe, Mİİ İn ne birincileri, ne de ikincil M z Fakat eti lan birçok kıymetleri muh aurenzi Layrenzio'nun ky l w e dır. BE p i bassa yalnız siyah ve yigismendo Livo'nun esi -forte) ları İşi > inin d m olanı 32 No.lu şayanı tavsiyedir. |enebi sanat sergilerinin en kuvvetli: | ie olan her geyin değil, ayni zamanda |ŞAYAblİr. €n muhtelif temayüllere| Makale sahibi, yazısının. başka bi i eser ie Marogiu Aüm'nın kapri isli i imileri iridi, ii : Ml ir ünl edebiyatın | yerinde Bfasaryk'in şöyle bir pa e ei tesadü ii leri, Meuroner Fab, Mazsoni Zain Günkü bu serginin yalnız iki güzel |kat, hürriyet, adâlet ve terbiye istih. m alman edebiyatı onların |. iyor ve Dezebanerin hirb hakkım h ve be- i urizm. i i i Patik kıymetine gelince siyal NE İEmilic, > v âzın harikasıdır. EN 3 NO ee san | ini Felice, Neri Dario, e Profesör bir i sa elelim 3 ia Sari .. .. orge, Rilke, Hofmensthal — ölmüşler- |i sena dei sugar innşerr e Begünkü Alman ki a i - ki ge Bunlari ze çarpıyor. |tekâmülü haki ri lerinde de iri gözlükler vardı. da pası hassasiyeti E: a Carlo, |yor. Bunların arasında . mize siüediilsek lak üç Carta Giorgio, Casano'â Ce. | nun bakır pi dikkati çeken eser- e e il atın a iii sirden di da YE Dfe İY, hat soğuk tavırlı bir adamdı, Castellani Leonardo, Gelestin ir ye|ler arasndadı vi ill faal #ini imzalı sanatkrlar, gerek o O gri, yah Sage yi 7 ve eki Robert Müsile a avustur- güler yüzl, çok ve iyi konuşan bir se Zerek tahta iie ie uğraşan $* şen “UND een Petrueci Carlo bir bakış AİLEM edebi NE Mask ise bir heye Yetli hayatı, : Da ni v Birine imzalı tahta üze sulüdür. lke di leri : 1 edeiyaca in inkar eri sr kâfi 72 No.lu eserler ski bala * No.lubi Mey vin bazan eserleri mem: : lediğine göre Profesör, avustu: ole incipe Lİ dev: | leketin tavlir iz dendi işlenenlerin en m ” hâkki : isti, ” EŞEN ue Ni Fakat buzağı başlıca rolü oynayan, | fn gli Biri in ve kızı hakkmda Yaffak olmuş olanlarıdır. ip olduğ! ki sr tiği inkişa- |manya; a e di dram ve lirik şiir değilse bile, üç bü- |duyduğu endişenin acısi “için: Delitala Mario'nun 7 ia MT kmöcli Mimi'nin 162 No. ban arakteristi işa: yaya münhasır değildir: Her yük mümin i mrs AYMİBİ | ördü Sardunya” ve “Çevre Seanise| hu taht zev YE rehme, | edinmı gör Böyle bir ka: |hal hazmedilebilen edibleri yanında | tipinde b ğildir, fa-| Kendisini bir kaç sene evvel ziyar e EN Sa güliği edrali” em Gas ani Marehi Mario, ant elinelilnek:i m said ol izlesin mola, En eke ret ettiğim gün, meclis reisi Desi 'ın BL No. si Arturo, <smi edebiyatı “denilen neşriyatı | vardır; fakat Almanyada, ve bilh: ese, i, İzi » mevzulu eseri şayanı ri Ri a şii ce çaya Mahperi; İlgiyi eh | pe rem edeiyakı cenin eeytiya tesi yada, ve bilmese | a lerine bni | nen an mala neye risale Di Ginsti Zustovich C9 Fakat, lela ii gibi, bu |ve daha fazla ehemiyet kazanmıştır, | EeYesİNİ yi b Rayh'ın edebiyatı, işte asıl bu nokta- | misyonuna tevdi edilen ima ya vii |pazandadır diye ite semek, ve he pa Jakob Wassermanın, Emil Ludwig, cad ki, daha önceki edebi devirden |lar meçmuası idi. Descha eliz in elinde ecir N i tuttuğu nn Fransanın Berlin dilen “ Sli e ERİ meydan Auguste Me orte) 9 Barachhi rlerden biri cilerin €serlerine inhisar. ettiği ini id-İg, e bütün diğer edebiyatlardan temâ- yüz eder: 'retkik, mütalea, vesika ol- niza ataş de si B. Faramond de Ja Fajölle'- ir. Gerçi, Görüşünde ni düşmek angi âmse, bu edi hesaba katmak lâzımdır. Bununla be- raber, asıl Al debi mahsul ri lerinde de kendiliğinden husule ge- Yak bu m Ma Beş senedenberi temayülleri değiş- ei bana eliyle bir yi eri göstererek “okuyunuz” dedi. edilen ve tamamen politik menşeden suni amal cereyanları biribirine karıştırmamaya dikkat etmelidir. a e Rayh otoritesine riçh riese ve bilhassa hariçte pek esi Thoma: ın, Al “Yukarıda dediklerimden anlaşılır aktarla ei. Almanların ek- | iyi mani alman edebiyatı |*yor ki Almanya 1914 senesinin tem- serisi, yabancıların gunlerinde İsmin Ein ği bu şiir gayesine vasıl ol- |“muzunda; en nihayet ağustosunda ta» bazıları için duy, takdire işti- r. Bunlar arasında en kı ymet- | “arruz edecektir.” etmemişlerdir ve t; â Freidrich Blunch, Hermcan Steh | ve) — Ra 0 e porun tarihine dikkat pe yonal muharrirlerin dışarı atılmasın- mazhar olanlar, Herman Hess, nunda yazilm, mıştır. Böylece , Wilhelm Schafer ve Ee şey- den haberi olan, ikaz sel ve Miz bir hazırlıkta bulunmayan alçaklara ne ihracat edebiyatı arasında bir dışarda, alm; Ve bi Ümmiye, masyonalizmin ifratl N d b sa bö almanların en az al: |. edebiyatın tanılması | urmamalıdır; bizzat edebiyat ub hib tettiğimiz isim» ler, ie Re susturulmuş o ğunu siki , Fakat : yanılmıştı. veri 1913 de Po- fu kolunu uzatıyor ve yumru- yordu, merendiyei iki kut : ile ile in öle bilir, i di incare iğinde söy- mİ . Li pak yakn İdeali Tü çek möeilrlerin İn edebi ii ik Me y hayretle “duya #Mmuştuk.”