a stetik mahiyetini Sp mr mü- İletir. Aç sani tiren rai kemikten ya ya- Ni Çetin yel olumuzda bi: birli ürün Küçük, kötü. harlı her zaman hor görürüz. Ne 7 çı mi ne o kii dizmek para, | a anl açmak kul lara; ei dolaşmak ne de zar atmak için pılmniş. 1 ve sanatkâr vazifesini başarmak için ültür meyvası yeriz dünya ime evvelâ ya ındini mal ve mahküm utup yere vururuz voltları ame sineğe be yıf adamım e ksül eraltnı kös tebek gibi arar deş iz ameli, bla isini ve İndi um a riyle, vasıtalariyle yaşayan ayrı bi yarlık halinde görmek ve hükmünü a göre verebilmek TN tarzın bir üstadı, yaratıcı © ii Tenkidin şartı, kanunu, kaidesi, ir.) usulü, yolu nedir ? Zevk. ... edebiyat Mi e stüne yükselmeye gündelik işmre iğ ıcaklar bizi ann. i Hırs'ın her emri AAşk'ınki baş üstüne! Koruz " ei ar si yarda si taş üstüne.. Ani ulduğ er bir kerre ii il ia ii yere! im3Ü; hükmedecek biz varız; İstedik mi, geceyi Di be çıkarız. B. K. Çağlar Tanıyın: Biz kimiz | rasın: B 1 | diler. Bi kkid yoktur. sanı izli atım bir nevi ilim olduğena be ası İ beb ne olursa olsun, — muhakkak gine yararli rak eikesi rağmen — ui noksanı tamamlama- 'ünkü bizde miknekkidi her sırık edebiyatm vücude amiye erkederek büsbütün ya. "İban a bir ha sasiyete eçtik. Fakat yacak; tavşanlar an eskisi kadar hes- Slesrkcek, yapstkidki ve Ür edebiyatı miz için. ister istemez sare bass: tr yaratamadığı- | Hasis altınları oğlu, sen ne hesap gö Gün ken ai lmelik ki bir âlemden ı başka bi Bu sabah En seri can çekişiyordu. ordu. Bir Tatar li koşiyondu. Eber ki bir |mi uyanmak: üz Köroğlunun felsefesi Genç nesil şairlerinin en kıymetlilerinden biri o- lan Ahmed Kudsi Tedi; “milli “Kö roğlu,, efsanemiz- len modern ve güzel bir sahne eseri vücuda getir- ensur olarak yazılan bu eser lirik ve sanat- ünlüba maliktir. irleri ve şiiri) BLM uzun tedkikler yap- evzu üzerinde büyük bir ihtısas e et miş ha genç şair, yepyeni ri imz ve bir eseri olan piyesinde çok mu muştur. Yakında tami ME sahnel ER. ei edileceğini Charles Guerin kırmızı atkılı kadın müzesinde (Denner) in Sanat ve taklid Louvre bir. tablosu vardır. Bu sanatkâr eş dört senede yapardı. Vücuda geri Yazan. Ma ud Kemi Yetkin deki “Orman Mırıltıları,, nda bü; ağaçların ai yaprakların hışırtı sını ve hakiki 1 kuşun gi e Art pa up ağzından Gsm ei Ve eser- deki iu sözel hakkında bir ecek ma- hiyette: Gün bitmek üzredir. lar yayla ya yataklara giriyor. Çekirgeler artık uyu- cadan korkusuz yılanı bakam bütün çi tırdılar dinecek; mayan yalnız ağustos böcekleri Gün i bit tmek ü dar kale kaplam ey Zi alel rahat rahat nakl e ii © oğlu, ke e nin in rüyalar için tarlaları, gm hulyala, im sayacak. Hasan P öreceksin! bitmek üzredir. ir hekim başmı ran hemen hemen görülmez renkleri, gileri, ne elmacıkların mermeri andi- miy hür Höşmerim in rr) inin lokomotifin düd ürültüsü ile ne pm KER er ir serenat it, klâsik let hangi rtalitö'yi kop” £ eseri röali- noktalar, isleri rin m partlar. iş bir şi yah ibi uzanan ei ik a ey unutul- |tik sanatın esaslı kar: sürüleri var. aşa'ya üç tuğ eri. Ey Kör- çıkın gibi duran baş karşısında göz- lerine inanamaz olur. e yük iğ olan nazarı dikkate alalım ve şaheserini, ni e aa Si erkeklerde bil b o kadın be ve çerçeveden dışârı| dinde buluyor. Sanatkâr e A ve Michel - Ange'i pi oransadaki Çaledicle) | xe mezarı ünde bulunan 8 heybe Mei e ki- kim iş pu Jin serinin reali işle n tec be e ihmal edip delin be lirtmekle, değiştirmekle kalmıyor İç seriye a a mai de rEZi hayattan kasli ayır yor. Pek yaşta vefat eden Y. M. Güya ecsyleik bakımdan sanat) is eserinde akt daki beze “hakiki şamlardaki nisbet- e lan aştım; İndinüin gi yer kadar gidemedin. it Herhangi bir yer- inmedin. Yay- ri şehirleri de ve Mer > bir beni eli istediği gibi çevirir, şu veya bu kıs- mı ei arzederek, diğer sper ii ları ede terakltak buflar hiç bir dat önle gösteri © | zifesini gör: DSİ Bu vazife > sade ve kolaydır : Yur *İ karıda saydığım vasıfları taşımak şartiy) zan : Yaşar Nabi ir cinsi taassubun rü ara esiyor. gir? Kaç yiğidin ii kül Kaç ihtiyarm bağrı yanık? Kaç Bolu Beyi 'nin zindanları kitleniyor. Gün bitmek üzredir. Fakat benim hiç bir gü ım bitmiyor. Ahmet Kutsi TECER Gün bitmek üz; kabrin mabedinde teşhir etmiş oldu. ya lüşen ihtiyarları kaldırd m. Eni ikli ki dınlara i; :k bi M tu ğli k muazzam kay ümitsiz ba- din. Ne yaral iz aç el Bi sana uzanıyor? Kaç annenin izlee eli İşte De ei “ine Michel - Ang: Biri hi dei er şey. Bir mukal- e eri mül een ime rea olduğu gibi ifa did (Wagner) in ölçümle) dir ii le, r. Gi mn böyle oder taklid mahsul in yapmış oldukları resimler - ri irk, içtimat sınıf ne olursa 2 ol ettiği zaman, şair aleyhinde yi bi: Reşad Nuri DARAGO Edib ve gin ni > ya ü il e çağın, dini|hur ve iri eki vi z gazetesi mal se davânın tekrar temyiz Eka iü kiymetli bir edibin. "darı rta mevzular iel ma ismaları iyi bir nazarla, görme ; siye yn e iz dier üzül nabilir mi, erk e vr lir Telin garabetine bakı- , Fra alyan suali haklı ol ii ten | mahküm zat vi | fından ayni i ; kilde hareket etmekten kurtulama- miştir. kitabından çıkarılmış bugün Fransız 2 debiyetniz en yüksek eserleri arasında hürmetle a- nılmaktadır. Adliye Kaan bize bu diği ridir, Dün mesleküağlr rn na hususta Jan nice kıy Bugün hürmetle anı yi anlarında a- -İmetli wi eserleri, E hiyette gö- ir üzden iterede Oscar üm slkraşlair” İnglre ize, Şii Jean Richepin bı bunlar ai ba ei Richepin'in. | Gueux” isimli eseri den e bizzat düşmemek için çok dik- ya duygularım. ? # yamış ve hattâ | katli davranmalı ve bir ERİ e rülerek hücum! vi h- | hakkında hüküm vermek lâzım gelin- nice meşhur edil yz ce kendi vicdanlarını: imağlı arasın- tı hâkimler, bugün, ayni ha- olacaklarını unutmi Leon Ernest Drivier oturan kadın tetlir. Çocuk ve iptidat bir şeyin n gi imo çocukları tıktan sonra, içine gür yat geçen vakaları yeti Taş derik ne mensub insan, ikisini yaptığı filin kalbini de gösterir. Çocuklar ve iptidailer realiteyi tefsir ederler; aş bey tikleri noktalara röliyef e e çar lışırlar, Bu hus miyeilerden birçoğu, me- larm eserlerinde gönde ie ynıdır: din değil, yaratmanın akalidir. “Sam dı ocukluk.